GP Monaco: Banaan van de race

Gestart door Jozef, 29 mei 2016 - 17:32:32

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de clown van de race?

K. Räikkönen
2 (9.5%)
D. Kvyat
2 (9.5%)
J. Palmer
0 (0%)
N. Rosberg
5 (23.8%)
M. Ericsson
1 (4.8%)
F. Nasr
0 (0%)
M. Verstappen
7 (33.3%)
P. Wehrlein
0 (0%)
Red Bull Racing
4 (19%)

Totaal aantal stemmen: 21

Jozef

Er viel erg veel te beleven. Een opsomming van wat ik me kan herinneren, maar misschien is dat zelfs nog onvolledig:

Räikkönen: slippertje, vleugel kwijt, reed vervolgens een halve ronde lang iedereen in de weg en was een gevaar voor de rest. Mag het op dit moment uitleggen aan de stewards.

Kvyat: het begon met technische pech, maar dook later in Rascasse bij Magnussen in een gat dat er niet was (dat rijmt)

Palmer: slipt op wat verf op het rechte stuk, einde verhaal

Rosberg: bedroevend langzaam maar dat moet wel een technisch mankement zijn geweest (heb daar nog niks over gehoord/gelezen, daarom voeg ik hem maar toe aan de poll). En natuurlijk een plek verloren in de laatste bocht. Als Briatore je teambaas is, kan dat je je plek in het team kosten (Trulli Magny Cours 2004). :P

Ericsson: crashte met z'n teamgenoot, reeds door de stewards bestraft met een gridstraf

Nasr: crashte ook met z'n teamgenoot

Verstappen: ging eraf, precies op dezelfde manier als zaterdagochtend in VT3

Wehrlein: had dezelfde strategie als Hamilton en dubbelde zijn eigen teamgenoot, dus reed op zich een snaarstrakke race, maar werd wel tweemaal bestraft omdat hij te snel ging tijdens de virtual safety car, en omdat hij niet snel genoeg reageerde op blauwe vlaggen

Red Bull Racing: riep Ricciardo naar binnen voor intermediates en was vervolgens niet klaar voor de pitstop


Deze lijst mag zeker aangevuld worden!

Tuesday

Vrijwel onmogelijk om uit te kiezen, maar over een heel weekend kies ik toch Verstappen. Het lijkt me niet geheel toevallig dat er nu ineens van alles misgaat. Hij kan wel zeggen dat ie met beide benen op de grond staat, maar ik heb daar toch mn twijfels over. Gisteren 2x in de fout en dan een beetje schouders ophalen, ik vond het eerlijk gezegd ietwat arrogant over komen (of iets in die richting).
Nasr en Ericsson; tja, van beiden dom, misschien van het team ook wel. Beide jongens betalen veel geld voor de stoeltjes en rijden toch voor spek en bonen mee, dus ik kan het ze geen eens kwalijk nemen.
Rosberg dramatisch vandaag, kan een keer gebeuren. Is sowieso geen goede regenrijder, maar vandaag was ie wel heel erg off pace.

Tessa

Ik doe Rosberg, omdat verstappen uit een slechte positie wel goed genoeg ging om in de punten te komen. Voluit eigen fout dat hij de race verliet, dat valt niet goed te praten.
Maar als nummer 1 rondjes doen en dan op de 7de plek eindigen, dan zie ik toch liever iemand die risico's neemt (en er hopelijk van leert)

De pitcrew van Ricciardo die rondjes liepen zonder banden aan te schroeven, dat was van een niveau, zo laag....die gun ik geen enkele prijs, zelfs niet de banaan van de race ;-)

C.G. de Beaufort

Na enig beraad, wat mij betreft Kvyat. Hij lag al 1 ronde achter om daarna met Magnussen crashen. Vervolgens probeert jij naar de pitsstraat te rijden terwijl het linker voorwiel de verkeerde kant op staat. Faal.

Groet,

C.G. de Beaufort

Pancake Shield

Absoluut Rosberg. Iemand die zich op de streep laat inhalen, dat is de grootste blunder die je kunt begaan. Bjorn Wirdheim deed het ooit al vierend, nu laat Rosberg zich verrassen door Hulkenberg.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Mickey

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2016 - 17:48:18
Vrijwel onmogelijk om uit te kiezen, maar over een heel weekend kies ik toch Verstappen. Het lijkt me niet geheel toevallig dat er nu ineens van alles misgaat. Hij kan wel zeggen dat ie met beide benen op de grond staat, maar ik heb daar toch mn twijfels over. Gisteren 2x in de fout en dan een beetje schouders ophalen, ik vond het eerlijk gezegd ietwat arrogant over komen (of iets in die richting).


Helemaal eens, Dinsdag. En als zelfbenoemde Verstappenfanboy, zal ik zoiets niet snel beamen, maar dit raceweekend schiet echt verkeerd bij mij. Ronduit domme rookiefouten, vooral qwali en vandaag. Te meer vandaag, omdat er eigenlijk weinig te verliezen was, na de qwali.

max1102

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2016 - 17:48:18
Vrijwel onmogelijk om uit te kiezen, maar over een heel weekend kies ik toch Verstappen. Het lijkt me niet geheel toevallig dat er nu ineens van alles misgaat. Hij kan wel zeggen dat ie met beide benen op de grond staat, maar ik heb daar toch mn twijfels over. Gisteren 2x in de fout en dan een beetje schouders ophalen, ik vond het eerlijk gezegd ietwat arrogant over komen (of iets in die richting).
Nasr en Ericsson; tja, van beiden dom, misschien van het team ook wel. Beide jongens betalen veel geld voor de stoeltjes en rijden toch voor spek en bonen mee, dus ik kan het ze geen eens kwalijk nemen.
Rosberg dramatisch vandaag, kan een keer gebeuren. Is sowieso geen goede regenrijder, maar vandaag was ie wel heel erg off pace.

