Ronde 4: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi, Krasnodar Krai, Russia

Gestart door Tessa, 25 april 2016 - 09:51:45

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 03 mei 2016 - 18:53:38
Ahoewel ik zondag ziedend was op Kvyat, kan ik een paar dagen later de zaken wat meer in perspectief plaatsen.

Die tweede crash, daar kan hij ook bitter weinig aan doen. Vettel gaat van het gas omdat de FI naast hem nogal nerveus wiebelt, waarna het drama zich ontplooit.

Dat hij nu van alle windhoeken de nieuwe Maldonado genoemd wordt gaat toch ietwat te ver IMHO.
tuurlijk begint het bij  Perez, maar dat wil toch niet zeggen dat Kvyat er bitter weinig aan kan doen? Van een F1 coureur bij een topteam mag je toch ook wel verwachten dat ie kan anticiperen op wat er voor hem gebeurd? En dat het dan ook nog eens de 2e keer binnen een paar seconden is dat je tegen dezelfde auto aanrijdt dat maakt het juist zo erg. De 2 incidenten op zich zijn niet zo erg, maar juist die optelsom. De nieuwe Maldonado gaat natuurlijk wat ver, maar die plaats is nu eenmaal vacant en op deze manier kom je natuurlijk wel snel in beeld als opvolger ;) Eind vorig jaar heeft ie ook al 2x een RBR afgeschreven, het is ook met name de frequentie en wisselvalligheid die Maldonado die naam gaven.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 mei 2016 - 18:49:44
Hamilton en Vettel minderden vaart in bocht 3 omdat Perez daar langzaam reed met een leeglopende band. Kvyat zag dat niet want zijn zicht werd geblokkeerd door Vettel. Dat verwacht je niet, dus dan is het moeilijk anticiperen. Een samenloop van omstandigheden (die hij weliswaar deels zelf had veroorzaakt door zo agressief te rijden), maar ik vind het niet fair om hem daar de volle schuld voor te geven.
k had je post in eerste instantie gemist. Ik heb verder niet zoveel aan mn vorige reactie toe te voegen, maar op de onboard van Kvyat is Perez prima zichtbaar. En zelfs als dat niet het geval was had hij veel alerter op Vettel kunnen reageren. Die ging nou ook niet bepaald vol op de rem staan.


Matthijs

Ik kan je film helaas niet afspelen.
Edit, nu wel. Kvyat reageert inderdaad slecht op de vertragende Perez. Ik geef toe dat hij hem wel gezien KAN hebben, maar hij was gefocust op Vettel.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 03 mei 2016 - 16:55:11
Bovendien neemt Kvyat zelf alle schuld op zich

Vind je? Ik zag net een interview van zondag, waarin Kvyat zegt dat hij ook maar een mens is en dus niet kon reageren op het plotse vertragen van Vettel. Waarmee hij impliceert dat Vettel het zelf gezocht heeft.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 03 mei 2016 - 23:49:10
Citaat van: Matthijs op 03 mei 2016 - 18:49:44
Hamilton en Vettel minderden vaart in bocht 3 omdat Perez daar langzaam reed met een leeglopende band. Kvyat zag dat niet want zijn zicht werd geblokkeerd door Vettel. Dat verwacht je niet, dus dan is het moeilijk anticiperen. Een samenloop van omstandigheden (die hij weliswaar deels zelf had veroorzaakt door zo agressief te rijden), maar ik vind het niet fair om hem daar de volle schuld voor te geven.
k had je post in eerste instantie gemist. Ik heb verder niet zoveel aan mn vorige reactie toe te voegen, maar op de onboard van Kvyat is Perez prima zichtbaar. En zelfs als dat niet het geval was had hij veel alerter op Vettel kunnen reageren. Die ging nou ook niet bepaald vol op de rem staan.


eerste contact vind ik nog steeds wel zijn schuld, maar die laatste tik is gewoon allemaal erg ongelukkig en Vettel neemt zelf zijn voet van het gas(terecht) maar daar valt moeilijk op te anticiperen.
Overigens wil ik ook niet zeggen dat het Vettel's eigen schuld is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 14:07:26
Citaat van: Tuesday op 03 mei 2016 - 16:55:11
Bovendien neemt Kvyat zelf alle schuld op zich

Vind je? Ik zag net een interview van zondag, waarin Kvyat zegt dat hij ook maar een mens is en dus niet kon reageren op het plotse vertragen van Vettel. Waarmee hij impliceert dat Vettel het zelf gezocht heeft.
'all the mess came from me, it doesnt feel great', 'I'll learn from it' en 'I'll apologize to anyone involved' zei ie tegen Sky. Maar goed, hij zal zichzelf ook heus wel enigzins hebben verdedigd, maar om nou alleen dat ene zinnetje eruit te pikken.

Jozef

Ja, dat hij het was die de problemen veroorzaakte, ziet iedereen. Maar dat is nog wat anders dan het woord schuld. Schuld betekent dat je iets fout gedaan hebt, iets dat je móést vermijden/voorkomen. Dat geeft hij niet toe, want hij zegt dat ieder mens in die situatie op Vettel was geknald.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 18:22:02
Ja, dat hij het was die de problemen veroorzaakte, ziet iedereen. Maar dat is nog wat anders dan het woord schuld. Schuld betekent dat je iets fout gedaan hebt, iets dat je móést vermijden/voorkomen. Dat geeft hij niet toe, want hij zegt dat ieder mens in die situatie op Vettel was geknald.
ok, dan houden we er beiden een andere interpretatie aan over. Dan denk je dat zinnetje maar weg uit mn post waar je op reageerde, het was nl maar een klein deel van mn argumentatie.

