GP Hongarije: Man van de race

Gestart door Robbert65, 25 juli 2016 - 15:34:36

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race in Hongarije voor jou?

Lewis Hamilton
2 (13.3%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
1 (6.7%)
Seb. Vettel
0 (0%)
Max Verstappen
1 (6.7%)
Kimi Räikkönen
5 (33.3%)
Carlos Sainz Jr.
1 (6.7%)
Danill Kvyat
0 (0%)
Valtteri Bottas
0 (0%)
Fernando Alonso
4 (26.7%)
Felipe Nasr
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: (vermelden in reactie)
1 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 15

Robbert65

Wie is de grote meneer van het afgelopen weekend? De wereld koos op F1.com/vote voor Kimi Räikkönen, wegens talentvol zesde worden. Wat is de mening van het GPPITS forum?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Ten eerste waren er volgens mij maar twee rijders die aan het racen waren :).
Ten tweede: Volgens mij is het verder je persoonlijke voorkeur tussen deze twee.
Houd je van het knappe verdedigend rijden of van een aanvallende rijder.
Mijn keuze gaat het tweede, Kimi dus. Hij ging vanaf het begin af aan voor de aanvals strategie, 2x supersofts gebruikt, jammer dat hij teleurgesteld  was ( in zichzelf ) dat hij Max niet voorbij kwam, maar ja, ik had ook mijn stuur opgevreten in die situatie.

Mickey

Kan er als optie 'niemand' worden toegevoegd? Er was geen enkele uitblinker wat mij betreft. Als het dan per se moet, toch Max. Die liet voor de zoveelste keer zien dat hij het kaas niet van z'n brood laat eten.

gloudiesaurus

Ik ga voor Hamilton. Als tweede gestart en toch gewonnen  :) Verder niet veel uitblinkers gezien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Het was een saaie race. Er gebeurde helemaal niets. Uit deze mensen kies ik dan Alonso. Hij kwalificeerde zich in de Q1, Q2, O3, kwalificatie en de race als 7e. Zie hieronder

https://twitter.com/F1/status/757226241397252097

Uhhh...,  dat is stabiel van de McLaren en voor mij een geluksnummer...  ;)

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Enige twee die mij hebben kunnen vermaken zijn Kimi en Max. Verder stak niemand boven het maaiveld uit dus is entertainment het enige criterium dat ik hanteer. Aanvankelijk was ik voor Kimi gegaan al is het dat ik zijn aanvallende manier van rijden gisteren enorm kon waarderen en absoluut prijs. Helaas wordt dit lichtelijk overschaduwd door het aanhoudende gezeur. Vroeger stonden Ferrari's bekend om het gejank uit de uitlaatbuizen van hun V12 motoren, tegenwoordig komt er alleen nog maar gejank uit de cockpit. Ik noem ze wel eens gekscherend, mevrouw en meneer Zeur. Overduidelijk dat de focus er niet is en frustratie overheerst. Dat druipt er vanaf en vind ik superjammer. Ik ga dus voor Max met in zijn kielzog de zeurkous Kimi. En complimenten voor Lewis. Foutloos en prima bij de start (maar wat was dat nou weer van dat vingertje??).

Arthur

Ik ga ook voor Alonso, inderdaad niet de amusementswaarde maar daar gaat dit topic in beginsel niet over [of wel?  ;) maar wel knap gezien het gereedschap.

En ja, ik word zo langzamerhand echt moe van het gejank van Vettel. Het lijkt wel een klein kind dat denkt dat zijn broertje een groter snoepje heeft gehad... Ga toch eens racen man en hou op met zeuren. Dat je een Ferrari rijdt betekent niet automatisch dat iedereen moet oplossen als jij eraan komt....!!

