Man van de race: oostenrijk.

Gestart door FolkertE, 03 juli 2016 - 15:53:00

« vorige - volgende »

wie was de beste?

Lewis Hamilton
2 (8%)
Max Verstappen
16 (64%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Jenson Button
4 (16%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Valtteri Bottas
0 (0%)
Pascal Wehrlein
9 (36%)

Totaal aantal stemmen: 25

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 14:30:30
Precies, net als Verstappen: seize the moment. Als je de kans krijgt moet je 'm wel pakken.

Max wás er toen de Mercedessen weer eens een foutje maakten, (je moet daar dan wel rijden, nietwaar?) en Wehrlein haalde er ook uit wat er uit te halen viel.

Mazzel oké, maar geluk dwing je af door volledig geconcentreerd en optimaal voorbereid je werk te doen...

Beide heren: Petje áf!
dat is ook zo. Zonder SC had je weer een heel andere race gehad, had Verstappen wellicht ook geen 1 stopper kunnen doen. Het moet soms ook net ff jouw kant opvallen waardoor je kunt uitblinken.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 13:17:01
Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 06:33:04
Ik heb de beelden ervan gezien, Wehrlein heeft heel veel geluk gehad dat Charlie Whiting hem de ruimte gaf voor die achteruitparkeeractie.

Daarna zijn ze op zoek gegaan in de reglementen naar het antwoord op de vraag hóe ze hem zouden straffen.

Toen bleek er nergens een verbod op achteruit inparkeren tijdens de startprocedure te vinden te zijn.

Vervolgens kwam Wehrlein dus ongestraft weg met dat doorschieten naar Massa's plekkie.

Mazzelpikkie ;)
en hij mocht een ronde achterstand goed maken tijdens de SC. Van daaruit kon ie m ook nog eens uitrijden zonder nog te moeten stoppen. Maar hoe dan ook natuurlijk een superprestatie.
Dat lijkt een grote bonus omdat hij na zijn pitstop toevallig net achter Rosberg uitkwam en dus in eerste instantie als gedubbelde achter de SC hing. Maar er waren er heel wat die eigenlijk maar net voor Wehrlein reden, nét niet gedubbeld waren en dus ook bijna een hele ronde goedmaakten dankzij de SC. Dus ten opzichte van de mensen om hem heen leek die bonus voor Wehrlein veel groter dan hij in werkelijkheid was.

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 02:28:50
Ja, het viel mij op dat dat erg lang duurde en ik had totaal niet door waarom. Pas na de race hoorde ik dit verhaal van Wehrlein.

Ik kan mij herinneren dat Fisichella in Maleisië het eens presteerde om een extra formatieronde te laten inlassen omdat hij z'n startplek überhaupt kwijt was. Stond 'ie er uiteindelijk parallel naast.

Robbert65

Jaaaah, dat waren nog eens tijden, Fissichella en Trulli. Gelukkig houdt Massa de herinnering aan beide heren in ere. Bakken talent, maar iets te weinig intelligentie...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 15:20:20
Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 13:17:01
Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 06:33:04
Ik heb de beelden ervan gezien, Wehrlein heeft heel veel geluk gehad dat Charlie Whiting hem de ruimte gaf voor die achteruitparkeeractie.

Daarna zijn ze op zoek gegaan in de reglementen naar het antwoord op de vraag hóe ze hem zouden straffen.

Toen bleek er nergens een verbod op achteruit inparkeren tijdens de startprocedure te vinden te zijn.

Vervolgens kwam Wehrlein dus ongestraft weg met dat doorschieten naar Massa's plekkie.

Mazzelpikkie ;)
en hij mocht een ronde achterstand goed maken tijdens de SC. Van daaruit kon ie m ook nog eens uitrijden zonder nog te moeten stoppen. Maar hoe dan ook natuurlijk een superprestatie.
Dat lijkt een grote bonus omdat hij na zijn pitstop toevallig net achter Rosberg uitkwam en dus in eerste instantie als gedubbelde achter de SC hing. Maar er waren er heel wat die eigenlijk maar net voor Wehrlein reden, nét niet gedubbeld waren en dus ook bijna een hele ronde goedmaakten dankzij de SC. Dus ten opzichte van de mensen om hem heen leek die bonus voor Wehrlein veel groter dan hij in werkelijkheid was.
ja, tuurlijk hebben er meer coureurs geprofiteerd van de SC, maar Wehrlein het meest. Wehrlein had er al 2 stops opzitten voor de SC buiten kwam en deed een 3e onder de SC. Van daaruit viel het ineens allemaal zijn kant op, terwijl het daarvoor niet al te lekker ging.