Hier trouwens nog het Sky interview, voor diegenen die het niet gezien hebben.

Wings

Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:01:59
Citaat van: Tuesday op 03 mei 2016 - 23:49:10
Citaat van: Matthijs op 03 mei 2016 - 18:49:44
Hamilton en Vettel minderden vaart in bocht 3 omdat Perez daar langzaam reed met een leeglopende band. Kvyat zag dat niet want zijn zicht werd geblokkeerd door Vettel. Dat verwacht je niet, dus dan is het moeilijk anticiperen. Een samenloop van omstandigheden (die hij weliswaar deels zelf had veroorzaakt door zo agressief te rijden), maar ik vind het niet fair om hem daar de volle schuld voor te geven.
k had je post in eerste instantie gemist. Ik heb verder niet zoveel aan mn vorige reactie toe te voegen, maar op de onboard van Kvyat is Perez prima zichtbaar. En zelfs als dat niet het geval was had hij veel alerter op Vettel kunnen reageren. Die ging nou ook niet bepaald vol op de rem staan.


eerste contact vind ik nog steeds wel zijn schuld, maar die laatste tik is gewoon allemaal erg ongelukkig en Vettel neemt zelf zijn voet van het gas(terecht) maar daar valt moeilijk op te anticiperen.
Overigens wil ik ook niet zeggen dat het Vettel's eigen schuld is.

Grappig dat je na afloop van de race in China vond dat Seb moest vertragen om contact met Kimi te voorkomen en nu hij dat doet omdat hij lek is je toegeeft dat het een kansloze missie is om daar op te anticiperen met deze snelheden. Dan snap je nu ook waarom Vettel onmogelijk kon liften daar en dat het absoluut niet zijn fout was.

Jozef

Ik had het trouwens niet over het Sky-interview, maar over een andere reactie die hier te bekijken is: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Twice_in_two_races_-_Kvyat_and_Vettel's_Sochi_shunts_analysed.html

Hierin zegt hij: "At that speed unfortunately there was nothing I could do to avoid him."
En even later: "I apologize for ruining his race, but I'm human and his sudden deceleration was too much for me at that point in turn 3."

FolkertE

Citaat van: Wings op 04 mei 2016 - 20:13:26
Citaat van: FolkertE op 04 mei 2016 - 15:01:59
Citaat van: Tuesday op 03 mei 2016 - 23:49:10
Citaat van: Matthijs op 03 mei 2016 - 18:49:44
Hamilton en Vettel minderden vaart in bocht 3 omdat Perez daar langzaam reed met een leeglopende band. Kvyat zag dat niet want zijn zicht werd geblokkeerd door Vettel. Dat verwacht je niet, dus dan is het moeilijk anticiperen. Een samenloop van omstandigheden (die hij weliswaar deels zelf had veroorzaakt door zo agressief te rijden), maar ik vind het niet fair om hem daar de volle schuld voor te geven.
k had je post in eerste instantie gemist. Ik heb verder niet zoveel aan mn vorige reactie toe te voegen, maar op de onboard van Kvyat is Perez prima zichtbaar. En zelfs als dat niet het geval was had hij veel alerter op Vettel kunnen reageren. Die ging nou ook niet bepaald vol op de rem staan.


eerste contact vind ik nog steeds wel zijn schuld, maar die laatste tik is gewoon allemaal erg ongelukkig en Vettel neemt zelf zijn voet van het gas(terecht) maar daar valt moeilijk op te anticiperen.
Overigens wil ik ook niet zeggen dat het Vettel's eigen schuld is.

Grappig dat je na afloop van de race in China vond dat Seb moest vertragen om contact met Kimi te voorkomen en nu hij dat doet omdat hij lek is je toegeeft dat het een kansloze missie is om daar op te anticiperen met deze snelheden. Dan snap je nu ook waarom Vettel onmogelijk kon liften daar en dat het absoluut niet zijn fout was.
Zo als jij het nu zegt, heb ik het nooit gezegd.
Grappig dat je dan tegen mij zegt dat sommige dingen nooit veranderen ;).

Wings


Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 mei 2016 - 20:57:36
Ik had het trouwens niet over het Sky-interview, maar over een andere reactie die hier te bekijken is: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/video/2016/5/Twice_in_two_races_-_Kvyat_and_Vettel's_Sochi_shunts_analysed.html

Hierin zegt hij: "At that speed unfortunately there was nothing I could do to avoid him."
En even later: "I apologize for ruining his race, but I'm human and his sudden deceleration was too much for me at that point in turn 3."
ok, dat klinkt idd wat anders en enigzins tegenstrijdig met het Sky interview. Maar toch is hij ook schuldbewust, anders biedt je geen excuses aan en zeg je ervan te zullen leren. Het is ook niet voor niets dat anderen, voor hem, achter hem wel een aanrijding weten te vermijden. En hij gebruikt ook het excuus dat ie Perez niet kan/kon zien, maar de onboard laat toch een heel ander beeld zien. In mijn ogen is ie aan de ene kant schuldbewust, maar  probeert ie ook excuses/verzachtende omstandigheden aan te voeren. Wellicht was ie er zelf nog niet helemaal over uit ;)

Matthijs

Het kan toch ook best dat hij schuld/aandeel heeft maar dat er verzachtende omstandigheden zijn? Zoals anticiperen op iets wat je totaal niet verwacht zoals een lekke band?

FolkertE

Citaat van: Wings op 04 mei 2016 - 21:32:34
Dus je begreep het toch maar deed alsof.
Ik laat het er denk ik hier maar bij. Fijne avond.