GP Canada 2016 : Man van de race

Gestart door C.G. de Beaufort, 13 juni 2016 - 10:45:14

« vorige - volgende »

Wie was de man van de race?

1. Hamilton
2. Vetttel
3. Bottas
4. Max
5. Rosberg
6. Raikkonen
7. Ricciardo
8. Hülkenberg
9. Sainz
10. Iemand anders...

C.G. de Beaufort

Het banden-management was beter van Bottas. Daarom kon hij op de (harde) supersofte voor Max uitblijven, die een extra stop maakte. Het is dus tussen Bottas en Max. Maar,  hoe hij Rosberg er achter hield de laatste 10 ronden. Dus met enig tegenzin... dus Max!

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Ik ga voor Hamilton. Banden sparen terwijl Vettel komt aanstormen. Ik vond het indrukwekkend. Bocht 1 vond ik een smetje maar discutabel.

Eervolle vermeldingen voor Bottas, Verstappen en Sainz.

Robbert65

#2
Max deed het geweldig, zeker op het laatst. Als je te horen krijgt dat je je teamgenoot niet moet ophouden kun je op twee manieren reageren. Max deed het op de enig juiste manier. Onuitwisbaar indrukwekkend was zijn strijd om de vierde plek met Rosberg.

Toch heb ik op Sainz gestemd. Ongelofelijk knap om vanuit de pitsstraat startende, zo consistent te rijden en dan een negende plek te noteren, je teamgenoot, die uiteraard vóór je staat op de grid ver achter je te laten op een twaalfde plek. Sainz is meedogenloos voor Kvyat en drukt die arme Rus steeds verder de put in. 
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Max. Eervolle vermelding voor Bottas en Sainz.

Fietser

Moeilijk, maar uiteindelijk kies ik toch uit de top drie. Hamilton ging geweldig met zijn banden om en won uiteindelijk soeverein. Vettel ging er als een speer vandoor reed de hele race heerlijk op het randje (en enkele malen er overheen) en slechts een wat ongelukkige strategie weerhield hem van de overwinning. Maar uiteindelijk wordt het toch Bottas. Snel, strak en foutloos hield zijn Williams onverwachts en schijnbaar moeiteloos de Red Bulls, 1 Mercedes en 1 Ferrari achter zich.

Tuesday

ik heb al zo vaak op Max gestemd en Hamilton sla ik vaak over, maar deze keer kies ik toch maar eens weer voor Hamilton.

Pancake Shield

Sainz. Rijdt bijna onopvallend van achter naar het veld naar voren. Knappe prestatie waar bijna niemand het over heeft. Opnieuw laat Sainz zien dat hij absoluut talentvol is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 13 juni 2016 - 17:02:14
Sainz. Rijdt bijna onopvallend van achter naar het veld naar voren. Knappe prestatie waar bijna niemand het over heeft. Opnieuw laat Sainz zien dat hij absoluut talentvol is.
Man van de race? Goede kanshebber. Man van het weekend? Nee zeker niet, het is zijn eigen schuld dat hij 20e start. Maar de poll is man van de race, dus goede keus.

Tuesday

ik vind de prestatie van Sainz wat lastig in te schatten. Met Verstappen als teamgenoot was ie in races vrijwel altijd de mindere. Nu vergelijken we m met Kvyat en dan wordt ie deels op basis daarvan ineens man van de race? Aan de andere kant heeft ie natuurlijk wel een mooie inhaalrace gereden, maar dan vind ik wat Bottas deed, van 7 naar 3 knapper. Minder posities, maar wel 2 Red Bulls een Mercedes en een Ferrari verschalkt.

C.G. de Beaufort

Max was de Rijder van Dag in de Canada GP :

(..)De jonge Nederlander kreeg de meeste stemmen na de race in Montreal. Verstappen eindigde gisteren als vierde. Vooral de manier waarop hij zijn positie verdedigde in duel met Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft hem waarschijnlijk veel stemmen opgeleverd. (..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213040/rijder-van-de-dag-award-voor-max-verstappen

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Zie hier het banden-management van RBR  :

(..)Het verschil tussen de twee bleef beperkt tot een kleine seconde en toen het erop leek dat Ricciardo sneller was, kreeg Verstappen een bericht over de boardradio. "Max, houd Daniel niet op", sprak de teamleiding. Op Verstappen.nl vertelt de Nederlander hoe hij dit ervaarde: "Ik was op dat moment mijn banden aan het sparen, omdat ik wist dat ik het tempo van de top twee niet bij kon houden. En toen ze me vertelden dat ik Ricciardo niet op mocht houden, ben ik weer gas gaan geven."(..)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340561/verstappen-over-teamorder-ben-toen-weer-gas-gaan-geven/

Vandaar dat'ie een 2e pitstop moest houden, anders was'ie op een 3e plaats geëindigd...

Groet,

C.G. de Beaufort

Arthur

Ik ga hier toch voor Hamilton. Niets op af te dingen. De start? Tja, pure racer, net zoals Max in de laatste ronde. En daarom wordt Rosberg nooit kampioen en Max wel!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

Citaat van: C.G. de Beaufort op 13 juni 2016 - 17:39:06
Max was de Rijder van Dag in de Canada GP :

(..)De jonge Nederlander kreeg de meeste stemmen na de race in Montreal. Verstappen eindigde gisteren als vierde. Vooral de manier waarop hij zijn positie verdedigde in duel met Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft hem waarschijnlijk veel stemmen opgeleverd. (..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213040/rijder-van-de-dag-award-voor-max-verstappen

Groet,

C.G. de Beaufort

ja, en daar sluit ik me dus bij aan...al mag Bottas zichzelf ook een schouderklopje geven

gloudiesaurus

Ik ga ook voor Max! Al reden Hamilton, Bottas, en Sainz ook een sterke race!
Maar die laatste ronden van Verstappen maken voor mij het verschil  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Heb er een tijdje over moeten nadenken of ik inhalen ( Saintz ) of  niet ingehaald worden ( Max) belangrijker vind ?
Uit de MX periode van mijn zoon weer ik hoe moeilijk het is iemand die sneller is te " blokken ".
Waanzinnig  knap hoe Max er voor zorgde dat Rosberg de fout in ging!
( voor degende die denken dat de fout van Rosberg een individuele actie was, helaas , hij werd bewust in de val gelokt)
Max dus!