Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 mei 2016 - 09:23:22
Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.

Ik vind dat Ricciardo wel leuke dingen heeft laten zien. Sowieso is hij foutloos en erg bedreven in het duelleren. Prima defencer zonder anderen eraf te rossen en slim met het opbouwen en plaatsen van een aanval. Daarnaast vind ik hem altijd sterk in races. Kijk bijvoorbeeld hoe hij terugkomt in China na zijn klapband. Dat zag ik Hamilton niet doen met beter materiaal.
ja, ben ik op zich met je eens, vandaar ook dat ie zeker in mijn top 5 staat. 2014 was foutloos en indrukwekkend, daarvoor was het vooral heel degelijk en vorig jaar was ie toch ook wel een paar keer aan het harken.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 08 mei 2016 - 11:15:40
Speculeren is soms leuk, mijn Speculaaslijst 2017;

Mercedes. Blijft denk ik ongewijzigd, heel misschien moet Nico aan het eind van het seizoen plaats maken voor Wehrlein. Dan zou Hamilton hem weer moeten overschaduwen en zou Nico weer kinderlijk gedrag moeten gaan vertonen omdat hij verliest. Voorlopig, na 4 races pas, ziet het er heel anders uit en is Rosberg juist 't mannetje bij Mercedes AMG.

Ferrari. Is hier in huis voer voor felle discussie, gaat Räikönnen nou wel of niet het veld ruimen? Ik zet hier mijn -door mij zo geliefde gade weggehoonde- theorie toch neer: Danill Kvyat rijdt volgend seizoen naast Vettel bij Ferrari. Hij is de gedroomde nummer twee naast Vettel. Voldoende getalenteerd om boel veel punten te pakken in een goede auto maar ook geschikt voor de tweede viool.

Williams. Total sweep over? Wishfull thinking... Williams is altijd erg conservatief met de rijders line-up. Williams blijft waarschijnlijk vasthouden aan de mix van ervaring en een opkomend talent. Met de ervaring van Massa zal het toch wel eens ophouden na dit jaar. Hij is van '81, wordt dus zesendertig in '17. En je wint geen wedstrijden met de Braziliaan. Toch heeft hij een mooie carrière met zeven jaar bij Ferrari en drie bij Williams. Persoonlijk hoop ik vooral, dat er ruimte komt bij Williams voor intelligentie achter het stuur.
Bottas zal wel blijven en de rol van ervaren rijder overnemen. Bottas doet het goed. En Wehrlein of Ocon kunnen wellicht een jaar of twee mooie tijden beleven met en voor Williams.

Red Bull Ricciardo en Verstappen. Dat rijdt wel door.

Force India Eerst eens zien of het team de perikelen bij de aandeelhouders allemaal wel overleeft. Daarna kijken naar de rijders. Hulkenberg zal wel blijven, Perez is wat wisselvallig, men zal waarschijnlijk geldhonger krijgen en die stoel vergeven aan een sponsorbrengende rijder uit een of ander autosportontwikkelingsland. Wordt het niet weer eens tijd voor een Argentijnse grote prijs?

Toro Rosso Gassli en een nu nog onbekende. Heel misschien een derde seizoen voor Calos Sainz, maar dan zal -ie wel eindelijk moeten gaan presteren.

Haas Grosjean en Vergne. ik hoef daar geen woorden aan vuil te maken. Dat ziet iedereen aankomen.

Sauber Heet dan anders. Er rijden dan twee jongens uit de ruif van het opkomend talent uit GP2 en 3. Zou het Alfa Romeo worden? Kan het misschien Aston Martin zijn?

Manor Een paydriver en een talent uit de ruif van Mercedes. Beide gaan we komend seizoen leren kennen.

Ben het wel grotendeels met je eens.

Bij Manor blijft Wehrlein wel.

En ik denk dat bij Ferrari Vettel en Raikkonen blijven  :)

Sainz zal nog wel een jaar extra Toro Rosso krijgen.
Gasly vind ik nog geen megatalent, hangt ervan wat hij dit jaar laat zien in het GP2.

En Sauber zal sowiezo vast houden aan Ericsson vanwege zijn sponsorgeld. Sponsoren van Nasr stoppen waarschijnlijk, dus dat is een ander verhaal...

En Vergne bij Haas? Interessant. Zou zo maar kunnen. Gutierrez valt tot nu toe vooral tegen.

Renault Ocon en Magnussen.

Je bent overigens McLaren vergeten: ik zeg Alonso en Vandoorne.

Button dan naar Williams, samen met Bottas? Massa met pensioen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Mercedes: Hamilton heeft een contract en staat verder niet onder druk. Hij heeft de boel aardig naar zijn hand weten te zetten bij Mercedes. Dat doet Lewis goed. De plaats die vrijkomt is die van Rosberg. De Duitser is alweer bezig aan zijn zevende seizoen bij Mercedes en leidt het kampioenschap. Indien hij dit voortzet kan hij zomaar een titelkandidaat worden en daarmee zijn positie veiligstellen bij Mercedes. Ik ga er vanuit dat indien dit gebeurt hij zich niet laat afschepen met een eenjarige overeenkomst en dat hij bijtekent t/m 2018. Ondertussen staat jong talent te trappelen om het stuur van Rosberg over te nemen. Zo wordt Verstappen genoemd als plaatsvervanger. Ik heb tot nu toe niet het idee dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren en ben benieuwd met wie Mercedes gesprekken voert komende tijd. Wie als het Rosberg niet wordt?

Ferrari: Het zou zomaar wel eens het laatste jaar worden van Kimi Räikkönen. Het contrast met Vettel is best groot. Ondanks dat gegeven vind ik Kimi uitgegroeid tot een solide coureur. Maakt weinig fouten en is constant. Net zo makkelijk als dat het afgelopen kan zijn zie ik hem ook nog een contract krijgen voor een jaar. Maar wat nu als Kimi wordt bedankt? Afgelopen seizoenen zijn Pérez, Hülkenberg en Bottas regelmatig voorbij gekomen als potentiële kandidaten om de Fin te vervangen. Ikzelf denk dat alleen Bottas interessant kan zijn voor Ferrari. Een behouden coureur die in dienst kan rijden van Vettel. Sinds dit seizoen zijn de namen Grosjean, Ricciardo en Verstappen toegevoegd aan het rijtje namen dat het stuur van Kimi kunnen overnemen. Enige die ik hiervan serieus neem is Romain. Al zie ik dat niet gebeuren. Ricciardo naast Vettel weet ik niet of Ferrari dat wilt en Max is te jong. Ferrari werkt de laatste jaren met bewezen race-winnaars die hun strepen verdiend hebben in de Formule 1. Als ik een naam mag noemen is het toch Bottas die Kimi opvolgt. Al zou mij dat niet vrolijk stemmen.

Red Bull: Het Red Bull duo heeft een jaarcontract. De positie van Kvyat staat onder druk nu Max blijft imponeren en hij ietwat tegenvalt. De podiumplaats kwam precies op het juiste moment. Maar daarmee is zijn positie nog niet veiliggesteld. Max schijnt een clausule in zijn contract te hebben dat wanneer hij in zijn derde jaar niet naar Red Bull mag hij vrij is Red Bull te verlaten. Met teams als Ferrari en Mercedes die lonken laat Red Bull dat niet gebeuren. Wat ik mij echter afvraag is of Ricciardo blijft. De altijd lachende Australiër presteert goed en bewijst thuis te horen in een topteam. En is Red Bull een team dat die stap weer kan maken? En hoeveel geduld heeft Ricciardo. Als ik Mercedes was zou ik zeker het gesprek aangaan met zijn management. Zeker als ik zie wat de mannen naar binnen halen qua salaris. Ik denk dat Mercedes veel meer kan bieden op korte termijn dan dat Red Bull kan. Op alle fronten. Maar goed, terug naar Red Bull, stel Max komt, Daniel vertrekt, blijft Kvyat dan of wordt het toch Sainz die hem vervangt? Want laten we eerlijk zijn, Sainz doet het ook gewoon goed en maakt veel meer indruk dan dat Kvyat deed bij Toro Rosso? Ik voorzie hier nog wel wat wisselingen.

Williams: Geen idee hoe Williams denkt en wat de toekomst hen zal brengen. Eén ding is duidelijk, Massa en Bottas gaan het niet worden voor Williams. Ik hoop dat zij kiezen voor twee rijders die het team wakkerschudden. Een frisse wind is waar Williams aan toe is. Maar wie? Wie heeft Williams in het vizier? Ik zou het niet weten. Pérez heb ik al eerder genoemd op basis van wat ik denk dat hen goed doet, beschikbaar en betaalbaar is. Daarnaast een Rossi of Ocon, waarom niet? Of misschien wel een behouden coureur als Sainz? Of gaat het toch Button zijn die zijn nadagen bij Williams slijt? Tijd zal het ons leren maar het wordt zeker niet oninteressant.

