Man van de race: oostenrijk.

Gestart door FolkertE, 03 juli 2016 - 15:53:00

« vorige - volgende »

wie was de beste?

Lewis Hamilton
2 (8%)
Max Verstappen
16 (64%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Daniel Ricciardo
0 (0%)
Jenson Button
4 (16%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Valtteri Bottas
0 (0%)
Pascal Wehrlein
9 (36%)

Totaal aantal stemmen: 25

Fietser

Verstappen voor mij. Vrije training en kwalificatie waren matig, maar zijn race was superbe. Geweldig tempo, vastberaden in de aanval, stug in de verdediging. Daarbij prima rubbermanagement. Wellicht zijn grootste verdienste was het duidelijk overstijgen van zijn teamgenoot (die ik zeer hoog acht).
Ook Wehrlein kende een geweldig weekend (op een circuit dat hij kent als zijn broekzak), maar om Verstappen kan ik niet heen.

Jehoentelaar

Wehrlein, puik gedaan.

Het is trouwens Valtteri Bottas (zie poll).

BMW.WilliamsF1

Gekozen voor Wehrlein. We hebben hem nauwelijks gezien in de race, maar rijdt toch mooi een 10e plaats bij elkaar in die slome Manor :)
En ik heb hem geen fouten zien maken dit weekend, Max heeft helaas in VT1 zijn auto 2 keer kapot gereden op die gele dingen.

lieven

Voor mij Max.
Puike race gereden en we hebben het hier over de man van de race en niet de man van het weekend ;)

C.G. de Beaufort

Haas waren blij met de punten. Grosjean vertelde het volgende :

(..)In Oostenrijk viel het weer eens de goede kant op: "Dat was weer eens een goede race. Mijn eerste ronden vielen wat tegen, ik verloor wat plekken toen ik naar buiten werd gedrukt. De Safety Car kwam voor ons op een gunstig moment. We kregen tijdens de race ook nog een straf van vijf seconden wegens te hard rijden in de pits. Ik moest dus een gat slaan naar de man achter mij en daarbij geen fouten maken.(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213873/haas-pakt-zes-punten-dankzij-sterke-race-romain-grosjean

Groet,

C.G. de Beaufort

Sabai

Voor mij ook max.Maar heb van meerdere coureurs genoten oa van Rosberg. Alleen zo dom van hem.om zich tot deze actie te verlagen. Hij had volgens mij de bocht makkelijk kunnen halen met een betete exit.

Tessa

Dat is Max,
je teamgenoot zo enorm verslaan en een resultaat neerzetten dat niemand mogelijk achtte?
dan ben je wat mij betreft de man van de race.

Jozef

Citaat van: Tessa op 04 juli 2016 - 20:12:45
je teamgenoot zo enorm verslaan en een resultaat neerzetten dat niemand mogelijk achtte?
dan ben je wat mij betreft de man van de race.

Hetzelfde kan gezegd worden van Wehrlein. :P ;)

Die reed overigens op de laatste plek na de safety car! En na de formatieronde reed hij naar Massa's lege startplek, besefte dan dat hij verkeerd stond, zette 'm snel in achteruit en stond nét op tijd stil in zijn eigen plek voordat de rode lichten aan gingen. Wat een baas. ;D

Jehoentelaar

Volgens mij waren de parkeercapriolen van Wehrlein tevens de reden dat het even duurde voor de startprocedure in gang werd gezet.

Jozef

Ja, het viel mij op dat dat erg lang duurde en ik had totaal niet door waarom. Pas na de race hoorde ik dit verhaal van Wehrlein.

Robbert65

Ik heb de beelden ervan gezien, Wehrlein heeft heel veel geluk gehad dat Charlie Whiting hem de ruimte gaf voor die achteruitparkeeractie.

Daarna zijn ze op zoek gegaan in de reglementen naar het antwoord op de vraag hóe ze hem zouden straffen.

Toen bleek er nergens een verbod op achteruit inparkeren tijdens de startprocedure te vinden te zijn.

Vervolgens kwam Wehrlein dus ongestraft weg met dat doorschieten naar Massa's plekkie.

Mazzelpikkie ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

#26
Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 00:15:14
Citaat van: Tessa op 04 juli 2016 - 20:12:45
je teamgenoot zo enorm verslaan en een resultaat neerzetten dat niemand mogelijk achtte?
dan ben je wat mij betreft de man van de race.

Hetzelfde kan gezegd worden van Wehrlein. :P ;)

Die reed overigens op de laatste plek na de safety car! En na de formatieronde reed hij naar Massa's lege startplek, besefte dan dat hij verkeerd stond, zette 'm snel in achteruit en stond nét op tijd stil in zijn eigen plek voordat de rode lichten aan gingen. Wat een baas. ;D

Da's waar!

ach, er was gewoon te veel te zien, wat een race.....zin in Silverstone!  :)

btw, laten we zeggen dat het verschil tussen Verstappen en Wehrlein 'm vooral zat in de outfit  :-[

Jozef

Ja, Verstappen reed duidelijk ook een dijk van een race. Heeft er ook mooiere inhaalbewegingen op zitten dan Wehrlein denk ik. Op F1.com won Verstappen ook de Driver of the Day poll. Dus je hoeft je niet te schamen dat je op hem stemt. :P

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 06:33:04
Ik heb de beelden ervan gezien, Wehrlein heeft heel veel geluk gehad dat Charlie Whiting hem de ruimte gaf voor die achteruitparkeeractie.

Daarna zijn ze op zoek gegaan in de reglementen naar het antwoord op de vraag hóe ze hem zouden straffen.

Toen bleek er nergens een verbod op achteruit inparkeren tijdens de startprocedure te vinden te zijn.

Vervolgens kwam Wehrlein dus ongestraft weg met dat doorschieten naar Massa's plekkie.

Mazzelpikkie ;)
en hij mocht een ronde achterstand goed maken tijdens de SC. Van daaruit kon ie m ook nog eens uitrijden zonder nog te moeten stoppen. Maar hoe dan ook natuurlijk een superprestatie.

Robbert65

Precies, net als Verstappen: seize the moment. Als je de kans krijgt moet je 'm wel pakken.

Max wás er toen de Mercedessen weer eens een foutje maakten, (je moet daar dan wel rijden, nietwaar?) en Wehrlein haalde er ook uit wat er uit te halen viel.

Mazzel oké, maar geluk dwing je af door volledig geconcentreerd en optimaal voorbereid je werk te doen...

Beide heren: Petje áf!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel