Ronde 5: Gran Premio de España, Circuit de Barcelona-Catalunya, Montmeló

Gestart door Tessa, 09 mei 2016 - 17:16:18

« vorige - volgende »

Hamilton vs Rosberg. Wie is er schuldig?

Hamilton 100%
7 (26.9%)
Rosberg 100%
2 (7.7%)
Beiden schuldig
5 (19.2%)
Niemand. Gewoon een race-incident
12 (46.2%)
Anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 26

Poll gesloten: 18 mei 2016 - 15:05:42

Tessa

En dan zijn we alweer toe aan de vijfde race van dit seizoen!

Niet zomaar een race natuurlijk: de F1 wereld werd na de voorgaande race opgeschrikt door de plotselinge wissel van Kvyat en Verstappen.
Dat gaf blijdschap, verdriet en vooral een hoop ongeloof bij zowel coureurs als fans.
Tijdens deze race zal dat dan ook ongetwijfeld hét onderwerp van gesprek zijn. Daarnaast zal iedere beweging van Verstappen
bij deze vuurdoop het oog van de camera niet ontgaan.

Net als afgelopen jaar, vindt de vijfde race plaats in de buurt van Barcelona. Het is natuurlijk niet de eerste keer van dit jaar dat
de coureurs hier rondjes rijden: eind februari en begin maart vonden hier de test-ritten voorafgaand aan de races plaats.



Half mei is er in die regio een prettige 20 graden Celsius te verwachten en het ziet er naar uit dat 2016 daarop geen uitzondering
zal zijn. Qua neerslag is een en ander nog te ver weg (d.d. 09-05-2016) om met zekerheid uitspraken te doen, behalve dat we
nog niet met zekerheid een droge wedstrijd mogen verwachten.

In 2015 werd de pole positon ingenomen door Nico Rosberg (1:24.681).

En dit waren de mannen die uiteindelijk op het podium stonden:
1. Nico Rosberg (1:41:12.555)
2. Lewis Hamilton (+17.551s)
3. Sebastian Vettel (+45.342s)

Het snelste rondje tijdens de wedstrijd werd afgelopen jaar gereden door Lewis (1m 28.270s), maar het lap record werd in 2014
door Kimi gezet op 1:21.670.

De lengte van het circuit is 4,655 km en er gaan 66 laps gereden worden, ofwel  307,104 km in totaal.



De voedsel suggesties bij de race zijn in dit geval natuurlijk niet erg lastig:

Je doet gewoon als normaal wanneer je richting Spanje vertrekt voor een vakantie en je pakt een zak Hollandse aardappels,
een pot pindakaas en een pak hagelslag in...gewoon, voor de zekerheid, je weet immers maar nooit wat die gekke Spanjaarden
je laten eten.

Mocht je je toch willen wagen aan de plaatselijke geneugten, dan zijn de tapas natuurlijk uitermate geschikt bij de vroege borrel
die je weet dat gaat komen  ;)



Mooi, als iedereen er dan klaar voor is, komen hier de data en tijden:

Vrijdag 13 mei 2016
10:00 - 11:30 uur Eerste vrije training
14:00 - 15:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 14 mei 2016
11:00 - 12:00 uur Derde vrije training
14:00 - 15:00 uur Kwalificatie

Zondag 15 mei 2016
14:00 - 16:00 uur Race



Robbert65

Làààààààààààààt maar komen, dat weekend, laat maar komen die race ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 09 mei 2016 - 21:13:37
Làààààààààààààt maar komen, dat weekend, laat maar komen die race ;)

JAAAAAAAA, kan niet wachten!!!! ;D

max1102

Kan helaas alleen de 1e vrije training zien :-[ dus dat word vast een podium :P

gloudiesaurus

Yess ik kan niet wachten! Ik ben er dit jaar live bij  8)
Ben nog nooit op dit circuit geweest.
Heb staanplaatsen, het hele weekend, dus ik ben benieuwd.