Vond hem ook inderdaad wat arrogant klinken, hoop dat Jos hem in zn ballen heeft getrapt en een goed gesprek heeft gevoerd :-X

Mickey

Citaat van: Pancake Shield op 29 mei 2016 - 17:58:49
Absoluut Rosberg. Iemand die zich op de streep laat inhalen, dat is de grootste blunder die je kunt begaan. Bjorn Wirdheim deed het ooit al vierend, nu laat Rosberg zich verrassen door Hulkenberg.

Was dat op de streep ja? Oh boy. Hebben we daar beeld van?

Van Wijk

Op 1: Kimi, niet om zijn crash maar wat hij er na deed.
Op 2: Sauber, niet om de swap call, maar wat er na deden.
Op 3: Max , een ezel stoot zich toch niet 2x tegen dezelfde steen?

Franky R.

Ik kies voorlopig nog niet, want ik mis Charlie Whiting in de lijst met opties...Man man man...om het hele veld zoveel rondjes te laten rijden. Pfffff.... ::)

Pancake Shield

Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 19:47:11
Citaat van: Pancake Shield op 29 mei 2016 - 17:58:49
Absoluut Rosberg. Iemand die zich op de streep laat inhalen, dat is de grootste blunder die je kunt begaan. Bjorn Wirdheim deed het ooit al vierend, nu laat Rosberg zich verrassen door Hulkenberg.

Was dat op de streep ja? Oh boy. Hebben we daar beeld van?

Ik weet niet hoelang de FIA dit nog laat staan, maar ik vond dit:
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Fietser

Verstappen, waarbij ik het hele weekend eigenlijk een beetje meeneem. Ongekend dat iemand in de Barcelonese GP zoveel credits vergaart om die vervolgens de eerstvolgende race door het afvoerputje te zien verdwijnen. Snel is hij zeker, bloedsnel zelfs, maar driemaal in 1 weekend je auto op een dommige manier in de vangrails rossen is buitengewoon slecht voor iemands curriculum. Dat overkomt eigenlijk alleen de beroerdste chauffeurs. E.e.a. heeft echter wel een voordeeltje. De jongeman staat weer met beide benen op de grond en de verwachtingen zijn hopelijk wat getemperd.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 29 mei 2016 - 21:14:09
Verstappen, waarbij ik het hele weekend eigenlijk een beetje meeneem. Ongekend dat iemand in de Barcelonese GP zoveel credits vergaart om die vervolgens de eerstvolgende race door het afvoerputje te zien verdwijnen. Snel is hij zeker, bloedsnel zelfs, maar driemaal in 1 weekend je auto op een dommige manier in de vangrails rossen is buitengewoon slecht voor iemands curriculum. Dat overkomt eigenlijk alleen de beroerdste chauffeurs. E.e.a. heeft echter wel een voordeeltje. De jongeman staat weer met beide benen op de grond en de verwachtingen zijn hopelijk wat getemperd.
dat laatste is op zich wel weer een pluspunt. Want hoe mooi de overwinning in Barcelona ook was, hij kwam eigenlijk veels te snel. Natuurlijk heb je m het liefst zo snel mogelijk binnen, maar t had ook best nog een jaartje (of meer) mogen duren.

Robbert65

What about Massa? Het Braziliaanse droppie dat Räikönnens kansen verkloot, in de weg rijdt heel de tijd, zichzelf blameert en verder niets te zoeken heeft in de race gezien de resultaten. Die Williams heeft meer potentieel dan er met deze rijders uitkomt.

what about Ericsson? Jaaaaah, ik ben sneller ja! ik moet er langs! en dan twee auto's van een team dat zich nog maar nauwelijks kan veroorloven te racen er in je eentje uittikken. Ericcson moest maar eens kijken of er in de telecom een job te vinden is. Of in de bosbouw. Scandinavië is groot.

Max had in ieder geval nog in de tweede stint een hoop inhaalacties en paarse rondetijden die in zijn voordeel spraken. Maar drie keer de auto stukrijden in één raceweekend, da's Maldonadogedrag. Dat is eens maar nooit meer. potverdulleme.

Rosberg heeft een goed excuus, die had iets aan de auto, met brandstofopvoerproblemen en daardoor minder vermogen.

Wat het team RBR bewoog Ricciardo de mist in te sturen gaan we nog horen, ik hoop, dat het niet zo is, dat Max op eigen initiatief binnenkwam die ronde er vlak voor en de banden van Daniel inpikte, waardoor de boel de mist inging. Het kostte Ricciardo de winst, sowieso, maar laat het alsjeblieft iemand anders zijn ;)

Mijn stem gaat naar Ericsson.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:19:56
What about Massa? Het Braziliaanse droppie dat Räikönnens kansen verkloot, in de weg rijdt heel de tijd, zichzelf blameert en verder niets te zoeken heeft in de race gezien de resultaten. Die Williams heeft meer potentieel dan er met deze rijders uitkomt.
Raikkonen ging toch echt zelf in de fout.