GP Maleisië: man van de wedstrijd?

Gestart door gloudiesaurus, 02 oktober 2016 - 11:42:24

« vorige - volgende »

Daniel Ricciardo
4 (19%)
Max Verstappen
3 (14.3%)
Nico Rosberg
1 (4.8%)
Lewis Hamilton
2 (9.5%)
Fernando Alonso
11 (52.4%)
Yolyon Palmer
0 (0%)
Anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

gloudiesaurus

Ik kies voor Daniel Ricciardo.
Race gewonnen, Max gepareerd.

Al had Ricciardo wel het geluk dat vandaag alles zijn kant op viel  ;)
Vettel die Rosberg en Verstappen hindert.

Hamilton die op het goede moment uitvalt waardoor hij het voordeel krijgt in de situatie met Max. (Verstappen reed op nieuwere banden, na de pitstop had Ricciardo de nieuwere band en een kleine voorsprong). Maar ondanks alles, knap gedaan! En na die race in Monaco, waar hij pech had, mag hij ook wel eens geluk hebben  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 02 oktober 2016 - 11:42:24
Race gewonnen, Max gepareerd.

Gevecht is daarna afgebroken. Dat hij één aanvalt pareert is zeker waar maar Ricciardo heeft verder niets bijzonders gedaan en niemand ingehaald. Rosberg, Max en Vettel vallen voor hem weg en uiteindelijk, als hij op P2 rijdt, ploft de motor van Lewis. Waarom dan man van de race? Omdat hij meer geluk had dan anderen?

Ik ga voor Alonso. Hij begon achterin en eindigt ver voor zijn teamgenoot, Button. Verder een prima race met prima gevechten. Veel interessanter dan de cruise van Ricciardo.


Tessa

Wat mij betreft absoluut Nico Rosberg....wordt door een gefrustreerde Vettel andersom op de baan geparkeerd en staat uiteindelijk wel op het podium.

Wings

#3
Zijn actie op Kimi vond ik wel onbezonnen. Geluk voor hem dat het bij een VSC is gebleven, anders waren het pijnlijke 10 seconden geweest vrees ik.

-edit-

O en dat de boel is heel gebleven! Dat was meer geluk en wijsheid. Terwijl Rosberg er gewoon op snelheid voorbij kon. Dus geen MvdR van mij voor Rosberg.

Jozef

Ik vond het anderzijds een onterechte straf voor Rosberg. Het was hard, misschien te hard, maar het was wel een aanrijding zonder gevolgen.

Wings

Een schade element vind ik geen criterium om een straf toe te bedelen. Verder onbegrijpelijk dat Rosberg daar een do-ore-die uitvoert. Hij is zoveel sneller, de afstand naar Red Bull is bijna een halve minuut, dan pak je de Ferrari toch gewoon op snelheid? Dat zijn wiel niet afbrak vond ik meer geluk dan wijsheid. Ik zei vrijwel meteen dat hij bestraft zou worden hiervoor (al dacht ik 5 seconden, in plaats van 10). In mijn optiek zeker terecht. 

C.G. de Beaufort


Fietser

Ik vond de straf onterecht. Jazeker, het was een keiharde actie, maar wel een succesvolle. Toen ze elkaar raakten lag Rosberg immers al (een tikkie) voor. In mijn ogen daarom een gewaagde maar sterke race-actie van een gedreven coureur. F1 op zijn best! Dat ze contact maakten noem ik niet meer dan een race-incident.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 02 oktober 2016 - 11:42:24
Ik kies voor Daniel Ricciardo.
Race gewonnen, Max gepareerd.

Al had Ricciardo wel het geluk dat vandaag alles zijn kant op viel  ;)
Vettel die Rosberg en Verstappen hindert.

Hamilton die op het goede moment uitvalt waardoor hij het voordeel krijgt in de situatie met Max. (Verstappen reed op nieuwere banden, na de pitstop had Ricciardo de nieuwere band en een kleine voorsprong). Maar ondanks alles, knap gedaan! En na die race in Monaco, waar hij pech had, mag hij ook wel eens geluk hebben  ;)

Geheel mee eens. Ricciardo dus.

Jozef

Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 12:08:43
Een schade element vind ik geen criterium om een straf toe te bedelen. Verder onbegrijpelijk dat Rosberg daar een do-ore-die uitvoert. Hij is zoveel sneller, de afstand naar Red Bull is bijna een halve minuut, dan pak je de Ferrari toch gewoon op snelheid? Dat zijn wiel niet afbrak vond ik meer geluk dan wijsheid. Ik zei vrijwel meteen dat hij bestraft zou worden hiervoor (al dacht ik 5 seconden, in plaats van 10). In mijn optiek zeker terecht.

Oh ja, dom vond ik het ook. Maar schade of niet, is in de praktijk toch wel een belangrijk element bij strafbepaling (ook in de rechtspraak buiten de F1)? Als Kimi nu in de rondte was gegaan of schade had gehad, dan had ik een straf voor Rosberg terecht gevonden, en wel meer dan 10 seconden ook. Maar nu kwamen ze er beiden mee weg, het was een hard duel, Rosberg won het en beiden reden gewoon voort. Prima wat mij betreft.

Maar we hoeven het niet eens te worden, en het is ook geen lange discussie waard want uiteindelijk had de straf toch geen invloed op de uitslag.

Vinden jullie dat Vettel nog bestraft moet worden of is een uitvalbeurt al voldoende (ik vind het goed zo)?

Tessa

ik vind het ook wel best zo, maar het zou consequent zijn als er penaltypunten worden uitgedeeld (aan Vettel)

Wings

Ik denk niet dat Vettel ongeschonden wegkomt.

Arthur

Citaat van: Wings op 02 oktober 2016 - 11:48:20
Citaat van: gloudiesaurus op 02 oktober 2016 - 11:42:24
Race gewonnen, Max gepareerd.

Gevecht is daarna afgebroken. Dat hij één aanvalt pareert is zeker waar maar Ricciardo heeft verder niets bijzonders gedaan en niemand ingehaald. Rosberg, Max en Vettel vallen voor hem weg en uiteindelijk, als hij op P2 rijdt, ploft de motor van Lewis. Waarom dan man van de race? Omdat hij meer geluk had dan anderen?

Ik ga voor Alonso. Hij begon achterin en eindigt ver voor zijn teamgenoot, Button. Verder een prima race met prima gevechten. Veel interessanter dan de cruise van Ricciardo.

Niets aan toe te voegen!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Alonso. Ineens reed 'ie negende en van daaruit uitstekend vastgehouden. :)

Jozef

Opvallend dat Max is uitgeroepen tot Driver of the Day en hier voorlopig 0 stemmen krijgt. Waarom krijgt hij op F1.com zo veel stemmen? ???