Ronde 17: Formula 1 Japanese Grand Prix, Suzuka International Racing Course

Gestart door Tessa, 03 oktober 2016 - 19:19:05

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2016 - 06:14:09
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2016 - 21:42:27
Citaat van: Tuesday op 11 oktober 2016 - 18:37:33
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2016 - 16:57:37
Waarom niet? Als de bazen weg zijn dan is iemand anders degene die de beslissingen neemt, dat gebeurt in andere bedrijven ook zo. Dat hij teruggefloten is door Wolff en Lauda, is gênant voor hem, maar ik denk dat het gewoon de goede keuze was. Altijd gemakkelijker om een protest in te dienen en later terug te trekken, dan andersom (wanneer het misschien al te laat is om het nog in te dienen).
nou, het is niet zo dat die mogelijkheid er eerder niet was, dus dan is het wel vreemd dat iemand dat wel gaat doen op het moment dat de baas weg is.

Er doken nieuwe elementen op (een steward die zegt dat protest kans maakt)...
een zeer dubieus element die ook nog eens helemaal niks aan de situatie veranderde. Een goede keuze was het allesbehalve.

En waarom niet? Het kostte Mercedes helemaal niks. Misschien wordt op donderdag in Texas nog één keer door een journalist naar gevraagd en de volgende dag is iedereen het alweer vergeten. Volledig logische beslissing van Paddy Lowe en ik ben er gerust in dat Toto Wolff er ook zo over denkt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 14:49:36
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2016 - 06:14:09
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2016 - 21:42:27
Citaat van: Tuesday op 11 oktober 2016 - 18:37:33
Citaat van: Jozef op 11 oktober 2016 - 16:57:37
Waarom niet? Als de bazen weg zijn dan is iemand anders degene die de beslissingen neemt, dat gebeurt in andere bedrijven ook zo. Dat hij teruggefloten is door Wolff en Lauda, is gênant voor hem, maar ik denk dat het gewoon de goede keuze was. Altijd gemakkelijker om een protest in te dienen en later terug te trekken, dan andersom (wanneer het misschien al te laat is om het nog in te dienen).
nou, het is niet zo dat die mogelijkheid er eerder niet was, dus dan is het wel vreemd dat iemand dat wel gaat doen op het moment dat de baas weg is.

Er doken nieuwe elementen op (een steward die zegt dat protest kans maakt)...
een zeer dubieus element die ook nog eens helemaal niks aan de situatie veranderde. Een goede keuze was het allesbehalve.

En waarom niet? Het kostte Mercedes helemaal niks. Misschien wordt op donderdag in Texas nog één keer door een journalist naar gevraagd en de volgende dag is iedereen het alweer vergeten. Volledig logische beslissing van Paddy Lowe en ik ben er gerust in dat Toto Wolff er ook zo over denkt.
in de eerste plaats omdat ik en velen het sowieso al een belachelijk en onsportief protest vinden (WK onwaardig zoals Hamilton zegt), daarnaast vond de teamleiding en de betreffende coureur een protest ook niet nodig en ten derde laat Lowe zich beinvloeden door een onbetrouwbare steward. En al met al was het toch wel lachwekkende maar gelukkig korte soap. Volgende keer gewoon ff overleggen met de baas en/of coureur lijkt me verstandiger. En waar jij er gerust op bent Wolff het een logische beslissing vond denk ik juist dat ie intern zn afkeuring duidelijk zal maken. Dit soort taferelen past niet bij het zo strak georganiseerde Mercedes.

Jozef

Ik denk dat het dus perfect wél bij het strak georganiseerde Mercedes past. Volgens mij heeft Lowe perfect de procedures gevolgd: zijn verantwoordelijkheid als waarnemende baas opgenomen, en zo snel als mogelijk contact opgenomen met Wolff/Lauda om hen op de hoogte te stellen.

Het is zelfs goed mogelijk dat Lowe meteen Wolff aan de lijn heeft gehad en dat die zegt: dien dat protest alvast in voordat het te laat is, wij gaan nog even overleggen en bellen je terug.

Ik verwacht dat Wolff in Texas op vrijdag in de persconferentie zal zitten en precies dit verhaal zal ophangen. En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P

Tuesday

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 16:32:19
Ik denk dat het dus perfect wél bij het strak georganiseerde Mercedes past. Volgens mij heeft Lowe perfect de procedures gevolgd: zijn verantwoordelijkheid als waarnemende baas opgenomen, en zo snel als mogelijk contact opgenomen met Wolff/Lauda om hen op de hoogte te stellen.

