Gok de Pole [06] Grand Prix van Monaco - Monte Carlo

Gestart door BMW.WilliamsF1, 20 mei 2016 - 10:57:20

« vorige - volgende »

Charrel

Citaat van: Jozef op 22 mei 2016 - 23:43:35
"Ricciardo daarentegen is teleurgesteld omdat hij, achteraf bekeken, de slechtere strategie heeft gekregen."

Wellicht een beetje off-topic, maar waarom heeft hij de slechtere strategie "gekregen"? Hij kon zelf niet besparend genoeg met zijn banden omgaan, met zijn extra stop redde hij het nog steeds niet tot de finish..

janke

Some things are too important to be left in the past.

C.G. de Beaufort


Tessa

Citaat van: Charrel op 25 mei 2016 - 10:12:38
Citaat van: Jozef op 22 mei 2016 - 23:43:35
"Ricciardo daarentegen is teleurgesteld omdat hij, achteraf bekeken, de slechtere strategie heeft gekregen."

Wellicht een beetje off-topic, maar waarom heeft hij de slechtere strategie "gekregen"? Hij kon zelf niet besparend genoeg met zijn banden omgaan, met zijn extra stop redde hij het nog steeds niet tot de finish..

hij heeft geen slechtere strategie gekregen; op dat moment was het de meest logische optie. Mooie uitleg hier: http://www.f1fanatic.co.uk/2016/05/18/why-red-bulls-strategy-was-a-success-but-not-for-ricciardo/
dat het achteraf de slechtere strategie bleek, dat weten we natuurlijk allemaal, maar dat is hindsight

btw, dat hij niet besparend genoeg met z'n banden kon omgaan, dat is niet perse het verhaal en dat lijkt al helemaal niet het verhaal voor de lekke band (hij had immers een best fris setje).
Wat er dan wel was is onduidelijk, hijzelf zegt daarover:

Ricciardo's woes were compounded by a puncture late in the race, though it did not cost him another position. He said the puncture, his second in three races, was not caused by contact.

"Unlike probably 99% of drivers on the grid I actually tried to make an overtake," said Ricciardo. "A lot of them are content sitting behind and not actually having a crack."

"I tried a few times, didn't work, but I wasn't content sitting in fourth. Did it have anything to do with the puncture? I don't think so. China, what was the puncture? I don't know. Just a bit of – not that I really believe in luck – just a bit of crappy circumstances for now."

Jozef

Dank, nu hoef ik het zelf niet te doen. :)

Het is inderdaad hindsight, maar dat neemt niet weg dat Ricciardo teleurgesteld was daarover. En wat raar om te zeggen dat die lekke band zijn eigen schuld was. :-\

Charrel

Thanks Tessa, stuk duidelijker zo! :-)

Vanavond maar eens goed nadenken over mijn voorspelling

lieven

Hij stond van in het begin op een 3 stopper dus hij mocht zijn banden meer gebruiken.
Het zou onnozel zijn om een 3 stopper te doen en dan voorzichtig om te gaan met de banden en banden te wisselen die nog 10 ronden konden door gaan.

Max stond van in het begin op een 2 stop dus die wist dat hij zijn banden moest verzorgen.

Tessa

De andere persoon bij wie de 3-stops strategie niet vrolijk uitpakte was natuurlijk Vettel en die zit over minder dan 3 uur
in de persconferentie...hij heeft hier vast nog wel iets over te vertellen

BMW.WilliamsF1

LET OP: GOKKEN KAN NOG TOT MORGENOCHTEND 10 UUR


Charrel


BMW.WilliamsF1


BMW.WilliamsF1


FolkertE

Dammit, ik was te laat om mijn tijd aan te passen nog. Nu maar hopen dat de US super snel zijn ;D.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 26 mei 2016 - 11:38:06
Dammit, ik was te laat om mijn tijd aan te passen nog. Nu maar hopen dat de US super snel zijn ;D.
Dat hoop ik niet, want ik blijk veel te conservatief te zijn.