GP Monaco: cijfer voor de race

Gestart door Tuesday, 29 mei 2016 - 22:07:44

« vorige - volgende »

wat vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
2 (11.1%)
8
9 (50%)
7
3 (16.7%)
6
3 (16.7%)
5
1 (5.6%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Tuesday

Ik geef een 8. Er gebeurde veel, met name in negatieve zin, maar gezien de omstandigheden had ik er toch stiekem iets meer van verwacht.

Robbert65

dan moet je wel nog stemmen Tuesday ;-) Ik gaf een 6, want ik had zo, zo intens gehoopt, dat het een fantastische race voor RBR zou eworden. En dat Daniel Ricciardo de eerste plek op het podium mistte en Max Verstappen alles verprutste heb ik er toch nog net een voldoende voor over omdat er zoveel te zien is geweest.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:42:06
dan moet je wel nog stemmen Tuesday ;-) Ik gaf een 6, want ik had zo, zo intens gehoopt, dat het een fantastische race voor RBR zou eworden. En dat Daniel Ricciardo de eerste plek op het podium mistte en Max Verstappen alles verprutste heb ik er toch nog net een voldoende voor over omdat er zoveel te zien is geweest.
ja, de uitslag ben ik ook niet zo blij mee. Maar kan er wel mee leven, vorig jaar verloor Hamilton m ongelukkig, vandaag viel het allemaal net ff zijn kant op. Net als het ook wel eens allemaal net ff Ricciardo zn kant op, maar vandaag ff niet.

Robbert65

Ik heb het gevoel, dat het momentum gaat kantelen in het voordeel van RBR en dan Mercedes nog lang geen kampioen leveren kan aan het eind van het jaar. Misschien niet eens constructeurskampioen worden zal. RBR heeft de wind mee, MERC tegen, zie vandaag Rosberg. Als Max het weer op de rit krijgt vanaf Canada of Baku  en het zo doorgaat bij Merc dan is het al snel gebeurd met de leidende positie van de Duitsers.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Het viel nu eens de kant op voor Hamilton, veel incidenten. Jammer van Verstappen, maar hij liet wel zien dat inhalen heus wel kan op dat krappe baantje..typisch Monaco. ;) Een acht.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 23:00:20
Ik heb het gevoel, dat het momentum gaat kantelen in het voordeel van RBR en dan Mercedes nog lang geen kampioen leveren kan aan het eind van het jaar. Misschien niet eens constructeurskampioen worden zal. RBR heeft de wind mee, MERC tegen, zie vandaag Rosberg. Als Max het weer op de rit krijgt vanaf Canada of Baku  en het zo doorgaat bij Merc dan is het al snel gebeurd met de leidende positie van de Duitsers.
nou, volgens mij hebben ze bij RBR toch juist weer een behoorlijke knauw gekregen vandaag. En op de echte powercircuits gaan ze zeker nog tekort komen, waarschijnlijk ook tov Ferrari. Ik denk niet dat RBR nu al elke race mee gaat doen voor de zege.

Robbert65

We shall see. Ricciardo stond vóór de Mercedessen met zijn geüpdatete machine op de grid. In Canada rijdt RBR met beide auto's in het nieuw. We gaan het zien...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 23:13:37
We shall see. Ricciardo stond vóór de Mercedessen met zijn geüpdatete machine op de grid. In Canada rijdt RBR met beide auto's in het nieuw. We gaan het zien...
ja, maar Monaco is een circuit op zich en zo n beetje het tegenovergestelde van Canada. Ik denk dat Ferrari ook voor RBR gaat eindigen.

C.G. de Beaufort

Ik vond het een goede race. Lekker, zo een track waar de baan opdroogt. Alleen de SC, zo'n 8 ronden in het begin, vond ik wat teveel. Maar goed, ik geef'm een 8.

Groet,

C.G. de Beaufort
 

gloudiesaurus

Een 8, leuke race! Volop strijd en actie.

Safety car mocht wel wat eerder weg, en zonde van Verstappen natuurlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik sluit me aan bij de overgrote meerderheid en geef ook een 8. Best wel boeiende race, alweer met een strijd om P1 en dat is toch wat we willen zien. Verder ook regen, crashes, drama (bij Red Bull), het had een beetje van alles. Maar helaas ook saaie stukken waar ik zuchtend voor de tv zat. Daarom geen 9.

Wat Mercedes en Red Bull betreft, ben ik het met Tuesday eens. In Barcelona was Mercedes gewoon met voorsprong de snelste. In een nat en glad Monaco was het nu Red Bull, maar op circuits waar de motor er wel toe doet gaan ze echt nog te kort komen. In Canada is de pikorde gewoon weer Mercedes-Ferrari-Red Bull (eventuele betrouwbaarheidsproblemen daargelaten).

Fietser

Jammer van die SC in het begin, maar verder vond ik het een geweldige race. Beetje te vergelijken met het spektakel in Barcelona, maar dan onder wisselende omstandigheden. Mooi gevecht om plek 1, mooi gevecht om plek 3, bovendien gebeurde er 'overal wat' - spanning tot op de streep. En dat allemaal op een baan waar het moeilijk in te halen is (althans voor gelijkwaardige F1's). In Barcelona gaf ik een 9, nu dus ook. 

Tessa

De langdurige SC in het begin was inderdaad erg suf.
De uitslag even niet meegerekend, was het een leuke wedstrijd, al had ik meer spektakel verwacht van een regenrace op Monaco.
Ik doe een 7

Wallie

Een mooie 7.
De SC had niet zo lang gehoeven, vanaf toen was het leuk maar tegen het eind kakte het mijn inziens toch wat in.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Tuesday

of die SC aan het begin nodig was en zolang kun je idd over twisten, maar ik moet zeggen dat de wedstrijdleiding en de marshalls het verder perfect hebben gedaan. Veel crashes en rommel op de baan, maar toch kon de race steeds snel weer verder zonder lange SC periodes en coureurs die benadeeld of juist bevoordeeld werden.