Bocht 1 op Spa Francorchamps 2016

Gestart door Robbert65, 29 augustus 2016 - 10:23:20

« vorige - volgende »

Max Verstappen had in bocht 1 op Spa Francorchamps 2016 last van:

Pech
0 (0%)
Overmoed
13 (72.2%)
Verstandsverbijstering
1 (5.6%)
Vettel
2 (11.1%)
Räikkönen
2 (11.1%)
iets anders, namelijk:
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Jozef

95% van de paddock en de fans zeggen allemaal hetzelfde. Alleen Verstappen en Vettel zullen het niet eens zijn met dit alles.

Mickey

Ben benieuwd naar papa Jos zijn zienswijze. Iemand hem al een praatpaal onder zijn kin gehouden?

Fietser

Ik las vandaag in de Volkskrant hoe Jan Lammers Verstappens optreden in Francorchamps verdedigt. Hij zegt o.a.: 'Max is de steen in de vijver van de F1 en dit zijn de rimpels die dat teweeg brengt.' Ook: 'Niet iedereen vindt het geweldig dat hij de gevestigde orde naar huis rijdt.' En ten slotte: 'De F1 was een slaapverwekkende vertoning geworden totdat Max kwam.' Prachtig gezegd, maar tevens rabiate kletskoek.
De F1 zat namelijk al boordevol rimpels voordat Max kwam - altijd al geweest. Er zijn duizenden voorbeelden - voor iedereen die er oog voor heeft. Laat ik volstaan met een paar recentelijke, willekeurige voorbeelden: de 'gekte' van Maldonado, de woede van Alonso over een matige auto, de woede van Vettel jegens Kvyat en ook de straffen die Grossjean opliep wegens gevaarlijk rijden. Hoezo geen rimpels? En hoezo rijdt hij de gevestigde orde naar huis? Hij is een fantastisch coureur, maar van consequent iedereen naar huis rijden is vooralsnog geen sprake. Zijn (gevestigde) teamgenoot presteert tot nu toe beter, om maar wat te noemen. En hoezo slaapverwekkend? Volgens mij reden twee coureurs van de gevestigde orde (en van hetzelfde team!) elkaar nog in Spanje spectaculair van de baan, waarna nota bene Verstappen zijn eerste GP-zege scoorde. In Oostenrijk zelfde laken een pak. Bottas en Raikkonen die mekaar keihard raken in Abu Dhabi, Alonso en Gutierez in Australië, de Saubers in Monaco. Dat vindt Lammers kennelijk allemaal slaapverwekkend, maar het is - als ik zijn woorden mag geloven - aan Verstappen te danken dat die tijd voorbij is. Jan Lammers kan e.e.a. meestal keurig verwoorden, maar hier is hij toch wel erg gekleurd en vooral selectief met zijn mening.

Dit is wat off-topic, sorry daarvoor.

Robbert65

#33
Nee, dat was niet off-topic hoor. We kunnen die discussies over de verdedigende acties van Verstappen hier prima voeren.

Jan Lammers kent Max al van kinds af aan, hij ziet de feiten niet met een oranje, maar wel met een gekleurde bril. En dat is hem niet kwalijk te nemen.

Verstappen komt er heus wel. Hij moet alleen niet meer zeggen dat hij mensen wel even van de baan zal knallen, dat gaat echt echt echt niet.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Mooi verwoord, Fietser.

Ik las vandaag op een Facebook-pagina dat er in Spa 84 inhaalmanoeuvres waren, waarvan ook nog eens de meerderheid (58) zónder DRS. Allemaal Max natuurlijk. Zonder Max zou er echt helemaal niks te beleven zijn aan de F1.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 augustus 2016 - 21:14:46
Mooi verwoord, Fietser.

