Kom eens uit die vitrinekast en vertel ons wat er in staat?

Gestart door Robbert65, 18 mei 2016 - 22:25:56

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Fietser op 21 mei 2016 - 22:11:31
Klopt Sfinx. De onmin binnen het Williams team begon in 1981 in Brazilië. Reutemann, van pole vertrokken, reed in de stromende regen voor teamgenoot Alan Jones. De Australiër was de wereldkampioen en de nr. 1 binnen het team. Maar Reutemann liet Jones niet voorbij. Beroemd werd daarna het rondenlang uitgehangen bord met de door de pits verlangde volgorde: 'Jones Reut'. Maar de Argentijn had er lak aan en wat Jones ook deed, hij kwam er niet voorbij. Bij de prijsuitreiking bleef de Australiër dan ook uit woede weg van het podium. Reutemann zou beweren dat hij het bord in de regen niet gezien zou hebben. Maar later kwam hij met een andere verklaring. Vrij vertaald: 'Als ik op deze manier een GP-overwinning uit handen zou geven, dan kan ik beter stoppen met racen.' Tja.

Eat that, Rubens Barrichello. Al zal er in Barrichello's tijd alweer heel wat meer geld mee gemoeid geweest zijn.

Matthijs

Wie is je favoriete rijder alle tijden?
Mika Häkkinen. Vanwege zijn charisma (jazeker!), vanwege zijn strijd met Schumacher maar ook vanwege zijn comeback na zijn crash in 1995.

En wie van de huidige? Max Verstappen
En wie van de huidige rijders na Verstappen als het Verstappen is?
Ik heb geen grote voorkeur. Die voorkeur verandert per jaar. Zo baalde ik van Vettel die 10 races achter elkaar won, maar nu juich ik voor hem. Ik hou ook een zwak voor Button, al lijkt daar de glans wat af.

Welk team support je? Geen uitgesproken voorkeur.
En welk team vind je het mooiste aller tijden? Ik denk toch het Lotus van Colin Chapman.

Welke manager heb je hoog zitten? Te weinig kijk op.
Welke persoonlijkheid in de Formule 1 zou jij als dé man van Formule 1 nomineren nu en in de geschiedenis?
Ik twijfel tussen Senna en Ecclestone. Senna omdat hij dé bekendste naam is van de Formule 1, ook voor leken. En Ecclestone heeft de grootste invloed gehad in de ontwikkeling van de F1, zowel positief als negatief.

Arthur

Allereerst mooi topic dit, complimenten aan Robbert en de mooie reacties tot nu toe!

Mijn idool
Michael Schumacher! Vanaf het begin? Neen. Ik keek F1 in het tijdperk Lauda [voor zover uitgezonden] en Lotus [Mario Andretti en Ronnie Petterson]. Diens laatste overlijden greep mij aan ondanks mijn jeugdige leeftijd. Daarna jaren niet meer gevolgd en pas in 1995 [!] de draad weer opgepikt. Het gitzwarte weekend uit 1994 dus ook niet meegekregen. Ik weet nog goed dat ik op 1 mei 1994 [!] naar Eindhoven ben gereden als voorbereiding op een examen op 2 mei. Dat herinnerde ik me veel later toen ik op zoek ging naar de oorzaak van het overlijden van Senna. Maar goed, MSC wat dus mijn idool en ik heb genoten [en gebaald] van zijn gevecht in 1996 met de Ferrari, de strijd met Villeneuve en de jacht op Hakkinen met een mindere auto. Geweldig waren de races waarin MSC excelleerde, natte races. Uiteraard uit mijn dak in 2000. En de dominantie daarna. Als het je idool is vind je dominantie prima! Wat jammer en toch mooi die laatste race in Brazilië 2006 waarin hij met veel pech tot 4e wist te worden. Die inhaalactie op Raikkonen, fantastisch!!! Comeback in 2009, ik was er helemaal klaar voor. Het bracht niet wat ik gehoopt had, maar toch die pole in Monaco, heerlijk! We zagen een andere Michael, nu genietend van zijn sport, niets meer te bewijzen. Triest hoe de situatie nu is.... Keep on fighting Michael!!

Favoriete team
Niet specifiek. Ferrari toen Schumacher daar kwam. Lotus [oude] ook wel een warm hart. Kan zo niet echt een team aangeven wat ik echt als favoriet heb. Heb altijd wel een iets met privateers, vechters, die zijn er voor de sport denk ik altijd, zonder privateers heb je geen echte Formule 1 is mijn visie.

