Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Dat was zes jaar geleden. Ik was in 2010 ook wel een iets ander mens.

C.G. de Beaufort

Bij Renault-teambaas Frederic Vasseur komt het stoom nog uit de oren als hij aan de 'dwaze' actie van Daniil Kvyat in Monaco denkt. De Scuderia Toro Rosso-coureur lag al op twee ronden achterstand toen hij Kevin Magnussen aantikte in Rascasse. De stewards gaven de Rus een grid penalty, maar daar koopt Renault niks meer voor. Hun kansen op punten waren verkeken.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212469/renault-heeft-geen-goed-woord-over-voor-kvyat

Uitstekende reactie van Vasseur...  8)

Voor de rest :

Some insiders believe that Red Bull could drop Kvyat at the end of the year in order to open a Toro Rosso seat for the next young hotshoe, Pierre Gasly.

http://www.wheels24.co.za/FormulaOne/can-sainz-make-jump-to-red-bull-20160531

Groet,

C.G. de Beaufort



gloudiesaurus

Klopt, die geruchten over Gasly zijn er langer. Maar ook hij moet eerst presteren in GP2. Het seizoen is nog lang  :) Vorig jaar vond ik Gasly geen super indruk maken.
Er zijn ook weer geruchten dat Kvyat dan naar Williams zou vertrekken, waar Massa dan met pensioen gaat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 31 mei 2016 - 13:45:49
Klopt, die geruchten over Gasly zijn er langer. Maar ook hij moet eerst presteren in GP2. Het seizoen is nog lang  :) Vorig jaar vond ik Gasly geen super indruk maken.
Er zijn ook weer geruchten dat Kvyat dan naar Williams zou vertrekken, waar Massa dan met pensioen gaat.


Massa met pensioen? Niets te vroeg zou ik zeggen... :P

Tessa

Citaat van: gloudiesaurus op 31 mei 2016 - 13:45:49
Er zijn ook weer geruchten dat Kvyat dan naar Williams zou vertrekken, waar Massa dan met pensioen gaat.

Klopt, maar dat gerucht kwam wel voor de wedstrijd van Monaco, waar hij zich op z'n zachtst gezegd nogal typisch heeft gedragen. En dan bedoel ik niet alleen het eruit tikken van iemand terwijl je zelf eigenlijk al niets meer in de race te zoeken hebt wegens je 2 ronden achterstand, maar ook zijn reactie achteraf was beschamend...welk team wil dat nou binnenhalen?

Robbert65

Ieder team dat blij kan zijn met een jarenlange samenwerking met Massa kan zich ongetwijfeld uitstekend verheugen op Daniil Kvyat denk ik.   8)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Kvyat is gewoon een goede en snelle coureur maar zit nu niet goed in zijn vel...
Misschien dat hij zich dit seizoen kan herpakken.

In Massa zit geen toekomst, hij heeft zijn beste jaren al gehad. Ik kan Williams wel begrijpen als ze wat jong vuur naast Bottas willen hebben om hem het beste naar boven te halen. Want Bottas is gewoon sneller dan Massa...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:51:46
Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.
ik vond m in Monaco, afgezien van het rammen van Magnussen, eigenlijk al weer verrassend sterk. Zat in elke sessie in de buurt van Sainz, soms ervoor,  uiteindelijk er net achter omdat ie in Q3 ineens niet meer in de buurt van zn Q2 tijd kon komen. Wordt nog een interessant duel tussen die twee.

Vieze baas

Ik vind anders dat Massa dit seizoen erg sterk rijdt, misschien wel het beste sinds hij bij Williams zit. Ik ben zeker geen fan van hem maar hij is elke race nog in de punten geëindigd en vier van de zes keer voor Bottas die zo hoog aangeschreven wordt.

Tessa

Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:51:46
Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.

We? Ik in ieder geval niet, maar verstappen heeft niemand anders benadeeld  en gaf achteraf toe dat het volledig zijn fout was...en dat was het ook.
Kvyat ...nou goed, lees wat ik hierboven zei. En ik neem hem niet kwalijk dat ie een ruk wedstrijd had, zelfs niet dat hij er iemand onnodig uittikte, maar als je je dan achteraf zo arrogant gedraagd zonder enige zelfreflexie, dan gaat er toch iets niet goed hoor.
Tja, ik hoop voor hem dat het seizoen nog lang duurt, want dat is wel nodig als hij zichzelf wil herpakken, tjongejongejonge

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 31 mei 2016 - 18:51:46
Zijn we soms vergeten dat Verstappen drie keer in 1 weekend is gecrasht? Soms zit je als coureur even in een neerwaartse spiraal. Kvyat heeft even tijd nodig om eruit te komen.

Helaas, dat ben ik niet met je eens. Max was zo'n 1,4 tot 3 sec sneller dan Ricciardo en de snelste van het veld. Dan kan er idd. weleens iets van mis gaan. Kvyat heeft nu wel erg veel nodig om zijn neerwaarste spiraal om te keren. Ik denk dat het niet goed gaat met'm. Hij faalt constant...

Groet,

C.G. de Beaufort

C.G. de Beaufort

Tost van STR. Kvyat : "We all expected much more from this event here in Monaco and we have to be more concentrated in order to prevent mistakes in the upcoming races."

http://www.scuderiatororosso.com/en_INT/article/monaco-grand-prix-0

Zie hier. Nog een paar keer en Gasly wordt er ingezet.

Groet,

C.G. de  Beaufort

Matthijs

Gasly is geen topper. Heeft niets laten zien wat het idee geeft dat hij beter is dan Kvyat. Dat is het geluk van Kvyat op dit moment.

gloudiesaurus

Jep en achter Gasly zit ook niet echt talent bij het Red Bull-programma dat Formule 1-rijp is. Ik zie geen Sainz of Verstappen  ;)

Dus Kvyat heeft sowiezo dit seizoen om zich te herpakken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is