GP Monaco: Man van de race

Gestart door Jozef, 29 mei 2016 - 16:36:05

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de man van de race?

L. Hamilton
5 (27.8%)
D. Ricciardo
1 (5.6%)
S. Pérez
8 (44.4%)
S. Vettel
0 (0%)
F. Alonso
4 (22.2%)
N. Hülkenberg
0 (0%)
N. Rosberg
0 (0%)
C. Sainz
0 (0%)
M. Verstappen
0 (0%)
Iemand anders, nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Van Wijk

Alonso super, Perez nog beter. Perez dus.

Fietser

Perez was foutloos en liet bovendien weer eens zien dat hij tot de beteren op de grid hoort. (Wat jammer toch van zijn matige eerste seizoenshelft bij McLaren.) Ook Ricciardo was foutloos, bovendien toonde hij opnieuw dat hij momenteel de beste van de klas is. Hij verdiende ook nu weer te winnen. En toch gaat mijn stem naar Hamilton. Ook foutloos, ging mooi met zijn banden om, werd in de beginfase sterk opgehouden door zijn teamgenoot, maar profiteerde daarentegen maximaal van Ricciardo's rampzalige pitstop waarna hij zijn rug recht hield en niet bezweek onder de Australische druk. Ik ben niet zo gek op Hamilton, maar voor mij was-ie vandaag de man van de race.

Matthijs

De hele top drie verdient van mij de MvdR.

Robbert65

Perez. Zo knap. Maar wat Matthijs zegt. En Alonso op 5! Wauw! enzovoorts.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Mijn stem gaat naar Alonso...Als Hamilton-fan vind ik het knap om maar door te rijden op wets en daarna op de ultrasoft. Maar Alonso geeft Honda hoop op meer, en ik wil de Japanners nu ook eens voor podium zien vechten...

FolkertE

Ik ga voor Hamilton. Deze zege was gewoon briljant van top tot teen. Het was zijn beslissing om buiten te blijven en hij wist het voor elkaar te krijgen.
Perez, Alonso, Ricciardo en Hulkenberg verdienen zeker een eervolle vermelding, maar zeker omdat Hamilton dit jaar zeer veel pech heeft gehad, is het extra mooi om deze race, op deze manier, in deze omstandigheden te winnen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 14:57:31
Ik ga voor Hamilton. Deze zege was gewoon briljant van top tot teen. Het was zijn beslissing om buiten te blijven en hij wist het voor elkaar te krijgen.
Perez, Alonso, Ricciardo en Hulkenberg verdienen zeker een eervolle vermelding, maar zeker omdat Hamilton dit jaar zeer veel pech heeft gehad, is het extra mooi om deze race, op deze manier, in deze omstandigheden te winnen.
zn outlap, de belangrijkste ronde van de race was anders superslecht. Hij verloor daar zo'n 7 seconden op andere coureurs die in dezelfde ronde stopten. Ricciardo verloor 10 seconden bij zn pitstop en kwam net achter Hamilton terecht. Verder is het inmiddels de vraag of het wel zn eigen call was, ik heb inmiddels ook gelezen dat Paddy Lowe het strategische team de credits daarvoor geeft.

Jozef

Waarom stond de Mercedes-pitcrew dan 2 of 3 keer met intermediates te wachten op Hamilton?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 15:29:32
Waarom stond de Mercedes-pitcrew dan 2 of 3 keer met intermediates te wachten op Hamilton?
tja, dat weet ik niet. Dat lijkt me iig verder geen bewijs voor wat dan ook. Ik dacht ook dat het Hamilton zn eigen call was (dat werd gisteren geroepen), maar gezien de reactie van Paddy Lowe betwijfel ik dat; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340004/mercedes-gokt-en-wint-lewis-had-niets-te-verliezen/

Jozef

Mja, Hamilton zei zelf op Sky dat het team hem naar binnen riep voor inters en dat hij daar anders over dacht. Raar dat ze elkaar tegenspreken, ik weet ook niet wie er dan gelijk heeft.

Edit: al ben ik toch geneigd om Lewis te geloven omdat de pitcrew effectief tweemaal (of driemaal) naar buiten kwam en Hamilton toch doorreed...

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 mei 2016 - 15:40:30
Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 15:29:32
Waarom stond de Mercedes-pitcrew dan 2 of 3 keer met intermediates te wachten op Hamilton?
tja, dat weet ik niet. Dat lijkt me iig verder geen bewijs voor wat dan ook. Ik dacht ook dat het Hamilton zn eigen call was (dat werd gisteren geroepen), maar gezien de reactie van Paddy Lowe betwijfel ik dat; http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340004/mercedes-gokt-en-wint-lewis-had-niets-te-verliezen/
Ik zat net toevallig nog de nabeschouwing van Sky te lezen, maar daar zegt Toto ook niet heel veel anders dan Paddy. Maar wat hij wel zei is dat Lewis perfecte feedback gaf over hoe hij de baan ervaarde. En dat het team fantastisch werk leverde en dat Lewis ook deel van dat team is.

En Ik vind Lewis nou niet echt de persoon die altijd alleen met alle eer gaat strijken als het team ook eer verdiend. Ik nijg het zelfde te denken als Jozef en dat de call meer van Lewis kwam dan van het team.

@Jozef: Dat denk ik ook, al kon dat natuurlijk altijd een bluf van het team zijn om RBR op het verkeerde been te zetten.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 mei 2016 - 15:28:38
Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 14:57:31
Ik ga voor Hamilton. Deze zege was gewoon briljant van top tot teen. Het was zijn beslissing om buiten te blijven en hij wist het voor elkaar te krijgen.
Perez, Alonso, Ricciardo en Hulkenberg verdienen zeker een eervolle vermelding, maar zeker omdat Hamilton dit jaar zeer veel pech heeft gehad, is het extra mooi om deze race, op deze manier, in deze omstandigheden te winnen.
zn outlap, de belangrijkste ronde van de race was anders superslecht. Hij verloor daar zo'n 7 seconden op andere coureurs die in dezelfde ronde stopten. Ricciardo verloor 10 seconden bij zn pitstop en kwam net achter Hamilton terecht. Verder is het inmiddels de vraag of het wel zn eigen call was, ik heb inmiddels ook gelezen dat Paddy Lowe het strategische team de credits daarvoor geeft.
Ah, hij had een hele langzame ronde. Ik vond het al raar dat hij slechts 23 seconde achter Ricciardo zat voor zijn pitstop en na een dramatische 10 seconde langere stop, slechts 1 seconde achter Hamilton zat. Dat had op zijn minst 7 moeten zijn.

Maar weet je ook wat er gebeurde in die ronde?

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 18:03:16
Citaat van: Tuesday op 30 mei 2016 - 15:28:38
Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 14:57:31
Ik ga voor Hamilton. Deze zege was gewoon briljant van top tot teen. Het was zijn beslissing om buiten te blijven en hij wist het voor elkaar te krijgen.
Perez, Alonso, Ricciardo en Hulkenberg verdienen zeker een eervolle vermelding, maar zeker omdat Hamilton dit jaar zeer veel pech heeft gehad, is het extra mooi om deze race, op deze manier, in deze omstandigheden te winnen.
zn outlap, de belangrijkste ronde van de race was anders superslecht. Hij verloor daar zo'n 7 seconden op andere coureurs die in dezelfde ronde stopten. Ricciardo verloor 10 seconden bij zn pitstop en kwam net achter Hamilton terecht. Verder is het inmiddels de vraag of het wel zn eigen call was, ik heb inmiddels ook gelezen dat Paddy Lowe het strategische team de credits daarvoor geeft.
Ah, hij had een hele langzame ronde. Ik vond het al raar dat hij slechts 23 seconde achter Ricciardo zat voor zijn pitstop en na een dramatische 10 seconde langere stop, slechts 1 seconde achter Hamilton zat. Dat had op zijn minst 7 moeten zijn.

Maar weet je ook wat er gebeurde in die ronde?
hij mistte iig een chicane (volgens mij de laatste), verder was er weinig van in beeld.