Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 18:47:30
Ja, Wolff heeft ook gezegd dat het instellen van teamorders nu gespreksonderwerp wordt bij Mercedes, want "met de heren praten helpt duidelijk niet".

Ik heb echt een flashback naar Spa 2014, toen had bijna iedereen ook het idee dat Nico opzettelijk tegen Hamilton reed en vanaf dat moment leek Rosberg wel gekraakt.

Ook nu zijn Wolff en Lauda snoeihard voor Rosberg en Rosberg blijft gewoon ontkennen dat het zijn schuld was...
nou, ze waren zeker niet snoeihard, Lauda al helemaal niet.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 18:51:46
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 17:27:30
Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 17:03:03
Wolff noemt het brainless van Rosberg. Doel je daarop? ;)

Zie ook:

Rosberg onboard: https://gyazo.com/0f0f3506fdacecd0f4b98ebbfe587579
Hamilton onboard: https://gyazo.com/c86af9c64605020167fa3eec025d3954

Overduidelijk dat Rosberg niet / laat instuurt. Ik durf de stelling best aan dat hij dit doelbewust heeft gedaan en Hamilton heeft getracht te elimineren.
duidelijk dat Rosberg wel instuurt, maar zn auto doorglijdt. Opzet kunnen we hiermee wel uitsluiten.

Integendeel. Tenminste als je weet wat de ideale lijn is. Rosberg laat de auto naar buiten lopen en weet dat hij Hamilton daar mee naast de baan drukt of raakt. Geen idee of je de nabeschouwing hebt gekeken maar daar wordt prima uitgelegd dat op het punt van insturen hij al een autobreedte naar binnen had moeten zitten. Dus bewust later insturen. Daar mag je verder je conclusies uittrekken al ben ik nieuwsgierig hoe je het verklaart.
dat zal allemaal best, maar dat heeft niks met het verhaal opzettelijk iemand aanrijden te maken. Hij verdedigd tot het uiterste en mist zn apex compleet, maar hij rijdt niet opzettelijk tegen Hamilton aan. Hij neemt wel (te)veel  risico, ook gezien de staat van zn remmen, dus een straf is wellicht op zn plaats.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 18:52:22
nou, ze waren zeker niet snoeihard, Lauda al helemaal niet.

Wolff noemt het brainless en Lauda zegt herhaaldelijk dat hij er geen begrip voor heeft. Wanneer is het voor jou wel snoeihard?

Bob Bondurant

Binnenrijden met die schade????  Jongens toch, dan was Gilles toch van een ander kaliber in Zandvoort  1979.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 19:02:16
Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 18:52:22
nou, ze waren zeker niet snoeihard, Lauda al helemaal niet.

Wolff noemt het brainless en Lauda zegt herhaaldelijk dat hij er geen begrip voor heeft. Wanneer is het voor jou wel snoeihard?
ik heb Lauda en Wolff gezien bij RTL, daar waren ze erg rustig en verdedigde Lauda Rosberg continu. Wolff zei dat hij niet in het openbaar over schuldigen wilde spreken.

Tuesday

Citaat van: Bob Bondurant op 03 juli 2016 - 19:04:36
Binnenrijden met die schade????  Jongens toch, dan was Gilles toch van een ander kaliber in Zandvoort  1979.
of deze;


Pancake Shield

Daar komt hij eigenlijk heel goed mee weg. Overigens denk ik niet dat de straf heel veel zwaarder had moeten zijn, het is nu gebeurd en nu moeten ze verder. Volgende week alweer. Wolff, Lauda en Lowe hebben heel wat scheuren te repareren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Tuesday op 03 juli 2016 - 18:58:08
dat zal allemaal best, maar dat heeft niks met het verhaal opzettelijk iemand aanrijden te maken. Hij verdedigd tot het uiterste en mist zn apex compleet, maar hij rijdt niet opzettelijk tegen Hamilton aan. Hij neemt wel (te)veel  risico, ook gezien de staat van zn remmen, dus een straf is wellicht op zn plaats.

Ik heb het over het moment van insturen. Dat is bepalend.

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 03 juli 2016 - 19:16:22
Daar komt hij eigenlijk heel goed mee weg. Overigens denk ik niet dat de straf heel veel zwaarder had moeten zijn, het is nu gebeurd en nu moeten ze verder. Volgende week alweer. Wolff, Lauda en Lowe hebben heel wat scheuren te repareren.
mwah, een 10 seconden straf voor een avoidable incident is vrij normaal. Een reprimande voor het rijden met schade is ook meer dan voldoende, ik heb de regel inmiddels opgezocht en die is nogal vaag. Het grootste probleem is hier idd de teaminterne strijd. Mercedes zelf doet vandaag gewoon goede zaken met 35 punten tov 15 voor Ferrari.

12.1.1.h Any unsafe act or failure to take reasonable
measures, thus resulting in an unsafe situation.  



Wings

Ja duh! Dat kun je niet vaststellen uit de telemetrie. Wat je wel kunt vaststellen is dat of de techniek heeft gefaald. Als hij met dezelfde druk remt maar doorschiet is hij slachtoffer van falende techniek. Net als dat bij Alonso was. Gezien hem wordt verweten onvoldoende ruimte laat bewijst dat het een manfout betreft. Of het dan doelbewust was of een inschattingsfout is onderhevig aan interpretatie.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 juli 2016 - 19:46:42
Ja duh! Dat kun je niet vaststellen uit de telemetrie. Wat je wel kunt vaststellen is dat of de techniek heeft gefaald. Als hij met dezelfde druk remt maar doorschiet is hij slachtoffer van falende techniek. Net als dat bij Alonso was. Gezien hem wordt verweten onvoldoende ruimte laat bewijst dat het een manfout betreft. Of het dan doelbewust was of een inschattingsfout is onderhevig aan interpretatie.
het kan ook een combinatie van beiden zijn, de bocht daarvoor had ie ook al problemen. Feit was iig dat ie problemen had. En al met al heeft ie te laat geremd. En zelfs als dat bewust was, dan is dat nog iets heel anders als iemand met opzet rammen. Als Hamilton niet instuurt is het zo maar een briljante actie of hooguit 'forcing another rider of the track'. Jammer dat er nu allerlei dingen worden gesuggereerd waar Rosberg absoluut geen belang bij heeft. Ik hou het maar op sensatiezucht. Ik heb de afgelopen races wel vreemdere acties gezien.

Jozef

Geen effectieve straf dus, daar komt Rosberg wel erg goed weg in mijn ogen. Meestal geven ze voor een aanrijding toch 20 seconden.

Nu ja, de straf is dat hij pas 4de eindigt ipv 2de natuurlijk. Dat zal ook meegespeeld hebben.

Reprimande voor het doorrijden is prima.

Hup, door naar Silverstone.