Ronde 15: Formula 1 Singapore Airlines Singapore Grand Prix, Marina Bay

Gestart door Tessa, 12 september 2016 - 07:59:05

« vorige - volgende »

Jozef

Natuurlijk zegt hij dat achteraf, ik kon je ook tijdens de race al vertellen dat Wolff dat zou zeggen. :P Maar goed: ze hebben gewonnen, dus hebben ze gelijk. Volgens mij hebben ze het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt, maar dat zullen we nooit weten. Misschien zat Rosberg wel in het verkeer ten tijde van die pitstops, waardoor hij de kloof niet groot genoeg kon maken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 16:20:49
Natuurlijk zegt hij dat achteraf, ik kon je ook tijdens de race al vertellen dat Wolff dat zou zeggen. :P Maar goed: ze hebben gewonnen, dus hebben ze gelijk. Volgens mij hebben ze het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt, maar dat zullen we nooit weten. Misschien zat Rosberg wel in het verkeer ten tijde van die pitstops, waardoor hij de kloof niet groot genoeg kon maken.
Rosberg had een voorsprong van een kleine 4 seconden, Ricciardo pakte in de eerste ronden meer dan 3 seconden, dan kun je toch wel stellen dat een pitstop erg krap wordt?

Van Wijk


Pancake Shield

Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 16:41:46
Heeft Max al een verklaring afgegeven voor zijn start ?

Bij Ziggo zegt hij dat het team voor de start al aangaf dat de koppeling problemen zou geven.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 11:29:26
Daar is het wel wat vroeg voor, in Spa was er de gridstraf en in Monza de slechte start die beide heren overkomt op willekeurige momenten. Het is alleen dit weekend dat Rosberg duidelijk de betere is.

Ook toen Hamilton achter Rosberg reed en beiden vrij baan hadden was hij niet sneller en kon hij niet inlopen. Tijdens de eerste en tweede vrije training was Nico ook meer dan een halve tel sneller. In de laatste VT is het dan andersom met een tiende maar ik vond Rosberg sterker dat weekend. In Monza was Lewis fractioneel sneller in de aanloop van de race maar bij de start gaat het mis en kan hij het niet meer goed maken. Dit weekend vond ik Lewis ook niet sterk. Mist wel erg vaak zijn rempunt. Als ik alles achter elkaar leg vind ik Rosberg was sterker voor de dag komen. Als hij niet sneller is zit hij wel in het kielzoch. Andersom zijn de verschillen wat groter. En laten we niet vergeten dat Nico met een achterstand begon en nu weer leidt. Hij is in bloedvorm. Bij Lewis mis ik scherpte.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 18 september 2016 - 16:46:04
Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 16:41:46
Heeft Max al een verklaring afgegeven voor zijn start ?

Bij Ziggo zegt hij dat het team voor de start al aangaf dat de koppeling problemen zou geven.

Onbegrijpelijk dat een sport dat zo bezig is met veiligheid (lees: halo) geen toestemming gaf om een koppeling te vervangen. Een rijder vooraan die niet goed wegkomt vind ik een behoorlijk gevaar.

Tuesday

afgezien van 2015 is het eigenlijk continu stuivertje wisselen tussen beiden, nu heeft Nico weer het momentum. Het zou mooi zijn als ie het nu eens af weet te maken, maar ik ga er mn hoop niet meer op vestigen. Ik heb wel bewondering voor hoe hij zichzelf steeds weer oppakt na teleurstellingen, maar hij laat het vervolgens toch ook vaak weer uit zn handen glippen. We gaan het zien, het is iig mooi dat hij het zo spannend weet te maken, daar mag hij ook best eens wat meer krediet voor krijgen ipv dat ie beschimpt wordt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 16:50:50
Citaat van: Pancake Shield op 18 september 2016 - 16:46:04
Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 16:41:46
Heeft Max al een verklaring afgegeven voor zijn start ?

Bij Ziggo zegt hij dat het team voor de start al aangaf dat de koppeling problemen zou geven.

Onbegrijpelijk dat een sport dat zo bezig is met veiligheid (lees: halo) geen toestemming gaf om een koppeling te vervangen. Een rijder vooraan die niet goed wegkomt vind ik een behoorlijk gevaar.
dat is m vast niet verboden hoor.

Wings

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 16:56:31
afgezien van 2015 is het eigenlijk continu stuivertje wisselen tussen beiden, nu heeft Nico weer het momentum. Het zou mooi zijn als ie het nu eens af weet te maken, maar ik ga er mn hoop niet meer op vestigen. Ik heb wel bewondering voor hoe hij zichzelf steeds weer oppakt na teleurstellingen, maar hij laat het vervolgens toch ook vaak weer uit zn handen glippen. We gaan het zien, het is iig mooi dat hij het zo spannend weet te maken, daar mag hij ook best eens wat meer krediet voor krijgen ipv dat ie beschimpt wordt.

