Twat van de wedstrijd

Gestart door Mickey, 31 juli 2016 - 21:21:36

« vorige - volgende »

Hockenheim: Wie is de twat van de wedstrijd?

Rosberg, want bij de start de wedstrijd weggeven
0 (0%)
Rosberg, want Oostenrijk II
5 (41.7%)
Rosberg, want veinst wielspin bij de start en veinst een lock up
2 (16.7%)
Vettel, want jankt wederom over blauwe vlaggen
1 (8.3%)
Ricciardo, want doet een Vetteltje, maar dan liev en met brede glimlach
0 (0%)
Guittierez, omdat hij volgens de twats niet snel genoeg ruimte laat
2 (16.7%)
Anders, namelijk...
2 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 12

Mickey

Dat was ik, Robbert. Helemaal eens met je betoog verder. Ik vraag mij af of Jozef aan zijn zienswijze vasthoudt, na het herhaaldelijk bekijken van de beelden. Wat ik zie is dat Rosberg juist de lijn met de meeste grip heeft, Verstappen deze move totaal niet aan zag komen en van zijn lijn afweek omdat Rosberg 'ineens' naast 'm zat en hierdoor simpelweg verrast was.

Robbert65

Nou ja, kijkend naar de beelden blijft er ruimte voor meerdere interpretaties; je kunt ook zeggen: Rosberg stuurt heeeel laat in en laat net een randje voor Verstappen. Die kan op de baan blijven mits hij flink lift.

Doet Verstappen dat, dan geeft hij zijn positie op.
Rosberg kan dus weten dat het óf tot een klapper, óf tot uitwijken van Verstappen buiten de baan leidt. Want na anderhalf jaar regelmatig met Max Verstappen asfaltstoeien mogen we van Nico Rosberg verwachten, dat hij Vertappen kent en weet, dat die daar dus niet lift. Gebeurt dit op Monaco, liggen beide rijders er sowieso af, gele vlaggen, safety car. Volgens mij zegt iedereen dán wel: Rosberg schuld! Toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:47:52
vanaf 0:05: Rosberg stuurt niet in. Hij stuurt gewoon niet in?

Als je naar een slipcursus gaat, gaan ze je ook vertellen dat je bij een ontwijkactie eerst zo lang mogelijk in een rechte lijn remt, en op het laatste je rem loslaat en stuurt. Als Rosberg hier vroeger instuurt, glijdt hij gewoon tegen Verstappen aan, ben ik van overtuigd. "Dat heeft niets te maken met van de ideale lijn af zijn of met marbles", tja tegen zo'n uitspraak kan ik niks inbrengen natuurlijk...

Sphinx

Eens met Jozef. Hoe dit ook had kunnen aflopen zag je in de GP2 bij het ongeluk tussen De Jong en Gelael. Rosberg remt heel laat en stuurt bewust niet in om te voorkomen dat ie tegen Max aanknalt en naderhand gelyncht wordt door een oncontroleerbare horde Max Hooligans,  niet bewust om hem "terug te pakken" of "schrik aan te jagen". Hij remt te laat en stuurt te laat en het is tot op zekere hoogte goed afgelopen. Dat Rosberg er een straf voor kreeg is chauvinistisch bekeken mooi meegenomen. En wat "gevestigde rijder in zn thuisgp betreft", de reden dat mensen niet warmlopen voor mercedes en rosberg op dit moment is simpelweg dat ze hem niet als Duitser zien, maar als Fin, woonachtig in Monaco en een Duits stempel in zn paspoort. Beetje zoals de Chinese en Tsjechische huurlingen in de NL'se tafeltennisploeg bij de vrouwen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Citaat van: Mickey op 01 augustus 2016 - 13:59:40
Dat was ik, Robbert. Helemaal eens met je betoog verder. Ik vraag mij af of Jozef aan zijn zienswijze vasthoudt, na het herhaaldelijk bekijken van de beelden. Wat ik zie is dat Rosberg juist de lijn met de meeste grip heeft, Verstappen deze move totaal niet aan zag komen en van zijn lijn afweek omdat Rosberg 'ineens' naast 'm zat en hierdoor simpelweg verrast was.

Euh? :o Bij het begin van de remzone is het Verstappen die op de racelijn zit, maar hij wijkt ervan af waardoor Rosberg totaal naar binnen uitwijkt. Hoe is dat ooit de lijn met de meeste grip?

Natuurlijk blijf ik bij mijn zienswijze, want ik had de beelden al herhaaldelijk bekeken. Ik ben geen fan van Rosberg en ook niet van Verstappen, en voor mij was dit een zuiver race-incident. Verstappen veroorzaakte het incident door in de remzone van richting te veranderen, maar strikt illegaal is dat niet. Dat Rosberg de bocht vervolgens mist, is daar een gevolg van. De enige logische straf, was geen straf.

Robbert65

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 18:59:23
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:47:52
vanaf 0:05: Rosberg stuurt niet in. Hij stuurt gewoon niet in?

Als je naar een slipcursus gaat, gaan ze je ook vertellen dat je bij een ontwijkactie eerst zo lang mogelijk in een rechte lijn remt, en op het laatste je rem loslaat en stuurt. Als Rosberg hier vroeger instuurt, glijdt hij gewoon tegen Verstappen aan, ben ik van overtuigd. "Dat heeft niets te maken met van de ideale lijn af zijn of met marbles", tja tegen zo'n uitspraak kan ik niks inbrengen natuurlijk...

Klopt wat je zegt, bij onderstuur laat je de auto rechtuit glijden terwijl je zo hard mogelijk remt, en dan nét vóór de boom/vangrail/tegenligger laat je rem los en stuur je vol in. Maar dit is racen zonder afgredwongen overstuur, hij overstuurt door te laat remmen. 

Als Rosberg gewoon instuurt onder deze omstandigheden, dán kan Verstappen liften en kruisen. Dán haalt hij Rosberg binnendoor in. Dat is wat je normaal gesproken ziet als iemand zich verremt in deze situatie, verliest Verstappen wél tijd, maar geen positie, Rosberg schiet over de kerbs in plaats van Verstappen. Vandaar de straf?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Ik had geen probleem met de actie van Rosberg, net iets te veel misschien, maar soit. Ballen tonen en er voor gaan. Waren ze tot een crash gekomen was ik misschien iets minder milt, maar ik vind wel dat ze een beetje mogen stoeien en duwen. Straf was onnodig.

Maar ik hoor mensen praten over Max en het veranderen van richting in de remzone, maar ik heb dat toch niet echt gezien. Volgens mij was dat gewoon insturen voor de bocht.

Maar OT: Rosberg, Alonso en Kvyat.
Ohja en Maldonado, die heeft nog  punten voor een nominatie en eervolle vermelding.

Wings

Citaat van: Sphinx op 01 augustus 2016 - 08:38:44
CitaatHeb jij wielspin gezien bij Rosberg bij de start? Ik niet, terwijl ik zijn auto toch vanuit verschillende posities heb zien wegrollen. Je hoort 'm ook niet op toeren komen. Daarmee kan zijn verklaring voor mij naar het rijk der fabelen verwezen worden.

Was ook geen wielspin, maar hetzelfde electrische probleem waar hij zaterdag ook mee kampte.

Grappig. Op een ander forum schreef ik na de drama-start dat ik nieuwsgierig was naar welke technische oorzaak naar voren zou worden geschoven. Maar gelukkig iets anders dan al die andere 188 keren dat Rosberg ook belabberd uit de startblokken kwam. :'(

Sabai

Dit was imo een bewuste actie van Rosberg en ook zeker die straf waard. Ik heb in het verleden heel veel mannen wiel aan wiel door deze bocht zien gaan en nog nooit zoals Rosberg het deed. Kon zo gauw even geen beelden vinden maar ik kan me ooit herinneren dat Kimi of Vettel daar ooit een hele vette inhaal actie deed.

Wings

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 18:59:23
Citaat van: Robbert65 op 01 augustus 2016 - 13:47:52
vanaf 0:05: Rosberg stuurt niet in. Hij stuurt gewoon niet in?

Als je naar een slipcursus gaat, gaan ze je ook vertellen dat je bij een ontwijkactie eerst zo lang mogelijk in een rechte lijn remt, en op het laatste je rem loslaat en stuurt. Als Rosberg hier vroeger instuurt, glijdt hij gewoon tegen Verstappen aan, ben ik van overtuigd.

Ik niet. Kijk bijvoorbeeld naar de actie van Button op Massa. Ik heb daar geen enkele rijder een inhaalactie zien plaatsen zoals Rosberg dat doet. Bovendien zat Rosberg in zijn eerste versnelling en was hij het rempunt voorbij. No way dat hij daar zou zijn doorgeschoven als hij zou sturen net als de anderen die hem daar voorgingen en een inhaalactie plaatste. Daarom ook de straf en Rosberg die jokkebrokt dat hij full-lock instuurde maar rechtdoor gleed. De hele wereld zag dat het voor geen meter klopt. 

Wings

Citaat van: Spanje_2016 op 01 augustus 2016 - 20:58:12
Dit was imo een bewuste actie van Rosberg en ook zeker die straf waard. Ik heb in het verleden heel veel mannen wiel aan wiel door deze bocht zien gaan en nog nooit zoals Rosberg het deed. Kon zo gauw even geen beelden vinden maar ik kan me ooit herinneren dat Kimi of Vettel daar ooit een hele vette inhaal actie deed.

