Gok de Pole [06] Grand Prix van Monaco - Monte Carlo

Gestart door BMW.WilliamsF1, 20 mei 2016 - 10:57:20

« vorige - volgende »

BMW.WilliamsF1

Gok de Pole 2016
 

 
Grand Prix van Monaco - Monte Carlo

Spanje was een mooi weekend voor ons Nederlanders. Max Verstappen wist hier zijn 1e Grand prix te winnen. Hij had hier wel wat hulp van de Mercedessen voor nodig. De volgende race is de thuisrace voor veel coureurs. We gaan weer naar de straten van Monaco. Hier is de motor wat minder belangrijk. We weten dat Waarschijnlijk Ricciardo de verbeterde Renault motor krijgt. Kan Max weer verrassen met een mooi resultaat? Wij gaan de pole weer gokken. Dus voor nu ook weer succes met gokken! :)

LET OP: DE 1E VRIJE TRAINING IN MONACO IS ALTIJD OP DONDERDAG VOOR DE RACE!

Je kunt je tijd gokken tot donderdag 26 mei 10:00 CET



Eerder gereden poles in Monaco:

2015: 1:15.098, Lewis Hamilton - Mercedes
2014: 1:15.989, Nico Rosberg - Mercedes
2013: 1:13.876, Nico Rosberg - Mercedes
2012: 1:14.301, Michael Schumacher - Mercedes
2011: 1:13.556, Sebastian Vettel - Red Bull


Tussenstand:

01 - (2034 punten) = janke   
02 - (2031 punten) = C.G. de Beaufort   
03 - (1910 punten) = BMW.WilliamsF1   
04 - (1905 punten) = LimburgF1   
05 - (1897 punten) = Matthijs   
06 - (1787 punten) = FolkertE   
07 - (1737 punten) = Mickey   
08 - (1733 punten) = Tuesday   
09 - (1728 punten) = Tessa   
10 - (1615 punten) = Charrel   


Klik hier voor de Gok de Pole website met het reglement en eerdere standen.


Mickey

Behoorlijke kans op regen. Ik wacht nog even met invullen denk ik. :)

Robbert65

ik zeg maar één ding: Paars is het nieuwe rood!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Ik wacht ook nog even. Met regen opkomst, kan er van alles gebeuren.

Vieze baas

Waar halen jullie de regen voorspellingen vandaan?

BMW.WilliamsF1


FolkertE

#7
http://buienradar.nl/weer/monaco/mc/2993458/#14daagse 

za 28 05      
19 °C
27 °C
28.7 °C   ZO 2   
18%   1.5mm

zo 29 05      
19 °C
26 °C
27.3 °C   ZO 2   

43%   1.8mm

Tuesday

1:13.285

Arthur

Even een vraag; waarom zou Ricciardo die verbeterde Renault [TAG Heuer] motor krijgen en niet Max?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 22 mei 2016 - 22:46:14
Even een vraag; waarom zou Ricciardo die verbeterde Renault [TAG Heuer] motor krijgen en niet Max?
Omdat Daniel Ricciardo eerste rijder is.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik denk dat het beter is zo. Max vindt het vast geen uitermate belangrijke zaak, die denkt "die overwinning pakken ze me niet meer af". Ricciardo daarentegen is teleurgesteld omdat hij, achteraf bekeken, de slechtere strategie heeft gekregen dus kunnen ze hem die motor geven en paar keer over z'n kop strelen en dan is het weer goed.

In Monaco maakt het weinig uit en Max hoeft straks een race minder te doen met even veel motoren.

Matthijs

Citaat van: Arthur op 22 mei 2016 - 22:46:14
Even een vraag; waarom zou Ricciardo die verbeterde Renault [TAG Heuer] motor krijgen en niet Max?
Waarom niet? Waarom zou Red Bull de nieuweling voorkeur geven boven de ervaren rijder? Wie zou er logischerwijs een beter vergelijk kunnen maken tussen de oude en de nieuwe motor?

FolkertE

Eens met alles hier boven.
Daarnaast is het ook nog eens een strategische zet denk ik. Daniel word al door de media (vooral de fans) weg geschreven als 2de coureur en dat ze hem gaan opofferen voor Max. Als Max als nieuweling direct al de nieuwe motor krijgt, kan je er op rekenen dat er een rel komt in de pers.