Ik las vandaag op een Facebook-pagina dat er in Spa 84 inhaalmanoeuvres waren, waarvan ook nog eens de meerderheid (58) zónder DRS. Allemaal Max natuurlijk. Zonder Max zou er echt helemaal niks te beleven zijn aan de F1.
58 zonder DRS? dan moet dat dan met name in de ronden zijn geweest dat er geen DRS beschikbaar was, want het overgrote deel van de inhaalactie's was toch wel in de DRS zone op de Kemmel straight.En dan te bedenken dat Verstappen er nog een paar voorkwam daar ;)

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 30 augustus 2016 - 21:09:21
Jan Lammers kent Max al van kinds af aan, hij ziet de feiten niet met een oranje, maar wel met een gekleurde bril. En dat is hem niet kwalijk te nemen.
Van Jan Lammers komt de beroemde quote: "Je kunt de race niet in de eerste bocht winnen, maar wel verliezen". Jammer dat hij vervolgens geen kritiek wil/durft te uiten aan Verstappen. Die eerste bocht was echt geen groot drama maar geef dan toe dat het niet zo slim was.

Mickey

Dat ja. Bij de nabeschouwing van Ziggo ook geen onvertogen woord.

Robbert65

ach... nou en? Jan Lammers. Volgens mij noemt Max hem oom :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

<blockquote class="twitter-video" data-lang="nl"><p lang="de" dir="ltr">2000 Michael Schumacher vs Mika Hakkinen <br>2016 Max Verstappen vs Kimi Raikkonen<a href="https://twitter.com/hashtag/BelgiumGP?src=hash">#BelgiumGP</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/Spa?src=hash">#Spa</a> <a href="https://twitter.com/Max33Verstappen">@Max33Verstappen</a> <a href="https://t.co/C1j2EMnP8M">pic.twitter.com/C1j2EMnP8M</a></p>&mdash; The_Pamas (@The_Pamas) <a href="https://twitter.com/The_Pamas/status/770704488562888704">30 augustus 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 30 augustus 2016 - 21:09:21
Jan Lammers kent Max al van kinds af aan, hij ziet de feiten niet met een oranje, maar wel met een gekleurde bril. En dat is hem niet kwalijk te nemen.

Ach, ik neem Lammers heus niet zo heel veel kwalijk - meestal zegt hij hele zinnige dingen. Maar hij moet, na de kritiek die Verstappen in Francorchamps over zich heen kreeg, als verdediging nu niet ineens gaan roepen dat er een nieuwe Messias is opgestaan die het bed eens hoognodig zal opschudden.
Verstappen is keigoed en spectaculair, maar zonder hem was/is er ook genoeg te beleven.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort


Jozef

Lachwekkend. De mening van een tweederangsvoetballertje is plots relevant, en de ene oud-coureur (Lammers) zegt dat we de andere oud-coureur (Villeneuve) niet serieus moeten nemen, want die is toch maar een oud-coureur. Leuke schertsvertoning. ;D

Tuesday

het is ook het continu wegkijken en totaal niet kritisch zijn wat mij stoort. Tot Hongarije was er  in het algemeen toch weinig kritiek en veel lof en was Max ook allang die steen in de vijver waar Lammers het over heeft. Dat wil niet zeggen dat je daarmee maar alles weg kunt wuiven. Ik ben vorig jaar echt fan geworden van Max, maar het begint inmiddels alweer aardig te bekoelen. Ik denk dat ie er goed aan zou doen om ff een toontje lager te zingen. Maar goed, als iedereen om hem heen hem maar lof blijft toezwaaien, waar een kritische noot misschien meer gepast is, dan weet ik niet of het allemaal wel goed gaat komen. Dan moeten we maar hopen dat Max na te zijn afgekoeld wel zelfkritisch is en er het 1 en ander van opsteekt. Wat in bocht 1 gebeurd, dat kan natuurlijk gebeuren, maar de manier waarop hij daarmee omging daar valt nog wel het 1 en ander in te verbeteren. Afzonderlijk was het allemaal niet zo schokkend, maar alles bij elkaar (inclusief reacties achteraf) was het gewoon teveel van het goede en toch wel enige reden voor zorg.