Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Robbert65

Nee, Nou wordt-ie helemaal mooi...
Het tere hartje weent.

En die teamkleur. Wanstaltig.
De HEERE beware en behoede je...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar


Sphinx

Citaat van: Matthijs op 07 november 2016 - 19:40:35
Valt Wehrlein tegen dan? Op welk vlak in Ocon beter? Of gewoon meer potentie?

Het blijft apart om te zien dat de talenten van Mercedes er allebei zitten als tweede keus. Wehrlein deed het heel goed in de F3 en ook in de DTM, maar hij is naar het F1-programma geschoven omdat Merc in eigen land kritiek kreeg dat ze geen Duits talent oppikten.

Ocon heeft meer singleseater ervaring, kampioen geworden in twee klassen. In de F3 met redelijke overmacht (ondanks die leuke clashes met Max af en toe), en in de GP3 op consistentie dank zij een sloot aan tweede plaatsen. Merc pikte hem eigenlijk op omdat ze Max niet konden krijgen. Het klopt dat Wehrlein zijn teamgenoten heeft verslagen, maar Haryanto maakte het hem vaak heel moeilijk. Dat Ocon wat verder achterblijft verbaast me niet met de geringe testmogelijkheden. Denk dat Esteban als Wehrlein bij FI uitgekomen was zijn biezen naar Renault had gepakt, en dan had Merc een "Ogier-scenario" gemaakt (je ergste vijand in het zadel helpen bij de concurrentie).
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 10 november 2016 - 22:19:13
Nee, Nou wordt-ie helemaal mooi...
Het tere hartje weent.

En die teamkleur. Wanstaltig.
De HEERE beware en behoede je...

Lol. Gebaseerd op Damon Hill oude Brabham Judd

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Citaat van: Sphinx op 11 november 2016 - 11:01:48
Citaat van: Robbert65 op 10 november 2016 - 22:19:13
Nee, Nou wordt-ie helemaal mooi...
Het tere hartje weent.

En die teamkleur. Wanstaltig.
De HEERE beware en behoede je...

Lol. Gebaseerd op Damon Hill oude Brabham Judd



ach ja, met die helm is het dan wel weer te doen hè? ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

Het vertrek van Guttierez was te verwachten natuurlijk. Zeker ook omdat buiten het feit dat de prestaties achterblijven van hem, dat hij het hele jaar en met name de laatste tijd behoorlijk kritisch was op het team. Overigens laat mij dat wel gelijk denken: hoe zit het dan met Grosjean? Natuurlijk kunnen we er in principe vanuit gaan dat Grosjean wel bij Haas zal blijven, maar feit blijft wel dat hij nog niet bevestigd is. En ook hij net zoals Guttierez heeft zich de laatste tijd niet echt heel lovend uitgelaten over het team. Ik denk dat misschien Haas nog wel eens voor een verrassing zou kunnen gaan zorgen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Kan alle kanten op gaan met Haas nu. Grosjean lijkt mij wel een save bet nu die geruchten over een terugkeer bij Renault eindelijk onwaar zijn bewezen. Die gaat echt niet vrijwillig naar Sauber of Manor.

Denk dat Haas wel op zeker voor Grosjean of Magnussen gaat nu. Iemand anders zou een grote verrassing zijn. Vooral: wie in vredesnaam?

Matthijs

Citaat van: Pancake Shield op 11 november 2016 - 14:00:13
Feit blijft dat Grosjean net als Guttierez zich de laatste tijd niet echt heel lovend heeft uitgelaten over het team.
De vraag is of je dat de rijders mag aanrekenen of het team. Falende remmen is niet heel tof in de Formule 1 en logisch dat de coureurs daar kritisch over zijn. Als Haas de rijders daarop aanspreekt mogen ze eerst wel eens de hand in eigen boezem steken.

Sphinx

Denk niet dat die uitlatingen over de auto het probleem zijn. Ik denk dat het team het is opgevallen dat Esteban zo vaak nét te laat komt. Minstens 8 keer heeft ie 1 of 2 punten binnen bereik gehad en iedere keer eindigde hij 11e of 13e. Terwijl Grosjean meteen de eerste de beste mogelijkheid pakte die er was voor punten, zelfs zodanig dat andere teams weer over klantenteams begonnen te zeuren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

Grosjean is gewoon een uitstekende rijder voor Haas. Laatste wedstrijden gaat het niet geheel vlekkeloos, maar Grosjean heeft met die wagen mooie dingen laten zien. Guti kwam daar gewoon niet bij in de buurt, niet eens een heel klein beetje. Ligt dat aan de auto of aan Guti is dan de vraag.

Ik denk dat Magnussen, als die het gaat worden, met een auto als die van Haas toch wel wat meer kan presteren als dat Gutierrez heeft laten zien. Niet dat Magnussen onwijs veel heeft laten zien dit seizoen, maar acht hem toch net iets beter als Gutierrez.

Tuesday

Citaat van: Fabian op 11 november 2016 - 14:54:37
Grosjean is gewoon een uitstekende rijder voor Haas. Laatste wedstrijden gaat het niet geheel vlekkeloos, maar Grosjean heeft met die wagen mooie dingen laten zien. Guti kwam daar gewoon niet bij in de buurt, niet eens een heel klein beetje. Ligt dat aan de auto of aan Guti is dan de vraag.

Ik denk dat Magnussen, als die het gaat worden, met een auto als die van Haas toch wel wat meer kan presteren als dat Gutierrez heeft laten zien. Niet dat Magnussen onwijs veel heeft laten zien dit seizoen, maar acht hem toch net iets beter als Gutierrez.
als je enkel naar de punten kijkt, dan maakt Grosjean idd gehakt van Gutierrez. Maar toch is Gutierrez dit jaar 7x voor Grosjean gefinisht en is dat maar 5x andersom gebeurd. En in kwalificatie gaat het ook redelijk gelijk op, 11-8 in het voordeel van Grosjean. Het verhaal achter deze cijfers ken ik verder niet, maar ik vind het toch opvallend, zeker omdat ik Gutierrez toch echt wel de allerminste van het stel vind.

Jehoentelaar

In de eerste races kon Haas nog meekomen met de subtop en juist in die fase bleef de auto van Grosjean heel en die van Gutiérrez niet. Als iets duidelijk is over het puntenverschil tussen de twee, is dat het helemaal geen zak zegt over de verhoudingen.

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 11 november 2016 - 14:54:37
Grosjean is gewoon een uitstekende rijder voor Haas. Laatste wedstrijden gaat het niet geheel vlekkeloos, maar Grosjean heeft met die wagen mooie dingen laten zien. Guti kwam daar gewoon niet bij in de buurt, niet eens een heel klein beetje. Ligt dat aan de auto of aan Guti is dan de vraag.

Ik denk dat Magnussen, als die het gaat worden, met een auto als die van Haas toch wel wat meer kan presteren als dat Gutierrez heeft laten zien. Niet dat Magnussen onwijs veel heeft laten zien dit seizoen, maar acht hem toch net iets beter als Gutierrez.

Ik denk het ook. Ik denk dat Haas gewoon voor Grosjean - Magnussen gaat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 10 november 2016 - 13:25:46
Ocon is nu bevestigd bij Force India voor volgend jaar.

http://www.motorsport.com/f1/news/force-india-signs-ocon-on-multi-year-deal-847808/

Toch wel opvallend. Ocon verdiend het wel. Force India weet natuurlijk hoe goed hij is na de test van vorig jaar.

Wehrlein krijgt geen promotie, zo slecht doet hij het toch niet.

En ik denk dat Renault Ocon wel hadden willen hebben i.p.v. Palmer. Zou het dan toch de Mercedes-connectie zijn die Ocon niet bij Renault heeft gebracht?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is