Ronde 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Tessa, 23 mei 2016 - 13:58:01

« vorige - volgende »

Robbert65

Precies Tuesday, maar intussen is hij wel van twee GP overwinningen in één maand "bestolen". Ik gun Max Spanje uit de grond van mijn hart en ik ben heel blij dat Lewis weer zonder zonnebril op de foto kan, maar als ik Australiër zou wezen, dan had ik nu heel lelijke dingen te melden op mijn favoriete forum ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:54:55
Precies Tuesday, maar intussen is hij wel van twee GP overwinningen in één maand "bestolen". Ik gun Max Spanje uit de grond van mijn hart en ik ben heel blij dat Lewis weer zonder zonnebril op de foto kan, maar als ik Australiër zou wezen, dan had ik nu heel lelijke dingen te melden op mijn favoriete forum ;-)
ja, tuurlijk, 2x achter elkaar (iig voor zijn gevoel) is misschien wat teveel van het goede. Alle topcoureurs hebben wel (meer dan) eens een zeker lijkende zege uit hun handen zien glippen. Hoort erbij, soms krijg je er ook zo maar 1 cadeau.

Jozef

Idd en dat laat Hamilton nu wel zien. Vorig jaar was Monaco eigenlijk van hem en verprutst zijn team het. Dit jaar verprutst Red Bull het waardoor Lewis plots een kans krijgt die hij normaal gesproken niet had gekregen.

Dat maakt het niet minder zuur voor Ricciardo, ik ben het dan ook 100% eens met Robbert.

Fietser

Ook mee eens. Vind Ricciardo's reactie zeer begrijpelijk en heb bovendien niets tegen emotionele uitbarstingen. (De kreet I got screwed lijkt mij in dit verband een algemene term voor tegenslag door menselijk falen.) De bijna altijd goed gemutste Australiër is momenteel on top of the game en ziet toch prachtige kansen verglijden. Er zijn er die voor minder woest worden. 

Matthijs

Het wordt tijd dat Ricciardo Spanje loslaat en accepteert dat hij daar niet is 'gescrewd' door zijn team. Je kan er ook te lang in blijven hangen. Verder kan ik me de frustratie van Monaco heel goed voorstellen.

Los van de discussie of zijn uitbarsting wel fair was: ik denk dat we nu wel kunnen stellen dan Ricciardo inmiddels buitencategorie is. Niveau Hamilton, Vettel en Alonso.

FolkertE

Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 18:05:15
Dat is inderdaad het verhaal tot dusver, maar het uiteindelijke woord was aan helmut die letterlijk zei dat dat nog uitgezocht moest worden.

Mensen die weten dat ze naar buiten moeten, maar niet met welke bandjes? Tja, dan hoef je ook niet naar buiten...

en Max kwam vlak voor Ricciardo binnen...ik hoop dat het niet waar is, maar ik wacht het even af
maar neem dan op zijn minst iets mee. Dan maar verkeerde banden klaar hebben liggen.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 09:04:19
Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 18:05:15
Dat is inderdaad het verhaal tot dusver, maar het uiteindelijke woord was aan helmut die letterlijk zei dat dat nog uitgezocht moest worden.

Mensen die weten dat ze naar buiten moeten, maar niet met welke bandjes? Tja, dan hoef je ook niet naar buiten...

en Max kwam vlak voor Ricciardo binnen...ik hoop dat het niet waar is, maar ik wacht het even af
maar neem dan op zijn minst iets mee. Dan maar verkeerde banden klaar hebben liggen.

http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-reveals-ricciardo-s-tyres-trapped-at-back-of-garage-741863/
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Citaat van: Matthijs op 30 mei 2016 - 08:29:57
Los van de discussie of zijn uitbarsting wel fair was: ik denk dat we nu wel kunnen stellen dan Ricciardo inmiddels buitencategorie is. Niveau Hamilton, Vettel en Alonso.
Ik denk momenteel zelfs daarboven, waarbij ik alles meeneem: formidabele kwalificatierondes, stabiliteit, teamspirit (na Monaco mogelijk effe minder...), sterke racepace en strakke inhaalacties. En, hoewel dat volgens sommigen 'door omstandigheden kwam', versloeg de toen nog niet zo heel ervaren Australiër in 2014 zijn teamgenoot en 4-voudig wereldkampioen met verve. Alonso is/was eveneens formidabel, maar lijkt me grosso modo toch ietwat op zijn retour. En Hamilton is m.i. iets minder stabiel dan Ricciardo. Zodoende kom ik weer uit bij mijn begin.

