Oordopjes nodig

Gestart door repmeer, 24 juli 2016 - 21:32:31

« vorige - volgende »

Matthijs

#30
Citaat van: Arthur op 30 juli 2016 - 13:25:19
Jup  8)

Maar nogmaals, ik bezoek zeker niet iedere maand een concert o.i.d., dus die enkele keer...
Die enkele keer kan je oren onherstelbaar beschadigen. Maargoed, ieder zijn meug en de huidige f1 zal niet direct voor gehoorbeschadigingen zorgen denk ik.

Wings

Dat wordt best onderschat: blootstelling aan een geluidsniveau van meer dan 85 dB(A) is al genoeg om het gehoor onherstelbaar te beschadigen. En 85 dB(A) is onderschat weinig. Wanneer ik dagblootstelling laat meten en berekenen denkt men in 90% van de gevallen dat het geluidsniveau op de arbeidsplaats ruim binnen de 85 dB(A) zit en vindt men het advies van bronaanpak of collectief, belachelijk. Totdat het externe bureau de meetresultaten presenteert.... pas dan worden mensen bewust. Overigens ben ik zelf geschrokken hoe slecht mijn gehoor is. Dat kun je echt onderschatten. Ik ben er in ieder geval nu héél zuinig op.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Dat onderschat wordt hoe weinig geluidsproductie er nodig is om je gehoorgang onomkeerbaar te beschadigen.

Robbert65

:D , ja nee, ja, ik verstónd je ff niet!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel