GP Monaco: Banaan van de race

Gestart door Jozef, 29 mei 2016 - 17:32:32

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de clown van de race?

K. Räikkönen
2 (9.5%)
D. Kvyat
2 (9.5%)
J. Palmer
0 (0%)
N. Rosberg
5 (23.8%)
M. Ericsson
1 (4.8%)
F. Nasr
0 (0%)
M. Verstappen
7 (33.3%)
P. Wehrlein
0 (0%)
Red Bull Racing
4 (19%)

Totaal aantal stemmen: 21

Jozef

Citaat van: Tuesday op 30 mei 2016 - 16:57:17
Rosberg reed 75 seconden achter Hamilton, hij moest dus nog bijna een ronde nadat Hamilton over de streep kwam. Juist in die ronde begon het echt nat te worden.
Goed punt!

Matthijs

Het had dus eigenlijk twee ronden eerder moeten beginnen met regenen voor een echte apotheose.

Sabai

Ik denk trouwens dan Monaco nooit het baantje van Verstappen zal worden. Kijk maar naar Kimi hoe vaak heeft hij hem uitgereden?

Jozef


Matthijs

Citaat van: Spanje_2016 op 30 mei 2016 - 19:51:34
Ik denk trouwens dan Monaco nooit het baantje van Verstappen zal worden. Kijk maar naar Kimi hoe vaak heeft hij hem uitgereden?
Ik denk het juist wel. Het is makkelijker om te leren uit de muur te blijven dan dat het is om te leren om hard te gaan.

gloudiesaurus

Citaat van: Spanje_2016 op 30 mei 2016 - 19:51:34
Ik denk trouwens dan Monaco nooit het baantje van Verstappen zal worden. Kijk maar naar Kimi hoe vaak heeft hij hem uitgereden?

Dat zou ik niet zeggen. In de Formule 3 was de Norisring, ook een stratencircuit, nota bene in de regen zijn beste race  ;) Tot aan zijn crash was hij ook deze keer in de race indrukwekkend. Hij was echt snel. Maja, dat vergeet nu iedereen hè. Die crash blijft hangen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 31 mei 2016 - 13:13:34
Citaat van: Spanje_2016 op 30 mei 2016 - 19:51:34
Ik denk trouwens dan Monaco nooit het baantje van Verstappen zal worden. Kijk maar naar Kimi hoe vaak heeft hij hem uitgereden?

Dat zou ik niet zeggen. In de Formule 3 was de Norisring, ook een stratencircuit, nota bene in de regen zijn beste race  ;) Tot aan zijn crash was hij ook deze keer in de race indrukwekkend. Hij was echt snel. Maja, dat vergeet nu iedereen hè. Die crash blijft hangen...

Norisring is niet te vergelijken met Monaco. Het probleem voor hem op Monaco is dat vvoornamelijk te gretig is. Tot de top 10 kun je je daar wel opwerken en dan zul je je erbij neer moeten leggen dat er wwaarschijnlijk niet meer inzit.

Wings

Citaat van: Fietser op 29 mei 2016 - 21:14:09
Verstappen, waarbij ik het hele weekend eigenlijk een beetje meeneem. Ongekend dat iemand in de Barcelonese GP zoveel credits vergaart om die vervolgens de eerstvolgende race door het afvoerputje te zien verdwijnen. Snel is hij zeker, bloedsnel zelfs, maar driemaal in 1 weekend je auto op een dommige manier in de vangrails rossen is buitengewoon slecht voor iemands curriculum. Dat overkomt eigenlijk alleen de beroerdste chauffeurs. E.e.a. heeft echter wel een voordeeltje. De jongeman staat weer met beide benen op de grond en de verwachtingen zijn hopelijk wat getemperd.

Als er iemand met beide benen op de grond staat en is blijven staan is het Max wel. Ik vind het stoer hoe nuchter hij blijft en hoe dankbaar ook. Helemaal niks mis mee. Verder denk ik ook niet dat een slecht weekend verwachtingen tempert. Met de kritieken ben ik het overigens wel eens. Dit was zeker geen best weekend en je auto drie keer in de vangrail parkeren vraagt om een goed gesprek. Iets wat zeker niet meer moet gebeuren. Maar (en ja, dit argument stopt ergens) soms lijken mensen te vergeten dat het een broekie is van 18 wat 3 jaar geleden nog op een kart rondreed. Ondanks zijn stempel als buitengewoon talent heeft hij marge om fouten te maken. Verstappen leert en ontwikkelt maar is er nog lang niet. Verder klopt het natuurlijk ook dat als je bij een topteam rijdt er kritischer gekeken wordt naar je prestatie. Zeker als daar een verwachtingspatroon van hier tot Tokyo aan kleeft en je de eerste race dit overstijgt.