Enorm gaaf dat dit nu samen valt met de eerste race van Verstappen bij Red Bull!  8)
Ben benieuwd wat Verstappen kan laten zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE


Jozef

Ik snap dat de Max-fans iets hebben om naar uit te kijken maar maak jezelf niet te gek, dit is meestal toch een van de saaiste races van de kalender...

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2016 - 21:56:42
Yess ik kan niet wachten! Ik ben er dit jaar live bij  8)
Ben nog nooit op dit circuit geweest.
Heb staanplaatsen, het hele weekend, dus ik ben benieuwd.

Enorm gaaf dat dit nu samen valt met de eerste race van Verstappen bij Red Bull!  8)
Ben benieuwd wat Verstappen kan laten zien.

Wat ontzettend stoer!! Goeie timing, hoor  ;D

Mickey


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 09 mei 2016 - 21:56:42
Yess ik kan niet wachten! Ik ben er dit jaar live bij  8)
Ben nog nooit op dit circuit geweest.
Heb staanplaatsen, het hele weekend, dus ik ben benieuwd.

Enorm gaaf dat dit nu samen valt met de eerste race van Verstappen bij Red Bull!  8)
Ben benieuwd wat Verstappen kan laten zien.

Kijk! we gaan met sprongen vooruit :) Verslaggever ter plekke! Raceverslagen heet van de naald, interviews met de winnaar en met Max Verstappen en een mooi achtergrondverhaal over iets wat we nu nog niet kunnen weten :)

Heel veel plezier Peter! Geniet ervan, het weer wordt daar geweldig, niet te warm, niet te koud, de race wordt alleen al door de rijderswissel en de update bij FI spannender dan verwacht en ach, anders is er nog het Spaanse eten, da's heerlijk!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Nou weer geweldig?  ;) Ze voorspellen nogal wat regen...:

CitaatUnsettled weather throughout the week, good chance for a dry race

Vienna, April 26, 2016 – Barcelona to host the fifth Formula 1 race of the season this weekend with UBIMET delivering high-precision weather information as the meteorological service provider to the FIA. The latest weather outlook for Barcelona shows unsettled weather conditions leading up to the race, with numerous showers and thunderstorms expected. However, the race itself will most likely see dry weather conditions.

Tuesday, Wednesday and Thursday are expected to bring unsettled weather conditions with showers and thunderstorms, especially during the afternoon hours. Storms could produce heavy rain and strong gusts. However apart from these gusty cells, the winds will be predominantly weak to moderate. High temperatures will range between 19 and 21 degrees Celsius.

Friday will start dry, as will the first practice session. However, showers are expected to develop around midday, and this means a high chance of a partly wet second practice session. The maximum temperature will be around 20 degrees Celsius.

Saturday brings more stable conditions, but some showers will still be possible. There will be an enhanced risk of showers or even thunderstorms during qualifying, however the third free training session should remain dry. With cooler southerly winds rolling from the coast, the temperature will max out at 18 degrees Celsius.

The race on Sunday will be predominantly dry with a mixture of clouds and sunny spells. Winds will still be out of the south and the high temperature is once again expected to be around 18 degrees Celsius.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Jozef op 09 mei 2016 - 22:42:33
Ik snap dat de Max-fans iets hebben om naar uit te kijken maar maak jezelf niet te gek, dit is meestal toch een van de saaiste races van de kalender...

Dat klopt wel, omdat iedereen Barcelona kent zoals zijn broekzak, maar juist al dat nieuws rondom Kvyat en Verstappen geeft wat leven in de brouwerij toch? En ik heb zin om vrijdag te zien hoe Max Verstappen zijn eerste ronden doet in de RBR...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Mickey op 10 mei 2016 - 10:30:09
Leuke openingsposts iedere keer, Tessa! Like!

Dank  :)


oh, en voor wie net als ik geen RTL late night kijkt:

Tessa

Ik moet morgen werken, dus kan helaas de persconferentie niet bekijken,
maar voor wie er wel de tijd voor heeft...

Het is intussen duidelijk wie er morgen om 15:00 aanwezig zijn:

Max Verstappen, Daniil Kvyat en Carlos Sainz!!!  :)

Daarnaast ook Lewis Hamilton, Fernando Alonso en Kevin Magnussen