Silly Season coureurs 2016/2017

Gestart door Wings, 06 mei 2016 - 08:41:46

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Wings

Ricciardo heeft bewezen podia te kunnen scoren, races te kunnen winnen én zich te kunnen meten met een viervoudig wereldkampioen. En zonder te vinden dat Ricciardo over exceptioneel veel talent beschikt is hij verdraaid goed. Eng foutloos en bloedsnel. Dat Max nu al beter is gaat er bij mij ook niet in, hoe lyrisch en fan ik ook ben van Max. Hij is wel hard op weg om naar dat level toe te groeien en kan het wellicht ook overstijgen maar zover is het nog niet. Hij komt nu in een heel ander water terecht. Met een Ericsson het gevecht moeten is natuurlijk heel wat anders dan dadelijk met een Vettel, Ricciardo en / of Hamilton moeten vechten die eveneens over topmateriaal beschikken.

Fietser

Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten. Kan me daarom best voorstellen dat de Duitser niet bepaald zit te springen om een mogelijke overstap van de Australier naar Ferrari. Ik vermoed dan ook dat Verstappen de sterkst mogelijke teamgenoot van dit moment naast zich weet.
Om bij 'jouw vier' te blijven: ook ik vind Alonso een van de grootsten van zijn tijd, maar ik twijfel of hij dat nu nog is. Kan me zo voorstellen dat bijv. Rosberg (die jij niet bij het sterke kwartet schaart) momenteel minstens zo goed is. Let wel: mijn reactie is zuiver gericht op jouw stelling dat Hamilton, Vettel, Verstappen en Alonso 'de sterksten van het moment' zijn, wat ik betwijfel. Voor de rest niks ten nadele van betrokken rijders.

FolkertE

Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 15:21:44
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beïnvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten. Kan me daarom best voorstellen dat de Duitser niet bepaald zit te springen om een mogelijke overstap van de Australier naar Ferrari. Ik vermoed dan ook dat Verstappen de sterkst mogelijke teamgenoot van dit moment naast zich weet.
Om bij 'jouw vier' te blijven: ook ik vind Alonso een van de grootsten van zijn tijd, maar ik twijfel of hij dat nu nog is. Kan me zo voorstellen dat bijv. Rosberg (die jij niet bij het sterke kwartet schaart) momenteel minstens zo goed is. Let wel: mijn reactie is zuiver gericht op jouw stelling dat Hamilton, Vettel, Verstappen en Alonso 'de sterksten van het moment' zijn, wat ik betwijfel. Voor de rest niks ten nadele van betrokken rijders.
Het is ook wel representatief, maar er waren wel verzachtende omstandigheden.  Vettel was in de eerste races minder gemotiveerd door de overstap naar V6 motoren en hij kon zich moeilijk aanpassen.
Daarnaast lag zijn goede vriend Schumacher al een tijdje in coma en halverwege het jaar wilde hij overstappen naar Ferrari. Ik zeg overigens niet dat dit allemaal reden genoeg was om Ricciardo's prestaties zomaar van tafel te vegen, maar het is genoeg om de representativiteit er van te kunnen betwisten. Ricciardo deed het natuurlijk ook ontzettend goed en heeft laten zien dat hij snel en fout loos is.
En Max zal het zeker erg lastig krijgen om hem te verslaan, als hij hem dit jaar überhaupt al gaat verslaan.  Maar toch denk ik dat Max wel beter is, vooral omdat er in een aantal berichten ook al is gesproken dat uit data analyzes blijkt dat Max de beste van de 4 is. Maar goed, zoals ik al zei is de benoeming van Max ook niet helemaal objectief en laat ik me een beetje mee slepen door  persoonlijke mening over Max.
En Alonso is inderdaad lastig in te schatten door zijn huidige auto, maar ik ben er van overtuigd dat hij zijn kwaliteiten nog heeft. Ook al zal hij het moeilijk hebben tegen Ricciardo en Rosberg (Of Vettel en Hamilton en Max.) hoort hij in mijn ogen nog steeds bij de beste. En Rosberg is wel een lastige, doet het goed en maakte het Hamilton soms lastig, maar is afgelopen 3 jaar toch royaal verslagen. en de laatste 4 races veranderen daar niet zo heel veel aan imo.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

FolkertE

Citaat van: Wings op 07 mei 2016 - 14:41:35
Ricciardo heeft bewezen podia te kunnen scoren, races te kunnen winnen én zich te kunnen meten met een viervoudig wereldkampioen. En zonder te vinden dat Ricciardo over exceptioneel veel talent beschikt is hij verdraaid goed. Eng foutloos en bloedsnel. Dat Max nu al beter is gaat er bij mij ook niet in, hoe lyrisch en fan ik ook ben van Max. Hij is wel hard op weg om naar dat level toe te groeien en kan het wellicht ook overstijgen maar zover is het nog niet. Hij komt nu in een heel ander water terecht. Met een Ericsson het gevecht moeten is natuurlijk heel wat anders dan dadelijk met een Vettel, Ricciardo en / of Hamilton moeten vechten die eveneens over topmateriaal beschikken.
Daar ben ik het ook zeker mee eens en zoals ik al zei was het niet helemaal objectief van mij, maar het is wel iets wat ik geloof. Ricciardo is gewoon goed en ook al denk ik dat Max hem uit eindelijk wel zal verslaan, moet hij het nog eerst doen en dat word niet makkelijk.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 15:21:44
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten.
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 15:21:44
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten.
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.
Nee, garanties zijn er zeker niet. En voorbehoud maken mag daarom natuurlijk altijd. Maar ik vind dat Ricciardo wel degelijk uitzonderlijk bezig is. De afgelopen keer, in Sotchi, startte hij keurig als vijfde en werd in bocht 1 eruit geknikkerd (samen met Vettel) door Kvyat waarna hij met een manke Red Bull de race diende uit te rijden. In China reed hij vanaf de eerste startrij naar de leiding toen het pechduiveltje toesloeg. In Australie en Bahrein was hij, na Mercedes en Ferrari, best of the rest hetgeen resulteerde in tweemaal een 4de plaats. Als dat niet uitzonderlijk is, is het op z'n minst uiterst sterk.
Wat ik wel opvallend vind aan Ricciardo, is dat hij in het begin van zijn loopbaan helemaal niet zo bijzonder leek. Maar gaandeweg ontpopte hij zich - in mijn ogen - als een echte topper. Trouwens, verging dat Schumacher ook niet zo?

Tuesday

Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 22:03:35
Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 15:21:44
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten.
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.
Nee, garanties zijn er zeker niet. En voorbehoud maken mag daarom natuurlijk altijd. Maar ik vind dat Ricciardo wel degelijk uitzonderlijk bezig is. De afgelopen keer, in Sotchi, startte hij keurig als vijfde en werd in bocht 1 eruit geknikkerd (samen met Vettel) door Kvyat waarna hij met een manke Red Bull de race diende uit te rijden. In China reed hij vanaf de eerste startrij naar de leiding toen het pechduiveltje toesloeg. In Australie en Bahrein was hij, na Mercedes en Ferrari, best of the rest hetgeen resulteerde in tweemaal een 4de plaats. Als dat niet uitzonderlijk is, is het op z'n minst uiterst sterk.
Wat ik wel opvallend vind aan Ricciardo, is dat hij in het begin van zijn loopbaan helemaal niet zo bijzonder leek. Maar gaandeweg ontpopte hij zich - in mijn ogen - als een echte topper. Trouwens, verging dat Schumacher ook niet zo?
dit jaar is ie idd lekker bezig, maar vorig jaar was het ook wat wisselvallig. Het ene seizoen is het andere niet blijkbaar en de ene coureur de andere niet. In 2014 kon het alleen maar meevallen voor Ricciardo, vorig jaar moest ie de kar trekken. Sommige coureurs kunnen zich optrekken aan het niveau van een ander (bv Button), maar er ook mee weg zakken. Ik weet nog niet precies waar ik Ricciardo moet plaatsen. Dat ie het niveau van de top aankan geloof ik wel, maar ook met een heel seizoen (of zelfs meerdere) druk op zijn schouders? Maar goed, samen met Rosberg kunnen we inmiddels spreken van een top 5 waarbij de top 3 helemaal niet zo vast staat als vaak wordt geroepen. Qua resultaten natuurlijk wel, maar er zijn wel 2 coureurs bijgekomen die dat niveau ook aankunnen (en een derde in aantocht ;) ). Maar goed, zolang de top 3 de titels blijft verdelen zal er niet zo snel wat veranderen. Misschien dat Alonso langzamerhand een beetje uit beeld begint te raken, maar misschien komt ie ook nog wel een keer sterk terug.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 22:52:10
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 22:03:35
Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 15:21:44
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 13:36:00
Citaat van: Fietser op 07 mei 2016 - 10:51:48
Citaat van: FolkertE op 06 mei 2016 - 09:07:28
Grappig,  de 4 beste rijders van het moment zijn de enige die al een contract voor volgend jaar hebben.
Zijn dit echt de 4 beste rijders van dit moment? Ik vraag het me sterk af, zeker omdat Ricciardo er niet bij staat. En doet Rosberg ook niet meer mee?
Iig in mijn ogen wel. En ik heb zowel Rosberg als Ricciardo ook erg hoog zitten, maar op dit moment hebben de 4 eerder genoemde zich wel al meer bewezen. Daarbij heeft Hamilton Rosberg toch altijd verslagen. En Ricciardo heeft Vettel wel verslagen, maar hoe representatief is dat? Niet dat ik twijfel aan zijn kunnen en hij is ook zeker kampioenmateriaal, maar hij moet het nog wel worden.
En ja bij Max is het natuurlijk wel het zelfde en laat ik me iets meer beinvloeden door mijn fan zijn, maar goed.

Ik vind het feit dat Ricciardo Vettel versloeg bij Red Bull wel degelijk representatief - waarom zou dat niet zo zijn? Waren er verzachtende omstandigheden voor Vettel? Niet bij mijn weten.
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.
Nee, garanties zijn er zeker niet. En voorbehoud maken mag daarom natuurlijk altijd. Maar ik vind dat Ricciardo wel degelijk uitzonderlijk bezig is. De afgelopen keer, in Sotchi, startte hij keurig als vijfde en werd in bocht 1 eruit geknikkerd (samen met Vettel) door Kvyat waarna hij met een manke Red Bull de race diende uit te rijden. In China reed hij vanaf de eerste startrij naar de leiding toen het pechduiveltje toesloeg. In Australie en Bahrein was hij, na Mercedes en Ferrari, best of the rest hetgeen resulteerde in tweemaal een 4de plaats. Als dat niet uitzonderlijk is, is het op z'n minst uiterst sterk.
Wat ik wel opvallend vind aan Ricciardo, is dat hij in het begin van zijn loopbaan helemaal niet zo bijzonder leek. Maar gaandeweg ontpopte hij zich - in mijn ogen - als een echte topper. Trouwens, verging dat Schumacher ook niet zo?
dit jaar is ie idd lekker bezig, maar vorig jaar was het ook wat wisselvallig. Het ene seizoen is het andere niet blijkbaar en de ene coureur de andere niet. In 2014 kon het alleen maar meevallen voor Ricciardo, vorig jaar moest ie de kar trekken. Sommige coureurs kunnen zich optrekken aan het niveau van een ander (bv Button), maar er ook mee weg zakken. Ik weet nog niet precies waar ik Ricciardo moet plaatsen. Dat ie het niveau van de top aankan geloof ik wel, maar ook met een heel seizoen (of zelfs meerdere) druk op zijn schouders? Maar goed, samen met Rosberg kunnen we inmiddels spreken van een top 5 waarbij de top 3 helemaal niet zo vast staat als vaak wordt geroepen. Qua resultaten natuurlijk wel, maar er zijn wel 2 coureurs bijgekomen die dat niveau ook aankunnen (en een derde in aantocht ;) ). Maar goed, zolang de top 3 de titels blijft verdelen zal er niet zo snel wat veranderen. Misschien dat Alonso langzamerhand een beetje uit beeld begint te raken, maar misschien komt ie ook nog wel een keer sterk terug.
Mee eens. Wat Ricciardo betreft zal dit seizoen - nu ineens naast hotboy Verstappen - veel uitsluitsel geven. Het is voor beiden wellicht het grote examen. (Voor de ene de druk van onder, voor de ander de druk van boven.) Ik hoop voor beiden dat ze slagen of in ieder geval dat ze niet al te veel butsen oplopen, ofschoon dat bijna niet anders kan... Dat vind dan ook meteen het (enige) minpuntje aan de actie van dr. Marko om Verstappen nu al te promoveren. Maar goed, we gaan het de komende maanden zien.

Wings

Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 18:15:09
Daar ben ik het ook zeker mee eens en zoals ik al zei was het niet helemaal objectief van mij, maar het is wel iets wat ik geloof. Ricciardo is gewoon goed en ook al denk ik dat Max hem uit eindelijk wel zal verslaan, moet hij het nog eerst doen en dat word niet makkelijk.

Geen idee of hij een kans daartoe krijgt. ;)

Wings

Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.

Ik vind dat Ricciardo wel leuke dingen heeft laten zien. Sowieso is hij foutloos en erg bedreven in het duelleren. Prima defencer zonder anderen eraf te rossen en slim met het opbouwen en plaatsen van een aanval. Daarnaast vind ik hem altijd sterk in races. Kijk bijvoorbeeld hoe hij terugkomt in China na zijn klapband. Dat zag ik Hamilton niet doen met beter materiaal.

Fietser

Citaat van: Wings op 08 mei 2016 - 09:23:22
Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.

Ik vind dat Ricciardo wel leuke dingen heeft laten zien. Sowieso is hij foutloos en erg bedreven in het duelleren. Prima defencer zonder anderen eraf te rossen en slim met het opbouwen en plaatsen van een aanval. Daarnaast vind ik hem altijd sterk in races. Kijk bijvoorbeeld hoe hij terugkomt in China na zijn klapband. Dat zag ik Hamilton niet doen met beter materiaal.
Sluit ik me geheel bij aan.

