Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 mei 2016 - 23:40:51
Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:51:46
Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.

Helaas, dat ben ik niet met je eens. Max was zo'n 1,4 tot 3 sec sneller dan Ricciardo en de snelste van het veld. Dan kan er idd. weleens iets van mis gaan. Kvyat heeft nu wel erg veel nodig om zijn neerwaarste spiraal om te keren. Ik denk dat het niet goed gaat met'm. Hij faalt constant...

Groet,

C.G. de Beaufort

Monaco gaat er juist om dat je risico's goed inschat en niet alleen snel bent, maar ook de streep haalt. Daarin faalde Verstappen vorig jaar al, en dit jaar opnieuw op zaterdag én op zondag. Dan doet hij dus iets verkeerd.

Dat hij zoveel sneller was, heeft overigens ook te maken met het feit dat hij zijn auto op het regenweer had kunnen afstellen

Dit alles neemt echter niet weg dat de actie van Kvyat gewoon idioot was. Zijn idiootste van het jaar. China vond ik een samenloop van omstandigheden (hij en Räikkönen konden elkaar niet zien dus werd Vettel gesandwicht). Rusland, eerste contact was onnodig maar nog vrij onschuldig, tweede contact ging het gewoon erg snel omdat Vettel vertraagde. Was Kvyats fout, maar ik heb ergere dingen gezien in de F1. Maar die actie in Monaco op Magnussen, ach man, wat gaat hij daar in godsnaam in de binnenkant zoeken. Daar was echt geen plaats en Rascasse is echt geen plek om met twee auto's zij aan zij door te rijden.

Magnussen had hem overigens ook wel gewoon kunnen laten gaan, ook voor hem was het geen strijd om een positie dus nog langer verdedigen zou hem ook alleen maar tijd gekost hebben.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 01 juni 2016 - 11:34:59
Gasly is geen topper. Heeft niets laten zien wat het idee geeft dat hij beter is dan Kvyat. Dat is het geluk van Kvyat op dit moment.

Ach, in Barcelona had hij 3e plaats en vervolgens een 2e plaats. In Monaco moest hij achteraan starten. Zie hier :

3    21    P. Gasly    PREMA Racing    33    58:55.292    4.248    2.911    156.298    1:34.159    6
2    21    P. Gasly    PREMA Racing    26    43:50.618    0.377       165.457    1:33.263    6

Dus, wanneer hij deze lijn voortzet, dan zal hij Kyyat vervangen wanneer die ondermaats blijft presteren...

Groet,

C.G. de Beaufort




Jehoentelaar

Een paar podia af en toe is leuk maar overtuigend is Gasly dus niet.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 juni 2016 - 13:26:39
Citaat van: C.G. de Beaufort op 31 mei 2016 - 23:40:51
Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:51:46
Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.

Helaas, dat ben ik niet met je eens. Max was zo'n 1,4 tot 3 sec sneller dan Ricciardo en de snelste van het veld. Dan kan er idd. weleens iets van mis gaan. Kvyat heeft nu wel erg veel nodig om zijn neerwaarste spiraal om te keren. Ik denk dat het niet goed gaat met'm. Hij faalt constant...

Groet,

C.G. de Beaufort
Dat hij zoveel sneller was, heeft overigens ook te maken met het feit dat hij zijn auto op het regenweer had kunnen afstellen
dat is ook maar een aanname. Toen hij crashte was het alweer droog, dan kun je het ook omdraaien en zn crash toeschrijven aan zn natweerafstelling. Maar goed, dat lijkt me ook onzin, Verstappen heeft zelf aangegeven dat er niet veel te veranderen viel aan de afstelling.

C.G. de Beaufort

(...) Maldonado : de eenmalig Grand Prix-winnaar vertrouwde Auto Motor und Sport toe: "Ik ben nog niet klaar om te stoppen met de Formule 1. Ik ben op zoek naar manieren om weer een zitje in deze klasse te bemachtigen."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212573/hoofdstuk-f1-niet-afgesloten-voor-maldonado

Oh jè, Maldonado probeert weer een stoeltje te bemachtigen.... Ik hoop dat PDVSA hem steunt, maar ieder geval niet zodanig dat'ie terug kan keren naar de F1. Misschien moet hij iets met Indycars proberen.

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 juni 2016 - 13:27:40
Citaat van: Matthijs op 01 juni 2016 - 11:34:59
Gasly is geen topper. Heeft niets laten zien wat het idee geeft dat hij beter is dan Kvyat. Dat is het geluk van Kvyat op dit moment.

Ach, in Barcelona had hij 3e plaats en vervolgens een 2e plaats. In Monaco moest hij achteraan starten. Zie hier :

3    21    P. Gasly    PREMA Racing    33    58:55.292    4.248    2.911    156.298    1:34.159    6
2    21    P. Gasly    PREMA Racing    26    43:50.618    0.377       165.457    1:33.263    6

Dus, wanneer hij deze lijn voortzet, dan zal hij Kyyat vervangen wanneer die ondermaats blijft presteren...

Groet,

C.G. de Beaufort

Sainz was kampioen FR3.5, Kvyat kampioen GP3, Verstappen had 10 overwinningen in de F3. Gasly steekt daar wat bleekjes bij af.