Huidige favoriete coureur
Raikkonen kon ik van genieten bij zijn rentree, koele kikker en mooie reacties. Jammer dat hij bij Ferrari niet helemaal uit de verf komt. Tijd voor fris bloed? Ik denk van wel. Vettel en Ricciardo kunnen mijn support ook hebben, Vettel omdat hij de uitdaging is aangegaan om Ferrari weer aan de titel te helpen, Ricciardo omdat hij heeft laten zien ook een geweldig coureur te zijn. Max laat me weer genieten zoals ik van MSC kon genieten, puntje van mijn stoel en een kandidaat voor overwinningen en kampioenschappen. Formule 1 gaat bij mij weer mooie tijden tegemoet.

Manager
Ross Brawn en Christian Horner. Beiden bewijzen hun kwaliteiten en laten zien hoe je een team moet leiden. Met name Brawn zien ik als een ware strateeg, zeker met de Brawn in 2009. Geluk? Deels, maar lef tonen en een team zelf overnemen met succes.

Ecclestone
Door velen verguisd maar een rots in de branding in de F1. Zag de gevaren en kansen in de oude formule 1, pakte ze met beide handen vast en heeft iets geweldigs [commercieel] gebouwd. Of het te ver doorgedreven is? Wellicht wel, maar je zegt ook niet zomaar: "Ik heb te veel verdiend". Ecclestone heeft Formule 1 commercieel en als een solide organisatie op de kaart gezet.

Ontwikkelingen
Formule 1 gaat zo snel. Je wilt niet [veranderingen] maar het gebeurt en je legt je er [blijkbaar] bij neer. Banden met profiel [leek me niets] maar het werd gewoon. HANS was ook snel geaccepteerd. Nieuwe smallere auto's met kleinere achtervleugels. KERS, DRS, noem het allemaal maar op! Jammer vond ik dat het tanken afgeschaft werd en de bandenontwikkelingen vond ik ook niets [alhoewel dat nu weer een goede ontwikkeling kent].

Belegen coureurs
Massa, Button, Raikkonen, Alonso, Hulkenberg [!] En ik vergeet niet de paydrivers [waar we blijkbaar niet zonder meer kunnen, maar ze zijn er altijd geweest!] Fris bloed moet!

Gaming
Ook uit mijn vitrinekast [geen andere] en ook ik hier ben ik sinds 2000 actief op mijn PC. Eerst toetsenbord en later console. Inmiddels aan mijn derde bezig. GP2 was de eerste en ik was helemaal verkocht. Nog steeds vind ik het geweldig om over die banen te jakkeren.

Tot slot
Ik kan nog weet ik veel verzinnen, zoals mooiste race, belangrijkste moment etc. etc. Formule 1 blijft gewoon de mooiste sport die ik ken. En binnenkort het boek van Olav Mol; "Een leven met Formule 1" dat ga ik maar eens bestellen op 31 mei [Boeken over F1, ook zoiets  ;)]


Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tessa

Wie is je favoriete rijder alle tijden?
Aangezien mijn historie met de formule 1 beperkt is, ga ik hier geen favoriete rijder aller tijden opgeven. Grote namen zijn voor mij:
Niki Lauda (dat was in mijn jeugd de naam van de Afrikaanse reuzenslak van de plaatselijke bloemist) en Michael Schumacher (de eeuwige winnaar in de tijd dat mijn broertje F1 keek)

En wie van de huidige?
Max Verstappen

En wie van de huidige rijders na Verstappen als het Verstappen is?
Lastig, dus ik noem er twee: de vechter Vettel en de goedlachse Ricciardo, beiden bijzonder goede coureurs.

Welk team support je?
Hmm, ik support niet echt een team, al is een overwinning voor RBR natuurlijk opportuun.

En welk team vind je het mooiste aller tijden?
Als ik aan formule 1 denk, dan denk ik aan Ferrari.

