Ronde 4: Russian Grand Prix, Sochi Autodrom, Sochi, Krasnodar Krai, Russia

Gestart door Tessa, 25 april 2016 - 09:51:45

« vorige - volgende »

Tuesday

ik volg de lagere klassen niet echt actief, maar meestal vang je wel wat op als er echte grote talenten rondrijden. k had al het idee dat dat niet het geval was. Maar wellicht pikken ze iemand anders op buiten hun opleiding om, zoals eigenlijk bij Max ook het geval was? Heel misschien Stoffel Vandoorne, of Ocon? Kvyat terug naar STR zie ik toch niet zo snel gebeuren, al zou dat misschien geen kwaad kunnen, aangezien ze die veels te snel hebben doorgeschoven destijds. Aan de andere kant is ook wel duidelijk dat het geen absolute top is,

Jehoentelaar

Hoewel hij vandaag nogal aan het kloten was bij de start was Kvyat in China wel weer erg goed bezig. Hij is inderdaad wel snel doorgeschoven waardoor de scherpe kantjes er nog niet af waren voordat hij tussen de snelle jongens is gaan rijden, maar ik wil dit seizoen nog even afwachten voordat ik er echt over oordeel.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 01 mei 2016 - 20:33:15
Hoewel hij vandaag nogal aan het kloten was bij de start was Kvyat in China wel weer erg goed bezig. Hij is inderdaad wel snel doorgeschoven waardoor de scherpe kantjes er nog niet af waren voordat hij tussen de snelle jongens is gaan rijden, maar ik wil dit seizoen nog even afwachten voordat ik er echt over oordeel.
toch mistte hij ook in China tempo tov Ricciardo. In kwalificatie zit komt ie ook vaak ruim tekort (iig dit jaar) en daarnaast is ie erg wisselvallig. Hij start vaak wel goed, dat is het enige waarin hij het beter doet dan Ricciardo. Maar goed, hij mag idd nog wel ff de tijd krijgen, al denk ik dat ze er intern wel uit zijn. Wat mij betreft is het alleen de vraag of ie helemaal van het toneel verdwijnt of nog ergens anders terecht kan (bv STR).

Arthur

Terug naar STR zie ik niet gebeuren. Dat is voor niemand een optie. Verder? Geen idee. Wellicht heeft hij geluk en schuift Ricciardo door naar Ferrari.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Fietser

Citaat van: Jehoentelaar op 01 mei 2016 - 19:54:26
In de pijplijn van RBR zit niks dat op korte termijn de Formule 1 kan halen, zo heb ik mij laten vertellen. Het is dus niet onrealistisch dat het volgend jaar bij deze vier jongens blijft, tenzij Red Bull iets uit de hoge hoed weet te toveren wat we niet aan zagen komen.

Sirotkin misschien? De onervaren Rus was in de vrije training slechts een halve seconden langzamer dan Perez.

FolkertE

Citaat van: Arthur op 01 mei 2016 - 21:25:37
Terug naar STR zie ik niet gebeuren. Dat is voor niemand een optie. Verder? Geen idee. Wellicht heeft hij geluk en schuift Ricciardo door naar Ferrari.
Normaliter natuurlijk niet, maar als er geen opvolgend talent in de lagere raceklasse zit, zie ik Kvyatt toch nog wel een stap terug maken. Hij is ook pas 20? En ik denk dat Horner, Mateschitz en/of Marko Max volgend jaar  hoe dan ook. in de RBR willen hebben.

FolkertE

Redelijk vermakelijke race. Al hoopte ik stiekem nog op een SC om een echt spannend gevecht om de leiding te hebben.  Jammer dat Lewis niet snel genoeg langs Bottas kwam, anders had zijn race er nog anders uit gezien. Maar ik denk dat hij het rustig aan deed en niet te veel risico wilde nemen.

Maar die Kvyat, wat een knullige actie in de eerste bocht. En hoewel ik eerder dacht dat hij daarna weer onnodig tegen Vettel aanknalde, heb ik wel gehoord dat Vettel van het gas ging om te controleren of er schade of lekke banden waren. Dat is dan wel een beetje gevaarlijk en niet handig van Vettel. Maar goed, het fijne weet ik daar ook niet van.

Robbert65

Citaat van: FolkertE op 02 mei 2016 - 13:40:17
Citaat van: Arthur op 01 mei 2016 - 21:25:37
Terug naar STR zie ik niet gebeuren. Dat is voor niemand een optie. Verder? Geen idee. Wellicht heeft hij geluk en schuift Ricciardo door naar Ferrari.
Normaliter natuurlijk niet, maar als er geen opvolgend talent in de lagere raceklasse zit, zie ik Kvyatt toch nog wel een stap terug maken. Hij is ook pas 20? En ik denk dat Horner, Mateschitz en/of Marko Max volgend jaar  hoe dan ook. in de RBR willen hebben.

Daniil Kvyat werd geboren op 26 april 1994. Hij is derhalve 22. Niet dat dat er verder toe doet, want Toro Rosso is een opleidingsteam. Kvyat heeft zijn opleiding achter de rug. Dat hij nog een hoop onaf huiswerk lijkt te hebben doet daar niets aan af.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 02 mei 2016 - 14:04:02
Citaat van: FolkertE op 02 mei 2016 - 13:40:17
Citaat van: Arthur op 01 mei 2016 - 21:25:37
Terug naar STR zie ik niet gebeuren. Dat is voor niemand een optie. Verder? Geen idee. Wellicht heeft hij geluk en schuift Ricciardo door naar Ferrari.
Normaliter natuurlijk niet, maar als er geen opvolgend talent in de lagere raceklasse zit, zie ik Kvyatt toch nog wel een stap terug maken. Hij is ook pas 20? En ik denk dat Horner, Mateschitz en/of Marko Max volgend jaar  hoe dan ook. in de RBR willen hebben.

Daniil Kvyat werd geboren op 26 april 1994. Hij is derhalve 22. Niet dat dat er verder toe doet, want Toro Rosso is een opleidingsteam. Kvyat heeft zijn opleiding achter de rug. Dat hij nog een hoop onaf huiswerk lijkt te hebben doet daar niets aan af.

Tja, ik vind Kvyat een toffe peer, maar tenzij er wonderen gebeuren, geloof ik dat we afgelopen zondag het einde van zijn F1 carrière hebben mogen aanschouwen.
Hij is een goede coureur, maar simpelweg geen uitblinker. En tja, dan zijn dit incidenten (met de nadruk op het meervoud) die niet vergeten worden.

Robbert65

zal wel loslopen. Er zijn nog 17 wedstrijden te gaan, als ie verder goed presteert is iedereen die faux pas vergeten aan het eind van de rit. En in China deed ie weinig fout dus gaat het feitelijk om één incident, al worden hem er nu voor het gemak twee aangesmeerd...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 02 mei 2016 - 20:22:24
zal wel loslopen. Er zijn nog 17 wedstrijden te gaan, als ie verder goed presteert is iedereen die faux pas vergeten aan het eind van de rit. En in China deed ie weinig fout dus gaat het feitelijk om één incident, al worden hem er nu voor het gemak twee aangesmeerd...
Er worden hem drie fouten in de mik geschoven (2 in Rusland en 1 in China), terwijl ik van mening ben dat er maar 1 zijn fout was. Namelijk de eerste in Rusland.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 mei 2016 - 06:36:38
Citaat van: Robbert65 op 02 mei 2016 - 20:22:24
zal wel loslopen. Er zijn nog 17 wedstrijden te gaan, als ie verder goed presteert is iedereen die faux pas vergeten aan het eind van de rit. En in China deed ie weinig fout dus gaat het feitelijk om één incident, al worden hem er nu voor het gemak twee aangesmeerd...
Er worden hem drie fouten in de mik geschoven (2 in Rusland en 1 in China), terwijl ik van mening ben dat er maar 1 zijn fout was. Namelijk de eerste in Rusland.
waarom de 2e niet dan? hij rijdt gewoon vol op Vettel, die idd wel van zn gas af gaat, maar juist om niet achter op Perez te knallen. Blijkbaar hoort dat bij die bocht met volle auto's en relatief koude banden. Kvyat neemt gewoon te veel risico bij zn starts. Vorige week maakt Vettel een ontwijkende beweging en komt ie er mee weg (en dan is het ook gewoon een mooie actie natuurlijk), maar zondag was het gewoon zijn fout. Het is niet zo dat Vettel en Perez vol op de rem gingen staan ofzo. Bovendien neemt Kvyat zelf alle schuld op zich en is de hele F1 wereld het er wel zo n beetje over eens dat het Kvyat zn fout was, beide keren.

Matthijs

Hamilton en Vettel minderden vaart in bocht 3 omdat Perez daar langzaam reed met een leeglopende band. Kvyat zag dat niet want zijn zicht werd geblokkeerd door Vettel. Dat verwacht je niet, dus dan is het moeilijk anticiperen. Een samenloop van omstandigheden (die hij weliswaar deels zelf had veroorzaakt door zo agressief te rijden), maar ik vind het niet fair om hem daar de volle schuld voor te geven.

Maikel0230

Ahoewel ik zondag ziedend was op Kvyat, kan ik een paar dagen later de zaken wat meer in perspectief plaatsen.

Die tweede crash, daar kan hij ook bitter weinig aan doen. Vettel gaat van het gas omdat de FI naast hem nogal nerveus wiebelt, waarna het drama zich ontplooit.

Dat hij nu van alle windhoeken de nieuwe Maldonado genoemd wordt gaat toch ietwat te ver IMHO.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25