GP Duitsland: Cijfer voor de wedstrijd

Gestart door Robbert65, 01 augustus 2016 - 13:13:23

« vorige - volgende »

Welk cijfer geef je aan de Grand Prix van Duitsland?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
1 (5.9%)
7
7 (41.2%)
6
8 (47.1%)
5
0 (0%)
4
1 (5.9%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Robbert65

De Grand Prix van Duitsland op Hockenheim. Wat vond je ervan? Welk cijfer geef je aan deze, in vergelijking met andere wedstrijden dit jaar. En motiveer zo uitgebreid als je wil  ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Slecht was het niet, een hoogvlieger ook niet. Twijfel tussen een 6 en een 7.

Robbert65

Ik vond het een zes, qua spectakel en een zes qua resultaat, hield er het gevoel aan over dat er meer in had gezeten. Kijk ik vandaag als all feiten eens rustig op een rij staan, denk ik dat die derde plek voor Verstappen oké is, dat er, mede door het incident met Rosberg niet meer in zat, maar dat het dan nog de vraag is of de haalbaarheid van een tweede plek realistisch was geweest. Niet alleen Rosberg's actie kostte tijd, maar ook de strategische keuzes die de Red Bull pitmuur maakte.

Lichtpuntje dienaangaande: Red Bull verloor deze race geen seconde door pitstopfoutjes. Miscchien, van 6 toch een 6,5, dus 'n magere 7?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Het enige wat er positief aan was dat Max een 3e plaats haalde ondanks dat de leiding hem vertelde dat hij Ricciardo moest laten passeren. In dit geval geef ik'm een zes... méér zit er niet in.

Groet,

C.G. de Beaufort


Fietser

Best een fijne race, ik geef daarom een 7.
Natuurlijk moet je niet naar de leiding kijken, in dit Mercedes-tijdperk. Maar daarachter was het toch genoeg attractief en boeiend om er, als kijker, van te kunnen genieten.

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:43:50
Ik vond het een zes, qua spectakel en een zes qua resultaat, hield er het gevoel aan over dat er meer in had gezeten. Kijk ik vandaag als all feiten eens rustig op een rij staan, denk ik dat die derde plek voor Verstappen oké is, dat er, mede door het incident met Rosberg niet meer in zat, maar dat het dan nog de vraag is of de haalbaarheid van een tweede plek realistisch was geweest. Niet alleen Rosberg's actie kostte tijd, maar ook de strategische keuzes die de Red Bull pitmuur maakte.

Lichtpuntje dienaangaande: Red Bull verloor deze race geen seconde door pitstopfoutjes. Miscchien, van 6 toch een 6,5, dus 'n magere 7?

Ik denk dat Verstappen gisteren gewoon zijn meerdere moest erkennen in Ricciardo (en dat is geen schande). Verstappen ging niet goed op de supersofts en zei zelf dat hij liever niet op die band wilde rijden (dat is toch wat ik ervan begreep), terwijl Ricciardo juist als een trein ging op de supersofts. Daarom reden ze in stint 3 niet op dezelfde band en was Ricciardo veel sneller, zelfs sneller dan Rosberg op dat moment.

Ricciardo zei na de race overigens aan Sky dat hij denkt dat hij zelf beter is gaan rijden dankzij de komst van Max. Dat is een enorm compliment voor Verstappen, vind ik.

Mickey

Ik denk dat de timing met een relatief zware auto en dan op supersofts, voor Max niet ideaal was. Dat die banden beter werken met een lichtere auto, zoiets.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 18:52:59
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:43:50
Ik vond het een zes, qua spectakel en een zes qua resultaat, hield er het gevoel aan over dat er meer in had gezeten. Kijk ik vandaag als all feiten eens rustig op een rij staan, denk ik dat die derde plek voor Verstappen oké is, dat er, mede door het incident met Rosberg niet meer in zat, maar dat het dan nog de vraag is of de haalbaarheid van een tweede plek realistisch was geweest. Niet alleen Rosberg's actie kostte tijd, maar ook de strategische keuzes die de Red Bull pitmuur maakte.

Lichtpuntje dienaangaande: Red Bull verloor deze race geen seconde door pitstopfoutjes. Miscchien, van 6 toch een 6,5, dus 'n magere 7?