Aan favoriete managers en dé persoonlijkheid van de F1 ga ik me niet wagen. Het is wel erg leuk om nu terug te lezen over de jaren voordat ik F1 keek (dus voor 2015, haha) en dan met name over de loopbanen van de huidige coureurs. Het is één grote soapserie, ik geniet!  ;)

Oh ja, aardig weetje: Monaco kan ik me nog goed herinneren van de computerspelletjes, in de aanloop naar die race krijg ik steeds meer zin om dat weer eens te doen.  :D

Wallie

Wie is je favoriete rijder alle tijden?
Michael Schumacher.
Terug naar begin 1996 ik zat toen in groep 6 van de basisschool. Na de Thunderbirds, flippo's, Power rangers en al die andere rages kon je nu bij de lokale Shell, Ferrari straatauto's verzamelen. De zogeheten Ferrari Collezione. Deze bestond volgens mij uit een auto of 8. Ik heb er 3 van kunnen verzamelen maar toen ging de deur van de Shell in mijn woonplaats op slot. Dus ik kon ze niet verder verzamelen. Jammer maar helaas. Bij deze actie hoorde ook een poster van een Ferrari racewagen met een of andere Duitse coureur. Op de achterkant van deze poster stonden dan de autootjes die je kon verzamelen. Een aantal klasgenoten brachten in die tijd ook boekjes mee met diezelfde Ferrari Formule 1 auto. Later in dat jaar zag ik op Eurosport de laatste paar ronden van de laatste GP van het jaar in Japan. Ik zag een blauw witte auto van, naar later bleek, Damon Hill. Hill reed zijn laatste rondje en toen hij over de finish kwam was hij de Wereld Kampioen van 1996 zo vertelde de commentator mij. Nadat Hill over de finish was gekomen zag ik die rode auto weer van mijn poster met achter het stuur ook diezelfde coureur als op de poster. Dit was Michael Schumacher die die race 2de was geworden, 3de werd de Fin Mika Hakkinen.
Sindsdien fan van Ferrari en Schumacher.

En wie van de huidige?
Sinds Schumacher gestopt is heb ik niet echt meer een coureur waar ik zo fan van was als van Schumacher. Maar volgens mij heeft dat ook met leeftijd te maken ;) Ik heb wel een zwak voor Vettel nu hij bij Ferrari rijdt. Maar ook vind ik Ricciardo een erg goede coureur. En natuurlijk Max Verstappen. Het is al eerder gezegd maar Verstappen maakt de echte fan weer in mij los. De race in Spanje vond ik net zo spannend als bv Suzuka 2000 of Suzuka 2003. Schitterend!

Welk team support je?
Ferrari ook nadat Schumacher gestopt is en nu dan toch ook wel een beetje Red Bull Racing. Niet gedacht na die jaren van dominantie.

En welk team vind je het mooiste aller tijden?
Ferrari maar ik wil ook een lans breken voor Jordan. Ik heb een zwak voordat team schitterende auto's vooral in de jaren '97-2001. Waarbij de Jordan van 1999 er wel uitspringt. Heerlijk die eenvoud en ze hadden zo maar kans op de rijders titel.

Welke manager heb je hoog zitten?
Ross Brawn samen met Schumacher en Todt de gangmakers bij de successen van Ferrari. Maar ook daarna bij BrawnGP en ook deels verantwoordelijk voor de terugkeer van Schumi.

Welke persoonlijkheid in de Formule 1 zou jij als dé man van Formule 1 nomineren nu en in de geschiedenis?
Senna en Ecclestone. Senna nooit zien rijden wel weet ik nog dat een klasgenootje tijdens het wekelijkse kringgesprek vertelde dat hij moest huilen toen Senna verongelukte. Dat staat mij nog erg bij. En Ecclestone heeft de Formule 1 succesvol gemaakt. Al wordt ik nu soms wat moe van al zijn proefballonnetjes.

Games:
Grand Prix 1 kapot gespeeld. Die Formule 1 cd's van Jeroen van Inkel erbij en dan maar racen. Tegen Carlos Sanchez (Senna) en Robert Davies (Mansell) later kwam Grand Prix 3 en 4 en de spellen van EA.

Modelauto's:
Ook verzamel ik nog steeds modelauto's eerst voor alles van Schumacher. Nu vooral de wereldkampioenen in 1:43 van 1994 tot 2015 heb ik ze compleet.

Lezen:
Formule 1 al sinds eind 2000 een abonnement op dit blad. Voor dat ik een abonnement nam werd het tijdschrift altijd voor mij achter de kassa gelegd bij de lokale sigarettenboer. Ook heb ik Race Report gelezen ook een leuk blad en vooral de edities van 2000 heb ik kapot gelezen. Hoe gaaf was het om na de race op donderdag direct alle ins en outs te kunnen lezen.

