Gok de Pole [08] Grand Prix van Europa - Bakoe --uitslag--

Gestart door BMW.WilliamsF1, 13 juni 2016 - 10:01:53

« vorige - volgende »

LimburgF1


C.G. de Beaufort

#31
Heel wat coureurs hebben met een simulator de F1-Baku van gespeeld.

https://twitter.com/F1/status/743700714212335616

Uh, dan kan ik het ook wel, ennuh, mijn 'flying lap' was dus :

1:35.971.

Dat is dus mijn tijd...  8)

Groet,

C.G. de  Beaufort



Charrel


Charrel

Poeh!! Wilde tot laat wachten tot ik mijn voorspelling ging doen, kwam een spoed vergadering tussendoor :-P Met 14 seconden te gaan toch nog snel iets ingetikt, nog niet echt goed kunnen nadenken.  ;D

Heb wel Olav Mol gevraagd en naar de GP2 gekeken. Dus ik dacht toch wel aan een 1:41./1:42.

BMW.WilliamsF1

Na een half uur in VT1 rijden ze nog maar 1:48. Daar zitten we met zijn allen nog ruim onder.

Robbert65

of de heren dit weekend even 11,5 seconden van hun rondetijd af willen rijden.... ik denk 't niet :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 17 juni 2016 - 11:39:36
of de heren dit weekend even 11,5 seconden van hun rondetijd af willen rijden.... ik denk 't niet :D

Het moét kunnen. Hier is een nieuwe simulator m.b.t. RB. Hij legt'm af in 1:36.583



Groet,

C.G. de Beaufort

Charrel

Ze rijden nu al 1:46.435

Even uit mijn hoofd:

  • De baan zal minder stoffig worden
  • Er zal meer rubber op de baan komen
  • Ultra Soft band moet nog gebruik worden?
  • De rijder zal de limiet verder gaan opzoeken
  • Er zal een betere setup gevonden worden
  • Kwalificatie setting motor moet nog gebruikt worden

Oftewel er kan echt nog wel flink wat vanaf hoor, maar of er 6 seconden van af kan..? Het is pas het eerste deel van VT1 op een nieuw circuit, dus ik denk het wel..

BMW.WilliamsF1

Ze hebben de ultrasofts niet bij. Supersoft, Soft en Medium.

Er kan nog wel wat vanaf, maar meer dan 3 seconden zal t niet zijn :)

Robbert65

ik vind het een groot gat, maar dit geeft wel hoop. Overigens heeft het hele veld vandaag al op de rode Supersofts gereden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Charrel

Oke oke! Dan lijkt Matthijs de beste kaarten in handen te hebben, daarna ik pas.. ik ben erg benieuwd!

C.G. de Beaufort

Citaat van: Charrel op 17 juni 2016 - 12:06:21
Ze rijden nu al 1:46.435

Even uit mijn hoofd:

  • De baan zal minder stoffig worden
  • Er zal meer rubber op de baan komen
  • Ultra Soft band moet nog gebruik worden?
  • De rijder zal de limiet verder gaan opzoeken
  • Er zal een betere setup gevonden worden
  • Kwalificatie setting motor moet nog gebruikt worden

Oftewel er kan echt nog wel flink wat vanaf hoor, maar of er 6 seconden van af kan..? Het is pas het eerste deel van VT1 op een nieuw circuit, dus ik denk het wel..

plus :

In het begin zullen ze veel neerwaartse druk (downforce) gebruiken, want ze kennen de baan niet en het daarna langzaam te verminderen...

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Citaat van: Charrel op 17 juni 2016 - 13:51:57
Oke oke! Dan lijkt Matthijs de beste kaarten in handen te hebben, daarna ik pas.. ik ben erg benieuwd!

Jij gaat stijgen! En Matthijs bovenaan. En ik denk dat ik Tuesday voorbij ga. :)

BMW.WilliamsF1

1:44,2 na VT2. Daar gaan denk ik geen 4 seconden meer vanaf. Pole tijd zal wel ergens in de 1:43 komen te liggen. Heeeel mss 1:42, maar dat wordt krap gok ik :)

Tuesday

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 17 juni 2016 - 16:36:35
1:44,2 na VT2. Daar gaan denk ik geen 4 seconden meer vanaf. Pole tijd zal wel ergens in de 1:43 komen te liggen. Heeeel mss 1:42, maar dat wordt krap gok ik :)
een 1:41 moet zelfs wel kunnen denk ik. t is een lang circuit, dus er kan sowieso veel goed gemaakt worden. Er komt met elke ronde meer grip, coureurs kunnen zelf nog veel winnen en op het rechte stuk pakken ze ook zo nog een seconde met vol vermogen en betere tractie. Zelfs een 1:40 zou me niet verbazen.