Ronde 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco, Monte Carlo

Gestart door Tessa, 23 mei 2016 - 13:58:01

« vorige - volgende »

Van Wijk

Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:53:02
Diezelfde gentleman die twee weken later nog steeds van mening is dat hij door zijn team in Spanje is 'gescrewed'? Echt een gentleman.
I have been screwed is een uitdrukking, Als ze voor de race zeggen " break a leg " moet je dit ook niet letterlijk nemen.

Mickey

Mwah, gelardeerd met alle andere uitingen van ongenoegen denk ik dat het ondubbelzinnig betekent dat hij zich gewoon genaaid voelt. Door zijn team. Voor de tweede keer op rij.

Robbert65

Citaat van: Robbert65 op 29 mei 2016 - 22:35:45
Citaat van: Mickey op 29 mei 2016 - 17:22:08
Het is klote, maar 't Is ook niet dat ze het expres doen of zo. I got screwed for the second time suggereert een zekere mate van opzet. Ik snap zijn frustratie, maar dit vind ik niet heel sjiek van 'm.

Ik ben niet met je eens, dat I got screwed for the second time betekent, dat Ricciardo vindt dat er opzet in het spel is. To be screwed betekent benadeeld worden.  Ook onopzettelijk. Je kunt uitstekend benadeeld worden door toeval, door onachtzaamheid of door willekeur. Hier is duidelijk geen sprake geweest van opzet. Immers, Max Verstappen deed al niet meer mee en het team zou geen enkele reden kunnen opvoeren om Daniel Ricciardo de winst te onthouden. Hij bedoelt, dat er mensen in zijn team lopen te prutsen. In de Formule 1, bij het team met het hoogste budget van allemaal is dat een godvergeten doodzonde. Ricciardo koos zijn woorden met de handrem erop. Hij had waarschijnlijk veel hardere bewoordingen op het puntje van zijn tong liggen. En terecht.

oude discussie toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Je bedoelt dat ik nog niet op jouw post gereageerd heb? ;)

Ik denk dat we er gewoon van mening over verschillen. Natuurlijk is er geen sprake van opzet, maar zijn reactie over 'genaaid worden', want beter vertalen kan ik het niet, vind ik gewoon niet fair. De jongens in het team die hiervoor verantwoordelijk zijn, zullen er net zo hard van balen als hijzelf. Je wint samen, je verliest samen. Ik vond al zijn kritiek hierover terecht, behalve dus het I got screwed -gedeelte. Dat vond ik erover.

Matthijs

Citaat van: Van Wijk op 31 mei 2016 - 20:42:50
Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:53:02
Diezelfde gentleman die twee weken later nog steeds van mening is dat hij door zijn team in Spanje is 'gescrewed'? Echt een gentleman.
I have been screwed is een uitdrukking, Als ze voor de race zeggen " break a leg " moet je dit ook niet letterlijk nemen.
Ik snap wat je bedoeld, maar dit is even anders. Ricciardo meent te zijn gescrewed door zijn team. Net even anders en een duidelijk verwijt.

Robbert65

Over de betekenis van to be screwed:
Het betekent NIET: ik ben genaaid. Het betekent, ik zit in de penarie. Om jullie te overtuigen heb ik maar wat hulp gezocht:
https://english.stackexchange.com/questions/80890/is-im-screwed-a-rude-expression
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Context is key, Robbert. Prima dat het op verschillende manieren uit te leggen is, maar nogmaals, alles duidt er imo gewoon op dat hij zich hier genaaid voelt en dat niet onder stoelen of banken steekt.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 01 juni 2016 - 10:53:00
Context is key, Robbert. Prima dat het op verschillende manieren uit te leggen is, maar nogmaals, alles duidt er imo gewoon op dat hij zich hier genaaid voelt en dat niet onder stoelen of banken steekt.

