Formule 1 is verkocht

Gestart door C.G. de Beaufort, 03 september 2016 - 18:32:38

« vorige - volgende »

Arthur

En regenraces zijn dan ook verleden tijd; daar doet men in de VS niet aan. Te risicovol....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Per definitie niet waar. Op ovals gebeurt dat niet, elders komt het vaak genoeg voor. Ook onder omstandigheden die in de Formule 1 niet geaccepteerd worden.

Arthur

Helder! Echt veel VS kijk ik dan ook niet  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

sjakie

overigens is het nog niet bevestigd in de media dat de F1 verkocht is maar Joe Saward heeft in z'n blog aangegeven dat hij de bevestiging min-of-meer van Donald Mckenzie, een van de bazen van CVC, min of meer gekregen heeft. In een gesprek waar Saward bij was gaf Mckenzie aan bij Ron Dennis dat dit zijn laatste race was...

https://joesaward.wordpress.com/2016/09/05/notebook-from-the-hotel-lobby/

Overigens vraag ik me af of de nieuwe eigenaar zich veel zal bemoeien met hoe de sport bedreven zal gaan worden. CVC interesseerde zich ook alleen maar voor de centen die eruit werden gezogen. Maar we zullen zien.

sjakie

overigens zie ik dat de nieuwe eigenaar John Malone is die content zoekt voor zijn vele TV kanalen. Misschien wordt er dan wel gesleuteld aan het entertainment concept..

Deal verwacht vandaag

https://joesaward.wordpress.com/2016/09/06/the-crystal-balls-come-out/

Jehoentelaar

De hamvraag is in zekere zin of, en in hoeverre, de sport zal gaan Amerikaniseren als/wanneer de hele deal beklonken is. Als je een grote markt wil aanboren die intrinsiek anders (United States) dan de markt waar je je hele concept omheen hebt gebouwd (Europa), zullen wijzigingen op een aantal fronten onmisbaar zijn. Of dat betekent dat zaken als raceformat, technische regelgeving aan zal gaan, is nog te vroeg om te zeggen - maar wel iets om rekening mee te houden voor de minder nabije toekomst.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 05 september 2016 - 20:35:35
Helder! Echt veel VS kijk ik dan ook niet  ;)

Ik -helaas- ook niet (meer) vanwege het voor mij onpraktische moment van de zondagavond. In het verleden heb ik wel veel gezien van IndyCar en Grand-Am/ALMS (nu USCC). Dat zijn allemaal geen heel solide georganiseerde kampioenschappen, maar wel vermakelijk en ze zitten niet al te ingewikkeld in elkaar.

sjakie

Citaat van: Jehoentelaar op 06 september 2016 - 17:02:05
Citaat van: Arthur op 05 september 2016 - 20:35:35
Helder! Echt veel VS kijk ik dan ook niet  ;)

Ik -helaas- ook niet (meer) vanwege het voor mij onpraktische moment van de zondagavond. In het verleden heb ik wel veel gezien van IndyCar en Grand-Am/ALMS (nu USCC). Dat zijn allemaal geen heel solide georganiseerde kampioenschappen, maar wel vermakelijk en ze zitten niet al te ingewikkeld in elkaar.

Weinig tijd om te kijken. Blijft beperkt tot highlights of het bekijken van de race een paar dagen later op youtube.

Arthur

Eens! Zondagavond [of beter nacht] nodigt bij mij niet echt [of beter echt niet] uit om nog te gaan kijken. Opnemen, daar denk ik dan weer niet aan. Maar ja, het is ook geen F1 natuurlijk  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

Bernie gaat zich er in ieder geval nog 3 jaar tegenaan bemoeien  8)

http://www.bbc.com/sport/formula1/37298242

Jozef

Het is officieel!

Het is wel een ingewikkeld verhaal. Wat ik ervan begrijp is dat Liberty Media 100% eigenaar wordt van de F1, maar dat CVC wel weer een belangrijke aandeelhouder wordt van Liberty Media. CVC zal ook zijn mannetjes in de raad van bestuur mogen zetten.

De nieuwe voorzitter van de F1 wordt Chase Carey, die momenteel vice-voorzitter is van 21st Century Fox. Maar Bernie Ecclestone blijft wel aan als CEO en zal dus de dagelijkse leiding in handen houden.

Liberty krijgt nu meteen 18.7% van de aandelen in handen voor 746 miljoen dollar. Als de rest van de aandelen, die het komende half jaar ook overgekocht zullen worden, net zo veel kosten, komt de deal uit op 4 miljard dollar.

Pancake Shield

Ik ga er overigens vanuit dat mocht Liberty Media een bepaalde wijziging willen doorvoeren, die Ecclestone eventueel niet wil, dat ze gewoon over hem heen stappen (mits de teams dan akkoord gaan natuurlijk)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Veramerikanisering kan positief uitpakken. Uitgangspunt bij Amerikaanse sporten is altijd wel dat het interessant en begrijpelijk is voor de kijker. En daar slaat de huidige F1 nog wel eens de plank mis. En ik kijk uit naar een overkill aan feitjes tijdens de race ;)

Jehoentelaar

Nou ja, dat het ook fout kan gaan heeft de laatste NASCAR All-Star Race wel bewezen. Daar was met de beste wil van de wereld echt niks van te maken. Maar er zijn op alles uiteraard uitzonderingen.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 08 september 2016 - 08:32:46
Veramerikanisering kan positief uitpakken. Uitgangspunt bij Amerikaanse sporten is altijd wel dat het interessant en begrijpelijk is voor de kijker. En daar slaat de huidige F1 nog wel eens de plank mis. En ik kijk uit naar een overkill aan feitjes tijdens de race ;)

Daar denk ik toch iets anders over! Anders kom je wel heel tot de rondjes rijden conclusie....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel