Ronde 13: Grand Prix van België, Circuit Spa-Francorchamps, Francorchamps

Gestart door Tessa, 21 augustus 2016 - 13:17:54

« vorige - volgende »

Robbert65

wat 'n feest was dat! :D dubbel voor Jordan :) heul veul spectakel. leuke race. Maar goed, en was vandaag ook best het een en ander te zien...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Hamilton heeft na al zijn pech in het begin van het seizoen nu toch wat geluk teruggekregen. Hij is echt de winnaar van het weekend, nog steeds 9 punten voorsprong en hij heeft nu meer verse motoren dan Rosberg, die volgens mij ook nog wel een keer een gridstraf zal moeten slikken dit jaar. Vandaag was, achteraf bekeken, echt het best denkbare moment om een gridstraf te nemen. Denk dat Rosberg niet blij is na vandaag.

Sabai

Vandaag is ook wel gebleken dat Max nog wel wat leren heeft.Zag duidelijk het temprament van Jos .Soms kun je meer winnen door je verlies te nemen als je zelf een fout maakt imo.

Jozef

Ik had ook het idee dat hij niks te zoeken had daar in de eerste bocht. Niet dat de aanrijding zijn fout was, want Vettel stuurde best wel idioot in. Maar als je in een hairpin zo in het binnenste van het binnenste gaat aandringen, dan weet je dat dit kan gebeuren. Bovendien had hij wel erg weinig kans om met zo'n lijn de positie terug te pakken. Dus die move had hij gewoon niet moeten doen en daar moet hij inderdaad van leren.

Ik denk ook dat als hij zo agressief blijft rijden in het algemeen, dat de rest dan ook agressief gaat doen tegen hem, waardoor er nog vaak brokken van gaan komen. 't Is een beetje een jonge Hamilton, zoals Max rijdt. Dat mag je best als compliment zien overigens. ;D

Pancake Shield

Verstappen moet in dat opzicht maar oppassen dat hij geen Maldonado-reputatie krijgt of wellicht beter gezegd een Montoya-reputatie. Wel het talent hebben, maar door ruw rijgedrag het er nooit uitkrijgen. Vettel is hoofdschuldige aan de botsing met Raikkonen, maar wat betreft de botsing Raikkonen/Verstappen...Verstappen had daar echt niks te zoeken op dat moment. Maar goed ik had dat met meer coureurs vandaag dat ze het allemaal een beetje naar het hoofd gestegen was. Raikkonen die een aantal keren flink aan de slag was, Vettel, Massa. Zelfs de botsing tussen Button en Wehrlein valt wat mij betreft onder dom gedoe. Ik had het idee dat ik naar een Formule 3-veld aan het kijken was in plaats van F1. In dat opzicht is het dan weer wel positief dat juist de debutant van het hele stelletje uitstekend uit de zooi gebleven is en zelfs voor Nasr weet te finishen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2016 - 19:06:53
Hamilton heeft na al zijn pech in het begin van het seizoen nu toch wat geluk teruggekregen. Hij is echt de winnaar van het weekend, nog steeds 9 punten voorsprong en hij heeft nu meer verse motoren dan Rosberg, die volgens mij ook nog wel een keer een gridstraf zal moeten slikken dit jaar. Vandaag was, achteraf bekeken, echt het best denkbare moment om een gridstraf te nemen. Denk dat Rosberg niet blij is na vandaag.
waarom zou Rosberg nog een gridstraf moeten slikken? Volgens mij ligt hij qua motoren precies op schema. En hij heeft net op Spa gewonnen, waarom zou hij niet blij zijn? Hij had misschien liever wat meer punten gepakt op Lewis, maar dat heb je zelf verder niet in de hand. Als hij dit weekend niet bij de les was geweest, was het kampioenschap over geweest, nu doet ie nog volop mee. Uitgaande van 1-2's voor Mercedes moet ie 5 van de komende 8 gp's winnen, in dat geval maakt het niet uit of je 1 of 9 punten achterstaat. Niet dat ik uitga van alleen maar 1-2's voor Mercedes in de resterende races, maar dat is wel het enige wat Rosberg zelf in de hand heeft. 5x winnen en 3x 2e worden en hij is kampioen. Hoe dan ook, 9 punten is gewoon een erg klein gat.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2016 - 20:01:38
waarom zou Rosberg nog een gridstraf moeten slikken? Volgens mij ligt hij qua motoren precies op schema.
Misschien, maar het zal erom spannen. Voor Spa heeft hij 12 weekends gedaan met 3 power units, dus precies 4 races per power unit. In Spa heeft hij een nieuwe gebruikt, dus met Spa inbegrepen moet hij nog 9 weekends met 2 PU's, dus 4,5 race per power unit. Daar zitten dan nog de twee zwaarste circuits bij (Spa en Monza).

Misschien kan hij in geval van nood een weekend rijden met een van de 3 eenheden die hij al gebruikt heeft, maar dat is dan wel weer een oudere spec (voor Spa zijn er tokens ingezet door Mercedes). Dus ik betwijfel dat ze dat willen doen. Misschien redt hij het wel gewoon, maar ideaal is het niet. Lewis is in feite dit weekend aangevangen met nog 3 PU's en staat er dus in elk geval beter voor dan Rosberg op dat vlak.

Kijk, in mei was het: "o jee, Lewis staat zo ver achter en dan gaat hij óók nog in de problemen komen met zijn motoren."
In juli was het: "Lewis staat alweer voor, maar Nico heeft toch nog een voordeel met de motoren."
Nu na Spa is het: "Lewis staat aan de leiding en heeft nu meer motoren dan Nico."

Dus nee, ik denk dat Nico niet zo blij is na dit weekend. Ik zou het in zijn plaats toch niet zijn. Zijn laatste troefkaart is hij kwijt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2016 - 21:07:43
Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2016 - 20:01:38
waarom zou Rosberg nog een gridstraf moeten slikken? Volgens mij ligt hij qua motoren precies op schema.
Misschien, maar het zal erom spannen. Voor Spa heeft hij 12 weekends gedaan met 3 power units, dus precies 4 races per power unit. In Spa heeft hij een nieuwe gebruikt, dus met Spa inbegrepen moet hij nog 9 weekends met 2 PU's, dus 4,5 race per power unit. Daar zitten dan nog de twee zwaarste circuits bij (Spa en Monza).

Misschien kan hij in geval van nood een weekend rijden met een van de 3 eenheden die hij al gebruikt heeft, maar dat is dan wel weer een oudere spec (voor Spa zijn er tokens ingezet door Mercedes). Dus ik betwijfel dat ze dat willen doen. Misschien redt hij het wel gewoon, maar ideaal is het niet. Lewis is in feite dit weekend aangevangen met nog 3 PU's en staat er dus in elk geval beter voor dan Rosberg op dat vlak.

Kijk, in mei was het: "o jee, Lewis staat zo ver achter en dan gaat hij óók nog in de problemen komen met zijn motoren."
In juli was het: "Lewis staat alweer voor, maar Nico heeft toch nog een voordeel met de motoren."
Nu na Spa is het: "Lewis staat aan de leiding en heeft nu meer motoren dan Nico."

Dus nee, ik denk dat Nico niet zo blij is na dit weekend. Ik zou het in zijn plaats toch niet zijn. Zijn laatste troefkaart is hij kwijt.
er was nu een 5 token upgrade beschikbaar, dus logisch dat ze nu ook bij Rosberg een nieuwe motor inzetten. Vooralsnog wijst niks op een gridstraf voor Rosberg, dan zetten ze er idd nog eerder weer een oude motor in. Wat betreft 'Mei', volgens mij riep jij dat zelf juist, als dit Rosberg zn laatste troefkaart was, dan was het sowieso al een kansloos verhaal. Ik vind Rosberg dit jaar helemaal niet zoveel minder als Lewis, alleen laat hij continu dingen uit zn handen glippen. Dat ie dat dit weekend niet deed vind al een hele meevaller. De beste papieren zijn zeker voor Lewis, maar hopelijk kan Rosberg er nog een mooi gevecht van maken. In 2013 en 2015 had ie toch best een goed eindschot.

Tuesday

http://www.formel1.de/news/grand-prix-berichte/2016-08-28/lauda-greift-verstappen-an-der-gehoert-in-die-psychiatrie

ik moet zeggen dat ik het afgezien van wat er in de titel staat wel met Lauda eens ben. Verstappen moet nog wel het 1 en ander leren, hopelijk helpen dit soort races hem daar juist bij. Na Monaco pakte hij het ook erg goed op.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2016 - 21:54:19
http://www.formel1.de/news/grand-prix-berichte/2016-08-28/lauda-greift-verstappen-an-der-gehoert-in-die-psychiatrie

ik moet zeggen dat ik het afgezien van wat er in de titel staat wel met Lauda eens ben. Verstappen moet nog wel het 1 en ander leren, hopelijk helpen dit soort races hem daar juist bij. Na Monaco pakte hij het ook erg goed op.


