Bocht 1 op Spa Francorchamps 2016

Gestart door Robbert65, 29 augustus 2016 - 10:23:20

« vorige - volgende »

Max Verstappen had in bocht 1 op Spa Francorchamps 2016 last van:

Pech
0 (0%)
Overmoed
13 (72.2%)
Verstandsverbijstering
1 (5.6%)
Vettel
2 (11.1%)
Räikkönen
2 (11.1%)
iets anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Mickey

Ik bekijk het filmpje hier op de werkplek zonder geluid. Dat is prima te doen.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 31 augustus 2016 - 15:26:07
het is ook het continu wegkijken en totaal niet kritisch zijn wat mij stoort. Tot Hongarije was er  in het algemeen toch weinig kritiek en veel lof en was Max ook allang die steen in de vijver waar Lammers het over heeft. Dat wil niet zeggen dat je daarmee maar alles weg kunt wuiven. Ik ben vorig jaar echt fan geworden van Max, maar het begint inmiddels alweer aardig te bekoelen. Ik denk dat ie er goed aan zou doen om ff een toontje lager te zingen. Maar goed, als iedereen om hem heen hem maar lof blijft toezwaaien, waar een kritische noot misschien meer gepast is, dan weet ik niet of het allemaal wel goed gaat komen. Dan moeten we maar hopen dat Max na te zijn afgekoeld wel zelfkritisch is en er het 1 en ander van opsteekt. Wat in bocht 1 gebeurd, dat kan natuurlijk gebeuren, maar de manier waarop hij daarmee omging daar valt nog wel het 1 en ander in te verbeteren. Afzonderlijk was het allemaal niet zo schokkend, maar alles bij elkaar (inclusief reacties achteraf) was het gewoon teveel van het goede en toch wel enige reden voor zorg.

Eens met de strekking van je verhaal. Ik denk dat er best wel mensen in zijn omgeving zijn die hem hierop zullen aanspreken. Mensen van wie hij iets aannemt, Horner, Mateschitz etc. En aangezien Max razendsnel leert en een goed aanpassingsvermogen kent, gaat dit ook wel snel goedkomen denk ik.

Eigenlijk zijn de reacties achteraf het enige dat niet door de beugel kan, vind ik. De rest is allemaal op het randje.




Robbert65

Ja, ook eens met Fietser, maar met vertrouwen dat het snel goed komt. Verstappen heeft niet alleen het race DNA maar ook dat onverzettelijke als ie boos is van Jos. Dat moet hij snel doorkrijgen en leren te zwijgen als hij boos is. Eerst de boel maar eens laten betijen voortaan...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik denk ook dat Horner hier achter de schermen wat over te zeggen gehad zal hebben. Dat zal ook de reden zijn waarom Max hier niets mocht zeggen voor de camera.

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 30 augustus 2016 - 22:01:39
<blockquote class="twitter-video" data-lang="nl"><p lang="de" dir="ltr">2000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen <br>2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen<a href="https://twitter.com/hashtag/BelgiumGP?src=hash">#BelgiumGP</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Spa?src=hash">#Spa</a> <a href="https://twitter.com/Max33Verstappen">@Max33Verstappen</a> <a href="https://t.co/C1j2EMnP8M">pic.twitter.com/C1j2EMnP8M</a></p>&mdash; The_Pamas (@The_Pamas) <a href="https://twitter.com/The_Pamas/status/770704488562888704">30 augustus 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Ik zie igg niks verkeerds in deze actie.

C.G. de Beaufort

"He comes in here, no fear and no respect," said Mercedes motorsport head Toto Wolff in Spa. "He puts the elbow out and it reminds me of the great ones. It reminds me of Lewis and it reminds me of Ayrton Senna.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Dan moet je ook zo eerlijk zijn om volledig te citeren: "I just feel that it might end up in the wall heavily one day. As much as we like his impetuosity, it's refreshing, but it's dangerous."

Van Wijk

Citaat van: Jozef op 31 augustus 2016 - 20:29:27
Dan moet je ook zo eerlijk zijn om volledig te citeren: "I just feel that it might end up in the wall heavily one day. As much as we like his impetuosity, it's refreshing, but it's dangerous."

Precies dit, het is niet dat ik de rijstijl van Max niet waardeer, ik vind het zelfs gaaf.
Echter, als je besluit om middels je rijstijl jezelf de puinpoeier in te rijden ,prima, no balls no glorie.
Maar om dan het risico van iemands anders zijn leven in de waagschaal ( kimi ) te leggen ,daar heb ik mijn bedenkingen over. Uiteindelijk zal ecclestone wel overwegen hoeveel de meerwaarde ( commercieel ) van Max is alvorens in te grijpen .( uiteraard niet zelf, maar zijn wil is wet ,daar heeft hij zijn mensen voor )

C.G. de Beaufort

#53
De regels stellen Max in het gelijk.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/216362/de-reglementen-stellen-verstappen-in-het-gelijk

Ook geeft Gerhard Berger een commentaar :

Oud Formule 1-rijder Gerhard Berger plaatst het commentaar op Verstappen in Auto Bild in perspectief. "Het is allemaal goed voor Max, want de reacties die hij krijgt herinneren me sterk aan wat er in de begindagen over Ayrton Senna en Michael Schumacher werd gezegd. Ook zij moesten in het begin omgaan met kritiek van de gevestigde orde."

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Er heeft niemand gezegd dat de move op Kemmel illegaal was. Alleen was het wel ronduit gevaarlijk en uitermate onsportief. Dàt is de reden van alle kritiek.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 01 september 2016 - 15:11:45
Er heeft niemand gezegd dat de move op Kemmel illegaal was. Alleen was het wel ronduit gevaarlijk en uitermate onsportief. Dàt is de reden van alle kritiek.

Daar denken Toto, Gerhard, Jan, Robert, Martini , etc. dus wat anders over... trouwens ik dus ook.

Greetz,

C.G. de Beaufort

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 september 2016 - 15:23:22
Citaat van: Jozef op 01 september 2016 - 15:11:45
Er heeft niemand gezegd dat de move op Kemmel illegaal was. Alleen was het wel ronduit gevaarlijk en uitermate onsportief. Dàt is de reden van alle kritiek.

Daar denken Toto, Gerhard, Jan, Robert, Martini , etc. dus wat anders over... trouwens ik dus ook.

Greetz,

C.G. de Beaufort

Toto Wolff dus alvast niet, zoals hierboven getoond. Dan moet je wel willen lezen, natuurlijk. Oom Jan en Robert zijn partijdig. Martini ken ik niet. Blijft alleen Gerhard Berger nog over, waarbij gezegd moet worden dat een vergelijking met de kritiek op Maldonado of Massa net zo zinnig zou zijn als die met Senna en Schumacher.


C.G. de Beaufort

Citaat van: jozefToto Wolff dus alvast niet, zoals hierboven getoond. Dan moet je wel willen lezen, natuurlijk. Oom Jan en Robert zijn partijdig. Martini ken ik niet. Blijft alleen Gerhard Berger nog over, waarbij gezegd moet worden dat een vergelijking met de kritiek op Maldonado of Massa net zo zinnig zou zijn als die met Senna en Schumacher.

Toto zei daarna : "And you can clearly see that some guys around are starting to think twice how to overtake him... I just fear that it might end up in the wall heavily one day. For me it is refreshing but dangerous."

"Verfrissend en gevaarlijk" sprak hij dus. Dus hetzelfde als bij Hamilton en Senna. Voorts heb je Guido v/d/ Garde en Martini. De laatste gaf het volgende aan : "Waren er meer zoals Max Verstappen. Hij zorgt voor opwinding en opschudding in de Formule 1, dat kon de sport wel gebruiken. Men is het gepraat over regeltjes en arbitraire beslissingen zat en wil gewoon racen zien. Hoewel de oudere rijders hem bekritiseren is Max uit aan het groeien tot een idool voor de jeugd."

Tot slot, jij behoort tot de oude garde die kritiek op Max mogen uitoefenen. Partijdigheid dus. Prima hoor!

Groet,

C.G. de Beaufort