GP van België: Man van de race

Gestart door Jozef, 28 augustus 2016 - 22:56:30

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de man van de race?

N. Rosberg
2 (10%)
D. Ricciardo
2 (10%)
L. Hamilton
4 (20%)
N. Hülkenberg
2 (10%)
S. Pérez
0 (0%)
S. Vettel
0 (0%)
F. Alonso
8 (40%)
V. Bottas
0 (0%)
K. Räikkönen
1 (5%)
F. Massa
0 (0%)
E. Ocon
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jozef

Je weet wel.

Mijn eigen stem weet ik eigenlijk nog niet, omdat het zo'n bizarre race was. De opmars van Hamilton en Alonso sprong er natuurlijk uit maar de kunst was vooral om om de brokstukken heen te rijden en te wachten tot iedereen voor hen wegviel.

Ik vond Hülkenberg ook zeer opmerkelijk omdat hij het tempo van de leiders echt goed aankon. Toen het nog gewoon safety car was en nog geen rode vlag, reed hij daar op P3 met verse banden terwijl de twee voor hem nog niet gestopt waren. Ik dacht serieus dat hij kans maakte om de race te winnen, tot de rode vlag kwam en alle anderen toch nog hun gratis pitstop kregen.

Ik vond Räikkönen ook goed, de crash was helemaal niet zijn fout en na de herstart komt hij terug van laatste (17) naar tiende. En in zijn geval op eigen kracht en niet omdat voor hem het halve veld uitviel.

Ook Rosberg was sterk, niks aantrekken van alle chaos, gewoon vizier dicht en gaan. Foutloos en snel, zoals het hoort.

Moeilijk!

Jehoentelaar

Ik heb maar half zitten opletten dus weet niet hoe de situatie strategisch was, maar vond het wel prima dat Alonso de twee heren van Williams achter zich kon houden in de slotfase.

Pancake Shield

Esteban Ocon. Halverwege het seizoen instappen is nooit makkelijk, helemaal niet op een circuit als Spa. Maar ondanks de vele incidenten en al het andere gedoe is Ocon niet alleen uit al het geharrewar gebleven, maar ook nog eens voorgebleven op Nasr.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Voor mij Alonso, als laatste gestart, maar na 10 ronden gewoon 4e in een nog steeds niet al te beste McLaren. Ok, dr vielen veel mensen voor m weg, maar tov Hamilton die voor m startte hield ie het toch erg lang vol. En uiteindelijk P7 is ook gewoon erg knap.

Jozef

Ik denk eigenlijk dat die McLaren-Honda op snelheid nu gewoon tot de middenmoot behoort (betrouwbaarheid is wel nog steeds een probleem). Button kwalificeerde zich ook gewoon op P9 met dat ding. De jongens van Williams die bekend staan (stonden?) om hun hoge topsnelheid, kwamen er inderdaad niet voorbij. Dat ligt toch vooral aan de auto en niet aan de coureur.

Maar het was een strakke race van Alonso, dat zeker.

Jehoentelaar

Als fanboy vind ik dat genoeg reden om op hem te stemmen. :)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2016 - 23:37:00
Ik denk eigenlijk dat die McLaren-Honda op snelheid nu gewoon tot de middenmoot behoort (betrouwbaarheid is wel nog steeds een probleem). Button kwalificeerde zich ook gewoon op P9 met dat ding. De jongens van Williams die bekend staan (stonden?) om hun hoge topsnelheid, kwamen er inderdaad niet voorbij. Dat ligt toch vooral aan de auto en niet aan de coureur.

Maar het was een strakke race van Alonso, dat zeker.
Button kwalificeerde zich niet gewoon op P9, maar noemde het 1 van zn beste kwalificaties ooit, beter nog dan zn pole in 2012 (zn enige niet BAR pole). En als Hamilton wel mee had gedaan had ie op P11 gestaan. Verder was het vooral de kunst om achterliggers buiten DRS/slipstream range te houden en dat deed Alonso prima. En dan nog, hij startte als allerlaatste!!

Jozef

Maar de lijst van namen die voor hem wegvielen voor de herstart, vanwege een incident of een pitstop tijdens de safety car was wel érg lang natuurlijk. Hij ging van P21 (Ericsson startte vanuit de pitlane) naar P4 maar hoeveel daarvan was echt zijn eigen werk?

In de eerste ronde kwam hij voorbij Hamilton, Kvyat en Ocon maar dat gebeurde buiten beeld dus jammer genoeg weet ik niet hoe hij dat deed. Nog 6 anderen waren in de eerste ronde betrokken bij een incident (2 Ferrari's, Verstappen, Button, Wehrlein, Nasr). Dus reed Alonso al op P12.

Daarna vielen Sainz, Massa en Magnussen weg en reed hij op P9. Toen kwam de safety car en gingen Pérez, Grosjean en Palmer pitten en een ronde later Bottes en Gutiérrez. En zo kwam hij dus op P4. Behalve die drie in de eerste ronde, waarvan ik geen beelden gezien heb, heeft hij een hele race lang niemand ingehaald op de baan.

Hij heeft gemaximaliseerd en een uitstekende race gereden maar hij zorgde niet voor actie dus ik ga niet op hem stemmen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 augustus 2016 - 00:59:33
Maar de lijst van namen die voor hem wegvielen voor de herstart, vanwege een incident of een pitstop tijdens de safety car was wel érg lang natuurlijk. Hij ging van P21 (Ericsson startte vanuit de pitlane) naar P4 maar hoeveel daarvan was echt zijn eigen werk?

In de eerste ronde kwam hij voorbij Hamilton, Kvyat en Ocon maar dat gebeurde buiten beeld dus jammer genoeg weet ik niet hoe hij dat deed. Nog 6 anderen waren in de eerste ronde betrokken bij een incident (2 Ferrari's, Verstappen, Button, Wehrlein, Nasr). Dus reed Alonso al op P12.

Daarna vielen Sainz, Massa en Magnussen weg en reed hij op P9. Toen kwam de safety car en gingen Pérez, Grosjean en Palmer pitten en een ronde later Bottes en Gutiérrez. En zo kwam hij dus op P4. Behalve die drie in de eerste ronde, waarvan ik geen beelden gezien heb, heeft hij een hele race lang niemand ingehaald op de baan.

Hij heeft gemaximaliseerd en een uitstekende race gereden maar hij zorgde niet voor actie dus ik ga niet op hem stemmen.
als dat doorslaggevend is, dan blijft er weinig over vrees ik. Als ik het moet afzetten tegen Hamilton, waarvan we ook weinig actie zagen, dan vond ik Alonso toch veel indrukwekkender. Andere coureurs die een inhaalrace reden met meer actie hadden dat of aan zichzelf te danken of bleven op een gegeven moment hangen (Raikkonen).

Jozef

Ja, op een gegeven moment. Alonso bleef 43 van de 44 ronden hangen. ;)

gloudiesaurus

Ik heb op Rosberg gestemd. Foutloos het hele weekend.

Valt me wel op hoe weinig fans hij heeft. Zelf de Duitsers juichen nauwelijks voor hem...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Voor mij Hamilton. Achteraan starten en dan derde worden.... Maar Alonso, zeker, ook gewelig gereden...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort


Mickey

Alonso en Hamilton. Beiden top en maximaal geprofiteerd van de omstandigheden. Toch maar Alonso, kiezen uit twee kwaden. ;D

Sphinx

Waarschijnlijk krijgt hij verder geen enkele stem, maar ik ga voor de beste Nederlands-sprekende coureur gisteren: Nico Hulkenberg. Fabel-achtige start vanaf zeven, goed geprofiteerd van de chaos in de eersten ronden en lange tijd als tweede rondgereden. Helaas de red flag en daarna rap gepasseerd door Ricciardo en Hamilton, daardoor buiten het podium.
Verder eervolle vermeldingen voor Hamilton en Alonso en Ocon
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!