Force India: Het team verkeert in zwaar financieel weer. Al seizoenen. Al het gedoe rondom Vijay Mallya zal zeker niet positief bijdragen aan het geheel. Laat ik voor nu aannemen dat Force India overleeft, wie besturen dan hun bolides? Ik heb geen idee. Pérez zal wel mogen blijven in tegenstelling tot zijn teamgenoot Hülkenberg. Ik denk dat die link naar topteams niet meer gelegd zal worden. Nico maakt weinig indruk de laatste twee seizoenen. Zodra hij voor een nieuwe uitdaging komt te staan krijgt hij een boost en doet hij leuke dingen maar die pieken hebben ook diepe dalen. onvoldoende gemotiveerd en snel om door te groeien. Ik heb geen idee wie Force India verder in de radar heeft maar lees het graag.

Toro Rosso: Na twee seizoenen weet Marko Helmut wel wat hij met de twee rijders wilt. Ik verwacht dat Max of naar Red Bull gaat of naar een ander topteam, Sainz weet ik niet. Lijkt net niet geslepen genoeg om die stap te gaan maken maar hij heeft wel bewezen net als Max uit racehout gesneden te zijn. Nog een jaar Toro Rosso dan maar? Verder is Kvyat genoemd om een jaar bij Toro Rosso te rijden. Hoogst ongebruikelijk om na 2 jaren bij Red Bull terug naar de kweekvijver te gaan. Maar het zou zomaar kunnen dat Red Bull die Max moeten plaatsen bij Red Bull, Kvyat en Sainz willen laten strijden om wie vanaf 2018 bij Red Bull rijdt en wie buiten de boot valt. En dus nieuw talent in de Toro Rosso plaatst.

McLaren: Alonso staat onder contract en Button loopt af. Ondertussen staat Vandoorne te trappelen om het stuur over te nemen van de sympathieke Engelsman. En hoe graag ik Button ook mag, van mij mag het. Ik zou het ronduit jammer vinden als talent geen kans krijgt. Button is snel genoeg om nog 1-2 seizoenen erachteraan te plakken maar dat kan ook prima bij Haas of Williams. Voor nu zeg ik: Alonso en Vandoorne rijden in 2017 bij McLaren.

Renault: Lijkt mij dat ze bij Renault serieus aan de toekomst gaan timmeren. Dit seizoen is een seizoen dat even alles moet landen. De juiste mensen op de juiste plaats en bepalen met welke coureurs je dadelijk gaat bouwen aan een kampioenschap. Sirotkin heeft een contract als testboer en afgelopen vrijdag mogen testen. Naar mijn idee heeft hij daar zijn visitekaartje afgeven en voldoende indruk achtergelaten om genoemd te worden als kandidaat voor een positie als racecoureur. Maar wie neemt eveneens plaats bij Renault? Is het misschien Rosberg of Alonso die zullen uitkomen voor de Fransen? Ik vraag me overigens af of Ocon er goed aan heeft gedaan om over te stappen naar Mercedes. Ik denk dat dit een uitgelezen kans voor hem was. Ik kan nu niet twee namen noemen die volgend jaar bij Renault rijden. Hoop niet dat het Palmer en Magnussen zijn. Beiden vind ik te licht.

Haas F1 Een team dat serieus mag worden genomen. Direct punten voor het Amerikaans team. Waar het naartoe zal groeien moet blijken maar ik verwacht geen strijd om plakken brons, zilver en goud. Dat is voor de gevestigde orde aldaar. Het duurt even willen zij zich toevoegen aan dat gezelschap. Tot die tijd zullen ze leuke dingen moeten blijven doen. Dit seizoen zijn het Romain Grosjean en Esteban Gutiérrez die de Amerikaanse vlag van Haas hooghouden. De Fransman wordt genoemd bij Ferrari waar de Mexicaan geen potentiële topteamkandidaat is. Ik ben erg benieuwd uit welke vijver Haas gaat vissen. Je zou zeggen dat nu Amerikaanse talenten ook een kans zullen krijgen en zij Rossi aan zich verbinden. Van mij mag het. Denk dat Rossi bij Haas een prima recept is voor een goed F1-jaar.