Nu met de populariteit van Max heeft ineens iedereen verstand van Formule 1. Daarvoor was het nog Formule 1 dat is toch niets aan alleen maar rondjes rijden meer niet. Dus die verandering vind ik wel leuk, vrienden en collega's van mij ook echt bv komende zondag voor de tv zitten om de race te gaan kijken. Ergens vind ik het ook wel weer jammer want Formule 1 is niet meer exclusief voor ons maar nu heeft half Nederland en misschien wel heel Nederland, er een mening over. :)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Wings

Citaat van: Jozef op 20 mei 2016 - 00:32:10Ik denk bijvoorbeeld dat diezelfde Senna soms gewoon een regelrechte valsspeler was en dat ik daar helemaal gek van zou worden als ik het zou meemaken.

Valsspeler? Wat bedoel je daar mee?

Wings

Wie is je favoriete rijder alle tijden?
Voor mij is dat Ayrton Senna. Exceptioneel talent. Deed dingen die ik niemand zag doen. Wist het uiterste uit zijn bolide te persen en was onaantastbaar snel. Iemand die leefde voor de Formule 1 en daar helemaal in opging. Nu ik er aan terugdenk heb ik medelijden met zijn engineers die tot laat op de avond met Senna telemetrie moesten doornemen en bezig waren dit te vertalen naar de afstelling van de auto.

En wie van de huidige?
Max Verstappen. Iemand die met net zoveel passie als Senna de autosport bedrijft. Mooiste (en misschien is dat niet helemaal terecht, maar voor de beeldvorming benoem ik het toch) voorbeeld vond ik het verhaal van Kvyat. Hij gaf aan Games Of Thrones te kijken toen Dr. Helmu Marko hem belde. En geheel in Kimi-stijl gaf hij aan dat hij er vrolijk mee verder ging na het gesprek. Max heeft de hele week races teruggekeken van de race van Spanje en analyseert deze. Zijn omgeving geeft aan dat Max niets anders doet tenzij hij in de simulator zit (thuis of in de fabriek) of traint. Dat tekent iemand als Max. Die ademt racen en is niet bezig met alles wat om hem heen gebeurt zonder dat uit het oog te verliezen. Ik volg hem al sinds hij kart en heb hem in Genk zien rondgaan. Al gauw werd duidelijk dat Max van de buitengewone categorie is. Nog voordat velen wisten wie hij überhaupt was wist ik dat dit nog wel eens een succesnummer kon worden. Al de kritieken ten spijt heb ik al jaren vertrouwen dat hij races gaat winnen en in de juiste omstandigheden kampioen wordt in de Formule 1. En langzaam maar zeker dringt het nu door bij héél Nederland. Voor mij als die-hard-fan erg jammer want Max was jaren benaderbaar en zal nu steeds meer verdwijnen achter de schermen voor zijn verplichtingen. Super voor Max maar voor mij als fan een persoonlijke teleurstelling. 

En wie van de huidige rijders na Verstappen als het Verstappen is?
Sinds Senna er niet meer is ben ik meer fan van de autosport dan voor welke rijder dan ook. Schumacher bracht mij in extase door Ferrari te kronen als kampioen. Ik kreeg bewondering voor hem toen ik zag wat hij deed met een inferieure Ferrari. Zet het maar af tegen Irvine in diezelfde Ferrari. Echter ontbrak het charismatische. Ik ben fan van wat hij deed maar niet van Schumacher zelf. Max is de eerste na Senna die ik echt supporter.

Tussen Senna en Max was er weinig. Vaak vond ik ondergewaardeerde rijders interessanter dan de gevestigde orde. Pak
Sinds Senna er niet meer is ben ik meer fan van de autosport dan voor welke rijder dan ook. Schumacher bracht mij in extase door Ferrari te kronen als kampioen. Ik kreeg bewondering voor hem toen ik zag wat hij deed met een inferieure Ferrari. Zet het maar af tegen Irvine in diezelfde Ferrari. Echter ontbrak het charismatische. Ik ben fan van wat hij deed maar niet van Schumacher zelf. Max is de eerste na Senna die ik echt supporter.

In de tussentijd kon ik rijders waarderen die in mijn ogen niet de waardering kregen die zij verdiende. Damon Hill is hier een voorbeeld van. Na zijn debuut bij Brabham (MRD) gaf niemand een stuiver voor de sympathieke Engelsman. Debuteert op 32 jarige leeftijd en weet nauwelijks te imponeren. Wanneer Alain Prost voor Williams tekent begint het getouwtrek om wie naast hem plaats zal nemen. Mansell weigert met de Fransman in één team te rijden en verlaat Williams en Prost voorkomt op zijn beurt dat Senna instapt. Damon Hill, testrijder van Williams, is de logische opvolger. Wie had gezegd dat hij Prost het vuur aan de schenen zou leggen werd afgevoerd in een dwangbuis.

Datzelfde heb ik met Massa. Vooral slachtoffer van het tijdperk dat Ferrari worstelde met de auto in een tijd dat testen aan banden werd gelegd. Waar een Alonso zich het hele weekend kon focussen op de afstelling werd Massa ingezet om de banden te begrijpen en werkte hij testsessies af met als doel om zoveel mogelijk data te genereren. Kreeg niet de kans om, net als Alonso, zich een Grand Prix weekend lang te focussen op zijn eigen prestatie. Wanneer een auto uitontwikkeld was en Massa voor eigen resultaten mocht rijden reed hij verder voorin. Verklaring van velen is dat Massa alleen goed reed wanneer een contract getekend moest worden. Ik ben nooit meegegaan in die conclusies en heb het mijne ervan gedacht.

Maar goed, dat is niet echt een antwoord op de vraag met wie ik veel op heb naast Max. Ik denk toch Vettel. Temperamentvolle Duitser die ik onmogelijke races heb zien winnen. Mensen als Vettel bezitten net als Schumacher over de capaciteit om het team mee te nemen op reis naar de top. Alonso, hoe bloedgoed, slim en snel hij ook is, hebben dat beduidend minder. Verder vind ik Ricciardo en Button twee sympathieke gasten die ik successen zeker gun. 

Welk team support je?
Ferrari-man in hart en nieren. Al sinds ik mij kan herinneren. Toch heb ik niet altijd evenveel op gehad met de rijders die zij kozen. Als Senna-fan had ik natuurlijk niet veel met Prost. Al was ik jong, ik vond het verschrikkelijk dat uitgerekend hij, naar Ferrari kwam. En wat te denken van Capelli? Nooit begrepen waarom Ferrari hem contracteerde. Schumacher was de eerste die mij in extase bracht toen hij om kampioenschappen ging vechten met Ferrari al was ik in beginsel niet heel blij met de komst van de Duitser. Vettel bij Ferrari juich ik ook toe.

Naast Ferrari heb ik ook altijd wat gehad met underdog-teams. Totdat Albers bij Minardi kwam rijden vond ik het een fantastisch team. Ik keek met veel bewondering naar het team en kon ieder succes waarderen. In 1993 en 1994 hadden ze hun zaakjes prima op orde en reden zij regelmatig in de buurt van de punten (top 6). Ik vond het jammer dat Minardi uiteindelijk de boel verkocht aan Toro Rosso maar desondanks verhuisde mijn liefde voor het team uit Faenza mee. Toro Rosso had en heeft diezelfde romantiek. Een klein team dat leukere dingen doet dan hun budget verhoudingsgewijs toe laat. En verder vind ik leuk om te zien hoe Marussia kleine stappen maakt. Toen Bianchi in de punten reed in Monaco zat ik te duimen en te hopen dat hij dat kon vasthouden en ging ik uit mijn plaat toen hij als negende over de finish kwam.

Niet dat het gevraagd wordt, maar met welke teams ik weinig heb zijn teams als Mercedes en Red Bull. Ik zie dat (en misschien wel geheel onterecht) als commerciële teams die niet geboren zijn uit voorliefde voor de Formule 1. Ik mis de charme waarop een Ferrari en Williams acteren. Zo zie ik Ferrari, Williams en McLaren nu ook keihard knokken voor een comeback. Die vechten voor een plaats bovenaan de lijst. Draait een team als Red Bull even minder is er hommeles en wordt gedreigd de stekker eruit te trekken. Het zijn commerciële bedrijven en geen in hart en nieren raceteams. Doe mij dan maar Minardi.