Robbert65

Speculeren is soms leuk, mijn Speculaaslijst 2017;

Mercedes. Blijft denk ik ongewijzigd, heel misschien moet Nico aan het eind van het seizoen plaats maken voor Wehrlein. Dan zou Hamilton hem weer moeten overschaduwen en zou Nico weer kinderlijk gedrag moeten gaan vertonen omdat hij verliest. Voorlopig, na 4 races pas, ziet het er heel anders uit en is Rosberg juist 't mannetje bij Mercedes AMG.

Ferrari. Is hier in huis voer voor felle discussie, gaat Räikönnen nou wel of niet het veld ruimen? Ik zet hier mijn -door mij zo geliefde gade weggehoonde- theorie toch neer: Danill Kvyat rijdt volgend seizoen naast Vettel bij Ferrari. Hij is de gedroomde nummer twee naast Vettel. Voldoende getalenteerd om boel veel punten te pakken in een goede auto maar ook geschikt voor de tweede viool.

Williams. Total sweep over? Wishfull thinking... Williams is altijd erg conservatief met de rijders line-up. Williams blijft waarschijnlijk vasthouden aan de mix van ervaring en een opkomend talent. Met de ervaring van Massa zal het toch wel eens ophouden na dit jaar. Hij is van '81, wordt dus zesendertig in '17. En je wint geen wedstrijden met de Braziliaan. Toch heeft hij een mooie carrière met zeven jaar bij Ferrari en drie bij Williams. Persoonlijk hoop ik vooral, dat er ruimte komt bij Williams voor intelligentie achter het stuur.
Bottas zal wel blijven en de rol van ervaren rijder overnemen. Bottas doet het goed. En Wehrlein of Ocon kunnen wellicht een jaar of twee mooie tijden beleven met en voor Williams.

Red Bull Ricciardo en Verstappen. Dat rijdt wel door.

Force India Eerst eens zien of het team de perikelen bij de aandeelhouders allemaal wel overleeft. Daarna kijken naar de rijders. Hulkenberg zal wel blijven, Perez is wat wisselvallig, men zal waarschijnlijk geldhonger krijgen en die stoel vergeven aan een sponsorbrengende rijder uit een of ander autosportontwikkelingsland. Wordt het niet weer eens tijd voor een Argentijnse grote prijs?

Toro Rosso Gassli en een nu nog onbekende. Heel misschien een derde seizoen voor Calos Sainz, maar dan zal -ie wel eindelijk moeten gaan presteren.

Haas Grosjean en Vergne. ik hoef daar geen woorden aan vuil te maken. Dat ziet iedereen aankomen.

Sauber Heet dan anders. Er rijden dan twee jongens uit de ruif van het opkomend talent uit GP2 en 3. Zou het Alfa Romeo worden? Kan het misschien Aston Martin zijn?

Manor Een paydriver en een talent uit de ruif van Mercedes. Beide gaan we komend seizoen leren kennen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Wings op 08 mei 2016 - 09:18:54
Citaat van: FolkertE op 07 mei 2016 - 18:15:09
Daar ben ik het ook zeker mee eens en zoals ik al zei was het niet helemaal objectief van mij, maar het is wel iets wat ik geloof. Ricciardo is gewoon goed en ook al denk ik dat Max hem uit eindelijk wel zal verslaan, moet hij het nog eerst doen en dat word niet makkelijk.

Geen idee of hij een kans daartoe krijgt. ;)
Die mag je uitleggen. Bedoel je dit sarcastisch aangezien Max nu dus teamgenoot word van Ricciardo?

FolkertE

Citaat van: Wings op 08 mei 2016 - 09:23:22
Citaat van: Tuesday op 07 mei 2016 - 19:08:13
Geen verzachtende omstandigheden, maar wellicht wel gewoon een matig seizoen. Dat kun je Vettel wel gewoon aanrekenen, maar is geen garantie dat Ricciardo van hetzelfde niveau is. Afgezien van 2014 heeft ie geen hele uitzonderlijke dingen gedaan ofzo. Dus een voorbehoud maken mag best.

Ik vind dat Ricciardo wel leuke dingen heeft laten zien. Sowieso is hij foutloos en erg bedreven in het duelleren. Prima defencer zonder anderen eraf te rossen en slim met het opbouwen en plaatsen van een aanval. Daarnaast vind ik hem altijd sterk in races. Kijk bijvoorbeeld hoe hij terugkomt in China na zijn klapband. Dat zag ik Hamilton niet doen met beter materiaal.
Verschil is wel dat Hamilton's auto flink beschadigd was wat voor een onstabiele wegligging zorgde  en flink wat langzamer was daardoor. Daarnaast is de Mercedes kennelijk heel erg slecht in vuile lucht en heeft de auto moeite met de wegligging en de banden sloopt.

Maar Ricciardo is inderdaad erg sterk in duels en laat erg mooie dingen zien.