Ronde 8: Formula 1 Grand Prix of Europe, Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan

Gestart door Tessa, 13 juni 2016 - 19:44:46

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 20 juni 2016 - 14:12:23
Citaat van: gloudiesaurus op 19 juni 2016 - 23:57:09
Citaat van: Tuesday op 19 juni 2016 - 20:45:57
licht tegenvallende race, maar al met al toch wel het kijken waard. Probleem zit m vooral in de banden denk ik, net als in Rusland. Hoofdzakelijk 1 stoppers, daar wordt je doorgaans niet vrolijk van. Weer een podium voor Perez, hij heeft er toch al een heleboel bij elkaar gereden in mindere auto's, waar Hulkenberg in Saubers en FI's nooit verder is gekomen dan P4. Wellicht toch de beste kandidaat voor het stoeltje van Raikkonen al zat die er dit weekend toch wel goed bij.

True, volgend jaar wat zachtere banden en is er een betere show.

Moet wel zeggen dat ik de entourage om het het circuit niet super vind. Ik las dat er vandaag 14.000 tickets waren verkocht?  ???
Maar goed als een ticket 3x een gemiddeld maandsalaris in Azerbeidzjan kost...

Weet je nog waar je dat gelezen hebt? Niet dat ik je niet geloof maar dat is echt een schandalig aantal. Groeimarkten aanboren kan ik bij inkomen maar er zijn wel grenzen zeg.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het gelezen heb... ik heb even zitten googlen maar kan niets vinden over de bezoekerscijfers. Wel dat er maar maximaal 25.000 bezoekers op het circuit kunnen. En heb ook gelezen dat ze 10.000 buitenlandse bezoekers verwachten voor de race.

Baku heeft overigens maar 7000 hotelkamers voor 10.000 gasten...

Dus het aantal bezoekers zal denk ik sowiezo niet heel veel hoger zijn dan 14.000 aangezien de GP ook niet was uitverkocht  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock


FolkertE

Opmerkelijk wat Toto zei.
"Nico had done a switch change before and has made another. He basically switched it back. "

Dus kwam het probleem bij Nico omdat hij zelf de verkeerde setting inschakelde en deze dus simpel weer kon terug zetten, of kwam het bij beide rijders plots opzetten en wist Nico wat hij moest doen omdat hij al een keer eerder een vergelijkbare switch had gemaakt.
Dat is het enige wat ik niet helemaal snap.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 22 juni 2016 - 10:07:44
Opmerkelijk wat Toto zei.
"Nico had done a switch change before and has made another. He basically switched it back. "

Dus kwam het probleem bij Nico omdat hij zelf de verkeerde setting inschakelde en deze dus simpel weer kon terug zetten, of kwam het bij beide rijders plots opzetten en wist Nico wat hij moest doen omdat hij al een keer eerder een vergelijkbare switch had gemaakt.
Dat is het enige wat ik niet helemaal snap.

Het vreemde is, dat als er bij een van de rijders een probleempje is, de kopstukken van Mercedes achteraf altijd verklaren dat de andere rijder hetzelfde probleem had. Ik geloof er inmiddels geen zier van. Ze doen zich kleiner voor dan ze zijn volgens mij...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 22 juni 2016 - 12:24:32
Citaat van: FolkertE op 22 juni 2016 - 10:07:44
Opmerkelijk wat Toto zei.
"Nico had done a switch change before and has made another. He basically switched it back. "

Dus kwam het probleem bij Nico omdat hij zelf de verkeerde setting inschakelde en deze dus simpel weer kon terug zetten, of kwam het bij beide rijders plots opzetten en wist Nico wat hij moest doen omdat hij al een keer eerder een vergelijkbare switch had gemaakt.
Dat is het enige wat ik niet helemaal snap.


Het vreemde is, dat als er bij een van de rijders een probleempje is, de kopstukken van Mercedes achteraf altijd verklaren dat de andere rijder hetzelfde probleem had. Ik geloof er inmiddels geen zier van. Ze doen zich kleiner voor dan ze zijn volgens mij...
Dat ook. Rosberg zou zelfs bijna zijn uitgevallen in Australië dit jaar. En toen Hamilton een waterdruk probleem had, had Rosberg dat ook. Ik geloof er verder ook niet veel van, maar ik denk dat de problemen bij Hamilton ze wel in een nare positie brengen. Hamilton heeft 95% van alle problemen gehad en heeft hem in een uiterst penibele positie gebracht in de stand om het WK.
Lewis melde al dat hij op zaterdag ineens totaal geen drive of feeling had en de auto anders leek dan Vrijdag. En toen hij zondag weer problemen kreeg was het feest helemaal compleet. Zou het kunnen dat Hamilton de auto constant aan het overdriven was omdat de setting van af vrijdag al verkeerd stond? 

Jozef

Ach, je kunt altijd naar een excuus zoeken natuurlijk. Hamilton had ook gewoon geen al te best weekend, jammer dan. De voorbije twee races reed Rosberg als een dweil. Hamilton zal nog kansen krijgen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 22 juni 2016 - 15:39:26
Ach, je kunt altijd naar een excuus zoeken natuurlijk. Hamilton had ook gewoon geen al te best weekend, jammer dan. De voorbije twee races reed Rosberg als een dweil. Hamilton zal nog kansen krijgen.
Ja, die fout in kwalificatie was natuurlijk wel heel stom. Maar als je op vrijdag zo foutloos en grandioos iedereen verslaat, lijkt me de mogelijkheid van een minder bestuurbare auto door een verkeerde setting helemaal niet zo gek.

En ja misschien zoeken naar excuses, maar er lijkt bijna altijd wat met de auto van Hamilton te zijn en dan komt Wolff ook bijna altijd met: Rosberg had ook een probleem...

Pancake Shield

Dat is met name denk ik om de complottheoristen in hun hok te houden. Die zijn volgens mij na dit weekend al weer helemaal doorgeslagen en misschien hopen ze zo te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Ik ben zelf absoluut niet van de complotten, maar het is maar vaag wat er bij Mercedes gebeurt. Al sinds 2014. Soms heb ik het idee dat Mercedes de hele boel voor de gek houd om maar de sensatie van Spanning voor de titel op te wekken. Ze zijn zo dominant dat ze van niemand echt iets te vrezen hebben.

Tuesday

wat heeft het Hamilton nou precies gekost dan? 10-15 seconden? hij had gewoon een niet al te best weekend, daar begint het mee. Zonder probleem had ie wellicht 3e of 4e kunnen worden. En waarom zouden we Mercedes niet geloven? zo raar is het niet dat de problemen zich soms gelijktijdig voor doen. Rosberg geeft het toch zelf na de race ook direct aan, of is dat op dat moment allemaal al doorgesproken? Lijkt me sterk. En was Canada 2014 dan ook in scene gezet?

Wings

Citaat van: FolkertE op 22 juni 2016 - 15:59:55
Ik ben zelf absoluut niet van de complotten, maar het is maar vaag wat er bij Mercedes gebeurt. Al sinds 2014. Soms heb ik het idee dat Mercedes de hele boel voor de gek houd om maar de sensatie van Spanning voor de titel op te wekken. Ze zijn zo dominant dat ze van niemand echt iets te vrezen hebben.

Je weet dat Rosberg beschikt over het team monteurs / engineers dat Hamilton afgelopen seizoenen had en andersom?

Wings

Citaat van: Tuesday op 22 juni 2016 - 21:14:47
wat heeft het Hamilton nou precies gekost dan? 10-15 seconden? hij had gewoon een niet al te best weekend, daar begint het mee. Zonder probleem had ie wellicht 3e of 4e kunnen worden. En waarom zouden we Mercedes niet geloven? zo raar is het niet dat de problemen zich soms gelijktijdig voor doen. Rosberg geeft het toch zelf na de race ook direct aan, of is dat op dat moment allemaal al doorgesproken? Lijkt me sterk. En was Canada 2014 dan ook in scene gezet?

Je kunt de klok er op zetten dat wanneer Hamilton een probleem is, Mercedes roept dat Rosberg het zelfde probleem had. Dat is op z'n minst opmerkelijk. Let wel: daarmee beweer ik niet dat Mercedes de boel bedriegt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 juni 2016 - 21:22:13
Citaat van: Tuesday op 22 juni 2016 - 21:14:47
wat heeft het Hamilton nou precies gekost dan? 10-15 seconden? hij had gewoon een niet al te best weekend, daar begint het mee. Zonder probleem had ie wellicht 3e of 4e kunnen worden. En waarom zouden we Mercedes niet geloven? zo raar is het niet dat de problemen zich soms gelijktijdig voor doen. Rosberg geeft het toch zelf na de race ook direct aan, of is dat op dat moment allemaal al doorgesproken? Lijkt me sterk. En was Canada 2014 dan ook in scene gezet?

Je kunt de klok er op zetten dat wanneer Hamilton een probleem is, Mercedes roept dat Rosberg het zelfde probleem had. Dat is op z'n minst opmerkelijk. Let wel: daarmee beweer ik niet dat Mercedes de boel bedriegt.
nou, ik zou daar de klok niet op gelijk zetten. Het komt wel eens voor ja, maar meestal zijn het toch unieke problemen. Waarom zou je ze in het geval van Canada 2014 en Monaco 2016 niet geloven dan? We hebben het hier niet over mechanische problemen.