En welk team vind je het mooiste aller tijden?
Ferrari. Geweldige historie ook. Meest romantische team dat de Formule 1 heeft gekend en in mijn optiek onmisbaar.

Welke manager heb je hoog zitten?
Ross Brawn en Adrian Newey (geen manager) hebben veel gebracht. Beiden in hun eigen vakgebied. Newey vind ik de Colin Chapman van nu. En -niet vergeten- in een tijdperk waarin er minder vrijheid was in het ontwikkelen. En toch wist hij iets neer te zetten wat anderen niet konden. De manier waarop hij de Red Bull als een maatpak om Vetten sneed vind ik groots en ligt ook ten grondslag aan de successen. Overigens wil ik Colin Chapman ook benoemen. Waarom ik Newey boven Colin Chapman verkies is dat in mijn optiek de ruimte om iets bijzonders te doen beperkter is en omdat ik hem heb meegemaakt. Colin Chapman ken ik alleen van de verhalen. Ross Brawn mag natuurlijk niet ontbreken. Net als Newey kon hij een auto om een rijder snijden als een maatpak en kon hij feedback omzetten naar progressie.

Welke persoonlijkheid in de Formule 1 zou jij als dé man van Formule 1 nomineren nu en in de geschiedenis?
Bernie. Zonder zijn commercieel inzicht was de Formule 1 nooit zo groot als dat het nu is.

Ik ga het verder niet teruglezen en finetunen. Zou zomaar kunnen zijn dat het onsamenhangend is en vol met spel- grammaticafouten maar ik neem het op de koop toe. Het komt wel recht uit het hart.

Jozef

Citaat van: Wings op 28 mei 2016 - 08:28:17
Citaat van: Jozef op 20 mei 2016 - 00:32:10Ik denk bijvoorbeeld dat diezelfde Senna soms gewoon een regelrechte valsspeler was en dat ik daar helemaal gek van zou worden als ik het zou meemaken.

Valsspeler? Wat bedoel je daar mee?

Zoals ik al zei, ik heb het niet meegemaakt dus ik weet er weinig van. Maar mijns inziens heeft hij toch af en toe een tegenstander gewoon van de baan gerost?

Als Schumacher een van zijn manoeuvres uithaalde, werd ik er ook boos om, dus bij Senna zou het ook zo geweest zijn als ik het 'live' had meegemaakt. Schumacher is om die reden niet mijn favoriete coureur aller tijden, en Senna kan dat dus waarschijnlijk ook niet zijn. Ook al is Magic Senna voor mijn generatie een legende waarover doorgaans nooit iets negatiefs wordt gezegd.

Wings

Ik denk niet dat hij meer of minder botst dan Hamilton en Vettel op vandaag. Ja er werd geracet dus er gebeurde wel eens wat maar niet frequenter dan gemiddeld. Op basis daarvan het predicaat valsspeler toebedelen vind ik niet terecht en onvoldoende onderbouwd.

Jozef

Er is voor mij een reusachtig verschil tussen crashen omdat je te veel risico nam of een inschattingsfout maakte, of omdat je de bedoeling had om te crashen. Dat laatste heb ik bij Vettel of Hamilton nog niet gezien, bij Schumacher wel en Senna had het volgens mij ook een beetje.

Wings

Ja oké maar dat zag je wel vaker. Denk aan Mansell die nadat hij de zwarte vlag krijgt opzoek gaat naar Senna en hem eraf rost. Of Prost die Senna eraf rost en daarmee zijn kampioenschap vaststelt. Beetje oorzaak gevolg verhaal. Senna was daar niet anders in dan bijvoorbeeld Prost, Piquet of Mansell wat ik zie als zijn directe concurrenten. Dus stellen dat Senna een valsspeler was vind ik te algemeen en bevat onvoldoende diepgang en onderbouwing. Bovendien vraag ik af wat leidend is in de totstandkoming? Suzuka 1990? Zou ik wel erg jammer vinden als één actie zijn hele carrière tekent. Daarvoor was het te divers en zijn er dingen die dat ruimschoots overheersen.