Verder ga ik voor Rosberg. Nico is een ervaren coureur wat al jaren uitkomt voor een topteam en de dans leidt. Ik heb natuurlijk geen glazen bol en weet niet hoe komende jaren zullen verlopen maar het zou zomaar wel eens de beste en laatste kans kunnen zijn om de wereldtitel naar binnen te halen. Positie verdedigen op Monaco is goed mogelijk. Onbegrijpelijk dat hij Hamilton langs laat. Een call die ik nogal debiel vind. Hamilton en Rosberg zijn verwikkeld in een strijd om het kampioenschap. Je gaat toch niet aan de leider van het kampioenschap vragen of hij zijn directe concurrent voorbij laat? Het enige juiste antwoord hierop was de 'no' die Max aan Toro Rosso gaf. "Ik rijd voor Lewis, ik leid het kampioenschap, ik kan hier voor Lewis finishen dus NO!" Als ik dan lees dat Lewis Nico bedankt omdat hij zich als een gentleman heeft gedragen dan gaan mij de haren rechtop staan. Wat nou gentleman? Kijk ik nu naar een Sinterklaasclub of naar mannen die knokken om kampioenschappen? En dan die laatste bocht....? Kom nou Nico, op dit niveau punten morsen kan echt niet. Je zou dit punt maar te kort komen aan het einde van de rit. Voor mij Nico Rosberg.

Verder gaat Max niet vrijuit. Erg slecht weekend. Maar wat te denken van de twee Saubers die tegen elkaar aan rijden? En die ongelukkige Kvyat die telkens weer het gelijk onderstreept waarom Red Bull hem heeft teruggezet. En Kimi had ook beter moeten weten. Allen krijgen van mij een veeg uit de pan voor hun optreden.

FolkertE

#38
Citaat van: Wings op 10 juni 2016 - 08:26:49

Als er iemand met beide benen op de grond staat en is blijven staan is het Max wel. Ik vind het stoer hoe nuchter hij blijft en hoe dankbaar ook. Helemaal niks mis mee. Verder denk ik ook niet dat een slecht weekend verwachtingen tempert. Met de kritieken ben ik het overigens wel eens. Dit was zeker geen best weekend en je auto drie keer in de vangrail parkeren vraagt om een goed gesprek. Iets wat zeker niet meer moet gebeuren. Maar (en ja, dit argument stopt ergens) soms lijken mensen te vergeten dat het een broekie is van 18 wat 3 jaar geleden nog op een kart rondreed. Ondanks zijn stempel als buitengewoon talent heeft hij marge om fouten te maken. Verstappen leert en ontwikkelt maar is er nog lang niet. Verder klopt het natuurlijk ook dat als je bij een topteam rijdt er kritischer gekeken wordt naar je prestatie. Zeker als daar een verwachtingspatroon van hier tot Tokyo aan kleeft en je de eerste race dit overstijgt.
pfff, moet niet gekker worden. Volledige mee eens. Met de kleine toevoeging dat Max een strakke race reed en als een warm mes door het veld heen ging. Maar net iets te snel dus. Maar hij is nog maar 18(bijna 19) en fouten mogen.


Citaat
Verder ga ik voor Rosberg. Nico is een ervaren coureur wat al jaren uitkomt voor een topteam en de dans leidt. Ik heb natuurlijk geen glazen bol en weet niet hoe komende jaren zullen verlopen maar het zou zomaar wel eens de beste en laatste kans kunnen zijn om de wereldtitel naar binnen te halen. Positie verdedigen op Monaco is goed mogelijk. Onbegrijpelijk dat hij Hamilton langs laat. Een call die ik nogal debiel vind. Hamilton en Rosberg zijn verwikkeld in een strijd om het kampioenschap. Je gaat toch niet aan de leider van het kampioenschap vragen of hij zijn directe concurrent voorbij laat? Het enige juiste antwoord hierop was de 'no' die Max aan Toro Rosso gaf. "Ik rijd voor Lewis, ik leid het kampioenschap, ik kan hier voor Lewis finishen dus NO!" Als ik dan lees dat Lewis Nico bedankt omdat hij zich als een gentleman heeft gedragen dan gaan mij de haren rechtop staan. Wat nou gentleman? Kijk ik nu naar een Sinterklaasclub of naar mannen die knokken om kampioenschappen? En dan die laatste bocht....? Kom nou Nico, op dit niveau punten morsen kan echt niet. Je zou dit punt maar te kort komen aan het einde van de rit. Voor mij Nico Rosberg.
wederom eens(deels dan) . Al moet ik wel zeggen dat ik de call van Mercedes 100% begrijpelijk vind. Als je ziet hoe langzaam Nico was en hoeveel tijd ze verloren was die call geheel rechtvaardig. Ze waren anders 6de en 7de geworden en als dominant team is dat een ontzettend zware klap.
Nico had gewoon keihard "NO" moeten schreeuwen. Nico word nooit meer kampioen en als hij het word, is het dit jaar.