Pancake Shield

Vettel's cv was ook niet heel indrukwekkend voordat hij in de F1 kwam. En zo zijn er wel meer voorbeelden van coureurs die niet een heel indrukwekkende loopbaan hebben, maar het in de F1 wel goed doen. Vervolgens kan het zelfs andersom coureurs die groots zijn voor de F1, maar daar vervolgens door de mand heen vallen. Tenzij Kvyat echt wonderbaarlijke dingen laat zien (en Toro Rosso niet verdwijnt) verwacht ik dat Gasly volgend jaar op zijn vroegst gewoon bij Toro Rosso zit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tessa

Citaat van: Pancake Shield op 02 juni 2016 - 16:44:48
Vettel's cv was ook niet heel indrukwekkend voordat hij in de F1 kwam. En zo zijn er wel meer voorbeelden van coureurs die niet een heel indrukwekkende loopbaan hebben, maar het in de F1 wel goed doen. Vervolgens kan het zelfs andersom coureurs die groots zijn voor de F1, maar daar vervolgens door de mand heen vallen. Tenzij Kvyat echt wonderbaarlijke dingen laat zien (en Toro Rosso niet verdwijnt) verwacht ik dat Gasly volgend jaar op zijn vroegst gewoon bij Toro Rosso zit.

Ja, dat lijkt me ook, en dat "tweede viool" zeteltje naast Vettel wordt nu in de wandelgangen aan Sainz toegedicht, niet aan Kvyat.
Het seizoen is natuurlijk nog lang en het zijn geruchten van lik-muh-vessie, maar als het bij Ferrari van STR moet komen, dan is Sainz een logischer verhaal dan Kvyat.
Het verhaal dat ferrari liever geen jongere coureurs heeft, dat is mooi, maar er is wel een verschil tussen oud en uitgekauwd.

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 02 juni 2016 - 16:44:48
Vettel's cv was ook niet heel indrukwekkend voordat hij in de F1 kwam. En zo zijn er wel meer voorbeelden van coureurs die niet een heel indrukwekkende loopbaan hebben, maar het in de F1 wel goed doen. Vervolgens kan het zelfs andersom coureurs die groots zijn voor de F1, maar daar vervolgens door de mand heen vallen. Tenzij Kvyat echt wonderbaarlijke dingen laat zien (en Toro Rosso niet verdwijnt) verwacht ik dat Gasly volgend jaar op zijn vroegst gewoon bij Toro Rosso zit.
Eens, maar ik doel niet zozeer op cv, maar over indruk. Vettel maakte destijds meer indruk dan Gasly nu. Cv van Verstappen was ook niet indrukwekkend.

FolkertE

Als we heel realistisch kijken is het CV Max Verstappen behoorlijk summier. Alleen een paar kart titels en een aantal overwinningen in de F3. Natuurlijk steekt daar meer achter en waren vooral monteurs en teambazen lyrisch over zijn talent en vooral inzet, focus en technische kennis.

Robbert65

drieëntwintig titels in karting, waarvan zes op wereldniveau (WSK) en drie Europees. negentien overwinningen in zijn eerste seizoen F3, derde overall met een contract voor Formule 1 op zak op je zestiende.

Ik ben geen fanboy hoor, maar volgens mij is dat het mooiste CV dat je kunt hebben op die leeftijd, volgens mij kun je niet beter. Dat Max' CV vergelijkenderwijs mager is ten opzichte van debutanten uit het verleden komt door zijn extreme instapleeftijd.

Overigens Folkert, drieëntwintig is niet een paar ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Volgens mij snappen we elkaar best dus. Je kunt jarenlang in de juniorklassen blijven 'hangen' en daar mooie resultaten voor je CV halen of je kunt zo snel promotie maken dat je geen tijd hebt om een titel te winnen (in de autosport). Dat is wat Verstappen deed.

Dat zijn volgens mij de twee manieren om op talent de F1 te behalen: de volledige juniorranking doorlopen en overal succes hebben (voorbeeld Hülkenberg en Vandoorne) of je kunt zoveel indruk maken dat je direct doorstroomt (voorbeeld Verstappen).

Gasly is geen van beide. Ja, hij heeft in elke klasse succes maar laat geen verpletterende indruk achter en wordt (vooralsnog) geen kampioen.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 03 juni 2016 - 11:28:28
drieëntwintig titels in karting, waarvan zes op wereldniveau (WSK) en drie Europees. negentien overwinningen in zijn eerste seizoen F3, derde overall met een contract voor Formule 1 op zak op je zestiende.

Ik ben geen fanboy hoor, maar volgens mij is dat het mooiste CV dat je kunt hebben op die leeftijd, volgens mij kun je niet beter. Dat Max' CV vergelijkenderwijs mager is ten opzichte van debutanten uit het verleden komt door zijn extreme instapleeftijd.

Overigens Folkert, drieëntwintig is niet een paar ;)
Oeps, ik dacht dat het er hoogstens 10 waren ofzo. En natuurlijk is dat wel heel erg imposant op die leeftijd en heeft hij niet voor niets een contract gekregen, maar kart titels zijn in mijn ogen minder dan GP2, GP3 F3, f3,5 renault gebeuren etc. De openwheel klasse titels zeg maar.
Niet dat het slecht is, juist het tegenovergestelde.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 03 juni 2016 - 11:37:24
(..)Gasly is geen van beide. Ja, hij heeft in elke klasse succes maar laat geen verpletterende indruk achter en wordt (vooralsnog) geen kampioen.

Tost : "Mocht één van de twee liever vertrekken, hebben we maar één optie in het eigen Junior Team: Pierre Gasly. Alle andere coureurs zijn te jong en te onervaren", verwijst hij naar de rest van de huidige Red Bull-talenten.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340415/tost-sluit-niet-uit-dat-sainz-en-kvyat-in-2017-blijven/

Groet,

C.G. de Beaufort

Wings

Citaat van: Jozef op 01 juni 2016 - 13:26:39
Dat hij zoveel sneller was, heeft overigens ook te maken met het feit dat hij zijn auto op het regenweer had kunnen afstellen.

Klopt niet (dus geen feit). Max gaf juist aan dit niet te hebben gedaan omdat het niet zou doorregenen en de middag droog zou zijn. Dat risico was te groot.