Hm. Nou, ik staak mijn pogingen hoor :D
Engels is een complexe taal, Nederlands is lastig, de twee in een beker maken een cocktail die exponentieel problematisch blijkt. We moeten Ricciardo's uitspraken echt zien in de context van het feit, dat hij meteen na de race inziet dat er geen kans meer is om mee te doen aan de race om het WK. Ik kom daarover vandaag of morgen met een uitgebreide beschouwing in GPPITS Magazine. Work in progress.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik snap zijn frustratie van Monaco helemaal. Hij deed alles goed, maar ziet niet alleen zijn overwinning in rook opgaan, maar ook zijn positie in de stand verslechteren. Elke topsporter zou er ziek van zijn. Waar ik op doel is dat hij nog steeds 'klaagt' over Spanje en de keuze om voor een driestopper te gaan. Daar moet hij mee nokken. Dat staat los van de vertaling van het woord 'screwed'.

Tessa

Citaat van: Matthijs op 01 juni 2016 - 11:34:06
Waar ik op doel is dat hij nog steeds 'klaagt' over Spanje en de keuze om voor een driestopper te gaan. Daar moet hij mee nokken. Dat staat los van de vertaling van het woord 'screwed'.

ja, dat was inderdaad opvallend en het lijkt me niet best als je je er in twee weken tijd en in aanloop naar een nieuwe race zelfs nog niet een beetje overheen hebt kunnen zetten, niet in de laatste plaats omdat het tijdens de race de beste call was die het team kon maken, het pakte alleen rot uit (net als voor Vettel overigens, wat het extra duidelijk maakt dat zijn team in Spanje niets fout deed).

Dat hij zich nu genaaid voelt, door zijn team of door het universum...tja, er is een bijzonder grove fout gemaakt, daar heeft ie gelijk in. Ik ben benieuwd hoe hij hier mee om zal gaan, want als dat al niet lukt wanneer je dikke pech hebt zonder dat er een fout gemaakt wordt, dan wordt dit helemaal lastig.

Robbert65

Hij constateert eenvoudigweg, dat hij twee GP's achter elkaar in de problemen is gebracht door keuzes van zijn eigen team. Hij wil, dat dat niet meer gebeurt. Maar eigenlijk wil hij denk ik ook het liefst, dat het allemaal teruggedraaid wordt. Ricciardo is uit zijn comfortzone: ineens een co-driver die misschien wel eens een bedreiging kan gaan vormen, zijn team maakt ineens fouten en de fouten raken hem niet Max of het team als geheel zo zeer, al kost het RBR zelf natuurlijk ook een hoop punten in Monaco.

Nu twee weken om te herstellen voor iedereen. Ricciardo van dat alles, Max van zichzelf en RBR van eigen mismanagement. Met zijn alle, deze week maar eens doorzakken misschien, bij de chinees in Milton Keynes. Sterrentent ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

wat betreft het WK; hij is 11 punten ingelopen op de nummer 1, het is niet zo dat zijn kansen na Monaco dus ineens verkeken zijn. Ik denk dat die kansen er al amper waren en er nog steeds niet echt zijn.

Matthijs

Wat wel klopt is dat Ricciardo weinig geluk heeft en dat hij er vaak weinig aan kan doen. Klapband terwijl hij vooraan rijdt in China, aangereden door zijn teamgenoot in Rusland, verkeerde strategie in Spanje (bleek achteraf), verkeerde pitstop in Monaco. Ricciardo is in bloedvorm en had een serieuze titelkandidaat kunnen zijn (kan nog steeds). Ben heel benieuwd of hij het negatieve gevoel van zich kan afzetten.

Mickey

Het meest jammer vind ik de tegenvallende teamprestatie als totaal. Het zou zo mooi zijn geweest als ze het succes van Barcelona hadden kunnen doortrekken. Voor het WK, maar vooral voor de motivatie van het team. Had ze wel vleugels gegeven (whehehe) denk ik als Ricciardo en Max hier goed gepresteerd hadden en ze zouden hebben gewonnen.

Robbert65

Precies, maar zoals de Engelsen graag zeggen: nooit huilen over gemorste melk. Canada geeft nieuwe kansen en dat raceweekend begint alweer over tien dagen! In Canada moet Ricciardo maar eens wat mazzelen en moet MAx laten zien dat tegenslag en schaamte overwonnen zijn en de innerlijke rust is teruggekeerd. Want ja, anders is daar Carlos Sainz hè? Die kan ook een potje sturen en gas geven dacht ik zo... Topsport is hard, Marko is keihard.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel