Ronde 8: Formula 1 Grand Prix of Europe, Baku City Circuit, Baku, Azerbaijan

Gestart door Tessa, 13 juni 2016 - 19:44:46

« vorige - volgende »

Mickey

Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ná dit seizoen. Nú iets gaan wijzigen omdat Hamilton loopt te janken gaat nergens over.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 28 juni 2016 - 21:44:23
Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Ná dit seizoen. Nú iets gaan wijzigen omdat Hamilton loopt te janken gaat nergens over.


En Vettel, en Kimi en Alonso...

FolkertE


Jehoentelaar

Dan nog ga je niks veranderen omdat een paar coureurs en teambazen lopen te zeuren. Als je daarvoor zwicht is het hek van de dam en kun je nooit meer fatsoenlijk grenzen stellen.

Jozef

De F1 kan anders een wel héél lange lijst voorleggen van regelwijzigingen die tijdens het seizoen doorgevoerd werden, dus ik zie niet in waar dit argument plots vandaan komt. Overigens staat het gebruik van teamradio ook al zeker tweemaal op die lijst...

FolkertE

Nou ja, waarom niet? FIA zwicht ook na gezeur van 1 team over bepaalde aerodynamische onderdelen van een ander team. En ik zie het niet als zwichten, ik zie het als perfectioneren. Het is in principe een goede regel, maar er kunnen nog dingen aan verbeterd of veranderd worden.
Al die regels en straffen er bij beginnen gewoon uit de hand te lopen. He begint een beetje op handelingen van een OCD patiënt te lijken.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 29 juni 2016 - 11:48:24
Dan nog ga je niks veranderen omdat een paar coureurs en teambazen lopen te zeuren. Als je daarvoor zwicht is het hek van de dam en kun je nooit meer fatsoenlijk grenzen stellen.

Anderzijds hebben ze wel een punt dat het niks toevoegt aan het racen. Hamilton is een autocoureur en geen IT'er die bezig moet zijn met de engine-mode. Ik ben het lang niet altijd eens met Hamilton (Folkert kan daar boeken over schrijven) maar ben nu wel met hem mee. Het verbod mag iets meer uitgebalanceerd. Geen info over wie waar rijdt, wie wanneer naar binnengaat of strategieën. Met de rest heb ik minder moeite.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 juni 2016 - 20:57:55
Citaat van: Jehoentelaar op 29 juni 2016 - 11:48:24
Dan nog ga je niks veranderen omdat een paar coureurs en teambazen lopen te zeuren. Als je daarvoor zwicht is het hek van de dam en kun je nooit meer fatsoenlijk grenzen stellen.

Anderzijds hebben ze wel een punt dat het niks toevoegt aan het racen. Hamilton is een autocoureur en geen IT'er die bezig moet zijn met de engine-mode. Ik ben het lang niet altijd eens met Hamilton (Folkert kan daar boeken over schrijven) maar ben nu wel met hem mee. Het verbod mag iets meer uitgebalanceerd. Geen info over wie waar rijdt, wie wanneer naar binnengaat of strategieën. Met de rest heb ik minder moeite.
Misschien moet ik dat maar eens doen, word ik rijk. Krijg jij 2%.
Hamilton en de strijd tegen de Wizard.

Wings

Ik zou het boek 'leidend&lijdend' noemen. Achterop de kaft: de man die het goed zag en het goed dacht te zien. Het leventje van Folkert ging niet over rozen. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 29 juni 2016 - 13:29:12
De F1 kan anders een wel héél lange lijst voorleggen van regelwijzigingen die tijdens het seizoen doorgevoerd werden, dus ik zie niet in waar dit argument plots vandaan komt. Overigens staat het gebruik van teamradio ook al zeker tweemaal op die lijst...

Dat het vaak gebeurt wil niet zeggen dat het daarom geen argument is om er dit keer op tegen te zijn.

Tuesday

het ligt natuurlijk ook aan de aanleiding voor een wijziging. Meestal is dat een veiligheidsaspect, of om onduidelijkheden in regelgeving weg te nemen. Als dit gedoe bij Mercedes iets is wat ze niet voorzien hadden, dan mogen ze het van mij wijzigen, maar van wat ik gelezen heb was dit juist (oa) de bedoeling. Dan moet je als FIA gewoon je koers aanhouden en niet zwichten voor wat kritiek uit bepaalde hoek. Volgens mij genieten mensen juist van dit soort radiocommunicatie in tegenstelling tot een simpele strat zoveel aanwijzing. En Mercedes wordt ook nog eens (licht) gestraft voor een zelfgemaakte fout, ik snap niet wat daarop tegen kan zijn. Je mag overigens ook gewoon het regelement overtreden ten koste van een tijdstraf of reprimande, je hebt dus altijd een keus. Maar goed, momenteel denk ik dat de FIA zich beter druk kan maken om het gesjoemel met de bandenspanning waarmee teams een regel omzeilen die ivm veiligheid is ingesteld. Bovendien jaagt dat de kleinere teams weer onnodig op kosten.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-geheimnis-entlarvt-erste-fotos-vom-reifen-heiz-trick-11472372.html
http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213623/mercedes-sjoemelt-ook-met-de-bandenspanning

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 30 juni 2016 - 06:23:14
Maar goed, momenteel denk ik dat de FIA zich beter druk kan maken om het gesjoemel met de bandenspanning waarmee teams een regel omzeilen die ivm veiligheid is ingesteld. Bovendien jaagt dat de kleinere teams weer onnodig op kosten.
dat is inmiddels gebeurd;
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/reifenheiztrick-geschichte-11474367.html

Arthur

Ze hadden ook stuurtje kunnen wisselen bij Hamilton, was het probleem direct opgelost. Vraag is natuurlijk of hij daar nog meer tijd meet had verloren? Ach, de regel draaft weer door en schiet haar doel voorbij hier. Het gaat ten kosten van racen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel