Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Maikel0230

Volgens Autosport is Pérez ook een doelwit voor Renault om zo mogelijks met Ocon een duo te vormen met veel potentieel.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Klinkt goed! Ik ben voor! Beter dan dit muisgrijs duo.

Maikel0230

Bwah, ik wil Magnussen nog een kans geven. Rijdt naar mijn gevoel gewoon solide gezien zijn materiaal. Palmer daarentegen steult enkel teleur.

Maar ik begrijp je wel. Magnussen moet laten zien dat hij zijn prestatie in Rusland kan herhalen, anders kan hij naar zijn zitje fluiten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Figge

Ik denk dat Renault er wel uit komt met Perez en Ocon. Perez zal zich graag voor een aantal jaar aan een fabrieksteam willen binden en zit qua carriere nu tegen de top van zn kunnen en neemt geld mee. Ocon is voor velen een van de talenten van de opkomende generatie en is bovendien Frans en nog goedkoop. Mercedes gaat echt niet ingewikkeld doen over zijn contract aldaar, nu zij net Rosberg nog eens tot en met 2018 hebben vastgelegd.

Wings

Prima verwoord en volledig eens. Nu wachten op de bevestiging.

Jozef

Hmm, ik blijf die speculatie omtrent Pérez toch vreemd vinden. Hij is echt net bevestigd door Force India en heeft dus gewoon een contract. Ik ben het met Figge eens dat het voor beide kampen een logische move zou zijn, maar ik zie het gewoon voorlopig niet gebeuren. Dan zie ik eerder Magnussen blijven bij Renault (met misschien inderdaad Ocon ernaast).

Wings

Heb je daar een bevestiging van? Enige wat ik kan vinden is dat hij mag blijven als het aan Force India ligt.

Lees ook: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/342699/force-india-moet-vrezen-voor-vertrek-perez-het-is-aan-ons/

Jozef

Bedankt, ik had die expliciete uitspraken van Pérez niet meegekregen omdat ik zelf even op vakantie was. Dat verklaart in elk geval waarom er gespeculeerd wordt. :D Maar in dat artikel staat dus ook dat Mallya zegt dat Pérez vastligt. Dus de twee partijen spreken elkaar tegen.

Met deze uitspraken erbij lijkt het er inderdaad toch op dat Pérez op zoek is naar de uitgang, en is een overstap naar Renault logisch.

Tuesday

Perez zegt zelf al dat het aan zijn sponsoren is. Mogelijk heeft hij dus zelf al wel een contract voor volgend jaar, of heeft FI op zn minst een optie die het kan lichten, maar is dat afhankelijk van of de sponsoren blijven.

Jozef

Nee, hij zegt dat het aan hemzelf én zijn sponsors is, dat ze samen een besluit nemen.

Stel dat hij graag bij FI wil blijven, dan zou hij toch gewoon zeggen "ik ben nog in onderhandeling met het team en mijn sponsors maar we komen er wel uit"? Een sponsor heeft geen reden om een coureur per se naar een ander team te duwen wanneer rijder en team graag samen door willen. Een andere optie is dat de sponsoren gewoon helemaal uit de F1 willen, maar dan zou Pérez het ook niet hebben over "het geluk dat ik een groep sponsors om me heen heb".

Dus voor mij klinkt dit toch echt alsof Pérez zelf weg wil, hoor.

Hoe het zit met contracten en opties, daar hebben we natuurlijk het raden naar.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2016 - 19:22:52
Nee, hij zegt dat het aan hemzelf én zijn sponsors is, dat ze samen een besluit nemen.

Stel dat hij graag bij FI wil blijven, dan zou hij toch gewoon zeggen "ik ben nog in onderhandeling met het team en mijn sponsors maar we komen er wel uit"? Een sponsor heeft geen reden om een coureur per se naar een ander team te duwen wanneer rijder en team graag samen door willen. Een andere optie is dat de sponsoren gewoon helemaal uit de F1 willen, maar dan zou Pérez het ook niet hebben over "het geluk dat ik een groep sponsors om me heen heb".

Dus voor mij klinkt dit toch echt alsof Pérez zelf weg wil, hoor.

Hoe het zit met contracten en opties, daar hebben we natuurlijk het raden naar.
ja, ik denk ook dat ie graag weg wil (naar Renault), maar in principe gewoon een verplichting heeft bij FI volgend jaar. Maar als zijn sponsoren dwars gaan liggen bij een team dat al in geldnood zit kan het maar zo zijn dat ze ipv Perez toch liever iemand anders willen en dat ze dan met wederzijds goed vinden de contracten voor volgend jaar verscheuren.

Jozef

Of het is het omgekeerde van wat jij in je vorige post zei: dat niet Pérez, maar de sponsoren al een contract hebben met FI (andersom zou FI een kat in een zak gekocht hebben). Dus de sponsoren liggen vast bij FI en het is aan hen om hun lievelingsaap in die auto neer te zetten. Als Pérez dan weg wil, heeft hij een probleem indien hij zijn sponsoren niet kwijt wil spelen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 03 augustus 2016 - 20:53:20
Of het is het omgekeerde van wat jij in je vorige post zei: dat niet Pérez, maar de sponsoren al een contract hebben met FI (andersom zou FI een kat in een zak gekocht hebben). Dus de sponsoren liggen vast bij FI en het is aan hen om hun lievelingsaap in die auto neer te zetten. Als Pérez dan weg wil, heeft hij een probleem indien hij zijn sponsoren niet kwijt wil spelen.
zou kunnen, maar dan is het raar dat Perez al bevestigd is. Dan moet er toch op zn minst sprake zijn van een optie.

Jozef

Mallya ziet (als wat ik speculeerde klopt): ik heb al die sponsoren aan me verbonden, en zij kiezen de coureur, en wie kan dat anders worden dan Pérez? Dus vanuit het standpunt van Mallya lijkt het dan duidelijk dat Pérez blijft.

Anyway, dit zal ook nog wel een aardig stuk van de waarheid verwijderd zitten. Beetje zinloze speculatie dit. :D


Sabai

Ik denk dat Williams ook nog weleens een optie voor hem kan zijn. Tuurlijk wil hij voor een fabrieksteam rijden. Maar ik vraag me af of Renault hem genoeg kan bieden aangezien die bij terugkeer al aangaven niet voor titels te gaan de komende jaren. Williams is heeft dan imo meer te bieden.