GP Monaco: Man van de race

Gestart door Jozef, 29 mei 2016 - 16:36:05

« vorige - volgende »

Wie was vandaag de man van de race?

L. Hamilton
5 (27.8%)
D. Ricciardo
1 (5.6%)
S. Pérez
8 (44.4%)
S. Vettel
0 (0%)
F. Alonso
4 (22.2%)
N. Hülkenberg
0 (0%)
N. Rosberg
0 (0%)
C. Sainz
0 (0%)
M. Verstappen
0 (0%)
Iemand anders, nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Jozef

Zegt u het maar! Vandaag was het alvast iets minder duidelijk dan twee weken geleden. :P

Ricciardo was duidelijk de snelste man vandaag natuurlijk en Lewis Hamilton wint deze race met geluk (de mislukte pitstop bij Red Bull), maar toch ga ik Lewis als man van de race aanduiden. De Mercedes ging gewoon niet lekker vandaag en gisteren maar toch weerstond hij een kleine 50 ronden aan de druk, met slechts één klein slippertje. Gezien de slecht lopende titelstrijd en de opeenvolging van pech voor Hamilton, vind ik dit een zeer sterke prestatie.

Edit: eervolle vermelding dus voor Ricciardo en ook voor Pérez die wederom zijn teamgenoot (ooit een volprezen aanstormend talent) in de vernieling rijdt

gloudiesaurus

Ik ga ook voor Lewis!

Ricciardo was misschien wel sneller. En Perez en Alonso moeten we ook niet vergeten, beide ook een superrace gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Perez.

Hamilton heeft imo de race alleen gewonnen omdat Ricciardo zijn pitstop hard faalde. Verder goede race van 'm hoor, daar niet van, maar voor mij hierdoor geen man van de race. Petje af voor Alonso ook.

Max de banaan van het weekend. Gauw vergeten maar.

C.G. de Beaufort

Perez, hij reed een mindere auto en komt toch op de 3e plaats op zo'n 13 sec van Hamilton. Grote klasse. Ook Alonso krijgt een pluim van mij.

Groet,

C.G. de Beaufort

Sabai


Tuesday

Een lastige deze keer. De hele top 3 komt in aanmerking en Alonso ook. Alonso laat ik voor t gemak maar even afvallen, amper in beeld gezien en het gat met nr 4 was erg groot. Hamilton had een goed pace en maakte zelf de call om buiten te blijven, maar maakte ook foutjes die m duur hadden kunnen komen te staan (oa in zn outlap). Ricciardo maakte een paar kleine foutjes en had op bepaalde momenten misschien wat doortastender kunnen zijn. Blijft Perez over, die heb ik niks fout zien doen en scoort ook het meest verrassende resultaat.

Jozef

#6
Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 16:43:51
Hamilton heeft imo de race alleen gewonnen omdat Ricciardo zijn pitstop hard faalde. Verder goede race van 'm hoor, daar niet van, maar voor mij hierdoor geen man van de race. Petje af voor Alonso ook.

Dat is toch een beetje in de categorie "Verstappen heeft alleen gewonnen omdat de jongens van Mercedes crashten", vind ik.

Als Lewis de strategische call niet maakt om buiten te blijven op full wets, komt hij niet in de buurt van Ricciardo. Als hij geen 47 ronden op ultrasofts uitrijdt met slechts één klein foutje, wint hij ook niet. Was gewoon een topprestatie van Hamilton vandaag.

Ik zeg niet dat je hem man van de race moet noemen hoor, ik reageer alleen op "Hamilton heeft alleen gewonnen omdat...".

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 mei 2016 - 17:13:49
Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 16:43:51
Hamilton heeft imo de race alleen gewonnen omdat Ricciardo zijn pitstop hard faalde. Verder goede race van 'm hoor, daar niet van, maar voor mij hierdoor geen man van de race. Petje af voor Alonso ook.

Dat is toch een beetje in de categorie "Verstappen heeft alleen gewonnen omdat de jongens van Mercedes crashten", vind ik.

Als Lewis de strategische call niet maakt om buiten te blijven op full wets, komt hij niet in de buurt van Ricciardo. Als hij geen 47 ronden op ultrasofts uitrijdt met slechts één klein foutje (net als alle andere coureurs), wint hij ook niet. Was gewoon een topprestatie van Hamilton vandaag.

