Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 12:19:08
Volgens Ferrari hebben ze de banden gebruikt binnen de limieten van wat Pirelli voorschreef.

Dus misschien had het niet veel te maken met het te lang gebruiken, al zal het zeker niet geholpen hebben. Maar shit happens. Ricciardo had het in China ook. Het gebeurt vandaag niet vaker of minder vaak dan vroeger, denk ik.
nou, het gebeurd volgens mij wel vaker dan pakweg 10 jaar geleden. Kijk bv naar Hamilton in China 2007. Die band verloor wel heel veel performance, maar plofte niet. Vettel reed zondag tot op het moment van ploffen zeer constante rondetijden, allemaal in de 1:11 en toen plofte de band ineens. Een paar slierten op de band is nou niet direct een voorbode voor een naderende klapband, dus die redenering die je veel leest vind ik nogal simpel. Dat shit happens ben ik wel met je eens, maar een onderzoek naar de oorzaak lijkt me geen overbodige luxe.

Mickey

Combinatie van factoren meen ik. Een band die al ver heen is, wordt gevoeliger voor van buitenaf komende narigheid zoals stukjes koolstofvezel etc. Indien ze té ver zouden zijn doorgereden dan had Pirelli ook al staan te stuiteren, maar die horen we vooralsnog niet.

Robbert65

Een onderzoek gaat niet veel opleveren, er was erg weinig over van die band, ook doordat Rosberg de rest van de wedstrijd met een deel van het karkas onder zijn auto heeft rondgereden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 14:25:45
Een onderzoek gaat niet veel opleveren, er was erg weinig over van die band, ook doordat Rosberg de rest van de wedstrijd met een deel van het karkas onder zijn auto heeft rondgereden.
ze kunnen iig de andere achterband onderzoeken, banden van andere teams, Raikkonen,data van Ferrari, camerabeelden, kerbstones etc. En wie weet kan Rosberg idd ook nog een handje helpen, al zal het lastig worden om die bandrestanten nog terug te vinden tussen al die andere onderdelen die op het einde onder zn auto hingen ;)

Jozef

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 13:14:43
Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 12:19:08
Volgens Ferrari hebben ze de banden gebruikt binnen de limieten van wat Pirelli voorschreef.

Dus misschien had het niet veel te maken met het te lang gebruiken, al zal het zeker niet geholpen hebben. Maar shit happens. Ricciardo had het in China ook. Het gebeurt vandaag niet vaker of minder vaak dan vroeger, denk ik.
nou, het gebeurd volgens mij wel vaker dan pakweg 10 jaar geleden. Kijk bv naar Hamilton in China 2007. Die band verloor wel heel veel performance, maar plofte niet.

En een paar races ervoor, in Turkije, had hij wel out of the blue een lekke band. Dus ook toen gebeurde het wel af en toe. Volgens mij is het iets van alle tijden.

Jehoentelaar

Af en toe ploft er eens een band, dat kan gebeuren. Hoe klein de kans ook is en hoeveel al die dingen met elkaar overeenkomen, volledig identiek zijn twee banden nooit.

Robbert65

Het lullige is natuurlijk, dat zo'n band niet ploft in een langzame bocht maar op het rechte stuk bij pak 'm beet 270 km/u. Is toch ff schrikken :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 15:16:56
Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 13:14:43
Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 12:19:08
Volgens Ferrari hebben ze de banden gebruikt binnen de limieten van wat Pirelli voorschreef.

Dus misschien had het niet veel te maken met het te lang gebruiken, al zal het zeker niet geholpen hebben. Maar shit happens. Ricciardo had het in China ook. Het gebeurt vandaag niet vaker of minder vaak dan vroeger, denk ik.
nou, het gebeurd volgens mij wel vaker dan pakweg 10 jaar geleden. Kijk bv naar Hamilton in China 2007. Die band verloor wel heel veel performance, maar plofte niet.

En een paar races ervoor, in Turkije, had hij wel out of the blue een lekke band. Dus ook toen gebeurde het wel af en toe. Volgens mij is het iets van alle tijden.
een lekke band is toch ff wat anders als een ontploffende band. Dat laatste zien we in het Pirelli tijdperk toch een heel stuk meer in mijn beleving.

Jozef

Er waren natuurlijk de beschamende problemen een paar jaar geleden in Silverstone, maar daarvoor en daarna viel het toch mee?

Hier trouwens Hamilton in Turkije 2007. Dat is toch ook meer dan een klein lek. :P


C.G. de Beaufort

Het was al een gebruikte band, hij had er minimaal 20 ronden al mee gereden. En nu nog eens 27 ronden in de race terwijl de brandstof in de bolide zit. In totaal 47 ronden voor dat'íe ging klappen. Voor een Supersoft. Tja, dat was  ongeveer hetzelfde bij Spa, vorig jaar. Volgens Pirelli is dit normaal, voor mij dus niet gezien de slierten die van de band afkwamen.

Groet,

C.G. de Beaufort



Tuesday

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 19:28:33
Er waren natuurlijk de beschamende problemen een paar jaar geleden in Silverstone, maar daarvoor en daarna viel het toch mee?

Hier trouwens Hamilton in Turkije 2007. Dat is toch ook meer dan een klein lek. :P


vorig jaar op Spa nog 2, Ricciaro al een paar keer dit jaar en zo zijn er in de afgelopen jaren heel wat bandjes aangegaan. Leuke foto, maar wanneer is die genomen? Als je met een lekke band nog een stukje moet naar de pits, dan gaat ie er vanzelf helemaal aan natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 20:34:20
Het was al een gebruikte band, hij had er minimaal 20 ronden al mee gereden. En nu nog eens 27 ronden in de race terwijl de brandstof in de bolide zit. In totaal 47 ronden voor dat'íe ging klappen. Voor een Supersoft. Tja, dat was  ongeveer hetzelfde bij Spa, vorig jaar. Volgens Pirelli is dit normaal, voor mij dus niet gezien de slierten die van de band afkwamen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ferrari gaat de race niet beginnen op banden die al 20 ronden hebben gehad. Die slierten, dat is gewoon opgeruld rubber, dat zegt verder niet zoveel over hoe lang de band nog mee kan.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 05 juli 2016 - 20:56:20
Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2016 - 20:34:20
Het was al een gebruikte band, hij had er minimaal 20 ronden al mee gereden. En nu nog eens 27 ronden in de race terwijl de brandstof in de bolide zit. In totaal 47 ronden voor dat'íe ging klappen. Voor een Supersoft. Tja, dat was  ongeveer hetzelfde bij Spa, vorig jaar. Volgens Pirelli is dit normaal, voor mij dus niet gezien de slierten die van de band afkwamen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Ferrari gaat de race niet beginnen op banden die al 20 ronden hebben gehad. Die slierten, dat is gewoon opgeruld rubber, dat zegt verder niet zoveel over hoe lang de band nog mee kan.

Volgens Doornbos dus wel...

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Dan zit Doornbos te ijlen. Hij heeft in q2 een vers setje gebruikt om zijn snelste tijd te zette .

C.G. de Beaufort

Citaat van: Spanje_2016 op 05 juli 2016 - 21:25:50
Dan zit Doornbos te ijlen. Hij heeft in q2 een vers setje gebruikt om zijn snelste tijd te zette .

Yep en daar moet'ie in de race mee beginnen.

Groet,

C.G. de Beaufort