GP Monaco: Banaan van de race

Gestart door Jozef, 29 mei 2016 - 17:32:32

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de clown van de race?

K. Räikkönen
2 (9.5%)
D. Kvyat
2 (9.5%)
J. Palmer
0 (0%)
N. Rosberg
5 (23.8%)
M. Ericsson
1 (4.8%)
F. Nasr
0 (0%)
M. Verstappen
7 (33.3%)
P. Wehrlein
0 (0%)
Red Bull Racing
4 (19%)

Totaal aantal stemmen: 21

Franky R.

Citaat van: Fietser op 29 mei 2016 - 21:14:09
Verstappen, waarbij ik het hele weekend eigenlijk een beetje meeneem. Ongekend dat iemand in de Barcelonese GP zoveel credits vergaart om die vervolgens de eerstvolgende race door het afvoerputje te zien verdwijnen. Snel is hij zeker, bloedsnel zelfs, maar driemaal in 1 weekend je auto op een dommige manier in de vangrails rossen is buitengewoon slecht voor iemands curriculum. Dat overkomt eigenlijk alleen de beroerdste chauffeurs. E.e.a. heeft echter wel een voordeeltje. De jongeman staat weer met beide benen op de grond en de verwachtingen zijn hopelijk wat getemperd.


Gek eigenlijk, Pastor overkwam in 2012 exact hetzelfde... :P


Mijn stem gaat toch naar Max Verstappen...dit was naar mijn mening onnodig met massa onderstuur kansloos die muur in te duiken...

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2016 - 22:52:05
Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:19:56
What about Massa? Het Braziliaanse droppie dat Räikönnens kansen verkloot, in de weg rijdt heel de tijd, zichzelf blameert en verder niets te zoeken heeft in de race gezien de resultaten. Die Williams heeft meer potentieel dan er met deze rijders uitkomt.
Raikkonen ging toch echt zelf in de fout.
Hij werd opgeduwd door Massa en reed daardoor zijn voorvleugel aan gort. De herhaling is nu bezig op kanaal 14 ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 23:10:25
Citaat van: Tuesday op 29 mei 2016 - 22:52:05
Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:19:56
What about Massa? Het Braziliaanse droppie dat Räikönnens kansen verkloot, in de weg rijdt heel de tijd, zichzelf blameert en verder niets te zoeken heeft in de race gezien de resultaten. Die Williams heeft meer potentieel dan er met deze rijders uitkomt.
Raikkonen ging toch echt zelf in de fout.
Hij werd opgeduwd door Massa en reed daardoor zijn voorvleugel aan gort. De herhaling is nu bezig op kanaal 14 ;-)
hij rijdt toch echt zelfs zn voorvleugel eraf hoor. Massa raakt m later wel een keer, maar daar kon ie niet zo heel veel aan doen en toen lag Kimi zn voorvleugel er al af.


Robbert65

hm. misschien heb je gelijk misschien. hm.
Maar Massa is zoooo... Massa. Lispelende gnoom....

Enfin, goeie kerel natuurlijk en al dat.

Kimi was zijn vleugel al onder zijn vooras aan het wrikken voordat Massa ging douwen. Maar waarom hij nou bij dat voorvleugeldouwen moest gaan "helpen" ? Typisch Massa. Toch? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 23:30:41
hm. misschien heb je gelijk misschien. hm.
Maar Massa is zoooo... Massa. Lispelende gnoom....

Enfin, goeie kerel natuurlijk en al dat.

Kimi was zijn vleugel al onder zijn vooras aan het wrikken voordat Massa ging douwen. Maar waarom hij nou bij dat voorvleugeldouwen moest gaan "helpen" ? Typisch Massa. Toch? ;)
ha ha, Massa is altijd erg behulpzaam. Grosjean zal er wat minder blij mee zijn geweest.

gloudiesaurus

Ik ga voor Max, over het weekend heen teveel fouten gemaakt.
Derde vrije training, kwalificatie, en dan ook nog eens de race... Al ging hij in de race tot aan de crash lekker.
Koppie erbij nu en in Canada weer knallen, hij moet wel.

Vergeet ook Ericsson niet, de manier waarop hij Nasr eraf reed met dat radio-verkeer voorafgaand... dan ben je wel echt een pannenkoek!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor Red Bull.

Dat de Saubers hun klassering ergens op anonieme 13de en 14de plaats of zo verliezen, nou boehoe.
Hetzelfde voor Palmer, een rookiefout van een rookie, ach ja.
Räikkönen, minder vergeeflijk. Eigenlijk gewoon echt wel dom, voor de oudste en meest ervaren man van het veld.
Verstappen reed al in de top 10 en heeft dus ook punten weggegooid.

Maar dat alles samen is niks in vergelijking met het weggooien van de hoofdprijs. De GP van Monaco winnen is qua publiciteit voor een team meer waard dan wereldkampioen worden, wordt wel eens gezegd. De overwinning voor Ricciardo en Red Bull lag gewoon voor het oprapen, ze reden puur op snelheid echt iedereen op een hoopje. En dan geef je het zo weg.

