Ronde 11: Hungarian Grand Prix, Hungaroring, Mogyoród

Gestart door Tessa, 18 juli 2016 - 20:02:04

« vorige - volgende »

Tessa

Een race waar al heel lang naar uitgekeken wordt door (onder andere) Verstappen fans, want zowel de Red Bulls als hijzelf  hebben hier het afgelopen jaar goede zaken gedaan!



Het circuit, dat vrijwel geen rechte stukken kent, is minder geschikt voor de koplopers van Mercedes; Hamilton en Rosberg werden in 2015 respectievelijk 6de en 8ste. Deze heren moeten hun onderlinge strijd dus zeer waarschijnlijk voortzetten te midden van de andere coureurs.

Tussen Ferrari en RBR zal het er ongetwijfeld eveneens stevig aan toe gaan, het verschil tussen de teams is slechts 6 punten. En ook de coureurs onderling bevinden zich qua punten op een steenworp afstand van elkaar.

Ook geeft dit goede coureurs met een mindere auto de kans om weer eens te laten zien wat ze kunnen, zo werd Alonso in 2015 5de en kwam Button ook binnen de punten binnen.

Maar goed, hoe het daadwerkelijk uit pakt gaan we nu dus ein-de-lijk zien!



Even de gebruikelijke statistieken:

In 2015 was het Lewis Hamilton die de pole position pakte met 1:22.020

Op het podium stonden afgelopen jaar:
1. Sebastian Vettel   1:46:09.985
2. Daniil Kvyat      +15.748s
3. Daniel Ricciardo   +25.084s

Het circuit heeft een lengte van 4,381 km en er moeten 70 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 306,663 km.

Het lap record staat op naam van Michael Schumacher en is 1:19.071 (2004)


Om je vanuit je Hollandse leunstoel en vanachter de vitrages toch iets meer betrokken te voelen bij de wedstrijd, moet er natuurlijk een Pörkölt op tafel komen.
Wut? Nou, een stoofschotel dus!
En dan het liefst de meest bekende stoofschotel, Gulyás... Ja, dat is goulash, het nationale gerecht van Hongarije.

Daar kan ik echt niets meer aan toevoegen, ik heb er zin in!




Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 22 juli 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 23 juli 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 24 juli 2016
14:00 - 16:00 uur Race




Robbert65

Gúlyas!!! Met versch gebakken brood!!! en een halve liter Gambrinus :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 18 juli 2016 - 20:05:09
Gúlyas!!! Met versch gebakken brood!!! en een halve liter Gambrinus :D

Jaaaaaaaaaaaaaaa  ;D

Weet je wat? Ik kom aankomend weekend gewoon bij je eten, haha

Robbert65

Citaat van: Tessa op 18 juli 2016 - 20:06:43
Citaat van: Robbert65 op 18 juli 2016 - 20:05:09
Gúlyas!!! Met versch gebakken brood!!! en een halve liter Gambrinus :D

Jaaaaaaaaaaaaaaa  ;D

Weet je wat? Ik kom aankomend weekend gewoon bij je eten, haha

Prima, ik bel wel voor een kapsalon dan ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 18 juli 2016 - 20:19:30
Citaat van: Tessa op 18 juli 2016 - 20:06:43
Citaat van: Robbert65 op 18 juli 2016 - 20:05:09
Gúlyas!!! Met versch gebakken brood!!! en een halve liter Gambrinus :D

Jaaaaaaaaaaaaaaa  ;D

Weet je wat? Ik kom aankomend weekend gewoon bij je eten, haha

Prima, ik bel wel voor een kapsalon dan ;)

Prima, ik neem wel weer een zak wortelen mee   :-\

Robbert65

Goed, alle gekheid op een stokkie, het is een raar baantje, die Hungaroring, ik vond er vroeger geen zak aan, tot bleek wat Tessa hierboven zegt: goede rijders komen bovendrijven, ook als ze in een mindere auto rijden.
Dat bleek al toen Jos Verstappen het er goed deed in allerlei hondenhokken waar hij mee reed, van Simtek tot Minardi...

De resultaten in Hongarije wijken vaak af van seizoenspatronen en dat maakt de races er interessant.

Maar het is ook een mickey mouse baantje waar het maar lastig inhalen is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Maar wel een Red Bull baan! Hopelijk kan Red Bull Mercedes het hier moeilijk maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 19 juli 2016 - 21:16:51
Om het nog allemaal net wat leuker te maken, een buitje racen zondag tijdens de race?  ;)

http://www.gppits.net/nieuws/warm_weekend_in_hongarije_regen_tijdens_de_race/

dat zou inderdaad leuk zijn, al hoop ik niet dat het bij aanvang van de race regent.... ik kan geen start achter de safety car meer zien!  ;)

FolkertE

Citaat van: Tessa op 20 juli 2016 - 11:18:11
Citaat van: gloudiesaurus op 19 juli 2016 - 21:16:51
Om het nog allemaal net wat leuker te maken, een buitje racen zondag tijdens de race?  ;)

http://www.gppits.net/nieuws/warm_weekend_in_hongarije_regen_tijdens_de_race/

dat zou inderdaad leuk zijn, al hoop ik niet dat het bij aanvang van de race regent.... ik kan geen start achter de safety car meer zien!  ;)
precies. Dat de hemelpoorten echt 2 mili seconden na het doven van de lichten open gaanen we eindelijk na jaren weer een echte regen start hebben?

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Ik snap die roep om regen nooit zo. Heeft kennelijk te maken met het verlangen naar een verrassing of sensatie. (Zoals bijv. de laatste TT van Assen.)
Ieder zijn heug en meug, maar van mij mag het droog blijven met een straight race en iedereen gelijke kansen zonder gokwerk v.w.b. het rubber.

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 20 juli 2016 - 20:42:03
Ik snap die roep om regen nooit zo. Heeft kennelijk te maken met het verlangen naar een verrassing of sensatie. (Zoals bijv. de laatste TT van Assen.)
Ieder zijn heug en meug, maar van mij mag het droog blijven met een straight race en iedereen gelijke kansen zonder gokwerk v.w.b. het rubber.

Nah halverwege de race een bui regen heeft altijd wel wat...
Nu is het wel zo dat races zonder regen op de Hungaroring ook heel leuk kunnen zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 juli 2016 - 13:20:40
http://www.gppits.net/nieuws/f1_boordradio_regels_nog_scherper_gesteld_vanaf_gp_hongarije/


Door het invoeren van de nieuwe regel wordt voorkomen, dat teams de communicatieregels gecalculeerd gaan overtreden; "als ik nu zorg dat we niet uitvallen maar een tijdstraf van tien seconden oplopen hebben we minder schade". Immers, de regel is niet: kom even binnen en race dan verder, nee, de regel is: repareren of stoppen.
wat je daar zegt is volgens mij de oude regel; daarbij mocht je in de garage wel communiceren. Dus in t geval van Rosberg. Auto achteruit de pits in, radio boodschap doorgeven en weer weg. Nu mag het ook gewoon tijdens het rijden in de pitstraat. Dus eigenlijk is het vergelijkbaar met een drive through, wat net iets zwaarder is dan een 10 seconde straf (afhankelijk van het circuit). Als je het kunt combineren met een bandenstop hoeft het je zelfs helemaal niks te kosten.
Belangrijkste is dat er nu iig duidelijkheid is, met name voor het publiek.