Het is zelfs goed mogelijk dat Lowe meteen Wolff aan de lijn heeft gehad en dat die zegt: dien dat protest alvast in voordat het te laat is, wij gaan nog even overleggen en bellen je terug.

Ik verwacht dat Wolff in Texas op vrijdag in de persconferentie zal zitten en precies dit verhaal zal ophangen. En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P
je bent nu wel erg aan het gissen. Van wat er inmiddels in het nieuws is gekomen weten we juist dat Wolff onmiddelijk opdracht heeft gegeven om het protest in te trekken en dat Hamilton, die bij Wolff in het vliegtuig zat niet op de hoogte was van het protest. Kortom, een deel van je giswerk lijkt al uitgesloten. Dat Lowe het recht heeft om bepaalde beslissingen te nemen dat geloof ik direct, maar dat maakt dit nog geen goede beslissing. Het voorval was reeds door de leiding beoordeeld en de mening van die steward bracht eigenlijk geen enkele verandering in de situatie. Tenmiste, ik zie het niet. In feite is zijn mening net zoveel waard als die van de koffiejuffrouw.


Jozef

Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2016 - 18:17:48
Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 16:32:19
Ik denk dat het dus perfect wél bij het strak georganiseerde Mercedes past. Volgens mij heeft Lowe perfect de procedures gevolgd: zijn verantwoordelijkheid als waarnemende baas opgenomen, en zo snel als mogelijk contact opgenomen met Wolff/Lauda om hen op de hoogte te stellen.

Het is zelfs goed mogelijk dat Lowe meteen Wolff aan de lijn heeft gehad en dat die zegt: dien dat protest alvast in voordat het te laat is, wij gaan nog even overleggen en bellen je terug.

Ik verwacht dat Wolff in Texas op vrijdag in de persconferentie zal zitten en precies dit verhaal zal ophangen. En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P
je bent nu wel erg aan het gissen. Van wat er inmiddels in het nieuws is gekomen weten we juist dat Wolff onmiddelijk opdracht heeft gegeven om het protest in te trekken en dat Hamilton, die bij Wolff in het vliegtuig zat niet op de hoogte was van het protest. Kortom, een deel van je giswerk lijkt al uitgesloten. Dat Lowe het recht heeft om bepaalde beslissingen te nemen dat geloof ik direct, maar dat maakt dit nog geen goede beslissing. Het voorval was reeds door de leiding beoordeeld en de mening van die steward bracht eigenlijk geen enkele verandering in de situatie. Tenmiste, ik zie het niet. In feite is zijn mening net zoveel waard als die van de koffiejuffrouw.

En het is vrijdag in Texas, en wat zegt Wolff in de persconferentie? "Het team ter plekke (lees: Lowe) had 1 minuut om protest in te dienen, en Lauda en ik waren niet bereikbaar want ons vliegtuig was net aan het opstijgen. Een half uur na opstijgen stonden we weer in verbinding en hebben we besloten het protest in te trekken."

Geen sprake van een slecht optreden van Lowe dus. ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 03:16:18
Citaat van: Tuesday op 12 oktober 2016 - 18:17:48
Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 16:32:19
Ik denk dat het dus perfect wél bij het strak georganiseerde Mercedes past. Volgens mij heeft Lowe perfect de procedures gevolgd: zijn verantwoordelijkheid als waarnemende baas opgenomen, en zo snel als mogelijk contact opgenomen met Wolff/Lauda om hen op de hoogte te stellen.

Het is zelfs goed mogelijk dat Lowe meteen Wolff aan de lijn heeft gehad en dat die zegt: dien dat protest alvast in voordat het te laat is, wij gaan nog even overleggen en bellen je terug.

Ik verwacht dat Wolff in Texas op vrijdag in de persconferentie zal zitten en precies dit verhaal zal ophangen. En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P
je bent nu wel erg aan het gissen. Van wat er inmiddels in het nieuws is gekomen weten we juist dat Wolff onmiddelijk opdracht heeft gegeven om het protest in te trekken en dat Hamilton, die bij Wolff in het vliegtuig zat niet op de hoogte was van het protest. Kortom, een deel van je giswerk lijkt al uitgesloten. Dat Lowe het recht heeft om bepaalde beslissingen te nemen dat geloof ik direct, maar dat maakt dit nog geen goede beslissing. Het voorval was reeds door de leiding beoordeeld en de mening van die steward bracht eigenlijk geen enkele verandering in de situatie. Tenmiste, ik zie het niet. In feite is zijn mening net zoveel waard als die van de koffiejuffrouw.

En het is vrijdag in Texas, en wat zegt Wolff in de persconferentie? "Het team ter plekke (lees: Lowe) had 1 minuut om protest in te dienen, en Lauda en ik waren niet bereikbaar want ons vliegtuig was net aan het opstijgen. Een half uur na opstijgen stonden we weer in verbinding en hebben we besloten het protest in te trekken."

Geen sprake van een slecht optreden van Lowe dus. ;)
ik had al gezegd dat ik wel geloof dat Lowe op dat moment die bevoegdheid had, maar dat maakt het nog geen goede beslissing. Er was niks veranderd, dus op het laatste moment toch nog gaan twijfelen en dan onmiddelijk gecorrigeerd worden door je baas, dan kun je niet spreken van een goede beslissing. Maar goed, jij beoordeelt een beslissing blijkbaar op 1 aspect.

Jozef

Ik weet niet welk 1 aspect jij bedoelt. De kern van de zaak is, dat er een snelle beslissing moest genomen worden en Lowe heeft logischerwijze de omkeerbare route verkozen boven de onomkeerbare.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 16:54:21
Ik weet niet welk 1 aspect jij bedoelt. De kern van de zaak is, dat er een snelle beslissing moest genomen worden en Lowe heeft logischerwijze de omkeerbare route verkozen boven de onomkeerbare.
dus is het automatisch een goede beslissing? kijk, als het nou de secretaresse van Wolff was geweest en er niet al eerder een beslissing was genomen, dan was het een goede en logische beslissing geweest. Maar we hebben het nu over iemand met kennis van zaken, geen loopjongen oid en daarnaast was er al lang en breed besloten om niet te protesteren. Bovendien is het nog maar de vraag of het wel echt 1 voor 12 was en er niet ff overleg mogelijk was geweest met Wolff.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2016 - 17:00:00Bovendien is het nog maar de vraag of het wel echt 1 voor 12 was en er niet ff overleg mogelijk was geweest met Wolff.

En daarmee komt ook het tweede deel van mijn voorspelling uit...

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 16:32:19
En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 17:48:21
Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2016 - 17:00:00Bovendien is het nog maar de vraag of het wel echt 1 voor 12 was en er niet ff overleg mogelijk was geweest met Wolff.

En daarmee komt ook het tweede deel van mijn voorspelling uit...

Citaat van: Jozef op 12 oktober 2016 - 16:32:19
En dan kun jij op jouw beurt zeggen dat je er niks van gelooft en dat hij dit voor de camera's wel moet zeggen. :P
ja, dat gedeelte was ook wel heel makkelijk te voorspellen, niet dan? het ging mij meer om de andere helft van die post, dat gedeelte met het giswerk.

Jozef

Als Lowe meteen in contact had kunnen staan met Wolff, dan zou hij dat wel gedaan hebben. Ik zie geen enkele reden waarom Wolff over dat deel van het verhaal zou liegen. Ik begrijp niet dat je dat niet wil geloven en er is dan ook geen basis meer voor een discussie hierover.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2016 - 18:43:57
Als Lowe meteen in contact had kunnen staan met Wolff, dan zou hij dat wel gedaan hebben. Ik zie geen enkele reden waarom Wolff over dat deel van het verhaal zou liegen. Ik begrijp niet dat je dat niet wil geloven en er is dan ook geen basis meer voor een discussie hierover.
ik wil het wel geloven, maar ik neem het niet voor een voldongen feit aan. Het grappige is ook dat het juist deel 2 van jouw 'voorspelling' uitsluit, verder is het eigenlijk niet van belang, aangezien hij al lang en breed wist hoe Wolff er over dacht. Het verhaal van Wolff is idd wel zo'n beetje zoals je het van tevoren kon bedenken. Damage control van een korte soap die er nooit had moeten zijn. Mercedes leek heel even op Ferrari ;)