Ronde 8: Formula 1 Grand Prix of Europe, Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan

Gestart door Tessa, 13 juni 2016 - 19:44:46

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Of het circuit waardeloos is valt op basis van één race nauwelijks te zeggen maar dit was geen goed begin. Heb me niet de volle 51 ronden kunnen concentreren.

Wings

Citaat van: Spanje_2016 op 19 juni 2016 - 18:29:46
Hopelijk verdwijnt deze gp snel van de kalender. Igg waardeloos.

Serieus? Zijn mensen niet teveel gevoed door beloftes op spektakel? Niet dat het een superrace was maar waardeloos vind ik niet helemaal waar. We hebben toch verschillende gevechten om positie gezien. Kijkend naar de top 10 heeft alleen Rosberg niemand hoeven in te halen. De rest heeft minimaal één keer een duel gehad om positie. Ik vind het voldoende. En gekeken naar het hele weekend vind ik juist wel dat dit circuit bestaansrecht heeft. Op z'n minst nog 2 edities. ;)

Wings

Ik lees overigens veel kritiek op de communicatie tussen Hamilton en zijn team. Hiermee ben ik het absoluut oneens. Ik zag juist een strijdlustige Hamilton die zoekt naar oplossingen. Wat is daar mis mee? Ik zou hem eerder bekritiseren wanneer hij gelaten in een modus blijft zitten en zijn ronden draait. Dit is toch waar racen over gaat? Maximaal willen vlammen en het onderste uit die Mercedes willen halen? Ik denk dat dit de juiste mind-set is.

Arthur

Ik vond het werkelijk tenenkrommend. Zo vreselijk saai! Inhaalacties? Als je van een eendenvijver houdt misschien wel met al die sitting ducks. Verder niets gezien qua spectaculaire acties. Circuit heeft totaal geen uitstraling behalve als je van beton houdt. Had al rekening gehouden met een hele saaie race en helaas zijn mijn vermoedens uitgekomen. Tribunes zaten ook helemaal vol....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Citaat van: Wings op 19 juni 2016 - 18:52:13
Ik lees overigens veel kritiek op de communicatie tussen Hamilton en zijn team. Hiermee ben ik het absoluut oneens. Ik zag juist een strijdlustige Hamilton die zoekt naar oplossingen. Wat is daar mis mee? Ik zou hem eerder bekritiseren wanneer hij gelaten in een modus blijft zitten en zijn ronden draait. Dit is toch waar racen over gaat? Maximaal willen vlammen en het onderste uit die Mercedes willen halen? Ik denk dat dit de juiste mind-set is.

Ik vind het raar dat ze zoveel techniek in die auto's stoppen en dan maar verwachten dat iemand met 300+ op de teller als een ict'r het probleem maar even oplost. Hij zou op zijn minst zelf een vraag mogen stellen en dan ja of nee mogen horen.

Pancake Shield

Het grote probleem met deze race was met name dat de 'gevechten' niet echt gevechten waren wat mij betreft. En dan raak je eigenlijk het punt aan van de 'spanning' van andere races ook wel. DRS had hierbij wel een hele belangrijke rol. Vergeet niet dat het detectie-punt voor beide DRS-zones aan het begin van het lange rechte stuk was, dus haal iemand in en pak vervolgens ook nog eens je voordeel op het tweede DRS-stuk niet echt een hele fair fight zou ik zeggen. Bovendien was het gewoon duidelijk dat sommige wagens gewoon weinig tot niks in te brengen hadden: Red Bull met name. Die gingen hier best hard op hun gezicht. Toro Rosso heeft een chronisch ophangingprobleem. En nja, Renault probeerde het maar ja...dat doen ze al het hele jaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings


Tuesday

licht tegenvallende race, maar al met al toch wel het kijken waard. Probleem zit m vooral in de banden denk ik, net als in Rusland. Hoofdzakelijk 1 stoppers, daar wordt je doorgaans niet vrolijk van. Weer een podium voor Perez, hij heeft er toch al een heleboel bij elkaar gereden in mindere auto's, waar Hulkenberg in Saubers en FI's nooit verder is gekomen dan P4. Wellicht toch de beste kandidaat voor het stoeltje van Raikkonen al zat die er dit weekend toch wel goed bij.