En Raikkonen begint nu ook al.... [volgt de 1e rijder...?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Jolyon Palmer kwam in aanmerking tot hij spinde... Verder een jammerlijke wedstrijd omdat ik er zo naar uitkeek. Er ging niets mis maar áls alles normaal gaat dan is het dus inderdaad maar een saai Mickey Mouse baantje :D

Mijn stem gaat naar Fernando Alonso. Met de aantekening dat de pech van Jenson Button me wel raakte, sjongejongejonge wat een narigheid.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 25 juli 2016 - 18:28:13
Ik ga ook voor Alonso, inderdaad niet de amusementswaarde maar daar gaat dit topic in beginsel niet over [of wel?  ;) maar wel knap gezien het gereedschap.

En ja, ik word zo langzamerhand echt moe van het gejank van Vettel. Het lijkt wel een klein kind dat denkt dat zijn broertje een groter snoepje heeft gehad... Ga toch eens racen man en hou op met zeuren. Dat je een Ferrari rijdt betekent niet automatisch dat iedereen moet oplossen als jij eraan komt....!!

En Raikkonen begint nu ook al.... [volgt de 1e rijder...?]
tja, de 1 steekt zn middelvinger op, de ander beklaagd zich over de radio. Wat betreft de achterblijvers hebben ze wel een punt, al rijden die natuurlijk ook hun eigen race. Het is ook maar net wat de regie er uitpikt, want er wordt ongetwijfeld nog veel meer geklaagd over de radio. Onze Max doet trouwens net zo hard mee. Voor coureurs is het ook gewoon een soort uitlaatklep. Ik vind het op zich wel mooi, al mag de regie het geklaag over blauwe vlaggen wat mij betreft wel weglaten.
Mijn man vd race is toch Kimi, al viel het me uiteindelijk toch tegen dat ie Max niet voorbij kwam. Maar bij gebrek aan beter... Alonso had qua resultaat ook gekund, maar die is amper in beeld geweest en liet zich erg makkelijk verschalken door Raikkonen.

Pancake Shield

Sainz. Die jongen blijft gewoon uitstekend presteren. Haalt hier weer eens punten en blijft nogmaals zijn teamgenoot ver ver voor. Zoals hij zelf zei: met de Toro Rosso zou je dit soort resultaten eigenlijk niet moeten kunnen halen op het moment. En toch doet hij het. Staat op dit moment dik verdiend tiende in het kampioenschap en ik denk toch dat dat voor de meeste wellicht een grote verassing is. Ik hoop persoonlijk dat hij die plaats kan blijven vasthouden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Voor mij allang geen verrassing meer. Die jongen is gewoon goed en heeft nog een lange toekomst in de F1 tegemoet. Ik hoop aleen voor hem dat hij niet te lang bij STR blijft hangen.Eigenlijk zou hij moeten doorstromen aan het eind van dit seizoen.

Fietser

Sainz is inderdaad hartstikke goed, maar dat wisten we natuurlijk al vanaf begin 2015. Wat mij daarbij opvalt is hoe superieur hij nu is t.o.v. teamgenoot Kvyat. De Rus leek naast Ricciardo toch een stuk beter te presteren. Dat zegt veel over de kwaliteiten van Sainz. (Of over Ricciardo?) Maar wellicht ook over de vrije val waarin Kvyat terecht lijkt te zijn gekomen.
Lang verhaal kort: zie openingszin.

Tessa

Kimi heeft een enorme inhaalrace gehad, maar als je dan met een auto die zo veel sneller is dan je voorganger niet verder komt dan er achteraan sukkelen en zeuren over de boordradio, dan is dat geen man van de race.

Max heeft hem mooi achter zich weten te houden, maar heeft een belangrijk deel van de race achter Kimi aan gesukkeld die weigerde z'n bandjes te wisselen, en daarmee kwamen ze te ver achter het echte speelveld te liggen. Zonder echte race kan ik dat dus ook niet de man van de race noemen.

Dus kies ik voor Alonso...niet veel van gezien, geen spektakel, maar wel een goed resultaat.

FolkertE

Kimi. Zonder twijfel. Beetje jammer van zijn radio commentaar, maar iedereen doet dat. En dat gezeur krijg je door dat de FIA met zoveel onzinnige regels, dubieuze straffen komt en soms inconsequent is met wat wel en niet mag.

Figge

Geen boeiend race dit keer. Dan maar de winnaar, dus Lewis