Ronde 5: Gran Premio de España, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Tessa, 09 mei 2016 - 17:16:18

« vorige - volgende »

Hamilton vs Rosberg. Wie is er schuldig?

Hamilton 100%
7 (26.9%)
Rosberg 100%
2 (7.7%)
Beiden schuldig
5 (19.2%)
Niemand. Gewoon een race-incident
12 (46.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 18 mei 2016 - 15:05:42

Wings

Ik zei toch dat hij goed is. En races gaat winnen... Hoezo chauvinistisch. Man o man wat een race. Het was topsporten hier met een hartslag van over de 500 en de aderen bol van de druk.


meatball

Geweld mooie race dit , wat kan f1 toch top zijn als er tenminste gaan wagen ver bovenuitsteekt.
En wat een race van Max  :o
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

C.G. de Beaufort


Jozef

Aanrijding was vooral de schuld van Rosberg. Hij zat in de verkeerde engine mode. In de lange bocht 3 zat zijn motor in harvesting mode, zijn regenlicht ging knipperen. Hij verloor enorm veel snelheid tov Hamilton bij het uitkomen van die bocht. Omdat hij dit in de gaten krijgt, zit hij op z'n stuur te priegelen om de engine mode te veranderen. Ondertussen heeft hij dus een veel lagere snelheid dan Hamilton en besluit hij te laat de deur dicht te smijten.

Hamilton was wel erg agressief, dat is het wel minste dat je over Hamilton kunt zeggen.

Maar als je bij het uitaccelereren je snelheid kwijt bent en ook nog meer met je stuur bezig bent dan met de baan, dan gooi je niet op zo'n manier de deur dicht. Punt.

Wings

Dat zijn velen oneens met je. Wat ik vooral lees en nu hoor bij Ziggo Sport is dat Hamilton daar niet de binnenkant moet kiezen maar een dummy had moeten doen. Dat Rosberg de binnenkant gaat verdedigen is logisch. En hij zou dan niet terug kunnen waardoor Lewis de racelijn had kunnen pakken. Niet slim genoeg van Lewis. Ik kan me daar wel in vinden al denk ik dat het meer een race-incident was dan dat ik iemand de schuld wil geven. Dit soort dingen gebeuren gewoon.

Jozef

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 16:30:27
Dat zijn velen oneens met je.

Ja, maar velen weten niet dat Rosberg in de foute engine mode zat, op zijn stuur aan het spelen was en veel minder snelheid had.

Pancake Shield

Mwah, het is sowieso op zijn meest een race-incident. Zowel Rosberg als Hamilton deden domme dingen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Citaat van: Jozef op 15 mei 2016 - 16:31:45
Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 16:30:27
Dat zijn velen oneens met je.

Ja, maar velen weten niet dat Rosberg in de foute engine mode zat, op zijn stuur aan het spelen was en veel minder snelheid had.

Natuurlijk had Rosberg minder snelheid. Dat zag iedereen. De reden waarom staat los van het punt dat wordt gemaakt van de reactie van Hamilton daarop.

Wings


Jozef

En Toto zegt dan weer dat dat het rijdersinstinct is van Lauda maar dat er met de data erbij een veel complexer beeld ontstaat...

Jozef

Ik ben het er overigens wel mee eens dat de agressieve aanval van Hamilton zo op het domme af was dat Rosberg in normale omstandigheden die beweging probleemloos kan maken. Dus het is wel een samenloop van omstandigheden en ik kan ook leven met de conclusie "racing incident".

Anderzijds zat Hamilton wel met voorvleugel en voorwiel naast Rosberg op het moment dat Rosberg Hamilton van de baan dwingt, en ik heb mij door Crofty laten vertellen dat de regels gewoon duidelijk stellen dat dit niet mag...

Wings

Citaat van: Jozef op 15 mei 2016 - 16:39:09
En Toto zegt dan weer dat dat het rijdersinstinct is van Lauda maar dat er met de data erbij een veel complexer beeld ontstaat...

Nogal wiedes. Het incident is in onderzoek en indien hij een reprimande krijgt, kleeft daar een gridpenalty aan van 10 plekken. Op Monaco nota bene. Dan is Lewis redelijk kansloos voor een top resultaat zonder dat de tenten daar überhaupt zijn opgezet. Dus ook niet zo heel slim van Lauda om dat te roepen. Maar het zegt natuurlijk wel iets. Dat een teambaas dat nuanceert begrijp ik eveneens. Wolff is wat dat aangaat wat diplomatieker en meer uitgebalanceerd.

Wings

Verder hoop ik trouwens dat Lewis niet bestraft wordt. Hoeft van mij niet. Beide zijn meer dan voldoende gestraft.

Arthur

Ik had niet het idee dat Hamilton er al naast zat toen Rosberg verdedigde. In mijn beleving was het [te] stevig verdedigen en [te] ambitieus aanvallen. Incident dus lijkt mij.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel