Gp Oostenrijk

Gestart door mayk, 27 september 2016 - 16:37:01

« vorige - volgende »

mayk

Hallo
Ik stel me even kort voor .
Ik ben mayk en ben zoals vele van jullie een liefhebber van de f1 sport.
Verschillende jaren ga ik met een groep vrienden al verschillende gp s af .
Volgend jaar staat de gp van oostenrijk op de planning.
Mijn vraag is of iemand van jullie al eens daar is geweest en welke campings jullie aanraden.
Een vereisten is wel warme douches en stroom  ;D.
Mvg
Mayk

mayk


Robbert65

Ik ben nog nooit naar de Grand Prix van Oostenrijk geweest. Ik heb weleens gekampeerd in Oostenrijk, dat beviel me uitstekend. Het was dicht bij Wenen en je kon er naakt zwemmen in een meertje met glashelder water. Met leuke meisjes. Heel gezellig en inmiddels alweer acht jaar geleden. Het eten was er ook goed en het weer deed leuk, bijna dertig graden en lekker warme avonden. Ik zal daarom  geen goede raadgever kunnen zijn maar kan slechts het vermoeden uitspreken, dat je, als je nu een camping zoekt via internet in de buurt van Zeltweg de kans groot is, dat je een goede, prettige plek treft. En natuurlijk wens ik je bakkenvol voorpret en tegen die tijd enorm veel plezier!

Wellicht leuk om je even voor te stellen op het forum hier? dat kun je hier doen:
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.600.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

De GP van Oostenrijk is 10 jaar weggeweest van de kalender en keerde in 2014 pas weer terug. Maar dat wist je waarschijnlijk al. Dat verklaart wellicht waarom je geen respons krijgt, het is nog wat onbekend terrein voor de meeste fans. Breng vooral verslag uit wanneer je terug bent! :)

Maar Oostenrijk is nu niet bepaald een achterlijk land, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over gekke toestanden (geen douche/elektriciteit) op de camping. :P

Jehoentelaar

Ik ben vier zomers in het land geweest maar nooit rondom een Grand Prix. Heb wel gelezen dat de logistiek bij het circuit een drama is, wat ook niet heel vreemd is in een bergdal. Je zou eventueel kunnen overwegen in Graz te verblijven, maar houd dan rekening met enorme reistijden, vooral op zondag. Openbaar vervoer is Oostenrijk per definitie geen meester in, dus denk daar vooral niet aan.

Van Wijk

Ook ik overweeg Oostenrijk volgend jaar. Ik zag al die enorm gevulde  :D tribunes en dacht...
Wat is daar aan de hand? Terwijl het volgens mij een fantastisch mooi weekend zou kunnen zijn.
Dus ik ben reuze benieuwd naar iemand zijn ervaringen.

Jehoentelaar

Formule 1 leeft niet in Oostenrijk, wat überhaupt niet echt een sportland is. Plus wat ik al zei, de eerste keer in de moderne periode was de logistiek zo'n chaos, dat het voor de daaropvolgende editie veel mensen afschrikte.

BMW.WilliamsF1

Net zoals Spa dit jaar ;)

Jehoentelaar

Kan zijn, maar heel erg vergelijkbaar zijn die situaties niet.

Tuesday

2014 zat het anders goed vol. Het is een vrij klein land, maar het leeft daar wel degelijk volgens mij.

Jehoentelaar

Ja allemachtig, ik zeg toch ook dat de logistieke problemen leidden tot afschrikreacties in de tweede editie van de moderne periode A1-Ring?

Verder heb ik nog even de wedstrijddata uitgezocht en in 2014 werd de race enkele weken later gehouden dan afgelopen jaar, wat eveneens kan meespelen omdat de race rond de grens van de Europese grensperioden zit. Ga je net voor die vakantie zitten, kunnen veel minder mensen naar die race toe dan tijdens de vakantie.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 00:26:42
Ja allemachtig, ik zeg toch ook dat de logistieke problemen leidden tot afschrikreacties in de tweede editie van de moderne periode A1-Ring?
waar komt dan die conclusie vandaan dat het niet leeft in Oostenrijk?

Jehoentelaar

Dat was geen conclusie op mijn logistiekargument. Slechts een toevoeging. Het staat ook vooraan in mijn post waarin ik het noem, niet achteraan.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 24 oktober 2016 - 00:31:23
Dat was geen conclusie op mijn logistiekargument. Slechts een toevoeging. Het staat ook vooraan in mijn post waarin ik het noem, niet achteraan.
maar de vraag was waar het vandaan komt

Jehoentelaar

Als logistieke redenen ervoor zorgen dat een deel van de fans niet op komt dagen en er daardoor lege gaten ontstaan op de tribunes, zijn er blijkbaar niet zodanig veel fans dat de mensen met een slechte ervaring van het jaar ervoor kunnen worden gecompenseerd. Merk daarbij op dat de capaciteit van de A1-Ring relatief laag is.

Buitenlandse fans zullen eerder kiezen voor het goedkopere Budapest (qua levensonderhoud, niet circuitkaarten), waar tevens een hoop meer te beleven is in de omgeving. Dan houd je alleen de fans uit de lokale omgeving (lees: het land) en wat plukjes van elders over. Dat is blijkbaar te weinig om een degelijk aantal bezoekers aan te trekken. Op basis daarvan zou je dus kunnen stellen dat de Formule 1 in Oostenrijk niet erg leeft.