Sauber Wordt het toch Alfa Romeo Racing en de kweekvijver van Ferrari of zal het doek definitief vallen? Sauber gaat momenteel door een diep dal. Strijden met Manor om wie de lantaarn niet hoeft te dragen en zijn afgezakt tot helemaal achteraan. Indien dit team geen geldinjectie krijgt of wordt overgenomen zie ik Sauber het seizoen niet afmaken. Doodzonde. Lijkt me vrij zinloos om te speculeren wie in 2017 bij dit team rijden. De kans dat ze er niet bij zijn vind ik aannemelijker tot op dit moment.

Manor Last but not least: Manor. Volgens mij een beetje geplaagd doordat de Indonesische regering betalingsafspraken niet nakomt. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Indien dit klopt vrees ik voor de stoel van Haryanto die het helemaal niet slecht doet. Van Wehrlein werd vuurwerk verwacht maar als we een eerste balans opmaken doet Haryanto het zo slecht nog niet en zit hij veel korter bij zijn Duitse teamgenoot dan velen voorspelde. Maar wat betekent deze ontwikkeling voor zowel dit als komend seizoen? Jammer dat Rossi onvoldoende financiële steun krijgt om het stuur over te nemen van één van beiden. Denk dat hij de betere van de 2 is die misschien nog wel eens wat leuks kan met een Manor. Een punt zou leuk zijn. Maar wie volgend jaar rijden bij manor: Joost zal het weten.

Matthijs

Citaat
Red Bull: Het Red Bull duo heeft een jaarcontract. De positie van Kvyat staat onder druk nu Max blijft imponeren en hij ietwat tegenvalt. De podiumplaats kwam precies op het juiste moment. Maar daarmee is zijn positie nog niet veiliggesteld.

Weet je zeker dat dit overzicht nog recent is? 😉 Het betere knip- en plakwerk.

Wings

Wil het net wijzigen maar je was me voor. Bij Red Bull verwacht ik geen wijzigingen. Ricciardo heeft een contract tot en met 2017 las ik. Niet 2016.

Wings

Rosberg blijft is zojuist bekend gemaakt. Dat zal de burger moed geven.

Arthur

Citaat van: Wings op 15 mei 2016 - 14:02:24
Rosberg blijft is zojuist bekend gemaakt. Dat zal de burger moed geven.

En laat het nu net het moment zijn dat ze er samen af gaan  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings


Arthur

Wat ik gemist heb is die lekke tiet van Ricciardo, versleten band of nog aangesneden door Kyvat?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 15 mei 2016 - 22:33:11
Wat ik gemist heb is die lekke tiet van Ricciardo, versleten band of nog aangesneden door Kyvat?
geen van beide denk ik. Hij had nog redelijk verse banden en Kvyat kon hem alleen maar inhalen omdat hij een probleem had.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Een goede 2e rijder naast Vettel zoals Ferrari wenst. Of Mercedes [Hamilton] zit te wachten op Alonso.... Pluk dan Ricciardo maar weg om Red Bull af te zwakken. Maar die brengen dan weer Sainz  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Arthur op 17 mei 2016 - 23:04:15
Een goede 2e rijder naast Vettel zoals Ferrari wenst. Of Mercedes [Hamilton] zit te wachten op Alonso.... Pluk dan Ricciardo maar weg om Red Bull af te zwakken. Maar die brengen dan weer Sainz  ;D
Ik hoop dat Ricciardo bij RBR blijft, ik vind de strijd tussen Max en Ricciardo wel mooi om naar uit te kijken.
Rosberg bij Ferrari zou ook wel een mooie zijn. Kijken hoe Rosberg zich verhoud tegenover Vettel.

max1102

Ik denk niet dat Ferrari 2 Duitse rijders wilt en als Rosberg dit jaar wereldkampioen word zie ik het zeker niet gebeuren aangezien je dan 2 coureurs heb die allebei het WK willen winnen dat wil Ferrari niet. En waarom zou Rosberg bij Mercedes weggaan?

Mickey

Ik heb Rosberg hoog zitten, maar toch zie ik hem geen WK worden dit jaar. Hami heeft vaker tegen dit soort achterstanden aangekeken. Men (niet jij! ;) ) doet alsof het een onoverkomelijk grote voorsprong is, maar met nog zoveel races te gaan is de kans op twee keer een '0' voor Rosberg imo best groot. Ook voor Hami, maar die heeft in elk geval het statistische voordeel. :D En als Hami dan de winst pakt is de voorsprong alweer tenietgedaan.

Rosberg naar Ferrari lijkt me mooi! Denk dat hij Vettel heel goed het vuur aan de schenen kan leggen.