Ronde 15: Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix, Marina Bay

Gestart door Tessa, 12 september 2016 - 07:59:05

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 20 september 2016 - 20:38:46
Ik bedoelde meer als de pitstop van Ferrari zo snel was als die van Mercedes en andersom. Maakt ook niet uit, knap van Mercedes om zo'n snelle pitstop te produceren als het erom gaat.
ja maar die van Mercedes was op dat moment al bekend, dus daar moet je dan ook rekening mee houden.


Tuesday


Jehoentelaar



Fietser

Als de GP van Singapore iets heeft aangetoond, dan is het wel dat Daniel Ricciardo momenteel eigenlijk de enige is die het Mercedes lastig kan maken. Vrijwel alles aan hem is puik: kwalificeren, inzicht, stabiliteit, rust en zeker ook zijn racepace. Jammer dat het seizoen hem nog geen overwinning opleverde, want hij zat er zo dichtbij. Pech had hij in Monaco en ook met de pitsstrategie in Spanje. Hij verdiende meer.
Eigenlijk heeft de Australiër maar één makke, en dat is dat zijn talent tot wasdom is gekomen juist in het Mercedes-tijdperk, want een wereldkampioen schuilt beslist in hem. Velen hebben het over de extra-categorie waarbij men doelt op Hamilton, Alonso en Vettel, maar in mijn ogen hoort Ricciardo, met zijn relatief bescheiden palmares, daar ook al bij. Knap ook hij het jonge aanstormende talent aan zijn zijde tot op heden voorblijft. Daarom hoop ik van harte dat de man van down under eens dezelfde kansen krijgt als de Mercedes-jongens en écht kan vechten voor het kampioenschap voordat de jonge garde het heft in handen neemt.

Matthijs

Wat mij betreft is de hierarchie op dit moment als volgt:

De grote vier: Vettel, Alonso, Hamilton en ook Ricciardo
Daarachter Verstappen en Button, waarbij Verstappen intrinsiek de snellere van de twee is, maar nog een ruwe diamant. Button mist daarentegen de absolute kwaliteit van de top 4 maar is meester in wisselende (weers)omstandigheden en is in staat de top 4 (bewijs Hamilton en Alonso) op kwaliteit te kloppen.

Raikkonen weet ik niet waar ik die moet plaatsen.

Van de grote vier is Ricciardo de jongste, dus zijn ongeduld is (hoewel begrijpelijk) niet helemaal terecht vind ik.

BMW.WilliamsF1


Matthijs

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 22 september 2016 - 10:50:27
En waar is Rosberg dan?
Oja, goed punt. Nouja geeft maar weer aan hoe moeilijk zo'n lijstje is. Zet hem maar bij Max en Button. Alledrie totaal verschillende rijders maar mijns inziens net onder de grote vier. Nog wel...

Fietser

Citaat van: Matthijs op 22 september 2016 - 10:19:38
Wat mij betreft is de hierarchie op dit moment als volgt:

De grote vier: Vettel, Alonso, Hamilton en ook Ricciardo

Van de grote vier is Ricciardo de jongste, dus zijn ongeduld is (hoewel begrijpelijk) niet helemaal terecht vind ik.

Toen Ricciardo de leeftijd van de andere 3 van 'jouw grote 4' had, waren die anderen reeds (meervoudig) wereldkampioen. Zijn ongeduld is, vind ik, daarom best wel terecht. Daarbij komt dat hij al een tijdje tegen de Mercedesdominantie moet opboksen: een kansloze missie tot zover op de meeste circuits. En daarnaast staat de jonge garde – zijn nu al zeer ongeduldige teamgenoot voorop – te trappelen om door te stoten naar de absolute top. Ricciardo's tijd lijkt daarom nu of binnen korte tijd (als de jonge garde inderdaad doorstoot) te komen en het is te hopen dat RB en Renault hem de spullen geven om te oogsten. Aan hem ligt het niet, wat hij ruimschoots bewees. Trouwens, hij bewees ook dat hij 4-voudig kampioen Vettel de baas is met hetzelfde materiaal. Nu zeggen sommigen dat Vettel in dat jaar een dipje had, maar autocoureurs krijgen ook dipjes als ze merken dat hun teamgenoot sneller is. Voor alle duidelijkheid, ik heb Vettel hoog zitten, maar momenteel Ricciardo als hoogste. Kweetut, tis persoonlijk.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 22 september 2016 - 09:48:36
Als de GP van Singapore iets heeft aangetoond, dan is het wel dat Daniel Ricciardo momenteel eigenlijk de enige is die het Mercedes lastig kan maken.
mwah, Verstappen heeft ook al bewezen dat te kunnen, maar die liet het afgelopen weekend af weten. Vettel finishte vanaf P22 op slechts 27 seconden (waarvan hij 20 seconden al naar 3 rondjes kwijt was) en Raikkonen streed met Hamilton om het podium. Vooraf werd dit als RBR circuit bestempeld, wat dat betreft vind ik die P2 voor Ricciardo niet (positief) verrassend. In Monza pakt ie 'slechts' P5 en in Belgie maakte bocht 1 zn matige kwalificatie in 1x goed. Hij gaat zeker lekker en heeft weer de bovenhand tov Max, maar dat is volgens mij ook wel een beetje omdat het bij Max (en zn koppeling) ff wat minder gaat.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 22 september 2016 - 10:19:38
Wat mij betreft is de hierarchie op dit moment als volgt:

De grote vier: Vettel, Alonso, Hamilton en ook Ricciardo
Daarachter Verstappen en Button, waarbij Verstappen intrinsiek de snellere van de twee is, maar nog een ruwe diamant. Button mist daarentegen de absolute kwaliteit van de top 4 maar is meester in wisselende (weers)omstandigheden en is in staat de top 4 (bewijs Hamilton en Alonso) op kwaliteit te kloppen.

Raikkonen weet ik niet waar ik die moet plaatsen.

Van de grote vier is Ricciardo de jongste, dus zijn ongeduld is (hoewel begrijpelijk) niet helemaal terecht vind ik.
Ik vind van de grote vier Vettel op dit moment het minst in het oog springen. Wisselt hele sterke races af met twijfelachtige prestaties. Nu komt een deel ook vanuit de matige Ferrari en slechte pitstop strategieën, maar vorig jaar was Vettel vele male sterker. 2014 was dan weer een matig jaar, maar misschien ligggen deze auto's hem gewoon echt niet. (iets wat hij zelf ook al in 2014 zei.)
Maar Ricciardo is op dit moment echt heel sterk bezig en laat zien dat hij Verstappen zeker de baas kan zijn. Max heeft nu 3 mindere races achter elkaar( al zijn Spa en Singapore niet helemaal zijn schuld.)

En Rosberg...Erg sterke coureur en ben altijd van mening dat hij enorm word onderschat, maar hij lijkt het allermeest te profiteren van de problemen bij Hamilton.

Sabai

Vettel lijkt de gretigheid een beetje kwijt te zijn. Ik was altijd een groot fan van hem maar dat is een stuk minder geworden. Zie hem geen wk meer worden.

Arthur

4 zijn het er nu. Ik vraag me af of iemand dat record van 7 ooit nog eens zal halen... 4 is al geweldig maar nog eens dat aantal?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Als Mercedes zo dominant blijft zie ik het Hamilton het met twee vingers in zijn neus halen.