Ronde 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Tessa, 23 mei 2016 - 13:58:01

« vorige - volgende »

Jozef

Marcus Ericsson 3 plaatsen gridstraf wegens zijn crash met Nasr.

Vond het ook een rare crash, Nasr moest Ericsson er voorbij laten maar er werd op de teamradio gezegd dat dat in bocht 1 moest gebeuren. Dus wat Ericsson daar in de binnenkant van Rascasse ging zoeken... ???

Ik denk dat we deze keer nog een keer een banaan-poll moeten openen want er waren erg veel idiote acties vandaag.

Tuesday

En wat was er met Rosberg aan de hand? ik mag hopen dat ie daadwerkelijk een probleem had, anders was het wel heel erg slecht. Misschien moet Mercedes toch eens ff gaan informeren bij Ricciardo hoe ontevreden hij precies is ;)

Tuesday

Citaat van: Jozef op 29 mei 2016 - 17:08:29
Marcus Ericsson 3 plaatsen gridstraf wegens zijn crash met Nasr.

Vond het ook een rare crash, Nasr moest Ericsson er voorbij laten maar er werd op de teamradio gezegd dat dat in bocht 1 moest gebeuren. Dus wat Ericsson daar in de binnenkant van Rascasse ging zoeken... ???

Ik denk dat we deze keer nog een keer een banaan-poll moeten openen want er waren erg veel idiote acties vandaag.
dat wordt nog lastiger kiezen als man van de wedstrijd. Dr ging vandaag behoorlijk wat mis  :o

Tessa

Citaat van: KVDracer op 29 mei 2016 - 16:02:40
Spijtig dat Ricciardo de race verliest door zijn team


Dat zijn pittige woorden KVDracer, Ricciardo liet zich daar heel wat genuanceerder over uit!!  :D ;D

Oke, geintje,
en ja, dat was dramatisch, hij was wat mij betreft echt de verdiende winnaar.

Rosberg heeft het dit keer echt af laten weten. Hamilton is weer een Belieber
en de boys van ferrari hebben werk te doen.

hard voor Max, maar wel een volledig eigen fout, dus daar kan hij niet over klagen, slechts van leren.

Jozef

Zo, Ricciardo was snoeihard voor zijn team daarnet bij Sky.

"Christian Horner kwam na de race naar me toe maar ik heb hem gezegd dat hij zich de adem kon besparen, ik hoef hun uitleg niet."

Mickey

Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.

Arthur

Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 17:22:08
Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.

Megafrustratie en vandaar die [onredelijke] opmerking. Maar ik kan hem helemaal begrijpen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

Hij riep in z'n auto over de boardradio al meerdere keren "just leave it"

de harde woorden die hij koos, daar heeft hij goed over nagedacht.
Dat ging niet over vandaag, maar de woordkeuze werd mede bepaald door het (wat hem betreft) gigantische onrecht dat hem afgelopen race al is aangedaan.....en nu kostte het team hem weer dat hoogste plekje op het podium dat wat hem betreft van hem had moeten zijn.
ik ga er van uit dat dit niet meteen een overstap naar een ander team betekend, maar er moet de aankomende twee weken wel een hoop werk verricht worden om een en ander recht te zetten binnen zijn team...en als ik zijn interviews van de afgelopen twee weken en zijn uitspraken van vandaag mag geloven, weet ik nog niet zo zeker of dat lukt zonder er een paar falende gasten uit te gooien.

Btw, ik ben wel benieuwd wie hier nu echt de fouten heeft gemaakt....ik ga er van uit dat Max niet weer voor z'n beurt bandjes kwam halen zonder afspraken?

Jozef

De fout gebeurde op de pitmuur en/of de garage, er stokte wat in de communicatie.

Het team riep Ricciardo naar binnen. Deze boodschap kwam goed aan, iedereen wist dat hij eraan kwam. Ook Ricciardo zelf en de pitcrew.

Maar: de pitcrew wist niet welke banden ze moesten meenemen. Daarom stonden ze in de garage met verdwaasde blikken: "we weten wel dat we naar buiten moeten maar niemand heeft ons verteld met welke banden!". De persoon die dit moet communiceren gaat dus in de fout (dat kan de race engineer zijn of de chief mechanic of nog iemand anders). Mogelijk ook door een kleine technische hapering (storing op de radio).

Tessa

Dat is inderdaad het verhaal tot dusver, maar het uiteindelijke woord was aan helmut die letterlijk zei dat dat nog uitgezocht moest worden.

Mensen die weten dat ze naar buiten moeten, maar niet met welke bandjes? Tja, dan hoef je ook niet naar buiten...

en Max kwam vlak voor Ricciardo binnen...ik hoop dat het niet waar is, maar ik wacht het even af

Matthijs

Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 17:22:08
Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.
Teleurstelling begrijpelijk, maar onfaire reactie. Overigens ook niet waar wat hij zegt.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 17:22:08
Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.

Ik ben niet met je eens, dat I got screwed for the second time betekent, dat Ricciardo vindt dat er opzet in het spel is. To be screwed betekent benadeeld worden.  Ook onopzettelijk. Je kunt uitstekend benadeeld worden door toeval, door onachtzaamheid of door willekeur. Hier is duidelijk geen sprake geweest van opzet. Immers, Max Verstappen deed al niet meer mee en het team zou geen enkele reden kunnen opvoeren om Daniel Ricciardo de winst te onthouden. Hij bedoelt, dat er mensen in zijn team lopen te prutsen. In de Formule 1, bij het team met het hoogste budget van allemaal is dat een godvergeten doodzonde. Ricciardo koos zijn woorden met de handrem erop. Hij had waarschijnlijk veel hardere bewoordingen op het puntje van zijn tong liggen. En terecht.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 29 mei 2016 - 21:33:33
Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 17:22:08
Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.
Teleurstelling begrijpelijk, maar onfaire reactie. Overigens ook niet waar wat hij zegt.

Onjuist, er is niets onwaar aan wat hij zegt. Hij is genaaid door falen van zijn team vandaag. Twee weken geleden koos het team te goeder trouw de verkeerde strategie voor Ricciardo. Nu verprutsten ze door een communicatiefout zijn pitstop. Hij houdt zich keurig in mijn ogen, hij heeft niets stukgemaakt, geen goden vervloekt en niemand voor zijn muil gemept. Dat was allemaal niet fraai, maar wel begrijpelijk geweest.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Edit: Red Bull heeft toegegeven deze pitstop verkloot te hebben door een menselijke fout dus ik nuanceer mijn woorden. Over Spanje blijf ik bij dat hij, vooraf, de betere strategie had.

Tuesday

t is wel zo dat hij 2x in de positie lag om de race te winnen, op banen waar moeilijk ingehaald kan worden, dus ik kan me wel voorstellen dat hij zich 2x 'bestolen' voelt. Natuurlijk doet RBR dat niet express, ik denk ook niet dat hij dat suggereert.