Ik zeg niet dat je hem man van de race moet noemen hoor, ik reageer alleen op "Hamilton heeft alleen gewonnen omdat...".
ik heb 3 fouten gezien. Eerste ronde na de SC hangt verliest zn auto bij de hairpin ff. In zn outlap mist ie een chicane en later nog eens, terwijl Ricciardo in de tunnel al was afgehaakt.

Jozef

DIe na de SC zit dus niet in de 47 ronden op ultrasofts.

Tijdens z'n outlap was ik zelf een pitstop aan het maken, dus wat betreft: I stand corrected. ;D Maar het mag, tijdens je eerste ronde op slicks op een vochtige baan.

Arthur

Onbetwist Sergio Perez voor mij. Puike prestatie hoor! Hamilton kreeg hem kado door het gepruts bij RBR!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 mei 2016 - 17:18:55
DIe na de SC zit dus niet in de 47 ronden op ultrasofts.

Tijdens z'n outlap was ik zelf een pitstop aan het maken, dus wat betreft: I stand corrected. ;D Maar het mag, tijdens je eerste ronde op slicks op een vochtige baan.
dat was juist de belangrijkste ronde van de race. In die ronde had ie juist tijd moeten pakken. Of hij had later moeten pitten.

Tessa

Na ruim nadenken wordt het ook voor mij Perez.

Ricciardo had deze moeten winnen en lullig voor hem dat z'n crew het heeft af laten weten, maar als dat niet in
orde is dan stopt het verhaal gewoon.

Hamilton heeft een mooie race gereden, maar ws gewonnen op de pech van iemand anders. Ik vind het wel leuk dat hij de boel binnen Mercedes op scherp heeft gezet. Toch hoop ik dat Rosberg, ondanks de belabberde prestatie, z'n nieuw gevonden ego niet helemaal laat varen.

Alonso, die zette z'n bak ook neer op een mooie plek, maar Perez z'n podium, tja...daar kan ik niet omheen.

Tuesday

Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 17:42:37
Na ruim nadenken wordt het ook voor mij Perez.

Ricciardo had deze moeten winnen en lullig voor hem dat z'n crew het heeft af laten weten, maar als dat niet in
orde is dan stopt het verhaal gewoon.

Hamilton heeft een mooie race gereden, maar ws gewonnen op de pech van iemand anders. Ik vind het wel leuk dat hij de boel binnen Mercedes op scherp heeft gezet. Toch hoop ik dat Rosberg, ondanks de belabberde prestatie, z'n nieuw gevonden ego niet helemaal laat varen.

Alonso, die zette z'n bak ook neer op een mooie plek, maar Perez z'n podium, tja...daar kan ik niet omheen.
Als er geen probleem was, dan was dit denk ik wel een soort KO voor Rosberg. Hij heeft zn voorsprong nog, maar het momentum is ie weer helemaal kwijt.

Pancake Shield

Alonso! Perfecte race gereden, hield Rosberg netjes achter zich. En behaalde ook nog eens een nette vijfde plek.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tessa

Citaat van: Tuesday op 29 mei 2016 - 17:53:16
Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 17:42:37
Na ruim nadenken wordt het ook voor mij Perez.

Ricciardo had deze moeten winnen en lullig voor hem dat z'n crew het heeft af laten weten, maar als dat niet in
orde is dan stopt het verhaal gewoon.

Hamilton heeft een mooie race gereden, maar ws gewonnen op de pech van iemand anders. Ik vind het wel leuk dat hij de boel binnen Mercedes op scherp heeft gezet. Toch hoop ik dat Rosberg, ondanks de belabberde prestatie, z'n nieuw gevonden ego niet helemaal laat varen.

Alonso, die zette z'n bak ook neer op een mooie plek, maar Perez z'n podium, tja...daar kan ik niet omheen.
Als er geen probleem was, dan was dit denk ik wel een soort KO voor Rosberg. Hij heeft zn voorsprong nog, maar het momentum is ie weer helemaal kwijt.

Dat denk ik ook.

Ik vond Rosberg 2.0 trouwens wel erg leuk.

tegelijkertijd geef ik stiekem toch de voorkeur aan een speelveld dat dichter naar elkaar toe kruipt,
zoals vandaag is gebeurd.