Van Wijk

Normaal ben ik gevoelig voor de " underdog " .Wherlein dus.
Echter wat Max liet zien, ja daar kun je gewoon niet omheen.
Resume: Max

Sabai

Waar ik ook erg van onder de indruk ben is hoe hij zijn  inhaalacties plaatst . Zo strak en met zoveel overtuiging.Dit heb ik zelden bij andere coureurs gezien. Ik ben ook fan van Vettel maar bij hem ik dit nooit zo gezien zoals Max dit doet race na race.

Robbert65

Citaat van: Spanje_2016 op 05 juli 2016 - 21:14:32
Waar ik ook erg van onder de indruk ben is hoe hij zijn  inhaalacties plaatst . Zo strak en met zoveel overtuiging.Dit heb ik zelden bij andere coureurs gezien. Ik ben ook fan van Vettel maar bij hem ik dit nooit zo gezien zoals Max dit doet race na race.

Ik vraag me wel eens af waar hij de grip vandaan tovert. Zelden een blokkerende band, altijd precies goed getimed. Het is bijna niet te geloven, maar je, je ziet het toch telkens weer gebeuren.

Ik begrijp wel, dat mensen niet al te veel fanboy willen lijken, ik heb dat zelf ook wel een beetje, maar MaxV is heus echtwaar kampioensmateriaal. De beste die we ooit hebben gezien... Stom om dat zo te zeggen, maar het is gewoon zo denk ik...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Hij blokkeert best vaak een wiel, maar hij lijkt er weinig last van te hebben. Hoe hij toch altijd weer dit soort acties succesvol weet af te ronden is bijzonder.
Ik heb maar 4 rijders dit eerder zien doen en dat waren Senna, Kimi, Montoya en Hamilton. Al missen Montoya en Kimi het totaal pakket. Maar Max lijkt ook veel beheerster overal mee om te gaan.

Jehoentelaar

Montoya zorgde in elk geval op z'n eigen manier weer voor vermaak. :)

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 05 juli 2016 - 21:41:59
Hij blokkeert best vaak een wiel, maar hij lijkt er weinig last van te hebben. Hoe hij toch altijd weer dit soort acties succesvol weet af te ronden is bijzonder.
Hij blokkeert zelden een wiel als hij in een rechte lijn remt. Soms blokkeert een wiel als hij instuurt, maar dan ligt het zwaartepunt dermate op het buitenste wiel dat het binnenste wiel bijna geen druk heeft. Die blokkeer je dan wel veel sneller, maar door het gebrek aan druk krijg je geen flatspot.

Robbert65

#41
Citaat van: Jehoentelaar op 06 juli 2016 - 01:02:14
Montoya zorgde in elk geval op z'n eigen manier weer voor vermaak. :)

Geinigste rijder ooit, die Montoya. Altijd lachen met die gast. Gaat ooit nog eens Le Mans winnen om als tweede rijder ooit na Graham Hill de Triple Crown binnen te halen. Hoop ik.

Is een grootheid, rijdt nog altijd Indycars bij Penske...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 06 juli 2016 - 09:51:06
Citaat van: Jehoentelaar op 06 juli 2016 - 01:02:14
Montoya zorgde in elk geval op z'n eigen manier weer voor vermaak. :)

Geinigste rijder ooit, die Montoya. Altijd lachen met die gast. Gaat ooit nog eens Le Mans winnen om als tweede rijder ooit na Graham Hill de Triple Crown binnen te halen. Hoop ik.

Is een grootheid, rijd nog altijd Indycars bij Penske...
Jammer dat hij vorig jaar naast de titel greep, reed erg sterk dat jaar. Dit jaar gaat het wat minder, maar hij rijd wel altijd goed.