Ik denk dat Verstappen gisteren gewoon zijn meerdere moest erkennen in Ricciardo (en dat is geen schande). Verstappen ging niet goed op de supersofts en zei zelf dat hij liever niet op die band wilde rijden (dat is toch wat ik ervan begreep), terwijl Ricciardo juist als een trein ging op de supersofts. Daarom reden ze in stint 3 niet op dezelfde band en was Ricciardo veel sneller, zelfs sneller dan Rosberg op dat moment.

Ricciardo zei na de race overigens aan Sky dat hij denkt dat hij zelf beter is gaan rijden dankzij de komst van Max. Dat is een enorm compliment voor Verstappen, vind ik.

klopt helemaal, Ricciardo laat zien wat hij waard is de laatste weken. En da's niet weinig. Max Verstappen heeft een heel grote bak talent, maar ook nog tassenvol te leren. Volgend jaar rijdt hij weer in een auto die voor hem gebouwd is, heeft hij inmiddels twee jaar F1 ervaring (wat gaat dat snel man!) en rijden ze allemaal op dezelfde banden die veel meer grip hebben met auto's die harder gaan.

Kijk, ik kan niet wachten tot Spa, maar die winterstop van '16/'17 duurt me nú al te lang! :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

SDG

Ik zit een beetje in dubio. Enerzijds waren er in het veld enkele leuke duels, anderzijds kwam de zege van Hamilton op geen enkel moment in gevaar. De beslissing viel al in de eerste bocht doordat Rosberg slecht weggeraakte en dit niet meer te boven kwam.. Niettemin mijn eindbeoordeling een beetje naar boven afgerond, een kleine 7.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 18:52:59
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:43:50
Ik vond het een zes, qua spectakel en een zes qua resultaat, hield er het gevoel aan over dat er meer in had gezeten. Kijk ik vandaag als all feiten eens rustig op een rij staan, denk ik dat die derde plek voor Verstappen oké is, dat er, mede door het incident met Rosberg niet meer in zat, maar dat het dan nog de vraag is of de haalbaarheid van een tweede plek realistisch was geweest. Niet alleen Rosberg's actie kostte tijd, maar ook de strategische keuzes die de Red Bull pitmuur maakte.

Lichtpuntje dienaangaande: Red Bull verloor deze race geen seconde door pitstopfoutjes. Miscchien, van 6 toch een 6,5, dus 'n magere 7?

Ik denk dat Verstappen gisteren gewoon zijn meerdere moest erkennen in Ricciardo (en dat is geen schande). Verstappen ging niet goed op de supersofts en zei zelf dat hij liever niet op die band wilde rijden (dat is toch wat ik ervan begreep), terwijl Ricciardo juist als een trein ging op de supersofts. Daarom reden ze in stint 3 niet op dezelfde band en was Ricciardo veel sneller, zelfs sneller dan Rosberg op dat moment.

Ricciardo zei na de race overigens aan Sky dat hij denkt dat hij zelf beter is gaan rijden dankzij de komst van Max. Dat is een enorm compliment voor Verstappen, vind ik.
ze hebben beiden dezelfde setjes banden gebruikt, alleen in een andere volgorde, Ricciardo de 2e stint op soft, Max de 3e. Verder alles op SS. Ricciardo had als ik me niet vergis een nieuw setje softs, Verstappen alleen gebruikte. Al met al ontliepen ze elkaar niet weinig en komt Ricciardo dankzij een teamorder voor Verstappen. Op eigen kracht was het hem wellicht niet gelukt, dus om te stellen dat Max gewoon zijn meerdere moest erkennen in Ricciardo vind ik wat overdreven. Ricciardo had overall misschien iets meer pace, maar kreeg wel zn trackpositie cadeau die Verstappen juist met een mooie inhaalactie van hem had afgepakt.

Sabai

Daarom snap ik ook niet dat Ricciardo tot mqn van de wedstrijd is verkozen. Hij kreeg het gewoon kado.

Figge

Op de start en de actie ROS en VES na een niet super boeiende race. Mager 6je.

Mickey

Een 7. Het kakt helaas een beetje in qua spanning de laatste races.

FolkertE

Zit tussen een 6 en 7 in. Was best een aardige race. Niet zo mooi als de vorige,  maar toch goed genoeg voor een voldoende.