Natuurlijk. Max kost Rosberg kostbare punten. Hij is hard-to-get. Rosberg ruikt zijn kans daar. Zijn banden zijn warm die van Max niet dus het is nu of nooit. Alweer tegen Max verliezen of het zichtbaar moeilijk hebben is gewoon funest. Die gast heeft by far de beste auto maar stuit continue op iemand die amper uit de pampers is en hem laat zien hoe je racet. Niet voor niks dat Lewis Max vroeg 'did you get Rosberg?' Lewis weet dat Rosberg geknakt is voor nu. Hij komt niet in zijn ritme en heeft geen vertrouwen. Dat straalt hij uit. Ik hoop voor Nico dat hij zichzelf herpakt en met het stuur tussen de tanden het gevecht aangaat met Lewis. Maar ik ben er bang voor.

Jozef

Citaat van: Wings op 01 augustus 2016 - 21:02:18Ik niet. Kijk bijvoorbeeld naar de actie van Button op Massa. Ik heb daar geen enkele rijder een inhaalactie zien plaatsen zoals Rosberg dat doet. Bovendien zat Rosberg in zijn eerste versnelling en was hij het rempunt voorbij. No way dat hij daar zou zijn doorgeschoven als hij zou sturen net als de anderen die hem daar voorgingen en een inhaalactie plaatste. Daarom ook de straf en Rosberg die jokkebrokt dat hij full-lock instuurde maar rechtdoor gleed. De hele wereld zag dat het voor geen meter klopt.

Ik geloof best dat Rosberg op een gegeven moment full lock instuurde, alleen was Verstappen toen al lang van de baan gedwongen dus dat deed er dan niet meer toe. ;D

Sommige coureurs (eigenlijk vooral Vettel en Rosberg, zou het met nationaliteit te maken hebben? :P) beginnen de gewoontes van voetballers over te nemen helaas. Voetballers vinden het normaal om een bal buiten te trappen en zich vervolgens richting de scheidsrechter te draaien en te claimen dat het de tegenstander was die hem buitentrapte (ik vind dat ze daar een gele kaart voor zouden moeten geven, maar goed, dit gaat wel heel erg off-topic). Blijkbaar denken F1-coureurs ook dat ze de scheidsrechters moeten beïnvloeden met gezeur via de radio. Een ergerlijke evolutie.

Op dit vlak doe ik dus graag mee aan het afzeiken van Rosberg, maar ik blijf er toch bij dat het incident zelf een race-incident was dat geen straf vereiste. :P

Tuesday

ach ja, achter iemand rijden of voor iemand rijden, dat scheelt al gauw 4 seconden aangezien coureurs in grote delen vd wedstrijd een gat van ong 2 seconden aanhouden tov de voorligger. Die 5 seconden straf vind ik dan niet zo schokkend en mag wat mij betreft daarom wel snel uitgedeeld worden. Het liefst zou ik zien dat ze gewoon gedwongen positie terug moeten geven indien mogelijk.

Van Wijk

Bij MX ( motorcross ) heet wat Rosberg bij Verstappen deed gewoon een " block pass" .
Dit wordt je van jongs af aan geleerd tijdens stages en trainingsdagen.
Sympathiek wordt dit overigens niet gevonden. De enige oplossing is als je zelf ( zoals Max ) geblokt wordt is zelf eerder remmen, kruisen en zelf de blok uit voeren.
Nico voerde hem echter perfect uit ( remde net zo lang tot ze bijna stil stonden )waardoor dit niet kon.

Wings

Citaat van: Jozef op 01 augustus 2016 - 22:24:38
Ik geloof best dat Rosberg op een gegeven moment full lock instuurde, alleen was Verstappen toen al lang van de baan gedwongen dus dat deed er dan niet meer toe. ;D

Sommige coureurs (eigenlijk vooral Vettel en Rosberg, zou het met nationaliteit te maken hebben? :P) beginnen de gewoontes van voetballers over te nemen helaas. Voetballers vinden het normaal om een bal buiten te trappen en zich vervolgens richting de scheidsrechter te draaien en te claimen dat het de tegenstander was die hem buitentrapte (ik vind dat ze daar een gele kaart voor zouden moeten geven, maar goed, dit gaat wel heel erg off-topic). Blijkbaar denken F1-coureurs ook dat ze de scheidsrechters moeten beïnvloeden met gezeur via de radio. Een ergerlijke evolutie.

Op dit vlak doe ik dus graag mee aan het afzeiken van Rosberg, maar ik blijf er toch bij dat het incident zelf een race-incident was dat geen straf vereiste. :P

Ben het niet oneens met je. Al vind ik een race-incident dan wel weer discutabel. Punt is dat Rosberg nog niet zo heel lang geleden voor exact dezelfde move is bestraft (of eigenlijk een reprimande heeft ontvangen) dus niet zo heel slim om op exact dezelfde wijze te verdedigen.