Citaat
Verder gaat Max niet vrijuit. Erg slecht weekend. Maar wat te denken van de twee Saubers die tegen elkaar aan rijden? En die ongelukkige Kvyat die telkens weer het gelijk onderstreept waarom Red Bull hem heeft teruggezet. En Kimi had ook beter moeten weten. Allen krijgen van mij een veeg uit de pan voor hun optreden.
Eens, Max had een teleurstellend weekend, maar reed verder wel een sterke race. Veel inhaal acties. Maar goed, de muur heeft gewonnen. Maar ik zie liever een rijder als Max die risico's neemt en crashed, dan een rijder als Nico die op eieren rijd en 100 meter voor de finish nog word in gehaald.

Wings

Ik begrijp de call van Mercedes ook alleen vind ik het druisen tegen de geest van de Formule 1. En had ik deze call nooit geaccepteerd als Rosberg zijnde. Wat Max betreft ben ik het roerend eens al wil ik daaraan toevoegen dat het niet te vaak moet gebeuren.

FolkertE

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 11:17:35
Ik begrijp de call van Mercedes ook alleen vind ik het druisen tegen de geest van de Formule 1. En had ik deze call nooit geaccepteerd als Rosberg zijnde. Wat Max betreft ben ik het roerend eens al wil ik daaraan toevoegen dat het niet te vaak moet gebeuren.
Eens mbt Max. Maar tot nu toe heeft hij laten zien dat te kunnen beheersen. Hij en Monaco zijn nog geen gelukkig huwelijk.

En tja, Hamilton had het nooit gedaan als de rollen waren omgedraaid. Maar er schijnt dus een vaste afspraak te zijn, dat als 1 van de 2 rijders dusdanige langzaam is en de andere ophoud, hij plaats moet maken. Op andere circuits was die call nooit gekomen, want dan was Hamilton er gewoon voorbij gegaan.

Wings

Ik geloof ook dat deze afspraken er zijn alleen vind ik dat naatje poep.

FolkertE

Die mening deel ik. En dat is tevens ook de reden waarom Rosberg nooit kampioen word. Ik zie Max, Vettel, Ricciardo of zelfs Kimi eerder kampioen worden dit jaar, dan Rosberg.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 juni 2016 - 14:15:28
Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 11:17:35
Ik begrijp de call van Mercedes ook alleen vind ik het druisen tegen de geest van de Formule 1. En had ik deze call nooit geaccepteerd als Rosberg zijnde. Wat Max betreft ben ik het roerend eens al wil ik daaraan toevoegen dat het niet te vaak moet gebeuren.
Eens mbt Max. Maar tot nu toe heeft hij laten zien dat te kunnen beheersen. Hij en Monaco zijn nog geen gelukkig huwelijk.

En tja, Hamilton had het nooit gedaan als de rollen waren omgedraaid. Maar er schijnt dus een vaste afspraak te zijn, dat als 1 van de 2 rijders dusdanige langzaam is en de andere ophoud, hij plaats moet maken. Op andere circuits was die call nooit gekomen, want dan was Hamilton er gewoon voorbij gegaan.
Hamilton had hem hier met een beetje risico ook in kunnen halen. Hamilton houdt zich in zekere zin ook gewoon aan de afspraken van het team en valt Rosberg niet aan ondanks dat ie ruim 2 seconden per ronde sneller was. Dat het niet zo eindigd als bij Sauber is de verdienste van beide coureurs uiteindelijk. Na Barcelona was het natuurlijk ook geen optie om er weer met zn 2en af te gaan.

Wings

Citaat van: FolkertE op 11 juni 2016 - 14:26:12
Die mening deel ik. En dat is tevens ook de reden waarom Rosberg nooit kampioen word. Ik zie Max, Vettel, Ricciardo of zelfs Kimi eerder kampioen worden dit jaar, dan Rosberg.

Dat laatste weer niet. Wel wanneer zij in de Mercedes zouden zitten.