Al wat ze moesten doen was wachten op Hamiltons pitstop en een ronde later zelf precies hetzelfde doen. Ricciardo had genoeg voorsprong op Lewis, en al helemaal op Rosberg en de rest. Maar nee, ze proberen het slim te doen, halen hem binnen voor inters en verprutsen het dan nog ook. En dan niet door een haperende wielmoer wat je wel eens ziet, maar door een communicatiefout.

Nee, deze fout van Red Bull is onvergeeflijk en Ricciardo heeft overschot van gelijk als hij hier woedend om is.

Wallie

Rosberg is bij mij toch wel behoorlijk door de mand gevallen deze race. Aan het begin erg langzaam Ricciardo liep zo weg. En op het eind je plek nog zo weg geven aan Hulkenberg. Misschien zijn dit aan het eind van het seizoen wel de puntjes die hij nodig had om kampioen te worden.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Matthijs

Citaat van: Wallie op 30 mei 2016 - 10:41:13
Rosberg is bij mij toch wel behoorlijk door de mand gevallen deze race. Aan het begin erg langzaam Ricciardo liep zo weg. En op het eind je plek nog zo weg geven aan Hulkenberg. Misschien zijn dit aan het eind van het seizoen wel de puntjes die hij nodig had om kampioen te worden.
Hij is bijna gelapt door zijn teamgenoot. Bizar.

FolkertE

Weet er iemand of Rosberg problemen had met kapotte remmen, of dat hij problemen had met de remmen omdat ze "Glazed" waren?( Ben even de nederlandse benaming kwijt.) Ik hoor dus dat Hamilton het zelfde probleem had en dat beide Mercedes rijders iets met de remmen. Maar Rosberg kreeg de remmen niet genoeg op temperatuur en kon het probleem daarom ook niet zo snel verhelpen. Hamilton kreeg de remmen wel op temperatuur en had ook geen problemen meer met de remmen.
Kort samengevat: waren het remproblemen voor Rosberg omdat hij ze niet op temperatuur kreeg door zijn rijvaardigheden?

Als het Rosbergs eigen tekortkomingen waren, dan is Rosberg zeker een kandidaat voor banaan. Zeker omdat hij 10 meter voor de finish nog werd ingehaald.
Maar Max moet ik helaas ook nomineren, ook al reed hij een dijk van een wedstrijd en had nog mooie dingen kunnen doen. Maar goed, rampzalig weekend.
Maar goed, nominaties zijn:
1) Rosberg
2) Max
3) Kvyat( ronde achterstand en dan zo in gevecht gaan met Magnussen.)
4) Kimi. Was eindelijk goed bezig dit jaar en dan zo'n domme fout.
5) RBR.
6) Massa. Als nog in de kont van Kimi kruipen...

Matthijs


Robbert65

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:19:56

Rosberg heeft een goed excuus, die had iets aan de auto, met brandstofopvoerproblemen en daardoor minder vermogen.

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Dat was zaterdag, maar op zondag heb ik daar eerlijk gezegd niemand wat over horen zeggen. Rosberg geeft hier een interview van 1m40 waarin hij met geen woord rept over problemen met de auto. http://www.skysports.com/f1/news/24207/10298556/nico-rosberg-baffled-by-lack-of-mercedes-pace-at-the-monaco-gp

Wel worden her en der koude remmen gemeld als een van de probleempjes.

Over het verliezen van zijn plaats aan Hülkenberg zegt hij dat het kwam omdat zijn ultrasofts meteen afkoelden toen het een beetje begon te regenen. Zijn teamgenoot reed ook op ultrasofts maar toen het wat druppelde begon hij net van Ricciardo weg te snellen... Nee, dit is een van de slechtste races die Rosberg ooit heeft gereden, eentje om snel te vergeten.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 16:36:23
Dat was zaterdag, maar op zondag heb ik daar eerlijk gezegd niemand wat over horen zeggen. Rosberg geeft hier een interview van 1m40 waarin hij met geen woord rept over problemen met de auto. http://www.skysports.com/f1/news/24207/10298556/nico-rosberg-baffled-by-lack-of-mercedes-pace-at-the-monaco-gp

Wel worden her en der koude remmen gemeld als een van de probleempjes.

Over het verliezen van zijn plaats aan Hülkenberg zegt hij dat het kwam omdat zijn ultrasofts meteen afkoelden toen het een beetje begon te regenen. Zijn teamgenoot reed ook op ultrasofts maar toen het wat druppelde begon hij net van Ricciardo weg te snellen... Nee, dit is een van de slechtste races die Rosberg ooit heeft gereden, eentje om snel te vergeten.
Rosberg reed 75 seconden achter Hamilton, hij moest dus nog bijna een ronde nadat Hamilton over de streep kwam. Juist in die ronde begon het echt nat te worden. Alonso was ook aan het harken en schoot  zelfs rechtdoor bij de chicane.Het was extreem lullig om daar nog gepasseerd te worden, maar ik denk niet dat Rosberg daar nou nog zoveel aan kon doen. Natuurlijk was het wel een waardeloze race, de slechtste van hem die ik me kan herinneren, deed me een beetje denken aan Spa 2011, alleen dan nog slechter ;)

Tuesday

als toevoeging op mn vorige post; laatste ronde Rosberg was 1:35, de ronde ervoor reed ie 1:21.