Arthur

Tijden zijn veranderd, wat Senna, Prost en Schumacher deden wordt niet meer getolereerd. Alhoewel een Rosbergertje nog wel schijnt te kunnen [Monaco]. Te ver [snel] over te limiet wordt gestraft. Terecht? Ja, maar ook nee, ik houd wel van intimidatie en heftige acties. We hoeven niet roomser dan de paus te worden!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Citaat van: Wings op 28 mei 2016 - 21:00:38
Ja oké maar dat zag je wel vaker. Denk aan Mansell die nadat hij de zwarte vlag krijgt opzoek gaat naar Senna en hem eraf rost. Of Prost die Senna eraf rost en daarmee zijn kampioenschap vaststelt. Beetje oorzaak gevolg verhaal. Senna was daar niet anders in dan bijvoorbeeld Prost, Piquet of Mansell wat ik zie als zijn directe concurrenten. Dus stellen dat Senna een valsspeler was vind ik te algemeen en bevat onvoldoende diepgang en onderbouwing. Bovendien vraag ik af wat leidend is in de totstandkoming? Suzuka 1990? Zou ik wel erg jammer vinden als één actie zijn hele carrière tekent. Daarvoor was het te divers en zijn er dingen die dat ruimschoots overheersen.

Je mag dat allemaal vinden. Veel voorzichtiger dan ik heb gedaan, kon ik het niet stellen ('ik denk bijvoorbeeld dat'), als deel van de uitleg waarom ik geen favoriete rijder aller tijden heb. Juist omdat die anderen blijkbaar ook allemaal boter op het hoofd hebben, zeg ik dat ik er niemand uitkies als favoriet. Je kunt dat ene zinnetje dissecteren maar dat voegt verder weinig toe aan dit topic.

NielsD

Wie is je favoriete rijder alle tijden?

Mika Hakkinen. Nog steeds ben ik fan van deze man. 

En wie van de huidige?

Uiteraard support ik Max, maar ben ook al jaren fan van Fernando Alonso. Zoals hier eerder gezegd is: zet hem in een Mercedes en hij rijdt het hele veld naar huis.

Welk team support je?

Oef, lastig. Ik bind me nooit zo vast aan teams, meer aan rijders. Maar als ik echt moet kiezen: Red Bull Racing.

En welk team vind je het mooiste aller tijden?

McLaren

Welke manager heb je hoog zitten?

Maurizio Arrivabene. Deze man straalt alles uit: arrogantie, passie en ik houd van dat gif tijdens de wedstrijd.

Welke persoonlijkheid in de Formule 1 zou jij als dé man van Formule 1 nomineren nu en in de geschiedenis?

Nu: Lewis Hamilton
Vroeger: Michael Schumacher
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Wings

Citaat van: Jozef op 29 mei 2016 - 00:46:19
Citaat van: Wings op 28 mei 2016 - 21:00:38
Ja oké maar dat zag je wel vaker. Denk aan Mansell die nadat hij de zwarte vlag krijgt opzoek gaat naar Senna en hem eraf rost. Of Prost die Senna eraf rost en daarmee zijn kampioenschap vaststelt. Beetje oorzaak gevolg verhaal. Senna was daar niet anders in dan bijvoorbeeld Prost, Piquet of Mansell wat ik zie als zijn directe concurrenten. Dus stellen dat Senna een valsspeler was vind ik te algemeen en bevat onvoldoende diepgang en onderbouwing. Bovendien vraag ik af wat leidend is in de totstandkoming? Suzuka 1990? Zou ik wel erg jammer vinden als één actie zijn hele carrière tekent. Daarvoor was het te divers en zijn er dingen die dat ruimschoots overheersen.

Je mag dat allemaal vinden. Veel voorzichtiger dan ik heb gedaan, kon ik het niet stellen ('ik denk bijvoorbeeld dat'), als deel van de uitleg waarom ik geen favoriete rijder aller tijden heb. Juist omdat die anderen blijkbaar ook allemaal boter op het hoofd hebben, zeg ik dat ik er niemand uitkies als favoriet. Je kunt dat ene zinnetje dissecteren maar dat voegt verder weinig toe aan dit topic.

Correct me if I am wrong maar je geeft aan dat je het Senna-tijdperk niet hebt meegemaakt maar hebt wel een oordeel. Ik probeer context bij dat oordeel te plaatsen. Ik ga er vanuit dat die ruimte dan ook bestaat en dat het dus wel degelijk kan toevoegen. Verder sowieso apart en ongekend om te (willen) oordelen wanneer een post (of uitleg) wel of niets toevoegt aan een topic. Ik vind van wel en plaats het daarom.