Matthijs

Citaat van: Wings op 19 juni 2016 - 18:49:05
Citaat van: Spanje_2016 op 19 juni 2016 - 18:29:46
Hopelijk verdwijnt deze gp snel van de kalender. Igg waardeloos.

Serieus? Zijn mensen niet teveel gevoed door beloftes op spektakel? Niet dat het een superrace was maar waardeloos vind ik niet helemaal waar. We hebben toch verschillende gevechten om positie gezien. Kijkend naar de top 10 heeft alleen Rosberg niemand hoeven in te halen. De rest heeft minimaal één keer een duel gehad om positie. Ik vind het voldoende. En gekeken naar het hele weekend vind ik juist wel dat dit circuit bestaansrecht heeft. Op z'n minst nog 2 edities. ;)
Eens met Wings. Het is niet de schuld van de layout dat er zo makkelijk werd ingehaald, dat is de schuld van DRS. Haal DRS weg van het lange rechte stuk en inhaken is weer leuk. Het is ook niet de schuld van het circuit dat de rijders op 90% rijden omdat ze banden, brandstof en hun ERS moeten sparen. Kwalificatie gezien? Crashes, controverses en opvallende prestaties. Dat is wel te danken aan het circuit. Ik denk dat deze GP nog steeds veel potentie heeft.

Ik vond het ook een saaie race, maar ik heb het gevoel dat sommige fans het circuit vooraf al geen kans gaven en nu hun vooroordeel bevestigd zien. Zouden ze dit vooroordeel ook hebben gehad als het circuit in het oude centrum van Parijs of Rome had gelegen ipv Bakoe?

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 19 juni 2016 - 20:45:57
licht tegenvallende race, maar al met al toch wel het kijken waard. Probleem zit m vooral in de banden denk ik, net als in Rusland. Hoofdzakelijk 1 stoppers, daar wordt je doorgaans niet vrolijk van. Weer een podium voor Perez, hij heeft er toch al een heleboel bij elkaar gereden in mindere auto's, waar Hulkenberg in Saubers en FI's nooit verder is gekomen dan P4. Wellicht toch de beste kandidaat voor het stoeltje van Raikkonen al zat die er dit weekend toch wel goed bij.

True, volgend jaar wat zachtere banden en is er een betere show.

Moet wel zeggen dat ik de entourage om het het circuit niet super vind. Ik las dat er vandaag 14.000 tickets waren verkocht?  ???
Maar goed als een ticket 3x een gemiddeld maandsalaris in Azerbeidzjan kost...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Citaat van: Matthijs op 19 juni 2016 - 22:17:09
Citaat van: Wings op 19 juni 2016 - 18:49:05
Citaat van: Spanje_2016 op 19 juni 2016 - 18:29:46
Hopelijk verdwijnt deze gp snel van de kalender. Igg waardeloos.

Serieus? Zijn mensen niet teveel gevoed door beloftes op spektakel? Niet dat het een superrace was maar waardeloos vind ik niet helemaal waar. We hebben toch verschillende gevechten om positie gezien. Kijkend naar de top 10 heeft alleen Rosberg niemand hoeven in te halen. De rest heeft minimaal één keer een duel gehad om positie. Ik vind het voldoende. En gekeken naar het hele weekend vind ik juist wel dat dit circuit bestaansrecht heeft. Op z'n minst nog 2 edities. ;)
Eens met Wings. Het is niet de schuld van de layout dat er zo makkelijk werd ingehaald, dat is de schuld van DRS. Haal DRS weg van het lange rechte stuk en inhaken is weer leuk. Het is ook niet de schuld van het circuit dat de rijders op 90% rijden omdat ze banden, brandstof en hun ERS moeten sparen. Kwalificatie gezien? Crashes, controverses en opvallende prestaties. Dat is wel te danken aan het circuit. Ik denk dat deze GP nog steeds veel potentie heeft.

Ik vond het ook een saaie race, maar ik heb het gevoel dat sommige fans het circuit vooraf al geen kans gaven en nu hun vooroordeel bevestigd zien. Zouden ze dit vooroordeel ook hebben gehad als het circuit in het oude centrum van Parijs of Rome had gelegen ipv Bakoe?

Ik vond het echt een verschrikkelijk saaie race, terwijl ik het circuit en de atmosfeer wel aansprekend vind. Na een Q waarin van alles gebeurde is dit gewoon vrij teleurstellend. Een circuit als dit vraagt wel om meerstoppers en het tanken terugbrengen zou ook wel fijn zijn, zodat de auto's structureel lichter zijn. Nu rijden ze 48'rs waar ze in Q gewoon 7 seconden sneller reden. Bijna een andere raceklasse. En inderdaad, het is toch eigenlijk van de zotte dat coureurs bezig moeten zijn met het sparen van banden en brandstof?

Fietser

Citaat van: Matthijs op 19 juni 2016 - 22:17:09
Citaat van: Wings op 19 juni 2016 - 18:49:05
Citaat van: Spanje_2016 op 19 juni 2016 - 18:29:46
Hopelijk verdwijnt deze gp snel van de kalender. Igg waardeloos.

Serieus? Zijn mensen niet teveel gevoed door beloftes op spektakel? Niet dat het een superrace was maar waardeloos vind ik niet helemaal waar. We hebben toch verschillende gevechten om positie gezien. Kijkend naar de top 10 heeft alleen Rosberg niemand hoeven in te halen. De rest heeft minimaal één keer een duel gehad om positie. Ik vind het voldoende. En gekeken naar het hele weekend vind ik juist wel dat dit circuit bestaansrecht heeft. Op z'n minst nog 2 edities. ;)
Eens met Wings. Het is niet de schuld van de layout dat er zo makkelijk werd ingehaald, dat is de schuld van DRS. Haal DRS weg van het lange rechte stuk en inhaken is weer leuk. Het is ook niet de schuld van het circuit dat de rijders op 90% rijden omdat ze banden, brandstof en hun ERS moeten sparen. Kwalificatie gezien? Crashes, controverses en opvallende prestaties. Dat is wel te danken aan het circuit. Ik denk dat deze GP nog steeds veel potentie heeft.

Ik vond het ook een saaie race, maar ik heb het gevoel dat sommige fans het circuit vooraf al geen kans gaven en nu hun vooroordeel bevestigd zien. Zouden ze dit vooroordeel ook hebben gehad als het circuit in het oude centrum van Parijs of Rome had gelegen ipv Bakoe?

Ook mee eens (hoewel ik het niet eens zo saai vond).
Je kunt een circuit niet de schuld gegeven van technische bedenksels en restricties van de overkoepelende autosportorganisatie. Ook eens met je opmerking over dat vooroordeel. F1 is werelds en daar past Baku, Azerbeidzjan prima in.

Mickey

CitaatJe kunt een circuit niet de schuld gegeven van technische bedenksels en restricties van de overkoepelende autosportorganisatie.

Met de bestaande regels zullen we het moeten doen. Als die regels er dan toe bijdragen dat we op dit circuit een dergelijke race hebben, dan zie ik deze ook liever geschrapt worden. Beter zou uiteraard zijn om de regels te herzien, maar in een tijd waarin duurzaamheid het magische woord is, zie ik dat niet gebeuren.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 19 juni 2016 - 22:17:09
Ik vond het ook een saaie race, maar ik heb het gevoel dat sommige fans het circuit vooraf al geen kans gaven en nu hun vooroordeel bevestigd zien.

Opmerkelijk is dat, inderdaad. Toen de lay-out bekend werd, was ik op dit forum misschien wel degene die het het hardst afschoot van allemaal. Maar nu ik de race gezien heb, zit ik juist in het voorzichtige kamp en niet in het kamp dat het helemaal niks vindt. :)

Matthijs

Ik geef toe dat ik ook bevooroordeeld ben. Ik vind een stratenrace door de historische kern van een grote stad, waar je toch hard kan rijden en kan inhalen erg aansprekend, dus wil ik het graag een kans geven.