FolkertE

Citaat van: Fietser op 30 mei 2016 - 12:11:40
Citaat van: Matthijs op 30 mei 2016 - 08:29:57
Los van de discussie of zijn uitbarsting wel fair was: ik denk dat we nu wel kunnen stellen dan Ricciardo inmiddels buitencategorie is. Niveau Hamilton, Vettel en Alonso.
Ik denk momenteel zelfs daarboven, waarbij ik alles meeneem: formidabele kwalificatierondes, stabiliteit, teamspirit (na Monaco mogelijk effe minder...), sterke racepace en strakke inhaalacties. En, hoewel dat volgens sommigen 'door omstandigheden kwam', versloeg de toen nog niet zo heel ervaren Australiër in 2014 zijn teamgenoot en 4-voudig wereldkampioen met verve. Alonso is/was eveneens formidabel, maar lijkt me grosso modo toch ietwat op zijn retour. En Hamilton is m.i. iets minder stabiel dan Ricciardo. Zodoende kom ik weer uit bij mijn begin.
Lastig zeggen of hij zelfs beter is dan de gevestigde top 3. Hij reed een dijk van een wedstrijd en had veel pech, maar Mercedes is te snel om een reëel beeld te krijgen. Maar dat hij heeeeuuul goed is valt niet over te twijfelen.

Matthijs

Ik vind het zo moeilijk beoordelen. Alle 3 de 'traditionele' toppers (Hamilton, Vettel en Alonso) hebben momenten dat ik ze de beste vind. Dus hoe Ricciardo tot ze verhoudt is ook moeilijk, maar dat hij 'up there' is lijkt me inmiddels wel duidelijk.

Jozef

Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 09:04:19
Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 18:05:15
Dat is inderdaad het verhaal tot dusver, maar het uiteindelijke woord was aan helmut die letterlijk zei dat dat nog uitgezocht moest worden.

Mensen die weten dat ze naar buiten moeten, maar niet met welke bandjes? Tja, dan hoef je ook niet naar buiten...

en Max kwam vlak voor Ricciardo binnen...ik hoop dat het niet waar is, maar ik wacht het even af
maar neem dan op zijn minst iets mee. Dan maar verkeerde banden klaar hebben liggen.

En dan verkeerde banden opleggen en een ronde later weer naar de pits moeten komen? Dan was hij niet alleen achter Hamilton, maar ook achter Perez, Vettel, Alonso, Rosberg en wie nog allemaal terechtgekomen, waarschijnlijk.

Edit: eigenlijk klopt mijn opmerking niet, als ze gewoon die set nieuwe softs erop hadden gezet dan was het ook goed genoeg geweest om de race te winnen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 30 mei 2016 - 15:17:50
Citaat van: FolkertE op 30 mei 2016 - 09:04:19
Citaat van: Tessa op 29 mei 2016 - 18:05:15
Dat is inderdaad het verhaal tot dusver, maar het uiteindelijke woord was aan helmut die letterlijk zei dat dat nog uitgezocht moest worden.

Mensen die weten dat ze naar buiten moeten, maar niet met welke bandjes? Tja, dan hoef je ook niet naar buiten...

en Max kwam vlak voor Ricciardo binnen...ik hoop dat het niet waar is, maar ik wacht het even af
maar neem dan op zijn minst iets mee. Dan maar verkeerde banden klaar hebben liggen.

En dan verkeerde banden opleggen en een ronde later weer naar de pits moeten komen? Dan was hij niet alleen achter Hamilton, maar ook achter Perez, Vettel, Alonso, Rosberg en wie nog allemaal terechtgekomen, waarschijnlijk.

Edit: eigenlijk klopt mijn opmerking niet, als ze gewoon die set nieuwe softs erop hadden gezet dan was het ook goed genoeg geweest om de race te winnen.
Dat is mijn punt ook. Het had eigenlijk niet heel veel uit gemaakt of het nou US, SS of softs waren, we zagen Perez en Vettel ook heel erg snel gaan en die banden zouden zeker tot het einde mee gaan. SS en US waren nog twijfelachtig.

Tessa


Robbert65

"Nothing you could say would make that any better, just save it, just save it..."

Nog netjes eigenlijk... Ricciardo, gentleman!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Diezelfde gentleman die twee weken later nog steeds van mening is dat hij door zijn team in Spanje is 'gescrewed'? Echt een gentleman.