Dit dus. Wat ik merk is dat als Lewis wint Lewis op een voetstuk wordt geplaatst maar wint Rosberg dan wordt vaak gezocht naar allerlei nuances. Terwijl Rosberg gewoon een fantastisch seizoen kent. Hij heeft al 8 races gewonnen dit seizoen. Nagaan dat hij ook een paar races of pace is geweest en het kwijt leek te zijn. Toch is hij super teruggekomen en lijkt hij mentaal sterk. De manier waarop hij Lewis nu wegzet vind ik wel een dingetje hoor en verschilt weinig van wat Lewis afgelopen jaar bij Rosberg deed.

Wings

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 16:57:17
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 16:50:50
Citaat van: Pancake Shield op 18 september 2016 - 16:46:04
Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 16:41:46
Heeft Max al een verklaring afgegeven voor zijn start ?

Bij Ziggo zegt hij dat het team voor de start al aangaf dat de koppeling problemen zou geven.

Onbegrijpelijk dat een sport dat zo bezig is met veiligheid (lees: halo) geen toestemming gaf om een koppeling te vervangen. Een rijder vooraan die niet goed wegkomt vind ik een behoorlijk gevaar.
dat is m vast niet verboden hoor.

Dan jokken ze in de studio.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:08:46
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 16:57:17
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 16:50:50
Citaat van: Pancake Shield op 18 september 2016 - 16:46:04
Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 16:41:46
Heeft Max al een verklaring afgegeven voor zijn start ?

Bij Ziggo zegt hij dat het team voor de start al aangaf dat de koppeling problemen zou geven.

Onbegrijpelijk dat een sport dat zo bezig is met veiligheid (lees: halo) geen toestemming gaf om een koppeling te vervangen. Een rijder vooraan die niet goed wegkomt vind ik een behoorlijk gevaar.
dat is m vast niet verboden hoor.

Dan jokken ze in de studio.
het is aan het team om daar een goede auto neer te zetten. Als er iets vervangen dient te worden dan zijn daar regels voor.

Wings

Ik kan het verkeerd begrepen hebben maar dacht dat Tom zei het verzoek van Red Bull om de koppeling te verwisselen is afgewezen omdat deze niet stuk was. Tussen de kwalificatie en race mag officieel niet gesleuteld worden aan een bolide. Een uitzondering is wanneer iets echt stuk is. En stuk was de koppeling niet.

Tuesday

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:08:04
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 16:56:31
afgezien van 2015 is het eigenlijk continu stuivertje wisselen tussen beiden, nu heeft Nico weer het momentum. Het zou mooi zijn als ie het nu eens af weet te maken, maar ik ga er mn hoop niet meer op vestigen. Ik heb wel bewondering voor hoe hij zichzelf steeds weer oppakt na teleurstellingen, maar hij laat het vervolgens toch ook vaak weer uit zn handen glippen. We gaan het zien, het is iig mooi dat hij het zo spannend weet te maken, daar mag hij ook best eens wat meer krediet voor krijgen ipv dat ie beschimpt wordt.

Dit dus. Wat ik merk is dat als Lewis wint Lewis op een voetstuk wordt geplaatst maar wint Rosberg dan wordt vaak gezocht naar allerlei nuances. Terwijl Rosberg gewoon een fantastisch seizoen kent. Hij heeft al 8 races gewonnen dit seizoen. Nagaan dat hij ook een paar races of pace is geweest en het kwijt leek te zijn. Toch is hij super teruggekomen en lijkt hij mentaal sterk. De manier waarop hij Lewis nu wegzet vind ik wel een dingetje hoor en verschilt weinig van wat Lewis afgelopen jaar bij Rosberg deed.
dat laatste ben ik het niet mee eens, Rosberg was dit weekend duidelijk de betere, maar de 2 races hiervoor kreeg iet het natuurlijk ook deels cadeau. Laat Rosberg nu eerst maar eens een titel pakken voor we deze discussie verder gaan voeren. Als Hamilton dit jaar weer de titel pakt kun je toch wel definitief stellen dat ie toch een maatje te groot is voor Rosberg ook al zijn ze vaak redelijk aan elkaar gewaagd.

Sabai

Feit is dat dit Rosberg zijn beste seizoen ooit is dus als hij kampioen wil worden dan zal het nu moeten gebeuren. Ik denk alleen dat Hamilton weer wk word

Robbert65

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:16:57
Ik kan het verkeerd begrepen hebben maar dacht dat Tom zei het verzoek van Red Bull om de koppeling te verwisselen is afgewezen omdat deze niet stuk was. Tussen de kwalificatie en race mag officieel niet gesleuteld worden aan een bolide. Een uitzondering is wanneer iets echt stuk is. En stuk was de koppeling niet.

Dat was Doornbos, die dat zei. die vertelde dat hij tijdens de race had ge-appt met een "vriendje"in het RBR team en die vertelde dat verhaal over de koppeling.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel