Twat van de wedstrijd

Gestart door Mickey, 31 juli 2016 - 21:21:36

« vorige - volgende »

Hockenheim: Wie is de twat van de wedstrijd?

Rosberg, want bij de start de wedstrijd weggeven
0 (0%)
Rosberg, want Oostenrijk II
5 (41.7%)
Rosberg, want veinst wielspin bij de start en veinst een lock up
2 (16.7%)
Vettel, want jankt wederom over blauwe vlaggen
1 (8.3%)
Ricciardo, want doet een Vetteltje, maar dan liev en met brede glimlach
0 (0%)
Guittierez, omdat hij volgens de twats niet snel genoeg ruimte laat
2 (16.7%)
Anders, namelijk...
2 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Mickey

Nou, voor mij duidelijk Rosberg. Niet eens zo zeer om het maken van uitermate discutabele moves, maar vooral om het liegen dat het gedrukt staat erover.

En dat gejank over blauwe vlaggen bij Vettel begint echt niveautje kleuterschool te worden.  ???

Tuesday

Mercedes voor het verdubbelen van de straf voor Rosberg. Alonso die Verstappen voorbij laat en m vervolgens weer aanvalt en daarbij een positie aan Perez verliest. Was anders misschien ook gebeurd, maar het was wel zeer opmerkelijk. En Rosberg voor de hele race dan maar.

Jozef

#2
Citaat van: Mickey op 31 juli 2016 - 21:21:36
Nou, voor mij duidelijk Rosberg. Niet eens zo zeer om het maken van uitermate discutabele moves, maar vooral om het liegen dat het gedrukt staat erover.

Zeggen dat hij volledig stuurde, was inderdaad belachelijk van Rosberg. Dat gezegd zijnde, zag ik wel degelijk een beweging van Verstappen in de remzone die waarschijnlijk bijdroeg tot het niet halen van de bocht van Rosberg. Dus ik vond het een zeer twijfelachtige straf voor Rosberg.

Overigens zie ik totaal het nut van deze 'poll' niet in. Je moet me ook eens uitleggen hoe je wielspin of een lock-up kunt veinzen en hoe je erbij komt dat Rosberg dat op een of andere manier gedaan heeft. ???

Mickey

Poll = humor. Kunnen we goed gebruiken hier.

Heb jij wielspin gezien bij Rosberg bij de start? Ik niet, terwijl ik zijn auto toch vanuit verschillende posities heb zien wegrollen. Je hoort 'm ook niet op toeren komen. Daarmee kan zijn verklaring voor mij naar het rijk der fabelen verwezen worden.

En die lock up van het stuur is natuurlijk klinkklare onzin, die voor de oplettende kijker geen enkele uitleg behoeft. Je ziet hem, net als in Oostenrijk, zijn opponent van de baan willen sturen.

Mocht je overigens deskundige medestanders hebben in je zienswijze, quote ze gerust. Zelfs Lauda veroordeelde Rosberg voor die move.

Sphinx

CitaatHeb jij wielspin gezien bij Rosberg bij de start? Ik niet, terwijl ik zijn auto toch vanuit verschillende posities heb zien wegrollen. Je hoort 'm ook niet op toeren komen. Daarmee kan zijn verklaring voor mij naar het rijk der fabelen verwezen worden.

Was ook geen wielspin, maar hetzelfde electrische probleem waar hij zaterdag ook mee kampte.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Dat laatste heb ik ook gehoord,  maar heb het nergens bevestigd gezien.

Robbert65

Ik vond het heeeel moeilijk kiezen, maar ik koos ten langen leste  voor optie 2 :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

#7
Citaat van: Mickey op 01 augustus 2016 - 08:16:46
Poll = humor. Kunnen we goed gebruiken hier.

Heb jij wielspin gezien bij Rosberg bij de start? Ik niet, terwijl ik zijn auto toch vanuit verschillende posities heb zien wegrollen. Je hoort 'm ook niet op toeren komen. Daarmee kan zijn verklaring voor mij naar het rijk der fabelen verwezen worden.

En die lock up van het stuur is natuurlijk klinkklare onzin, die voor de oplettende kijker geen enkele uitleg behoeft. Je ziet hem, net als in Oostenrijk, zijn opponent van de baan willen sturen.

Mocht je overigens deskundige medestanders hebben in je zienswijze, quote ze gerust. Zelfs Lauda veroordeelde Rosberg voor die move.

Ah, dan heb de woorden "veinzen" en "lock-up" verkeerd. Ik begrijp nu wat je bedoelt (verzinnen, full lock). Hoe hij zijn start uitlegt doet er niet toe, als hij zegt dat het wielspin was dan geeft hij daarmee nog altijd toe dat het zijn eigen fout was (koppeling te snel los).

Over de straf: Stoffel Vandoorne, Gaetan Vigneron en Martin Brundle vonden het alvast nodeloos, net als Anthony Davidson die het volgende zei:
"I personally felt, like many others, that the penalty was quite harsh. I've spoken to multiple different former drivers and they all pretty much agree [that Rosberg was harshly treated]."

Op de beelden zie je Verstappen 2 meter naar rechts uitwijken in de remzone. Dat dat op zichzelf genoeg was om Rosberg zo diep te laten gaan zeg ik niet, maar het heeft hem zeker niet geholpen. Als Verstappen niet tijdens het remmen van richting verandert, halen ze waarschijnlijk allebei gewoon de bocht. Daarom was dit volgens mij en vele anderen een race-incident. Verstappen verdedigde agressief en lag daarmee aan de basis van het incident, maar dat mag je in Verstappenland waarschijnlijk niet zeggen...

Ik zie de humor eerlijk gezegd niet, ik zie alleen een Rosberg-afzeik-topic. Ik krijg hier het gevoel dat ik hem moet verdedigen, terwijl ik een hekel aan hem heb. Dat zegt toch wat...

Robbert65

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 11:10:10

maar dat mag je in Verstappenland waarschijnlijk niet zeggen...


Dit soort opmerkingen doen mij direct terugdenken aan de jaren negentig. Verstappenland bestaat niet, zeker niet hier, misschien hooguit in Generalisatiestan.

Zulke dooddoeners slopen elke discussie én de sfeer.

Niet meer doen.

Iedereen (hier) heeft recht op een mening, als die volkomen afwijkt van welke andere dan ook om welke reden dan ook, dan blijven we die allemaal, altijd respecteren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Het is niet mijn  bedoeling om Rosberg in het bijzonder te bashen. Maar waar ik me steeds meer aan ga storen, nu bij hem in het bijzonder, maar ook bij andere coureurs, is het verdraaien van de werkelijkheid, of de schuld bij een ander in de schoenen proberen te schuiven.

Ook het al eerder aangehaalde appel voor blauwe vlaggen, stoort me mateloos. Vettel hier voor de zoveelste keer. (nota bene, ik heb Vettel heel hoog zitten). Stop met janken. Een ander heeft er net zoveel last van als jij en aannemende dat je aan het lappen bent, ben je ook gewoon veel sneller. Ga er gewoon voorbij. Er is bovendien de laatste races niemand voof bestraft dus deed men niets verkeerd.

Wat de straf voor Rosberg betreft, ik vond ook hier dat er duidelijk opzet van Rosberg in het spel was. Met dat in gedachten vind ik de straf persoonlijk zelfs te licht. Ik had daar liever een stop and go voor gezien. Heeft voor mij trouwens niets met Verstappen te maken, zou hij het bij Hamilton doen -aan wie ík een schurfthekel heb, ftr- zou ik er ook zo over denken.

Robbert65

Verstappen kon naar mijn mening weinig anders dan hij deed. Dat Rosberg zijn stuur lockte klopt, maar dat is volgens mij een logisch gevolg van het feit, dat hij véél te laat instuurt om Verstappen schrik aan te jagen of in verwarring te brengen, of , ja waarom anders?

Goed, wat er dan ook gebeurt, rijder roept team ("forced me off track") team roept Charlie W. ('protest"), Charlie checkt beeld, oordeelt dat er aanleiding is tot onderzoek, ("incident under investigation") stuurt de beelden naar de Stewards of the Meeting en die geven een oordeel. In de tussentijd zijn die rijders alweer drie-vier rondjes verder en het hele geval zo wat vergeten... Maar als die Stewards dan oordelen (Oud-rijders en andere ervaringsdeskundigen met kennis van het reglement) dan lijkt mij duidelijk dat het is zoals het is toch? Ik bedoel, een scheidsrechter moet bij voetbal in een fractie van een seconde beslissen en het feit, dat daarbij fouten worden gemaakt is onderdeel van het spel voetbal, in ieder geval op dit moment, als er eindelijk hervormingen komen dan zou dat niet meer het geval moeten zijn.

Maar bij F1 wordt er al tijdens de wedstrijd met meerdere mensen op basis van beelden geoordeeld. Wat Verstappen na de verdediging tegen Räikkönen ook zie, "ik heb geen straf gekregen, dus was er niets aan de hand". Zo kun je nu zeggen: "Rosberg zat fout, hij kreeg tenslotte straf."

Ik heb de analyse van Anthony Davidson ook gezien. Ik vond die voorbijgaan aan het feit, dat Rosberg gewoon rechtdoor reed terwijl Max rechts van hem zat.
Rosberg zei achteraf, dat Max van zijn lijn bewoog tijdens het aanremmen. Ja? so what? mag dat niet dan, want dat wist ik echt niet?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dat mag, tijdens het remmen van je lijn af. Ik denk dat de meerderheid in de paddock het erover eens is dat het onsportief is, maar dat betekent inderdaad niet dat het niet mag.

Het punt is echter dat het mede hierdoor is dat Rosberg zijn bocht mist. Hij is aan het remmen, moet van zijn koers afwijken met drie gevolgen:
1. hij heeft even minder remkracht
2. hij komt op een ontzettend vuil stuk baan terecht
3. hij snijdt de bocht nu scherper aan dan hij van plan was, waardoor de bocht moeilijker te halen is

Dat draagt ertoe bij dat hij helemaal tot aan de buitenkant van de baan door moet om de bocht te kunnen halen. Ik geloof Rosberg in dit geval echt, als hij zegt dat hij de bocht niet eerder kon nemen in deze situatie.

Volgens mij hebben de stewards de situatie te snel beoordeeld. In de regels staat dat een straf tijdens de race alleen gegeven wordt als het klaar en duidelijk is dat één coureur in de fout ging. In dit specifieke geval is het echter een feit dat Verstappen een beweging maakte en dat het traject van Rosberg daardoor beïnvloed werd. Hiermee stel ik niet dat het een feit is dat Rosberg dan sowieso onschuldig is. Ik wil alleen zeggen dat de stewards de regels anders/beter hadden kunnen toepassen door beide coureurs na de race op het matje te roepen en dan eventueel een straf uit te spreken.

Pancake Shield

Laten we over het Verstappen/Rosberg-incident een ding zeggen, Verstappen heeft het ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Hij is in de twee jaar dat hij nu rijdt, meerdere malen betrokken geweest bij controversiele inhaal/verdedigingsacties en coureurs zullen waarschijnlijk hem ook wel een keer willen 'terugbetalen'. Wat Rosberg doet is niet netjes, maar als mensen eerlijk zijn hadden ze keihard staan juichen en springen als Verstappen dit bij Rosberg had gedaan en had iedereen de FIA vervloekt voor zo'n 'oneerlijke straf'. En daarnaast dan ook nog het feit dat de 'fans' reageren dat Red Bull Ricciardo nu aan het voortrekken is en Verstappen benadeeld etc doordat beide op een verschillende strategie zaten. Verstappen die dan nog wat olie op het vuur gooit door te zeggen dat hij er 'eentje voor het team genomen heeft'. Verschrikkelijke reactie, vond ik ook toen Rosberg na Maleisie 2013 zei dat het 'team' hem nog iets schuldig was, omdat hij Hamilton daar niet had aangevallen. Natuurlijk springen daar die mensen die fan geworden zijn van Verstappen na de GP van Spanje 2016 en geen verstand hebben van autosport bovenop. Diezelfde fans die gaan lopen klagen dat coureurs hun mond moeten houden over de verdedigingsstijl van Verstappen, maar wel klagen over Perez en Maldonado. Dat soort mensen zijn wat mij betreft de 'twat' van het weekend. Gelukkig zitten ze hier niet, maar de analisten/journalisten/nep-fans hebben soms een enorm vocale mening en ik erger mij er groen en geel aan en dit weekend was gewoon even de druppel.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Robbert65



Geluid uit of heel zacht, die spanjaarden gillen zo...
snelheid op 0,25.
vanaf 0:05: Rosberg stuurt niet in. Hij stuurt gewoon niet in?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 13:20:31

Volgens mij hebben de stewards de situatie te snel beoordeeld. In de regels staat dat een straf tijdens de race alleen gegeven wordt als het klaar en duidelijk is dat één coureur in de fout ging. In dit specifieke geval is het echter een feit dat Verstappen een beweging maakte en dat het traject van Rosberg daardoor beïnvloed werd. Hiermee stel ik niet dat het een feit is dat Rosberg dan sowieso onschuldig is. Ik wil alleen zeggen dat de stewards de regels anders/beter hadden kunnen toepassen door beide coureurs na de race op het matje te roepen en dan eventueel een straf uit te spreken.

De stewards hebben die beelden allemaal, ook de onboards. Ze hebben super HD en grote schermen met optimale resolutie. Ze waren dit keer met zijn vijven volgens mij, Fittipaldi was toegevoegd. Die lui gaan een gevestigde rijder in zijn thuisgrandprix toch niet even tussen neus en lippen door beoordelen? Deze beelden geven mij het idee, dat Rosberg bewust niet instuurt, dit heeft niet met van de ideale line zijn of met marbles te maken, maar met 1. te laat remmen en 2. met: ik zal dat jochie eens even.

Iemand schreef vandaag (hier?) "die 5 sec. straf is te licht, had een stop&go moeten zijn: vraag maar aan mijn lief, dat heb ik 5x geroepen tijdens de race. Met wat bijvoeglijk naamwoorden die ik hier verder niet zal herf@kk'nghalen natuurlijk... ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel