Formule 1 is verkocht

Gestart door C.G. de Beaufort, 03 september 2016 - 18:32:38

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort


Franky R.

Mijn eitje.... http://www.gppits.net/nieuws/veranderd_de_formule_1_van_eigenaar/  ;D


Ik zie niet veel veranderen, behalve dat CVC haar centjes terug heeft met een kleine winst...Dozen schuiven op  'hoog niveau' noem ik dit..

C.G. de Beaufort

Eigenaar, Amerikaanse Liberty Media, wil er ook een beursnotering in New York van maken. En in dat geval willen de kopers uiteraard dat er veel winst gemaakt wordt. Ik denk dus dat ze een steeds hogere tegemoetkoming van een baan waarop ze gaan rijden, dus hogere toegangsprijzen voor de mensen die het bezoeken en tijdens een uitzending veel reclame gaan maken...

Groet,

C.G. de Beaufort

Arthur

Dat laatste beangstigt mij ook... En veel safetycars mogelijk?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Wat heeft de safety car hiermee te maken? ???

Arthur

Zijn ze gek op in de VS onder de naam Pacecar...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Juist, en omdat de uitzendrechten verkocht zijn gaat Charlie Whiting de safety car vaker de baan op sturen...

Agressievere marketing kunnen we misschien wel verwachten. Als je naar een Amerikaanse race kijkt, krijg je dingen als "en hier hebben we het overzicht van de starting grid gepresenteerd door Pepsi", "dit is de stand in het constructeurskampioenschap gesponsord door Chevron". Met dus het logo in beeld en de commentator die contractueel verplicht is om de naam van de sponsor te noemen.

Duurdere tickets en zo weet ik nog niet. Het is niet alsof CVC (Bernie) cadeautjes uitdeelde aan de circuits.

Pancake Shield

Denk dat Jozef behoorlijk op de goede richting zit. We zullen meer dingen krijgen net als bij de Amerikaanse racerij. En wellicht dat zelfs de F1 een sponsornaam opgeplakt krijgt of iets dergelijks. En als er al iets gebeurt met de tickets denk ik juist dat ze wellicht gaan dalen. En misschien meer investeren de internationalisering van de sport. Wegtrekken uit Europa en zich meer over de wereld verspreiden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Nog andere mogelijke gevolgen:

- Amerikanen zullen niet meteen de hielen van Poetin willen likken zoals Bernie dat doet (en misschien wel hetzelfde voor enkele andere landen).

- Als ze naar de beurs gaan, moeten ze hun jaarresultaten publiceren. Dat kan meer transparantie brengen in de geldstromen binnen de F1 en op termijn (onder druk van de publieke opinie) leiden tot een eerlijkere verdeling van de koek.

gloudiesaurus

#9
Ik ben benieuwd. Naar de beurs brengen, dat betekent zoveel mogelijk winst eruit proberen te halen. Maar goed dat wilde CVC ook al.

Wellicht dat de Amerikanen de sport wel beter kunnen vermarkten. Bijv. meer met internet doen.

Wat de Formule 1 ook goed zou doen is niet alles achter de decoder stoppen, Beter voor sponsoren en het aantrekken voor fans. Maar goed op de korte termijn willen die Amerikanen natuurlijk ook zoveel geld verdienen...

Hopelijk gaan ze niet het maximale vragen van circuits zodat banen als Spa Francorchamps verdwijnen.

Zie nu ook dat Libery media eigenaar is van Discovery Channel en de Atlante Braves (honkbal team).
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Wat die Safety Car betreft is het een vrij logische redenering, aangezien in Amerika de SC (of Pacecar if you like) veel vaker de baan op komt dan in Europa en er zo veel reclameblokken makkelijk weggewerkt kunnen worden. Nou zal het niet zo leip worden als in NASCAR met hun 'competition cautions' om sowieso een keer de zaak te neutraliseren, maar het is niet ondenkbaar dat er op termijn wat regels lichtelijk worden aangepast om het raceverloop commercieel aantrekkelijker te maken.

Nou is dat wel allemaal voortbordurend op de gedachte dat deze Amerikanen net zo denken als de Amerikanen die gaan over hun autosport, dus er volledig naast zitten is (zoals altijd wel bij mijn posts) niet ondenkbaar.

Jozef

Ik zal eerlijk zijn, ik ken eigenlijk niet veel van de Amerikaanse raceklassen. Maar NASCAR kun je sowieso al niet vergelijken met F1, en volgens mij is IndyCar toch ook behoorlijk anders? Zeker wanneer ze op ovals racen. Is op een oval een safety car niet veel vaker ook gewoon nodig? Al is het maar omdat je met even veel auto's op een veel korter baantje zit, en er dus voor marshalls nooit 20 seconden zijn om effe wat op te ruimen.

Maar ook op "echte" circuits, hebben ze in de IndyCar niet veel meer close racing dan in de F1?

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid voor de regels bij de FIA. In de huidige vorm van de Strategy Group en zo, kan de FOM geen regelwijzigingen afdwingen als de FIA of de teams het niet steunen. Vooral om deze reden denk ik niet dat we meer safety cars gaan krijgen, omdat de commerciƫle rechten in Amerikaanse handen komen.

Jehoentelaar

Wat je zegt over de verschillen klopt, maar dat de SC in IndyCar op pakweg Mid-Ohio of Road America vaker naar buiten komt is wel een gegeven. Ik heb een paar keer een SC gezien, waar je in Europa eerder (dubbel) geel ziet - denk aan dingen als een groot onderdeel naast de racelijn of een gespinde auto op een minder gevaarlijke plek.

Jozef

Ik geloof je zo. ;) Voor zulke situaties heb je in de F1 tegenwoordig ook wel de virtual safety car - dubbel geel zonder VSC wordt zelden of misschien zelfs nooit meer gegeven dacht ik? Dan wordt het nog lastiger om een pleidooi voor meer SC's erdoor te drukken.

Jehoentelaar

Wellicht dat men in de VS ook een beetje bezig is met Slow Zones, maar dat heb ik buiten WEC en DTM verder nooit echt gezien. De hoeveelheid mogelijkheden is in ieder geval inderdaad vrij uitgebreid.