Lauda is gek...Wat Max deed mocht gewoon. Het was Vettel die echt onnodig vroeg in stuurde...Zie video http://www.gppits.net/nieuws/vettel_wijst_verstappen_aan_als_schuldige_video/

Jozef

Natuurlijk mocht het gewoon. Wat Vettel deed mocht ook gewoon. Maar of het mocht of niet, is niet de juiste vraag. Relevanter is of het een slimme actie was van de beide heren. En dan is het antwoord bij beide heren een dikke "neen".

Lauda heeft het trouwens vooral over Max' geslinger op Kemmel waardoor Kimi in de ankers moest. Als ik Kimi was zou ik, als Max dit nog één keer doet, gewoon stug doorrijden en dan lig je maar allebei uit de race. Dat is wat Lauda zegt en wat ik ook bedoelde in mijn eerste post hier na de race. Max moet toch ooit leren dat zo'n rijgedrag onaanvaardbaar is, ook al is het niet expliciet verboden.

Edit: Vettel is overigens ook wel goed gek om hier zijn schuld niet in te zien. Bij hem krijg ik soms de indruk dat hij rondrijdt met het idee "ik ben viervoudig wereldkampioen en ik heb een Ferrari dus ik mag alles en iedereen moet opzij voor mij".

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 28 augustus 2016 - 21:57:34
Citaat van: Tuesday op 28 augustus 2016 - 21:54:19
http://www.formel1.de/news/grand-prix-berichte/2016-08-28/lauda-greift-verstappen-an-der-gehoert-in-die-psychiatrie

ik moet zeggen dat ik het afgezien van wat er in de titel staat wel met Lauda eens ben. Verstappen moet nog wel het 1 en ander leren, hopelijk helpen dit soort races hem daar juist bij. Na Monaco pakte hij het ook erg goed op.


Lauda is gek...Wat Max deed mocht gewoon. Het was Vettel die echt onnodig vroeg in stuurde...Zie video http://www.gppits.net/nieuws/vettel_wijst_verstappen_aan_als_schuldige_video/
de kop is wat sensationeel, maar verder zegt Lauda geen rare dingen. Wat betreft de eerste bocht; Vettel geeft ruimte voor 1 auto, op Max had ie niet gerekend. Ik kan alleen zeggen dat ik op het moment dat ik Verstappen die move zag maken al dacht, dat gaat niet goed. Raikkonen is 100% onschuldig,  maar verder zou ik het toch een racing/start incident noemen. Zo zou Max het ook moeten benaderen ipv achteraf roepen dat ie nav de eerste bocht liever beide coureurs er af ramt dan dat ie ze voorbij laat. Dat is echt ongehoord, zeker omdat Raikkonen er al helemaal niks aan kon doen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2016 - 22:05:26
Natuurlijk mocht het gewoon. Wat Vettel deed mocht ook gewoon. Maar of het mocht of niet, is niet de juiste vraag. Relevanter is of het een slimme actie was van de beide heren. En dan is het antwoord bij beide heren een dikke "neen".
als 1 van beiden het niet gedaan had was het waarschijnlijk wel goed gegaan. Ik denk dat Vettel vooral bezig was met Rosberg want hij zat vanaf P4 al mooi aan zn staart. Je kon op de onboard ook goed zien dat ie wel degelijk een ruimere bocht nam dan Rosberg. Maar goed, het was hoe dan ook al krap geweest voor alleen Raikkonen, laat staan voor 2 auto's. Een teamgenoot mag je wel een tikkie meer ruimte geven.

Jehoentelaar

Verstappen moet sowieso zijn uitingen inperken. Allemaal heel stoer van hem, maar je wordt steeds minder geliefd in de paddock en dat kun je op de baan ook gaan merken. Er is in deze tijd niet echt ruimte voor ongecontroleerd in het wilde weg blèren.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 augustus 2016 - 22:05:26
Edit: Vettel is overigens ook wel goed gek om hier zijn schuld niet in te zien. Bij hem krijg ik soms de indruk dat hij rondrijdt met het idee "ik ben viervoudig wereldkampioen en ik heb een Ferrari dus ik mag alles en iedereen moet opzij voor mij".
ik heb m toch echt horen zeggen dat ie in hindsight meer ruimte had moeten geven. Daar kan Verstappen nog een voorbeeld aan nemen