Ronde 14: Gran Premio Heineken d'Italia 2016, Autodromo Nazionale Monza, Monza

Gestart door Tessa, 29 augustus 2016 - 09:58:14

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Betekent dat niet dat er gewoon in de eerste paar kilometers er gewoon ineens drie chicanes komen te liggen? Of ben ik nu gek?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Edwin90

De huidige Rettifilo chicane verdwijnt dan. In plaats daarvan gaan ze nog voor Curva Grande rechtsaf (waar nu het voormalig Pirelli circuit ligt) en na Curva Grande sluiten ze met een chicane weer aan op het huidige circuit. Ik zou het eeuwig zonde vinden als ze het zo gaan doen, maar het is niet anders. Het blijven dus twee chicanes voordat je bij de Lesmo's aankomt.  :)

gloudiesaurus

Nou als het nog niet duidelijk genoeg was, dit word een Mercedes weekend  ;) Wat een gat in VT3, en dan voeren ze de snelheid in de kwalificatie waarschijnlijk nog wat op  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ja, en ik dacht dat Monza niet echt een circuit was waar een coureur zich kon onderscheiden. Gaat hij effe een halve seconde sneller dan Rosberg. :o

Verschil Bottas-Massa in Q2 was trouwens ook 4 tiende.

En zeer opvallende prestaties van Gutierrez (P10) en Wehrlein (P14)!

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2016 - 15:25:51
Impressive Hamilton!
Idd, dat zag er heel goed uit. Deed me denken aan de ronde van Vettel in 2011, je snapt niet waar ze op zo'n circuit zoveel tijd vandaan halen.
Met beide Mercedessen op de eerste startrij heeft de man op pole dit jaar continu een slechte start. Dat is dan ook gelijk  de enige hoop die er voor morgen nog is. En misschien dat Ferrari bij de start een voordeel heeft met de banden, maar dan nog zullen die niet de hele race voor Mercedes kunnen blijven.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 september 2016 - 15:31:27
Ja, en ik dacht dat Monza niet echt een circuit was waar een coureur zich kon onderscheiden. Gaat hij effe een halve seconde sneller dan Rosberg. :o

Verschil Bottas-Massa in Q2 was trouwens ook 4 tiende.

En zeer opvallende prestaties van Gutierrez (P10) en Wehrlein (P14)!
Ik heb echt altijd gedacht dat die Gutierrez er geen hout van kon, maar hij doet het dit jaar toch erg goed en kan Grosjean vaak matchen en soms verslaan. Zo zie je maar weer hoe lastig het vergelijken is, het ene seizoen is de ander niet en coureurs zijn geen robots die altijd hetzelfde presteren.

gloudiesaurus

Grosjean had natuurlijk wel pech met zijn versnellingsbak...

En Hamilton was vorig jaar ook al indrukwekkend op Monza. Nu weer! Petje af.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2016 - 16:59:49
Grosjean had natuurlijk wel pech met zijn versnellingsbak...

En Hamilton was vorig jaar ook al indrukwekkend op Monza. Nu weer! Petje af.



;D Slecht!

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2016 - 16:59:49
Grosjean had natuurlijk wel pech met zijn versnellingsbak...


maar niet het hele jaar al toch? en ook niet in deze kwalificatie volgens mij. Grosjean heeft overigens wel veel meer punten, maar wordt toch geregeld verslagen door Guttierez, maar toch is Guttierez al 6x voor Grosjean gefinisht en heeft ie m 5x outqualified. Had ik vantevoren nooit verwacht.

http://grandprixrankings.com/compare/2016-f1/gutierrez-versus-grosjean/

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 03 september 2016 - 17:14:19
Citaat van: gloudiesaurus op 03 september 2016 - 16:59:49
Grosjean had natuurlijk wel pech met zijn versnellingsbak...


maar niet het hele jaar al toch? en ook niet in deze kwalificatie volgens mij. Grosjean heeft overigens wel veel meer punten, maar wordt toch geregeld verslagen door Guttierez, maar toch is Guttierez al 6x voor Grosjean gefinisht en heeft ie m 5x outqualified. Had ik vantevoren nooit verwacht.

http://grandprixrankings.com/compare/2016-f1/gutierrez-versus-grosjean/

Klopt... Guttierez maakt gedurende het seizoen mooie progressie. Schijnt wel wat ontevreden te zijn over Haas. Zijn kwalificatie op Monza is in ieder geval puik!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

In 2014 was het verschrikkelijk, maar dat lag wellicht toch aan die zeepkist genaamd Sauber-Ferrari. Gutiérrez deed ook niet echt onder voor Sutil. Sutil wordt door velen als complete pannenkoek omschreven maar dat vind ik niet terecht (een topper was het ook niet, maar ze zeggen dat de regen de beste coureurs naar voor haalt en dan was Sutil altijd goed).

In 2013, toen Guti debuteerde, was het de eerste helft van het seizoen ook huilen met de pet op maar in de tweede seizoenshelft leek hij wel een andere coureur en ging het veel beter.

Al met al denk ik dat je voorlopig kunt zeggen dat de zwakte van Gutiérrez niet een gebrek aan talent is, maar een te grote wisselvalligheid. Dat zie je wel vaker in de middenmoot (Hülkenberg en Pérez hebben er ook last van, vind ik).

Dat Grosjean veel meer punten heeft, ligt vooral aan 2 races natuurlijk. Melbourne was veel geluk, Bahrein was een knalprestatie. In beide races viel Guti uit dus wat had hij gekund? We weten het niet. Hij is 4x op de ondankbare 11de plek geëindigd, het wil net niet lukken om punten te pakken.

Jehoentelaar

Aangezien er geen draadje rondzwerft omtrent circuitdeals plaats ik 'm hier: de deal met Monza is nog niet rond - Imola maakt er een zaak van vanwege de gebruikte/te gebruiken overheidsgelden bij de overeenkomst.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/126076/imola-taking-legal-action-over-italian-gp

Matthijs

Gezien de afgelopen races op Monza zeg ik: op naar Imola! Bijna net zoveel historie en verdient wel weer een plek op de kalender.

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 06 september 2016 - 19:33:43
Gezien de afgelopen races op Monza zeg ik: op naar Imola! Bijna net zoveel historie en verdient wel weer een plek op de kalender.

Vindt je? Ik vind Monza er toch echt bijhoren hoor. Imola is ook niet alles, sinds er zoveel chicane's in die baan liggen is het niet meer wat het is geweest...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is