Ronde 9: Formula 1 Grosser Preis von Österreich, Red Bull Ring, Spielberg

Gestart door Tessa, 27 juni 2016 - 17:00:27

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 juli 2016 - 20:06:18
Geen effectieve straf dus, daar komt Rosberg wel erg goed weg in mijn ogen. Meestal geven ze voor een aanrijding toch 20 seconden.

Nu ja, de straf is dat hij pas 4de eindigt ipv 2de natuurlijk. Dat zal ook meegespeeld hebben.

Reprimande voor het doorrijden is prima.

Hup, door naar Silverstone.
Magnussen kreeg in Spanje ook 10 sec. Kvyat in Monaco 3 strafplaatsen voor de volgende GP omdat een tijdstraf niet mogelijk was. Al met al kun je er weinig van zeggen.

Fietser

Mijn sympathie bij Mercedes gaat duidelijk naar Rosberg (boven Hamilton). Maar ik heb hier toch sterk de indruk dat Rosberg bewust uit was op het raken of anderszins uitschakelen van zijn teamgenoot. Enigszins begrijpelijk was dit wel, want met nog slechts een halve ronde te gaan was dit zijn enige kans om Hamilton voor te blijven. Bovendien kreeg hij niet zo lang geleden het verwijt dat hij zich te makkelijk liet wegzetten in dit soort situaties. Helaas voor Rosberg pakte deze (in mijn ogen dus bewuste) actie totaal verkeerd uit. Jammer, want tot dat moment was de Duitser bijzonder sterk bezig. Nu mag hij, met deze 'Schumacher-actie', van geluk spreken dat hij hier niet harder voor wordt bestraft.

Robbert65

Citaat van: Bob Bondurant op 03 juli 2016 - 19:04:36
Binnenrijden met die schade????  Jongens toch, dan was Gilles toch van een ander kaliber in Zandvoort  1979.

Fantastisch! Mooi om Murray weer te horen en mooi om Zandvoort in die dagen te zien. Goeie post! Welkom Bob!!!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Ik heb het gemist, maar wie weet wat er met Perez gebeurde in de laatste ronde? Rijdersfout, bandenprobleem, race incident, brak er iets af? Hij leek zo mooi op weg naar plek 7 of 8.


Sabai

Citaat van: Fietser op 03 juli 2016 - 20:55:55
Mijn sympathie bij Mercedes gaat duidelijk naar Rosberg (boven Hamilton). Maar ik heb hier toch sterk de indruk dat Rosberg bewust uit was op het raken of anderszins uitschakelen van zijn teamgenoot. Enigszins begrijpelijk was dit wel, want met nog slechts een halve ronde te gaan was dit zijn enige kans om Hamilton voor te blijven. Bovendien kreeg hij niet zo lang geleden het verwijt dat hij zich te makkelijk liet wegzetten in dit soort situaties. Helaas voor Rosberg pakte deze (in mijn ogen dus bewuste) actie totaal verkeerd uit. Jammer, want tot dat moment was de Duitser bijzonder sterk bezig. Nu mag hij, met deze 'Schumacher-actie', van geluk spreken dat hij hier niet harder voor wordt bestraft.


Idd maar hij dacht waarschijnlijk wat hamilton in Canada kon kan ik ik nu ook. Alleen is het effe anders gelopen.

C.G. de Beaufort

Zie hier hoe Max Ricciardo inhaalde :

Okay, ZiggoSport heeft'm weggehaald, dan maar deze :



Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai


Jehoentelaar


Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 04 juli 2016 - 17:51:37


(Schaamteloos gejat van WTF1 op Facebook)

Tjsa vanuit dit oogpunt geef ik toch rosberg gelijk  ;D

FolkertE

Zo zie je maar dat het altijd beter is om een paar keer de herhaling te kijken voor je een oordeel geeft. .ik heb zelf ook dat stuk gras en cerbstone over het hoofd gezien. Waarschijnlijk door de spanning.

gloudiesaurus

 ;D ;D ;D ;D

En wat een move van Verstappen! En daarna bijna elke ronde sneller zijn dan Ricciardo. Je voorsprong verliezen door de SC en vervolgens weer weg rijden. Indrukwekkend!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Spanje_2016 op 04 juli 2016 - 17:57:21
Citaat van: Jehoentelaar op 04 juli 2016 - 17:51:37


(Schaamteloos gejat van WTF1 op Facebook)

Tjsa vanuit dit oogpunt geef ik toch rosberg gelijk  ;D

Dat die gasten dat bord met "wegversmalling" na 71 ronden nóg over het hoofd zagen.... :o
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

(..)Arrivabene: "Vettel moest een bepaald aantal ronden op zijn banden volhouden en hij voorzag ons continu van feedback. Niets wees op een naderende klapband. Niet vanuit de telemetrie, niet vanuit Sebastian en niet vanuit de sensor in de band. Niks duidde op naderend onheil. De performance van de banden was ook nog oké."(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213922/ferrari-niets-wees-op-naderende-klapband

Dat is raar... ik denk dat iedereen de klapband wel zag aankomen. De slierten die eruit kwamen..., maar goed, hij neemt de monteurs in bescherming.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Volgens Ferrari hebben ze de banden gebruikt binnen de limieten van wat Pirelli voorschreef.

Dus misschien had het niet veel te maken met het te lang gebruiken, al zal het zeker niet geholpen hebben. Maar shit happens. Ricciardo had het in China ook. Het gebeurt vandaag niet vaker of minder vaak dan vroeger, denk ik.